Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Użytkownikiem marki BMW jestem od 8 lat, aktualnie natomiast sprawiłem sobie nie mały problem (e39 535i automat 99') :(. Już nie wiem gdzie mam szukać pomocy, moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną więc i wiedza zerowa, przed zakupem poczytałem forum, wydawało mi się że będę w stanie auto w miarę sprawdzić, niestety nie do końca się to udało. Poza typowymi usterkami w postaci uszczelek pod deklami etc, włożyłem już w auto grubo ponad 5 tysięcy i niestety do zadowolenia jeszcze daleko. Aktualnie moim największym problemem jest "automat" - 5hp24, generalnie skrzynia do góry zmienia biegi bez zastrzeżeń, kłopot pojawia się z redukcją i to jedynie z 3, na 2 bieg. jadąc na wyższym biegu i hamując auto szarpie w momencie zrzucenia biegu z 3 na 2 (jedno, pojedyncze szarpnięcie, informacja o tym że to z biegu 3 na 2, potwierdzona przez pseudo warsztat). Po do hamowaniu, ponownym rozpędzeniu i do hamowaniu, usterka pojawia się znów (za każdym razem). Kiedy olej jest zimny, jest to praktycznie nie wyczuwalne, kiedy jest ciepły, jest wręcz nie znośne, do tego stopnia że od 3 miesięcy zrobiłem tym autem może 1000km, w tym ze 300 po warsztatach.

Dodam, że przy przełączeniu skrzyni w tryb półmanulany (poprawcie, jeśli źle to nazywam), kiedy widze bieg jaki jest aktualnie, skrzynia przy do hamowaniu zrzuca z 5 na 4, z 4 na 3 i.... koniec, manualnie trzeba zrzucic na 1, inaczej rusza z 3. Osobiście łączę te usterki.

 

Idąc za ciosem po ogarnięciu innych spraw, udałem się do mechanika specjalizującego się w naprawach skrzyń mechanicznych (Łódź - 11 listopada - gorąco NIE polecam). Mechanik ten, po przetrzymywaniu auta miesiąc czasu wymienił olej, podmieniał różne sterowniki hydrauliczne, bo to obstawiał (z każdym następnym było tak samo), zdecydował się na naprawę sterownika w jakimś super ekstra warsztacie w Niemczech. Koniec końców po miesiącu puściły mi nerwy, z panem się rozliczyłem (2200 zł z "naprawą sterownika") auto zabrałem a usterka jak była, tak jest.

 

Najgorsze jest to, że w mojej okolicy nie jestem w stanie znaleźć żadnego warsztatu godnego polecenia, bardzo proszę o pomoc, bo w przypływie złości moje piękne e39 może wylądować wkrótce w jakimś głębokim rowie :)

Opublikowano

Dzięki za odzew! :)

 

Jestem z okolic Łodzi, sam nawet nie bardzo chcę coś robić, nie mam do tego warunków. Szukam doświadczonej osoby która podjęłaby się zadania, ewentualnie jeśli oddam do jakiegoś warsztatu a wstępnie jestem umówiony "na telefon", aby znów się nie okazało że zapłacę tym razem może 5k i usterka pozostanie :(

 

Chodziłoby mi o jakieś ukierunkowanie, co to może być, być może ktoś miał tożsamy problem, bo jak mówiłem w temacie automatów jestem zielony. Z góry dzięki za pomoc

 

Poziomu oleju nie sprawdzałem na odpalonym, ale miesiąc temu wymieniany był olej, wycieku nie stwierdziłem (jedynie z przewodu wspomagania :)), chyba że obstawiasz pompe?

Opublikowano
Pompa nie bo na, pozostałych biegach też miał, byś problem. Olej profilaktycznie bo i tak to nie wygląda na winę oleju, ale warto sprawdzić nawet na zgaszonym i spr w słoneczny dzień czy jest czysty bez opilkow czy czarny/ciemny od okładzin
Opublikowano
Skoro olej jest już świeży,to na Twoim miejscu zrobiłbym jeszcze czyszczenie elektrozaworów w skrzyni,jak są zapchane brudem to skrzynia ma problem z włączaniem biegów.Jeśli to nie pomoże to za +/- 2000zł na allegro kupiłbym używkę z gwarancją rozruchową.Owszem,ktoś powie,że to loteria co trafisz,ale kupując u dobrego sprzedawcy ryzyko maleje i zdarza się,że mają skrzynie jeszcze w aucie i można się przejechać i na miejscu wymienić. Dobrze naprawiać skrzynie to mało kto w PL potrafi,a cokolwiek jest do naprawy to i tak zaraz kwoty rzędu 3-5 tys.sobie życzą.Do rowu nie wjeżdżaj,V8 to super wóz,jak ogarniesz problemy to takie E39 dobrze trzyma cenę.pozdro
Opublikowano

Elektrozawory są podobno nawet wymienione (jeśli jest to część sterownika hydraulicznego - wspaniałomyślnie wysłanego "do niemiec" przez ww. specjalistę), tak mi się przynajmniej obiło o uszy jak do mnie mówił :).

 

W sprawie używki z allegro, jedyna rozsądna jaką znalazłem (taka którą byłbym w stanie kupić), kosztuje 4500 zł, nie znoszę półśrodków, nigdy nie oszczędzam na naprawach, dlatego chyba raz jeszcze zdecyduje się na oddanie do mechanika (boję się że kupie coś co faktycznie dziś będzie chodziło dobrze, a jutro się pochrzani), teraz myśląc, jestem przekonany, że jak kupowałem auto, to tego "tapnięcia" też nie było... Tego mechanika z Bałtyckiej w Łodzi chyba na razie odpuszczę, bo kolega polecił mi dzisiaj znajomego który podobno zna się na rzeczy jeśli chodzi o automaty.

 

Usłyszałem że winny może być też konwerter, (w konwerter właśnie chce mnie wpakować inny mechanik, zaproponował wymianę elementu w ZF na regenerowany za coś około 1500-2200 plus robota), ale dalej wygląda mi to na szukanie po omacku i pakowanie się w kolejne koszty.

 

Jest w ogóle możliwość że problemem nie jest sama skrzynia, a połączenie jej z silnikiem, lub w drugą stronę?

Opublikowano
Po pierwsze to ze skrzynia rusza z 3 biegu to normalne u mnie tez tak jest jak mam w Drive zwyklym to 3 biegu ruszam dopiero jak wrzuce drive sport rusza z 1 nie pamietam na manualnie z ktorego rusza jutro zobacze. W łodzi ktorzy ogarniaja temat bmw to na ul.Teresy 41 łódź ul.Kasprowicza Zgierz i ul.Krzemieniecka łódź w tych 3 warsztatach serwisuje swoje bemki od 10 lat wiedze maja bo tylko serwisuja Bmw zadzwon popytaj moze cos ci doradza.Warto by bylo sprawdzic stan oleju i jak wyglada czy nie jest przepalony lub nie ma opilkow.
Opublikowano

Mówisz ze powinna ruszac z trzeciego biegu? Dziwne nawet na zdrowy rozum z trzeciego powinna sie slabo zbierac i tak w istocie jest, ale przyjmuje do wiadomosci i tego sie nie czepiam.

 

Do Karola na Teresy tez jezdze, ale on powiedzial ze skrzyni nie zrobi, "wyslal" mnie na 11 listopada, gdzie sprawe pokpili jak powyzej. Przedzwonie jutro w pozostale podane przez Ciebie miejsca, powiedz tylko czy masz jakas opinie nt seriwsu skrzyń na ul Bałtyckiej?

Opublikowano

Mam jakiś kolejny objaw, jak mówiłem wcześniej, usterka (szarpnięcie) uprzednio objawiało się jak auto się dobrze dogrzało, dzisiaj na włączonej klimie (większym obciążeniu) szarpnęło już na pierwszym skrzyżowaniu.

 

Może to coś wnosi, co spowodowałoby zmianę podejrzanego ze skrzyni na....? :)

Opublikowano
Ja raz zyciu z poprzednia E39 523i sprawdzalem poziom oleju skrzyni automatycznej dolali mi 0,5 litra i to bylo w Zgierzu na ul.Kasprowicza nigdzie indziej nie serwisowalem skrzyni automatycznej.W tej E39 540i narazie nie tykam bo jest po wymianie oleju przez poprzedniego wlasciciela.Z tego co wyczytalem w R6 skrzynie rzadziej siadaja ze wzgledu na mniejszy moment obrotowy a w V8 czesciej ulegaja awari skrzynie ze wzgledu na wiekszy moment.Jeszcze popytam gdzie moi koledzy serwisowali X5 bo u obydwoch siadly skrzynie automatyczne jeden ma benzyna 3.0 a drugi 3.0 diesel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zrzucania biegów mogę Ci tylko odpowiedzieć jak u mnie jest:

Na D - jak się zatrzymuję zrzuca do 2. Tak samo jak wrzucę tiptronic. Nigdy mi do 1 samodzielnie nie zrzucił.

Na S zrzuca do 1. Jak stoję na światłach i przełączę z D na D/S czuć delikatnie zmianę biegu z 2 na 1.

 

A co do ruszania to ogromnego nie ma znaczenia na którym biegu w niskim zakresie obrotów bo i tak działa sprzęgło hydrokinetyczne.

Lock-up chyba załącza się od 2500-3000 obr w moim odczuciu. Ruszając z 2 dłużej na sprzęgle hydro się jedzie.

W V8 może faktycznie być, że nawet z 3 rusza, żeby skrzyni momentu oszczędzić.

Opublikowano
Mam namiar kumpel mi wyslal w konstatynowie łódzkim naprawiali mu skrzynie automatyczna,numer telefonu 606727379.

jeżeli on urzęduje w centrum Konstantynowa ( bo nr tel. dawno temu skasowałem), to akurat jest typowy mechanik oszust, którego trzeba go omijać szerokim łukiem.

Opublikowano

Bardzo Wam dziekuje za szeroki odzew, juz sie ucieszylem z tego numeru telefonu a tu dalej czytam ze oszust :( moze ktos jeszcze to potwierdzi? Juz na jednego naciagacza sie natknalem i raz jeszcze nie polecam zakladu na 11 listopada w Łodzi...

 

Namawiam mojego mechanika, ktory zawsze mi ogarniał najtrudniejsze sytuacje zeby mi wzial to auto, ale mówi ze duzo dlubania, czasu nie ma i nie bardzo chce sie za to wziac... 15 lat w stanach naprawial auta wiec mam nadzieje ze temat ugryzie od dobrej strony i w koncu go przekonam :). Tak czy inaczej, jesli cos sie komus przypomni, jakas sytuacja, mozliwy winowajca, lub warsztat, bardzo prosze o info, bo lezka mi sie w oku kreci jak wygladam przez okno a bunia stoi taka nie uzywana, cala zakurzona :'(

 

Btw. Polecał mi jakiś warsztat, podobno "fabryka ZF", w Wawie, ceny maja kosmiczne, ale wiekszym poblemem jest dla mnie odstawic auto 180km od miejsca zamieszkania. Tak czy inaczej moze nie bedzie wyjscia. Moze komuś przychodzi do głowy o czym mowie i czy warto? :)

Opublikowano
moja ostatnia wizyta u tego mechanika w Konstantynowie zakończyła się obdukcją lekarską i interwencją policji, jak masz nerwy ze stali, to możesz tam pojechać. Wcześniej nie znałem dobrego mechanika i tam jeździłem, teraz skrzynie automaty a także manuale do sam. ciężarowych naprawia mi kolega na miejscu Piotrkowie, przede wszyskim jest uczciwy (bo kolega), a nie tak jak ten Konstantynowa, naopowiada ci co on nie robił, a rzeczywistości wymienił np. tylko sterownik a będzie chciał za remont całej skrzyni, typowy oszust, tam są dwaj bracia przypomniało mi się. Ostatnio podczas naprawy automata do a4 konsultowaliśmy naprawę z p. Romualdem z Olsztyna, bardzo uczynny człowiek, od wielu lat naprawiający automaty, społecznie udzielający się na Elekrodzie, podam nr tel. on cię może ukierunkować 799155143.
Opublikowano
Powiem wam szczerze z mechanikami to jest ciezko ja tez serwisuje w zgierzu przez 8 lat bylo ok raz sie zdarzylo ze dalem do wymiany nagrzewnice trzeba bylo zdjac deche oczywiscie byli madrzejsi i zmienili mi tylko rurki od nagzrewnicy a usterka dalej byla a tlumaczylem im ze trzeba wymienic nagrzewnice bo parowaly mi szyby i ubywalo plynu chlodniczego,po 2 tyg wrocilem wziolem jednego do auta i pokazalem ze usterka dalej jest po tym wymienili nagrzewnice nie wzieli juz zlotowki.Panowie sami sie przyznali ze nie chca za bardzo brac stare bety do naprawy bo wiekszasc jest w stanie ciezkim i przy rozbiorze jakiegos elementu inny sie uszkadza a po drugie w nowym aucie wszystko opiera sie na komputerze. :D Najlepiej by bylo samemu robic wszystko ale nie kazdy ma warunki i narzedzia.
Opublikowano
Witajcie!

 

Użytkownikiem marki BMW jestem od 8 lat, aktualnie natomiast sprawiłem sobie nie mały problem (e39 535i automat 99') :(. Już nie wiem gdzie mam szukać pomocy, moje pierwsze auto ze skrzynią automatyczną więc i wiedza zerowa, przed zakupem poczytałem forum, wydawało mi się że będę w stanie auto w miarę sprawdzić, niestety nie do końca się to udało. Poza typowymi usterkami w postaci uszczelek pod deklami etc, włożyłem już w auto grubo ponad 5 tysięcy i niestety do zadowolenia jeszcze daleko. Aktualnie moim największym problemem jest "automat" - 5hp24, generalnie skrzynia do góry zmienia biegi bez zastrzeżeń, kłopot pojawia się z redukcją i to jedynie z 3, na 2 bieg. jadąc na wyższym biegu i hamując auto szarpie w momencie zrzucenia biegu z 3 na 2 (jedno, pojedyncze szarpnięcie, informacja o tym że to z biegu 3 na 2, potwierdzona przez pseudo warsztat). Po do hamowaniu, ponownym rozpędzeniu i do hamowaniu, usterka pojawia się znów (za każdym razem). Kiedy olej jest zimny, jest to praktycznie nie wyczuwalne, kiedy jest ciepły, jest wręcz nie znośne, do tego stopnia że od 3 miesięcy zrobiłem tym autem może 1000km, w tym ze 300 po warsztatach.

Dodam, że przy przełączeniu skrzyni w tryb półmanulany (poprawcie, jeśli źle to nazywam), kiedy widze bieg jaki jest aktualnie, skrzynia przy do hamowaniu zrzuca z 5 na 4, z 4 na 3 i.... koniec, manualnie trzeba zrzucic na 1, inaczej rusza z 3. Osobiście łączę te usterki.

 

Idąc za ciosem po ogarnięciu innych spraw, udałem się do mechanika specjalizującego się w naprawach skrzyń mechanicznych (Łódź - 11 listopada - gorąco NIE polecam). Mechanik ten, po przetrzymywaniu auta miesiąc czasu wymienił olej, podmieniał różne sterowniki hydrauliczne, bo to obstawiał (z każdym następnym było tak samo), zdecydował się na naprawę sterownika w jakimś super ekstra warsztacie w Niemczech. Koniec końców po miesiącu puściły mi nerwy, z panem się rozliczyłem (2200 zł z "naprawą sterownika") auto zabrałem a usterka jak była, tak jest.

 

Najgorsze jest to, że w mojej okolicy nie jestem w stanie znaleźć żadnego warsztatu godnego polecenia, bardzo proszę o pomoc, bo w przypływie złości moje piękne e39 może wylądować wkrótce w jakimś głębokim rowie :)

 

Mój kolega-sąsiad ma podobne szarpnięcie z 3 na 2 przy 540i z 1998r, ale raczej jeszcze nie za mocne, bo nadal jeździ, tylko go to denerwuje. Wymienił już na próbę kilka sprawnych sterowników skrzyni, tych hydraulicznych w skrzyni i tych elektronicznych zewnętrznych i nic to nie dało, wniosek : sama skrzynia musi być niesprawna.

Opublikowano

W skrzyni albo ten konwerter, ale sprawny na 100% tez trudno dostac a zeby sie przekonac na ori, trzeba dac za regenerowany 2000 zl.

 

Dzieki za numer, na pewno jutro zadzownie a tak czy siak bede namawiał tego mojego mechanika zeby mi wział. Btw jakby ktos miał cos do ogarniecia z Pabianic/Łodzi, zapraszam na priv, podam namiar. Magik nie z tej ziemii, zawsze wszystko trafnie zdiagnozowal i sprawnie wymienił. Nie zdarzyło mi sie zeby mi auto stalo u niego dluzej niz 1 dzien.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.