Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie. Jakie polecacie,gdzie tankujecie i jakiego diesla,ewentualnie gdzie nie tankować,problemy. Panie moderator może tak być? starałem się :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tankuję głównie (właściwie tylko) na BP.

Kiedyś, przez długi czas tankowałem Ultimate, ale od dwóch lat tankuję standardowego diesla.

Prawdę powiedziawszy nie widzę żadnej różnicy... Poza różnicą w saldzie na koncie :mrgreen:

 

Ultimate tankowałem nie dla osiągów - bardziej wychodziłem z założenia, że jest mniejsze ryzyko zatankowania trefnego paliwa.

Teraz po kontrolach na stacjach jakość paliw chyba się jednak poprawiła.

Opublikowano

Ponoć opinia chodzi żeby lać lepszego diesla że względu na wtryski i pompę. Jak się do tego odnosicie

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po tym jak kolega zwierzył mi się że od paru lat leje opał ( wcześniej e46 320d , a teraz e60 530d od trzech lat ) to ja się przestałem przejmować gdzie leję . Jedynie unikam stacji typu " No name "
Opublikowano
Myślę że nie ma większej roznicy - na wszystkich markowych stacjach paliwo jest to samo. W większości i tak kupowane w Orlenie a następnie sprzedawane pod różnymi szyldem. Unikam tylko małych stacji, gdzie właściciel mógłby coś kombinować. I tankuje przeważnie to z dodatkami (verva itp)
Opublikowano
Tak jak piszą koledzy. Markowe stacje, gdzie jest duży przemiał. Zwykły ON , a co 30k km 2 butelki środka czyszczącego i smarującego wtryski do kupienia w ASO ok 40 pln.
Opublikowano

mam trovhe wiedzy na temat obrotu paliwami

największe ryzyko jest na małych stacjach i marketowych oszołomy carrefury, na na 90 % jest sprzedawane imporotowane paliwo z lt lub de pochodzenia rosyjskiego (jesdno jest pewne vałek na vacie) co do jakości istnieje duże ryzyko że on jest mocno zasiarczony. Tak samo shell bp również mase paliwa sprzedają z importu( i to nie jest import z niemieckich rafinerii, co najwyżej przejdzie jedynie przez niemcy w celach podatkowych). Najpewniejsze i najlepszej jakości jest on z Lotosa. Orlen ma minimalnie o jakieś 5% mniejszą wartość energetyczną. Co do vervy i dynamica rzeczywiście są leprze, dodatki swoją drogą, ale przeważnie robione z lepszej frakcjo ropy. Na pewno biorąć pod uwagę różnice w cenie paliw premium i zwykłych nie jest to ekonomiczny wybór

Opublikowano
z tą róznice w wartości opałowej 5% troche przesadziłem to juz w skrajnym przypadku kiedy idzie super towar z lotosa i słaby z orlenu wtedy będzie jakieś 5%. Na ogół to jest około 2%.
Opublikowano
mam trovhe wiedzy na temat obrotu paliwami

największe ryzyko jest na małych stacjach i marketowych oszołomy carrefury, na na 90 % jest sprzedawane imporotowane paliwo z lt lub de pochodzenia rosyjskiego (jesdno jest pewne vałek na vacie) co do jakości istnieje duże ryzyko że on jest mocno zasiarczony. Tak samo shell bp również mase paliwa sprzedają z importu( i to nie jest import z niemieckich rafinerii, co najwyżej przejdzie jedynie przez niemcy w celach podatkowych). Najpewniejsze i najlepszej jakości jest on z Lotosa. Orlen ma minimalnie o jakieś 5% mniejszą wartość energetyczną. Co do vervy i dynamica rzeczywiście są leprze, dodatki swoją drogą, ale przeważnie robione z lepszej frakcjo ropy. Na pewno biorąć pod uwagę różnice w cenie paliw premium i zwykłych nie jest to ekonomiczny wybór

 

mądrego i to miło posłuchać :cool2:

 

PS - ja tankuję już któreś już auto wyłącznie na BP (kiedyś ARAL) i ani razu nie miałem problemów z wtryskami czy obwodem paliwowym a robię 60 tyś/rok (moim zdaniem ważna rzecz - co przegląd zmieniać filtr paliwa)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też ostatnio rozmawiałem z człowiekiem z branży, twierdził, że najlepsze paliwo właśnie z Lotosu, to samo jest dostarczane do Statoil.
Opublikowano

Kolega był z Lotosu ? :mrgreen:

Tak na powaznie to.........kiedyś było tak ze LOTOS kupił kilka tankowców z Arabii i wieść o tym czysto marketingowo poszła w eter. Ropa arabska jest lepsza od ruskiej ale droższa. Orlen wtedy tez kupił ale bez echa w mediach. Obie firmy kupiły bo cena była OK. Obecnie czy Lotos czy Orlen to ta sama jakość bo ropa ta sama.....ale jak widać marketing to siła i robi robotę bo było to dobre kilka lat temu :mrgreen:

A Statoil to kupuje w Lotosie wg obecnego kontraktu....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robur wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele :mad2:

Mam związek z hurtowym i detalicznym handlem paliwami i to co tam napisałeś to bzdury powielane przez takie osoby jak Ty ktore cos slyszaly od kolegi kolegi.

Pisalem wielokrotnie w innym temacie o paliwach i juz mi sie nie chce tego ponawiac na tym forum co 3 miesiace jest nowy temat o paliwach i zaden mod nic z tym nie robi zamiast wszystko pisac w jednym.

A co do markowych stacji sprawdzcie na Uokik przez ostatnie lata wiecej wpadek maja te wasze markowe niz porządne prywatne firmy gdzie mozna kupic duzo lepsze paliwo niz na sieciowkach i w lepszej cenie a właściciel dba o swoją markę na lokalnym rynku bo to jego biznes.

10x łatwiej sprzedać lipę bez wpadki na sieciówce i marketówce gdzie przemiał jest duży i po 1-2 dniach już nie ma tego paliwa niż na prywatnej stacji gdzie będzie się to sprzedawać 2 tygodnie i ryzyko kontroli jest duże.

Dodam tylko ze koncernowych stacji jest w polsce ok 3000 a prywatnych ok 3500.

Jako ciekawostkę powiem,że w 2007r byłem przy kontroli pb gdzie zarzucano zbyt niską liczbę oktanową gdy przedstawiono dokumenty że paliwo na tej stacji pochodzi tylko i wyłącznie z orłenu i w dniu kontroli była dostawa i świadectwo z orłem urząd odpisał że ponownie zbadali próbkę i jednak zmieściła się w normie :mad2:

Takich przypadku znam wiele u nas zawsze są równi i równiejsi duży się obroni a mały dostanie po tyłku.

Bzdurą jest że importowane paliwa pochodzą tylko z litwy choć tam też paliwo jest dobre dużo wyższej jakości niż w Polsce gdzie wszystkie świadectwa to nic niewarte powielane kserówki a paliwo w badaniach ma całkiem inne parametry niż na otrzymanym świadectwie.

Duża ilość paliwa importowana jest z naftobaz w Magdeburgu i Berlina.

Paliwo w procesie importu poddawane jest badaniu 3 ktotnie i ma 3 świadectwa jakości producenta, celne i Polskie żeby było dopuszczone do obrotu. W wiekszosci paliwa importowane przez prywaciarzy to paliwa premium za ktore sieciówki liczą sobie 30-40gr na litrze więcej a w zakupie różnica jest nie wielka. Marketing pierze głowy i zwiększa zyski dlatego koncerny tak dużo w niego inwestują. Przede wszystkim na sieciówkach jest paliwo z biododatkami ok 5-8%o czym są informacje na dystrybutorach a to dziadostwo szkodliwe dla układu paliwowego proponuję poczytać co to są za dodatki. Pewnie że jest wiele firm krzaków które tworzone są na rok dwa i znikają. Twierdzą że handlują Niemieckim paliwem a jest to przemyt i inne modyfikacje odbarwianie itd brak vatu, akcyzy itd ale to temat rzeka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.