Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, mam takie pytanie, czy jest mozliwe zeby jedna sprezyna pekla podczas jazdy a druga wyskoczyla?? kupilam auto jakies dwa miesiace temu, odrazu diagnostyka i wszystko bylo ok. w tym czasie zrobilam ok 4tys km, zadnych stukow. Okolo dwoch tygodni temu zostawilam auto na parkingu, na nastepny dzien co? sprezyna peknieta z prawej strony i to jeszcze w taki sposob ze nie dalo rady jechac bo przecieralo opone. Mechanik zmieniajac na nową powiedzial ze po lewej stronie wymieniac nie bedziemy bo jest ona "nowa". mowil ze maksimum pol roku ma. no to wymienilismy tylko jedna. dzis, po dwoch tygodniach od naprawy, na łuku w prawa strone uslyszalam huk. odrazu sie zatrzymalam a tu co? caly przód siedzi. laweta, ten sam mechanik. powiedzial ze lewa pekla, ta co uwazal ja za "nowa", a ta co zakładał ją dwa tygodnie temu po prostu wyskoczyla. moje pytanie jest takie, czy mozliwe ze mechanik zle wlozyl nowa sprezyne i dlatego wypadła? i czy przez to mogla pojsc ta druga sprezyna bo nie wytrzymala nacisku? po prostu musze wiedziec czy mozliwe ze to wina mechanika, bo jestem zagranica i ostatnia naprawa wyniosla mnie 320eu. nie widzi mi sie placic znowu takiej kwoty mechanikowi ktory nawet dzis holujac auto zarzekal sie ze ta z lewej strony byla nowa.
Opublikowano
Według mnie, jak już wymianiać to sprężyny z obu stron, tak samo amortyzatory i opony, a pól roku to jaka nowa? i jak on to stwierdził?, na oko?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na oko? - to on ma chyba rentgen w oczach

W Niemczech nie ma mechanikow chyba ze jakis auslander - przekonasz sie jak cie dotknie jakis powazniejszy problem z autem a fakt ze wyskoczyla sprezyna mowi sam za siebie...

Opublikowano
Może i ma rację że była w miarę nowa tylko skąd ma pewność jaką charakterystykę miała ta sprężyna? Sprężyny najlepiej wymieniać razem!
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Pekla mi dzisiaj sprezyna w moim aucie, przod lewy. Zastanawiam sie co w takim wypadku zrobic, aby uniknac sytuacji ze tyl bedzie stal nizej od przodu, mam seryjne zawieszenie nie znam nazwy (vin: pu57620), czy kupic jakis dobrej jakosci zamiennik z dluzzgoscia sprezyny jak ori, czy kupic oryginal 2 sprezyny na przod czy moze mozna zastosowac sprezyny 4x eibacha pro kit albo hr i obnizyc auto o jakies 2-3 cm. Co bedzie dobrym wyborem, wymiany amorow chce uniknac, niestety jak wchodze na realoem czy bmwstore i chce zobaczyc cene czy nr sprezyn do mojego auta to wyskakuje komunikat ze niedostepne.
Opublikowano

Kup takie uzywane jak byly tyle ze wyciagniete z takiego samego auta.

 

Np takie :

 

http://allegro.pl/bmw1-e87-118d-2006-mcpherson-amortyzator-przod-i6652824368.html

 

Zakladasz plug&play :)

(teoretycznie wypadalo by rozebrac oba i wrzucic jak najlepsze graty na kolumne skladajac z dwoch mcpherosnow jednego ale...)

 

 

PS.mozna tez kupic tylko jednego mcphersona i zawsze pozniej dokupic drugiego u tego samego chlopa jak bedzie stal nizej...

MADE IN PRL
Opublikowano

Myslalem ze montaz uzywanych czesci eksploatacyjnych nie ma sensu, a jakbym kupil same sprezyny? Po co mi caly mc person, niestety auto dopiero ogarne po swietach i stoi na parkingu w pracy, dobrze ze jest ac to laweta chociaz za free.

 

PS: autem chce pojezdzic jeszcze i nie wiem w jakim stanie sie okarza poduszki amorow, odboje tez wypadalo by wymienic bo sa od nowosci.

Opublikowano

Jesli budzet nie gra roli to kupujesz wszystko nowe i po sprawie.

Ja z przodu tak wlasnie zrobilem tyle ze sprezyny mialem swoje.

Dlatego sie kupuje caly mcpherson lub dwa by wiedziec z jakiego auta byla sprezyna.

Kupno sprezyn ktore leza same na stosie(wymieszane..) to loteria i nie polecam tego nikomu.

 

PS.ja tam nie kupuje nowych zamiennikow sprezyn tylko preferuje OEM.

MADE IN PRL
Opublikowano
Zalozylem jednak sprezyny eibach pro kit, nowe odboje m pakietowe. Auto siadlo przod od podloza do blotnika 63 cm, tyl 64 cm, od piasty środka do blotnika 34cm przod, tyl 35 cm. Niestety seryjnych wymiarow nie znam.
Opublikowano
Rozsądnie wypadalo by wymienic amortyzatory ze sprezynami, po konsultacji z warsztatem nie uznalem, aby byla taka potrzeba, poniewaz te sa w bardzo dobrej kondycji. Sprezyny te nie obnizaja auta tak zeby trzeba bylo wymieniac amortyzaor o innym skoku, przy eibach sportline to taka koniecznosc jest, jak sie skoncza te co mam to sie wtedy wymieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.