Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z moim BMW E90 320D 2008r auto paliło bez problemu, od tygodnia po naciśnięciu guzika START słychać tylko kliknięcie w rozruszniku i nic. Akumulator nowy wymieniony miesiąc temu teraz sprawdzony, rozrusznik wymieniony teraz i dalej to samo. Firma zajmująca się tylko naprawą BMW stwierdziła uszkodzenie modułu CAS. Nowy wraz z programowaniem 3000zł, używanych nie zakładają. Więc szukając trochę znalazłem programator (r260s red-box) który ma dostęp do eeprom w module CAS3, kupiłem moduł używany za 150zł programator za 500zł, przed rozpoczęciem zabawy niestety (chyba) podłączyłem nowy (używany) moduł pod samochód. Na desce pokazuje się znaczek przekreślony kluczyk. Więc stary moduł na stół wlutowałem 7 kabelków i wszystko działa mam dostęp do przebiegu i modyfikacji i zapisania pamięci eeprom, więc zrzuciłem na dysk kopię eepromu potem moduł nr2 kilka kabelków i znów wszytko ok wczytałem wcześniej zapisany eeprom z oryginalnego sterownika do nowego, sprawdziłem potem VIN wersja softu i resztę się zgadzają z samochodem więc powinno być ok. Niestety wkładam nowy moduł w samochód i od razu ikonka przekreślonego kluczyka i zero reakcji na guzik start w ogóle nie włącza zapłonu. Gdzie mogłem popełnić błąd czy gdy podłączyłem nowy moduł bez wgranego eeproma ( gdzieś czytałem że to może go wysypać) czy jeszcze coś innego? Jakieś pomysły?
Opublikowano

A jakie błędy masz na CAS?

Jaką miałeś pewność, że cas nie miał skopanego flasha.

Jaką pewność masz, że R260 poprawnie sczytał/zapisał Ci flasha, przecież to chińszczyzna i w dodatku nie czyta całego zakresu pamięci.

Teraz poteoretyzujemy CAS zapisuje w kluczyku informację, co się stanie jak zapisał coś w kluczu. Może by tak spróbować podstawić drugi kluczyk pod starym casem i sprawdzić czy nie wywali błędu klucza. Wcześniej kasując błędy w cas rzecz oczywista.

Jeszcze jedno - czy SW jest to samo w każdym z cas ?

 

 

 

Jak starter tykał to chyba dobrze, elektromagnes załączał, lecz silnik rozrusznika nie kręci- sprawdzałeś zasilanie startera lub masę na silniku ?

Opublikowano
Sorry już precyzuję, błąd w CAS pokazuje przerwany obwód terminala ? nie pamiętam jakiego ale chodzi o wiązkę dochodzącą do rozrusznika. Elektryk sprawdził kable i ponoć jest OK. Znalazłem na amerykańskich forach że czasami korozja na łączeniach sprawia że komputer nie puszcza prądu na rozrusznik. Jeżeli daje mu prąd bezpośrednio na przewód sterujący rozrusznikiem auto zapala. Ale specjaliści z BMW powiedzieli że to wina cas, ponoć padają w nich przekaźniki i kondensatory czy coś w tym stylu. Jutro podłączę kompa i napiszę dokładnie jaki błąd wywala. Co do programowania cas to nie mam pojęcia co z czym kupiłem tylko dla zabawy ten programator i nowy moduł jak by się udało to wszystko było by super ale zabrałem się za to w piątek 13-nastego no i mam.
Opublikowano
Co do diagnozy tego CAS to jakoś nie chce mi się do końca wierzyć szczególnie że przy naciśnięciu START słychać pracę przekaźnika w module. No ale według BMW Specialist to CAS i tyle.
Opublikowano

Mozesz sklonowac CAS, najpierw wgrywasz eeprom pozniej flash. Cas-y musza miec te same componenty srodku, nr czesci nie jest istotny. Jesli miasz uszkodzony CAS to po sklonowaniu nowego wszyskto znowu zacznie dzialac. Jesli oprogramowanie padlo to zaden programator nie pomoze, wtedy tylko nowy CAS.

Ja bym jednak szukal problemu z terminalem 50L ktory zalacza przekaznk rozrusznika. Posprawdzac wtyczki, polaczenia masy itd. Rowniez przekazniki modulu silnika poniewaz CAS musi dostac informacje od DME ze wszyskto jest ok.

W Rheingold masz wszystko ladnie opisane.

Londyn
Opublikowano
Z wysyłką będzie trochę problem bo samochód z londynu, czym mogę sklonować flasha? do epromm mam r260s a flash? Rozrusznik jest nowy nic nie pomogło. Jutro będę miał następny moduł CAS tym razem nie będę podpinał pod samochód do puki nie sklonuje epromm-a. Jeżeli tylko po sklonowaniu da radę uruchomić zapłon to mam do diagnostyki ICOM-a więc moduł będę mógł zaprogramować.
Opublikowano
U mnie poprzedni właściciel albo jego nieudolny elektronik grzebał w CAS, pewnie skręcali przebieg bo wlutowywali chyba ROM. Miałem wtedy żółtą kierownice,blokada zablokowana i nie dało się samochodu zapalić. Blokada była sprawna, wpadłem na pomysł że to może zimny lut na płytce, podgrzałem opalarką i CAS zadziałał. No to lupa i szukam co nie tak na płytce i zauważyłem że była pamięć wlutowywana. Oddałem do kolegi który pracuje w serwisie Noki przeleciał hot airem sprawdził pod mikroskopem wszystkie ścieżki i chyba od 3 lat spokój. Tak sobie myślę że jeśli byłby problem z CAS to by blokada nie puściła ale to tylko moje gdybanie.
Opublikowano
U mnie poprzedni właściciel albo jego nieudolny elektronik grzebał w CAS, pewnie skręcali przebieg bo wlutowywali chyba ROM. Miałem wtedy żółtą kierownice,blokada zablokowana i nie dało się samochodu zapalić. Blokada była sprawna, wpadłem na pomysł że to może zimny lut na płytce, podgrzałem opalarką i CAS zadziałał. No to lupa i szukam co nie tak na płytce i zauważyłem że była pamięć wlutowywana. Oddałem do kolegi który pracuje w serwisie Noki przeleciał hot airem sprawdził pod mikroskopem wszystkie ścieżki i chyba od 3 lat spokój. Tak sobie myślę że jeśli byłby problem z CAS to by blokada nie puściła ale to tylko moje gdybanie.

 

 

Gość który zdiagnozował że to CAS tłumaczył że w cas-ie wysiada przekaźnik lub kondensatory (nie pamiętam do końca) i cas włącza zasilanie na rozrusznik ale nic się nie dzieje. Tak czy inaczej jak dla mnie to też nie wina CAS ale najpierw spróbuje wyeliminować to a potem zabieram się za dalszą diagnozę.

Opublikowano
Z wysyłką będzie trochę problem bo samochód z londynu, czym mogę sklonować flasha? do epromm mam r260s a flash? Rozrusznik jest nowy nic nie pomogło. Jutro będę miał następny moduł CAS tym razem nie będę podpinał pod samochód do puki nie sklonuje epromm-a. Jeżeli tylko po sklonowaniu da radę uruchomić zapłon to mam do diagnostyki ICOM-a więc moduł będę mógł zaprogramować.

 

Z ktorej czesci Londynu? Jak nie poradzisz to zapraszam.

Londyn
Opublikowano
Z wysyłką będzie trochę problem bo samochód z londynu, czym mogę sklonować flasha? do epromm mam r260s a flash? Rozrusznik jest nowy nic nie pomogło. Jutro będę miał następny moduł CAS tym razem nie będę podpinał pod samochód do puki nie sklonuje epromm-a. Jeżeli tylko po sklonowaniu da radę uruchomić zapłon to mam do diagnostyki ICOM-a więc moduł będę mógł zaprogramować.

 

Z ktorej czesci Londynu? Jak nie poradzisz to zapraszam.

 

południowo - zachodni, Abbey Wood. Wyślij mi jakieś namiary na siebie jak możesz.

Opublikowano

Po zrobieniu tego CAS sprawdź masę . U mnie było podobnie . Nagle przestało palić ino tryknięcie, potem laweta i pod kompa . Komp nic nie pokazał .

Masa wyglądała na całą lecz po mocnym poszarpaniu cała się posypała .

Opublikowano
Witam wszystkich, dzisiaj dostałem następnego CAS-a używkę, tym razem podłączyłem pod programator, wgrałem eeprom i ustawiłem ten sam przebieg. Samochód odpalił od razu, także garaż który zdiagnozował uszkodzenie CAS miał rację. Teraz samochód odpala od strzała za każdym razem, nawet na starym rozruszniku. Jeżeli ktoś chciałby więcej info to proszę pisać. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.