Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

w niedalekiej przyszłości zamierzam kupić BMW 3 rocznik 2012-2013.

Mój pierwszy typ padł na silnik 2.0d 163KM, ponieważ lubię silniki diesla, jednak poczytałem i okazało się, że potrafią być kosztowne w trzymaniu (dwumas, wtryskiwacze itp.).

Więc zwróciłem się w kierunku silnika benzynowego 2.0i 184KM i przerobieniu go na gaz.

Znalazłem miejsce lub dwa gdzie przerabiają te silniki. Koszt przeróbki to ok 5-6 tys. Mam jednak wątpliwości co do poprawności działania takich instalacji w tych silnikach.

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w ogóle da się przerobić te silniki??

Opublikowano
A jest tam miejsce na butlę?

 

With mobilephone sent.

 

jeśli są zakłady które przerabiają to podejrzewam, że jest

Opublikowano
Witam serdecznie,

w niedalekiej przyszłości zamierzam kupić BMW 3 rocznik 2012-2013.

Mój pierwszy typ padł na silnik 2.0d 163KM, ponieważ lubię silniki diesla, jednak poczytałem i okazało się, że potrafią być kosztowne w trzymaniu (dwumas, wtryskiwacze itp.).

Więc zwróciłem się w kierunku silnika benzynowego 2.0i 184KM i przerobieniu go na gaz.

Znalazłem miejsce lub dwa gdzie przerabiają te silniki. Koszt przeróbki to ok 5-6 tys. Mam jednak wątpliwości co do poprawności działania takich instalacji w tych silnikach.

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w ogóle da się przerobić te silniki??

 

coś czuję że N20 się zapłacze jak dostanie gaz :)

Opublikowano
Jak dużo jeździsz np 30 tys km rocznie to zakładaj gaz nie słuchaj ludzi :) ,z ciekawości jakiej firmy instalacja?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
Lol, wszystko co może się zepsuć w 20d i tak będzie tańsze niż ten gaz i późniejsze problemy.
Opublikowano
Lol, wszystko co może się zepsuć w 20d i tak będzie tańsze niż ten gaz i późniejsze problemy.

 

Możesz podać jakieś konkretnie przykłady co może się dziać po takiej przeróbce? Z tego co słyszałem to nie jest to zwykła sekwencyjna przeróbka, stad ta wysoka cena, i podobno nic nie powinno się dziać niedobrego z silnikiem.

Opublikowano

weź pod uwagę też ewentualną późniejszą odsprzedaż auta

wg mnie z gazem będzie ciężko

  • Moderatorzy
Opublikowano
Moze sie dziać wszystko bo nikt tego nie robi. Ale jak chcesz mieć takiego wesołego junkersa to czemu nie.
Opublikowano

spalanie:

- diesel - 6l/100km, koszt ~= 24 PLN/100km

- benzyna + gaz - 10l/100km, koszt ~= 16 PLN/100km

 

zysk po przejechaniu 100kkm ~= 8k PLN

f30 320i xd automat LCI
Opublikowano
spalanie:

- diesel - 6l/100km, koszt ~= 24 PLN/100km

- benzyna + gaz - 10l/100km, koszt ~= 16 PLN/100km

 

zysk po przejechaniu 100kkm ~= 8k PLN

 

od kwoty zysku należy odjąć koszt montażu instalcji ;)

Opublikowano
spalanie:

- diesel - 6l/100km, koszt ~= 24 PLN/100km

- benzyna + gaz - 10l/100km, koszt ~= 16 PLN/100km

 

zysk po przejechaniu 100kkm ~= 8k PLN

 

od kwoty zysku należy odjąć koszt montażu instalcji ;)

 

Jasne ale w prównaniu do benzyny -> LPG

Spalanie benzyna 10l /100km koszt 45zł ( teraz 50zł ale za niedługo benzyna będzie po 5.7 i wtedy 64zł

Spalanie LPG 10l/100km po x 1.5zł za litr = 15zł -> 100km

KOSZT INSTALACJI 7 TYS ZŁ

100 TYŚ.KM NA PALIWIE 45 TYŚ.ZŁ

100 TYŚ.KM NA GAZIE 15 TYŚ.ZŁ + MONTAŻ INSTALACJI 24 TYŚ.ZŁ

Rożnica 21 tyś.zł na 100 tyś.km, i jak dla kogoś to 2-3 lata to jak mu ma się nie opłacać.Nie każdy lubi grzechotniki więc jak nie chce diesla to jest dobra alternatywa.

Mam w pracy 11 aut na lpg zadne nigdy od gazu sie nie zepsuło,to są zabobony ludzi któzy uzytkowali Polonezy na gazie.Teraz Instalacje biorą mapy z komputera głównego a auta na bezposrednim wtrysku nawet nie potrzebują benzyny ,np w pracy mamy Octavie 1.4 TSI nigdy jeszcze nie jezdziła na benzynie :) a ma juz 75 tys.km i spala tyle gazu co benzyny (chyba bo na plaiwie jak pisałem nikt nie jezdzil ale na trasie pali 6l LPG a rekord to 4.7 lpg :|

Przepraszam jak kotś oszczędny to czemu nie dla gazu w BMW? Co to Ferrari że profanacja? Zwykła Czwórka która ginie przy europejskim Mustangu więc i na gazie jeździć może.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano (edytowane)

Szwagier ma 3jke z n43 . Wymienial w niej cewki, wtryski, czujnik roznicy cisnienia i cos tam jeszcze. Z racji ze bardzo lubil swoj egzempaz nie chcial go zmieniac .

Od kiedy zalozyl w nim gaz klopoty sie skonczyly. Nie jezdzi juz na benzynie , no chyba ze gaz sie skonczy.

Co do instalacji to ma cos z plynnym wtryskiem ,za wszystko dal troche ponad 5000 .

Jezdzilem tym i powiem ze ja tam roznicy nie widze miedzy.

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-instalacji-lpg-do-auta-z-bezposrednim-wtryskiem-paliwa/r6phq

Edytowane przez bialaalpina
Opublikowano

Nie mam nic do gazu, ale nie w tym silniku...

Co do kosztów inst. gazowej, to chyba nie liczycie wszystkiego:dodatkowe koszty przeglądów, regulacji (moim zdaniem jak ma być dobrze to jakieś dwie regulacje w roku), częstsze wymiany świec, filtry gazu, i parę innych spraw o których nikt nie wspomina, np benzyna i dodatki do niej - do rozgrzania silnika trzeba zrobić te kilka km. Ogólnie wychodzi taniej, ale ja wolał bym diesla niż gaz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
parafrazując klasyka, jak już ktoś chce wieśniaczyć to niech to robi z klasą- w dyszlu, a nie gazówce :)
Opublikowano
Nie mam nic do gazu, ale nie w tym silniku...

Co do kosztów inst. gazowej, to chyba nie liczycie wszystkiego:dodatkowe koszty przeglądów, regulacji (moim zdaniem jak ma być dobrze to jakieś dwie regulacje w roku), częstsze wymiany świec, filtry gazu, i parę innych spraw o których nikt nie wspomina, np benzyna i dodatki do niej - do rozgrzania silnika trzeba zrobić te kilka km. Ogólnie wychodzi taniej, ale ja wolał bym diesla niż gaz.

 

Gazu w nowych autach sie nie reguluje a benzynie swiece tak czy siak warto wymieniac co 40 tys.km przeglad techniczny droższy o całe 70zł.Nowe instalacje nie potrzebują benzyny a wiec odpada rozruch ,zapala na gazie bo gaz podawany jest przez wtrysk bezpośredni.Gaz ma wiecej oktan od benzyny ,dobrze zestrojone autop na gazie jezdzi lepiej niz na paliwie.Mozesz poczytac w necie.Co bys wolał to twoja sprawa ale z gazem to są zabobony sprzed 15 lat,teraz instalacje sa bezobslugowe.Koniec kropka.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
w tym silniku ? a co to za silnik dali inna turbine i tyle,valvetronic jak w kazdej benzynie bmw od rocznika 2002 i dodali bezpośredni wtrysk,dalej rozrząd z plastiku a łańcuch nadaje się do wyprowadzenia maltanczyka na spacer a nie do napędzania silnika o mocy 245 koni.Przepraszam Panowie ja wiem ze niektórzy wydali troche kase na swoje auta ale zrozumcie to dalej tylko BMW,nic nie zwykłego.Żaden wstyd jeździć BMW 3 na gazie,bez przesady.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano
Szkoda kasy na paliwo to kupujesz diesla, prosta sprawa. Nie wiem po co drążyć temat.
Opublikowano

1. z dieslem kosztuje 10k więcej niż benzyna

2. na gazie każde 100km kosztuje jakieś 70% tego co w dieslu

 

btw: żeby nie było - nie mam, nigdy nie miałem w moim samochodzie gazu, umiem jednak liczyć :D

f30 320i xd automat LCI
Opublikowano
Nie mam nic do gazu, ale nie w tym silniku...

Co do kosztów inst. gazowej, to chyba nie liczycie wszystkiego:dodatkowe koszty przeglądów, regulacji (moim zdaniem jak ma być dobrze to jakieś dwie regulacje w roku), częstsze wymiany świec, filtry gazu, i parę innych spraw o których nikt nie wspomina, np benzyna i dodatki do niej - do rozgrzania silnika trzeba zrobić te kilka km. Ogólnie wychodzi taniej, ale ja wolał bym diesla niż gaz.

 

Gazu w nowych autach sie nie reguluje a benzynie swiece tak czy siak warto wymieniac co 40 tys.km przeglad techniczny droższy o całe 70zł.Nowe instalacje nie potrzebują benzyny a wiec odpada rozruch ,zapala na gazie bo gaz podawany jest przez wtrysk bezpośredni.Gaz ma wiecej oktan od benzyny ,dobrze zestrojone autop na gazie jezdzi lepiej niz na paliwie.Mozesz poczytac w necie.Co bys wolał to twoja sprawa ale z gazem to są zabobony sprzed 15 lat,teraz instalacje sa bezobslugowe.Koniec kropka.

 

Miałem auto z instalacją gazową, byłem ogólnie zadowolony i wiem co piszę.

Każdy może mieć swoje zdanie, ale ja nie polecam gazu do nowoczesnych benzyn.

Silnik w moim aucie gdzie miałem instalacje gazową z czasem miał coraz mniej mocy; na gazie jak i benzynie (regulacja nic nie poprawiała).

Świece wymieniałem co 10 tyś km, i po wymianie na nowe zawsze była ogromna poprawa w płynności pracy silnika.

Gaz ma wyższą temp spalania, więc wiele elementów silnika szybciej się zużywa.

 

Jeśli ktoś upiera się na montaż instalacji gazowej, to ja go nie będę na siłę zniechęcał - to jego wybór.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tam nie ma miejsca na butle toroidalna bo nie ma wneki na kolo, wiec jest najpewniej cylindryczna w bagazniku, czy ma to sens? Zalezy jak sie auta uzywa. Druga sprawa to pompa paliwa do przerobienia i pytanie o jakosc wtryskiwaczy. Prins chyba przygotowywal dedykowana instalacje Direct 2.0 do BMW ale to koszt pewnie 10.000zl + nowa pompa paliwa. Gaz sie chyba nie oplaca do bezposrednich wtryskow :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.