Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

Jakiś czas temu sprowadziłem z Niemiec e60 530d i mam pewien problem od niedawna polegający na tym, ze cos się dzieje jak ją przycisnę, jezeli jeżdżę na niskich obrotach jest wszystko ok, biegi zmienia jak powinna wszystko elegancko ale jak ja przycisnę na kazdej z rodzajów zmiany biegów jest tak ze z miejsca normalnie ja dokręci, jest kopyto wpada dwójka, ciągnie do okolo 3k obr i tak jakby silnik wpadał w awarie, przestaje ciągnąć i tak stoi. Podjechałem do elektronika stwierdził ze to może być mechaniczne uszkodzenie skrzyni automatycznej, restartował skrzynie, sprzęgło i nic. Poprosiłem go żeby się ze mną przejechał z komputerem i wyszlo, ze jak blokuje obroty i przestaje ciągnąć to sprężarka traci ciśnienie, powiedzial, ze jest tez błąd nastawnika(wczesniej nic nie wspomniał). I teraz moje pytanie czy przez nastawnik może się tak dziać bo z tego co słyszałem ze jak nastawnik padnie to zazwyczaj wcale nie ciągnie ale to z opowieści z krainy czarów wiec wole dopytać. Drugie pytanie, dostałem informacje, ze nastawnik musi być od sprężarki oryginalny ten co byl przy niej, a jezeli chce się inny to trzeba go adaptować specjalnym sprzętem, który ma tylko jedną osobą w obrębie 100km. Dalej mechanior ten co ma ten sprzęt od nastawników powiedzial, ze nastawnik sam z siebie ni pada, ze turbinę tez juz musi być wykończona i żeby naszykować sie na wydatki turbinowe. Niestety nie mam ani podnośnika ani kanału żeby to wyciągnąć i teraz pytanie co robic ? Czy podjechac do zakładu żeby wyciągnęli mi turbo z nastawnikiem i zobaczyć czy turbo jeszcze zdatne jezeli nie to kupie turbo z nastawnikiem i zamontuję,a jezeli turbo jeszcze polata to jak kombinować z tym nastawnikiem ? E60 530d 266k przebiegu, kupiłem od prywatnego w DE wiec może nie cofane co myślicie ? :cry:

Opublikowano
Podlacze sie do tematu bo moj ojciec ma podobny problem w x5, wymieniony byl sterownik podcisnienia bo komp tak wskazywal, egr zaslepiony a auto idzie do okolo 170km/h i na tempomacie pod lekka gorke nie trzyma predkosci. Czasem jest tez tak ze trymajac rowno wcisniety gaz to jakby na sekunde tracil moc
Opublikowano
Jedz do innego mechanika, bo jezeli ten nie potrafi zdiagnozowac usterki podczas jazdy, to ..j nie mechanik. W parze z blędem nastawnika powinien byc drugi o informacji, przeladowanie badz braku doladowania. Druga sprawa parametry rzeczywiste- tutaj mozna sie dowiedziec wszystkiego, tylko trzeba sie znac. Bledy to kazden jeden glupi potrafi odczytac i skasowac, ale niestety z tego nic nie wynika, wysle Cie na regeneracje turbo i okaże sie ze dalej jest to samo, bo czujnik cisnienia doladowania oszukuje i wprowadza sterownik w tryb awaryjny, itp itd, mozna by ksiazke napisac. :)
Opublikowano
No elektronik co wpinał sie do auta powiedział później, ze jest błąd ze sterownikiem elektronicznym i jak go wozilem to patrzył i wtedy jak odcinalo moc to mowil, ze turbina ma problem bo ciśnienia nie ma poprawnego i padlo na elektro nastawnik, nie będę regenerował turbo bo podobno garett nie produkuje zestawów naprawczych juz i regenerują na innych częściach i później jest problem, dowiedziałem sie o tym z tego forum, dużo osób pisalo wlasnie o tym problemu, ciężkość wirniaka, poznie rozpędzanie sie go.. Mysle ze w poniedziałek podmienię turbinę i zobaczymy co z tego będzie, czy te obiawy mogą występować z wiazku z przypchnym dpfem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może pomoże.

Miałem u siebie tak:

Na trzecim biegu silnik wkręcał się max do 3500rpm, a na 4 max 3000rpm.

Diagnoza, zapchany DPF. Po wycięciu, bo już nic innego nie dało się z nim zrobić, wszystko wróciło do normy.

Jak tłumaczył mi to specjalista z naszego forum, turbina jest napędzana spalinami, jak dpf jest zapchany, spaliny są blokowane więc i turbo nie dmucha jak należy. Jeśli wyskakuje Ci jakiś błąd, to w inpie będziesz miał rozpiskę błędu z innymi parametrami wraz z zawartością sadzy w dpf podany w gramach.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A tak swoja droga, sprawdzaliscie chociazby cisnienie na szynie CR podczas kiedy traci moc? Moze po prostu masz juz zapchany filtr paliwa.
Opublikowano
Przypchany DPF raczej by sygnalizowal komputer, ma sonde w wydechu, chyba ze ktos programowo go wywalil ze sterownika, a fizycznie w wydechu siedzi i sie zapchal przez niewypalanie. Mozesz rozpiąć wydech przed dpf-em o ile sie da, i sie przejechac na próbe, zawsze warto próbowac najprostrzych rozwiazań, czesto pomaga uniknąć niepotrzebnych kosztów.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzis wsadzilem turbo, które zostalo wyszkielkowane (wyczyszczone) i nastawnik został zregenerowany, dpf wyprany mechanicznie, problem z odcinaniem ustąpił lecz jest teraz odwrotna sytuacja moc jest dopiero powyżej 3 tysięcy tzn. turbo sie załącza przy wysokich obrotach. To wina juz samej regulacji nastawnika czy cos grubszego? Gosc co ma ten komputerek od nastawnikow i robił mi wszystko z turbo powiedzial ze bedzie miał czas dopiero w poniedziałek :( Pod kompem wyskoczył błąd od przeplywki i od modułu świec, odpinalem przeplywke ale nie ma różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.