Skocz do zawartości

Nie działa nawiew / dmuchawa. Diagnoza,wymiana.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mi sie udało uporać z problemem tylko nie wiem w czym do końca leżała przyczyna bo nie dość że przesmarowałem konkretnie wentylator żeby ładnie sie kręcił to jeszcze w regulatorze poprawiłem luty na tych bodajrze cewkach i jak narazie elegancko działa

 

Pozdrawiam

Z jakim oporem u Ciebie obraca się wentylator? U mnie nie da się zakręcić żeby się obracał chociaż przez chwilkę, od razu się zatrzymuje i jest wyczuwalny spory opór.

Mógłbyś jeszcze przybliżyć gdzie poprawiłeś luty? Będę bardzo wdzięczny :wink:

Opublikowano

z jakim oporem to bardzo cięszko to opisać, chyba jak mocno zakręciłem i puściłem to troche się zakręcił(oczywście po naoliwieniu już). Ale jak coś to najpierw weź sobie go sprawdz na akumulatorze zwykłym. Podłącz pod 12v i zobacz czy działa, ewentualnie zakręć nim jak będzie pod napięciem.

 

U mnie bynajmniej pod napięciem 12v dział jak głupi a po podłączeniu do auta nie działał,

 

A z tym regulatorem to u nas jest dobrze bo on jesł ładnie rozbieralny nie jest poklejony, a wiec rozbierz go i zobacz jak wyglądają luty przy takich trzech sterczących opornikach, bo u mnie dwa były strasznie zaśniedziałe

Opublikowano
z jakim oporem to bardzo cięszko to opisać, chyba jak mocno zakręciłem i puściłem to troche się zakręcił(oczywście po naoliwieniu już). Ale jak coś to najpierw weź sobie go sprawdz na akumulatorze zwykłym. Podłącz pod 12v i zobacz czy działa, ewentualnie zakręć nim jak będzie pod napięciem.

 

U mnie bynajmniej pod napięciem 12v dział jak głupi a po podłączeniu do auta nie działał,

 

A z tym regulatorem to u nas jest dobrze bo on jesł ładnie rozbieralny nie jest poklejony, a wiec rozbierz go i zobacz jak wyglądają luty przy takich trzech sterczących opornikach, bo u mnie dwa były strasznie zaśniedziałe

To u mnie sprawa tak samo wygląda z tymi kondensatorami w regulatorze, również dwa były zaśniedziałe, ale po czyszczeniu żadnych zmian wciąż wentylator działał na jeden stopień.

Rozumiem, że przelutowałeś te dwa zaśniedziałe?

Opublikowano

witam, mam mały problem i nie bardzo wiem o co chodzi :)

mianowicie nie dmucha powietrze na przednim panelu, wentylator chodzi, sterowanie też, obroty wentylatora działają itd, ale nie dmucha powietrze ani z przednich nawiewów, ani na podszybie .. ani na nogi.... jedynie dmucha na tył ( nawiewy umieszczone na tyle podłokietnika)

 

może miał z was ktoś podobny problem, o co chodzi ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
rozbierał ktoś z was tą dmuchawę?? idzie ją rozebać?? bo chciałbym ją konkretnie przesmarować bo jak na razie to ją rozruszałem WD40 ale teraz jak jest duży mróz to zanim sie rozrusza potrafi hałasować na małym biegu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odkurzam trochę temat, bo miałem podobny problem z nadmuchem.

piszczał mi trochę wentylator, więc zabrałem się za posmarowanie. Wymontowałem go z auta i porządnie posmarowałem oba łożyska olejem, tak żeby zaciekło do środka.

Piszczenie ucichło, ale po paru dniach - konsternacja, bo przestało dmuchać. Regulacja działa (mam klimatronik) widać, że zależnie od temperatury chce regulować, a tu prawie nic nie dmucha. Tylko słaby powiew z kratek.

Pierwsze podejrzenie - że to sławetny jeż, w E90 jest w formie spłaszczonego urządzonka z żeberkami. Na oko nic nie zauważyłem, ale jak jeż to jeż, kupiłem używkę i wstawiłem zamiast oryginalnego. Niestety nic nie pomogło, posmarowałem jeszcze raz silnik, bo jakoś ciężko chodził (wydawało mi się), i znowu pokręcił się parę godzin i stanął.

Włączyłem silnik na full (12V) - działał jak huragan. Pomierzyłem co wychodzi z jeża (przy odłączonym silniku dmuchawy) - regulacja jak należy, napięcie zmieniało się wraz z regulacją nawiewu.

Doszedłem do wniosku, że to silnik dmuchawy musi być wadliwy, w taki sposób, że jeż przechodzi w tryb awaryjny (jest na nim mikroprocesor do sterowania napięciem).

I rzeczywiście, po dokładnym oczyszczeniu komutatora silnika dmuchawy ze smaru, który podczas smarowania łożysk się tam dostał i po przetarciu go drobnoziarnistym papierem ściernym aby oczyścić powierzchnię z tlenków, nadmuch zaczął działać bez zarzutu i to na obu jeżach - starym i nowym.

Radzę więc zaczynać od smarowania silnika i oczyszczenia komutatora a dopiero potem jak nie zadziała wymieniać jeża. Jeż w w moim samochodzie jest zrobiony bardzo solidnie, nie ma w nim części przegrzewających się (jak w poprzednich wersjach) bo jest to właściwie sterowany regulator impulsowy.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Panowie a może ktoś z Was miał taki problem jak ja mam : zapalam samochód, przez chwile wieje mi ze wszystkich nawiewów góra,duł po chwili przestaje i ustawia się samoczynnie na nogi. Chce zmienić na przykład na szybę a tu nic dmucha sobie na nogi . Albo chce sobie załączyć na nogi to dmucha na szybę szok nie ogarniam tego klimę mam 2=strefową .A najlepsze jest to że jak mam zaparowaną szybę i ustawi się sam nawiew na nogi to nie mogę powietrza skierować na szybę :mad2: heeee Po\drawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego viman miałeś racje ze swoją odpowiedzią! wróciłem właśnie od mechanika powiedział mi,że ktoś zamienił panel klimatyzacji manualnej IHKA na panel automatyczny IHKR i to jeszcze podobno z diesla .Dlatego teraz dmucha mi nawiew gdzie chce rada jest taka : muszę wrócić do starego panela manualnego IHKA albo się męczyć tak jak teraz i cieszyć się z pięknego widoku klimatyzacji automatycznej :duh: JEDNAK POLAK POTRAFI :mrgreen:
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
A coś takiego że u mnie bardzo różnie działa nawiew... ustawione mam na 20 st i przewaznie leci cieple powietrze nawet jak mam 18 st... co z tym zrobic?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odgrzewam gdyż rano ( -14 C) po zapaleniu auta przestało działać ogrzewanie ( mam kilmatronika ) . Wszystkie lampki i kontrolki działają tylko nie leci powietrze i nie działa wiatrak . Gdy włączę nadmuch tylko na odmrażanie szyby przedniej to działa jak zwykle z pełną mocą . Pozostałe ustawienia nie ma reakcji wentylatora . Do tego podobnie jak nadmuch przestały mi grzać fotele ( kontrolki sie palą ale nie podbrzewa ) . Czy to ma ze sobą coś wspólnego ? Może jest to jeden bezpiecznik lub może coś zamarzło bo auto stało na zewnątrz ?
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Lubię jak auto się samo naprawia :-D

Wsiadam przed chwilą i odpalam a wszystko działa :shock:

Nie wiem o co chodzi ale widocznie coś przymarzło . Niestety elektronika i mróz = kłopoty .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, dopadło i mnie i potrzebuję zdiagnozować.

Pytanie nr 1 który to bezpiecznik?

Mam taką listę:

 

http://www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=708033

 

I po obrazkach możnaby powiedzieć że to 88 ale na tablicy jest to 40A więc chyba trochę dużo?

 

Nawiew umarł starowanie działa jakby nigdy nic.

Opublikowano

ok, okazało że się chyba też szczotki zawiesiły bo po wymontowaniu dmuchawy i ruszeniu poszła bez problemu i regulator też działa prawidłowo.

Da się jakoś zabezpieczyć przed czymś takim na przyszłość? Chciałem jakoś przesmarować/zakonserwować ale nie wygląda to ustrojstwo na rozbieralne?

 

Acha, żeby zdemontować schowek gdy się ma cup-holdery trzeba pierw je wymontowac...

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Niestety w mojej BMCe przestała działać dmuchawa. W serwisie zdiagnozowali, że się zawiesiła i przywrócili ją do działania, ale poinformowali mnie, że usterka najprawdopodobniej znowu wystąpi. Na moje nieszczęście tak się stało już następnego dnia. Nie pozostaje nic tylko wymiana dmuchawy. Moje pytanie jest następujące: część jaką muszę wymienić to: 64119227670: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9227670-dmuchawa. Na Allegro (http://allegro.pl/dmuchawa-z-rez-bmw-1-e81-e82-e87-bmw-3-e90-e91-e93-i5334634313.html) natrafiłem na dmuchawę, która w opisie ma coś takiego: "nr oryginału: 64116933663, 64119144200, Numery porównawcze: DENSO: DEA05001 ". Ze strony bmwstore wynika, że ta część (64116933663, 64119144200) została zastąpiona przez 64119227670. Różnica w cenie jest spora bo ok. 400 zł na korzyść allegrowego odpowiednika. Czy dmuchawa z aukcji będzie na pewno pasować do mojego samochodu? Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Witam kolego junno - mialem taki sam problem jak Ty... Poczatkowo wystarczalo popsikac WD40 i dmuchawa ozywala na jakis czas, ale zdecydowanie lepszym sposobem jest delikatnie ja nasmarowac. Po odkreceniu podszybia (pare srubek - 3min roboty) wlacz dmuchawe i na najnizszym biegu dmuchawy wlej do niej troszeczke oleju... Po chwili zobaczysz ze dmuchawa chodzi znacznie ciszej i wydajniej - w mojej sytuacji pomoglo to i przez ponad 40 tys nie mam juz zadnego problemu z dmuchawa! Tak wiec na Twoim miejscu nie pchalbym sie w zbedne koszty kupowania nowej dmuchawy, lecz dobrze przesmarowalbym stara (na pewno podziala, moja byla tak zapieczona ze nawet nie chciala wystartowac i musialem ja wspomagac palcem aby sie ruszyla - po zabiegu chodzi juz idealnie przez dlugi dlugi czas !). Ja na koncu wlalem olejek zapachowy do niej aby nie bylo czuc w samochodzie olejem i przez dlugi czas mialem genialny zapach z nawiewu :D ). Takze jezeli znajdziesz 15 min czasu dla swojego auta to sprobuj a na pewno nie pozalujesz :cool2:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Czy ktoś może wrzucić jakieś foto gdzie dokładnie znajduje się jeż ? u mnie dziś nawiew umarł.

Spróbowałem poruszać łopatkami od strony filtra kabinowego i dalej nic. Obstawiam że rezystor termiczny na regulatorze zakończył żywot.

Jak do tego podejść ? (wszystkie fotki z powyższych linków nie działają)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopię trochę temat ;)

Dmuchawa nie reagowała na sterowanie klimatronikiem. Więc wymieniłem jeża. Sterownie wróciło, aleee...

Jak ustawiam dmuchawę ręcznie na przed ostatnią i ostatnią kreskę "mocy", to przycina. 20/30 sekund pracuje z pełną mocą, a następnie się wyłącza na kolejne 20/30 sekund i tak w kółko. Na niższych mocach wszystko działa OK.

Dodam, że dmuchawa nasmarowana, aku także naładowany na maksa.


Wina nowego jeża? Czy dmuchawa?

  • 5 lat później...
Opublikowano
W dniu 16.07.2012 o 08:18, arti200 napisał(a):

Spróbuj odkręcić mikrofiltr pod maską, po odkręceniu przez wlot powietrza jest dostęp do łopatek wentylatora rusz go czymś może szczotki się zawiesiły. U mnie tak było tylko, że po dłuższym postoju. Spróbuj może pomoże 15 minut roboty.

Dzięki pomogło ruszył 🤜🏻🤛🏻🚀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.