Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ubywa mi płynu chłodniczego. Znalazłem go trochę na pasku klinowym więc wymieniłem obudowe termostatu, nowe oringi + uszczelnione dodatkowo sylikonem. Niestety płynu ubywa dalej, a miejsca wycieku znaleźć nie mogę. Przed wymianą obudowy termostatu po długiej trasie ok 500 km wystarczyło, że upuściłem ciśnienie z układu i płyn stał cały czas w miejscu. Także podczas jazdy go nie ubywa, dopiero podczas stygniecia gdzieś go wypycha. W środku dywaniki suche więc nagrzewnice raczej mogę wykluczyć. Jakie jeszcze newralgiczne miejsca ma nasze poczciwe e39 ? Przeczytałem multum tematów, ale najczęściej mowa była o termostacie.

 

Dzieki koledzy i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zakładasz nowe oringi to jaki sens jeszcze silikon tam pchać?

 

A miejsc newralgicznych jest cała masa ;)

 

Korek, zbiornik wyrównawczy, chłodnica i każde łączenie węża.

 

Ostatnio dowiedziałem się o kolejnym jak mi z okolic głowicy zaczęło cieknąć - pod dolotem są 2 plastikowe węże - jeden do nagrzewnicy idzie, drugi chyba powrotny do zbiornika. Oringi lubią na nich z czasem puszczać, bo bezpośrednio w blok są włożone.

 

U mnie to były te dwa po prawej - 6 i 8

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DS61-EUR---E39-BMW-530i&diagId=11_2638

Opublikowano

Kupiłeś obudowę termostatu i napchałeś tam silikon, to się mija z celem. Ogólnie w swoim 528i z chłodzeniem walczyłem długo i mam nadzieję, że w końcu mi się udało.

Jak dużo tego płynu ci ubywa? Oleju ci nie przybywa?

Sprawdź:

- Chłodnica + zbiorniczek wyrównawczy

- Nakrętka/czujnik poziomu cieczy chłodzącej pod chłodnicą, jest tam jedna uszczelka

- Korek spustowy taki niebieski nad czujnikiem - na nim są dwie małe okrągłe uszczelki, on jest tani

- Sam korek chłodnicy sprawdź czy masz 2bary - na korku powinno być napisane 200, u mnie było 1.4 więc wymieniłem

- Wszystkie węże czy nie są sparciałe

Jest też dobry patent którym można sprawdzić szczelność układu. Jak będziesz wymieniał korek to w sam raz. Kupujesz sobie wentyl samochodowy, wiercisz dziurę w korku i montujesz ten wentyl. Zakręcasz korek na chłodnicy i pompujesz pompką samochodową. Zobaczysz gdzieś wyciek albo syk powietrza i masz z głowy :) Zdjęcia jak to wygląda masz tu:

http://forum.bmw5.co.uk/topic/76262-535i-sport-pressurising-coolant-system/

Opublikowano
Sprawdze to na weekend. Mechanik tak zrobil. Moze masz racje, ze troche na wyrost z tym silikonem, ale przeciez to nic nie zaszkodzi. Przynajmniej kruciec i obudowe termistatu mam z glowy. Nie ubywa go wiele, ok 3-4 kreski na zbiorniczku. Nie wiem ile to ml. Plyn chlodniczy czysty, poziom oleju w normie. Zalozylem gaz i sladowe ilosci go zaczelo ubywac. Jakies 2 mm na bagnecie po 3 tys km. W mondeo 200 ml mi spalalal na 1000 km. Problem ten wystepowal juz przed gazem bo oare razy mi wyskoczyl komunikat o sprawdzeniu poziomu plynu. Podczas jazdy go nie ubywa dopiero schodzi jak auto stygnie. Odkrecalem po dlgich trasach korek i wtedy poziom byl taki sam. I chyba go lekko zapowietrza. Bo naciskam weza tego od dlugiego obiegu i slychac glosno wode jak przechodzi przez termostat. Pare razy tak zrobir i ucivha.
Opublikowano
Jeżeli dobrze rozumiem sprawdzasz poziom płynu na gorącym silniku? Tak się nie robi, bo ciecz rozszerza się na wyższej temperaturze i może być jej więcej, jak stygnie to jest jej mniej. Zalej płynem, odpowietrz układ (wiesz jak to zrobić?) i pojeździj trochę. Silnik ostygnie do temperatury otoczenia sprawdź poziom płynu i dolej tyle ile powinno go być. Znów pojeździj i dopiero po ostygnięciu silnika porównaj poziom płynu. Nigdy nie sprawdzaj na rozgrzanym motorze.
Opublikowano

Odpowietrzalem wg poradnika na forum. Tak, wiem ze jest go troche wiecej pod wplywem temperatury. Korek odkrecalem by upuscic cisnienie, plyn podniosl sie kilka cm. Nastepnego dnia przed trasa sprawdzalem gdy byl zimny i byl w tym samym miejscu jak wczesniej gdy dolewalem na zimnym silniku. Takze musi go gdzies wypychac podczas stygniecia. Geybodkrece korek to moze chodzic nawet pol h i plynu mi nie wyrzuca wiec uszczelke raczej wykluczam

 

Edit.

Sprawdzilem przed chwila z ciekawosci zbiorniczek i jest mokry na laczeniu z tym czarnym plastikiem. Czy taki zbiorniczek moze byc przyczyna lekkiego zapowietrzania ukladu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.