Skocz do zawartości

Wpływ zmiany opon na osiągi, prowadzenie, napęd, spalanie.


andrew55

Rekomendowane odpowiedzi

Nie trzeba od razu iść na całość :wink: i zakładać R18, R19. Ja akurat teraz na sezon letni mam R18, ale wcześniej przez prawie 4 sezony jeździłem na R17 z ogumieniem mieszanym. Miałem założone:

Hankook Ventus V12 Evo K110

225/45R17 94Y XL

255/40R17 98Y XL

i jeździło się naprawdę całkiem dobrze.

 

Teraz mam na sezon letni R18:

Fulda Sportcontrol

225/40 R18 92Y XL MFS

255/35 R18 94Y XL MFS

Różnica jest teraz taka, że jest dużo bardziej...komfortowo i mniej sportowo, ale jak dla mnie prowadzenie jest wystarczająco dobre i pewne.

 

Krótko mówiąc: większe koła i niski profil nie zawsze gwarantują poprawę prowadzenia. Bardziej trzeba zadbać o prawidłowy dobór samej marki i modelu opon.

Myślę też że należy celować w opony XL, bo mają jednak wyraźnie grubsze ścianki boczne; są przez to mniej komfortowe ale stabilniejsze w prowadzeniu - no ale czasem może zdarzyć się tak, że opony XL mogą się gorzej prowadzić niż innej marki bez oznaczenia XL. Trzeba dokładnie czytać opinie użytkowników i pytać przed zakupem opon - zwłaszcza do E9x.

Od siebie mogę polecić śmiało zakup opon Hankook, to niezła alternatywa dla ROF.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Z własnego doświadczenia, nie przechwalając się, chyba jako pierwszy miałem E91 na forum, było to w 2006r roku. Stare poczciwe 320d. Teraz E93 330d.

Łącznie przejechane ponad 300 tys km. tymi modelami.

 

Jeździłem na ROF-ach, gdy serwisy oponiarskie robiły wielkie oczy na te opony.

Upraszczając ROF super prowadzenie, słaby komfort, choć są duże różnice w twardości ROF-ów.

 

Chcesz mieć komfort i dobre prowadzenie zakładaj opony z indeksem XL.

Mam teraz bez indeksu XL i dodatkowo zimówki i rzeczywiście jest czasami wrażenie lekkiego pływania. Na letnich z indeksem Xl nawet przy 250km/h nic się nie dzieje.

 

Jeśli nosi cię po całej drodze. Wymień amortyzatory, a z przodu koniecznie łożyska Mc Persona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem samochód to od razu wywalilem ROFy bo jeździć sie nie dało. Na szybko zmieniłem na zwykłe goodyeary 225/45R17 prowadzenie delikatnie sie zmieniło auto było bardziej miękkie mniej precyzyjne przy nagłych zmianach pasa ale ogólnie bez zastrzeżeń 3 sezony przejeździłem parę razy max zaliczylem bez problemów. Teraz zmieniłem na dunlopy sport maxx ten sam rozmiar tyle że XL i jest elegancko. Troszkę mniejszy komfort ale prowadzenie lux. Myślę że u ciebie może być problem taki że kupiłeś opony o za małej nośności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zimówek, to mam od już kilku lat R17:

Hankook Winter I*cept Evo W310 - 225/45R17 94V XL

i od początku byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością prowadzenia. Zimówki często prowadza się gorzej w porównaniu do ich letniego odpowiednika, ale w przypadku wyżej wymienionych opon jest chyba nawet lepiej :shock: Jedyna ich wada to to, że są dosyć twarde (no i już po kilku sezonach zimowych zrobiły się głośne).

 

Co do opon ROF, to w E9x jest rzeczywiście bardzo niekomfortowo - jeśli ktoś tak jak ja ma zawieszenie sportowe 226A (zwłaszcza przy dedykowanych Bridgestone Potenza RE 050 AII), ale w serii 1 LCI E87/E81 w moim przekonaniu ROF to podstawa (świadomie wybrałem ROF na zimę, bojąc się słabego zachowania auta). Komfort jest w zupełności wystarczający a prowadzenie precyzyjne. ROF w seriach F też się dobrze sprawdza nawet na M Pakietowym zawieszeniu i R20.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ko że wątek jeszcze ciepły, to zapytam tutaj. Mianowicie gdy firma w której kupiłem opony przyjmie zwrot albo zgodzi się na wymianę z dopłatą, będę miał do wyboru kilka rodzai opon Run Flat. Ponieważ nie potrzeba mi kolejnych problemów i nie chcę czasem wtopić kolejny raz z zakupem, podam tu jakie mam możliwości i chciałbym aby ktoś mi doradził zanim zrobię kolejną głupote :) aha mój typ zawieszenia jakby co to S704A.

 

Więc tak z nowych opon mam do wyboru:

Hankook Ventus S1 Evo K107 HRS

225/45 R17 91W runflat

 

Falken Ziex ZE914 RFT

225/45 R17 91W runflat with rim protection (MFS)

 

Goodyear Eagle NCT 5 Asymmetric ROF

225/45 R17 91W runflat with rim protection (MFS) *

 

Continental SportContact 5 SSR albo 5 SSR* albo 2 SSR* albo 3E SSR*

225/45 R17 91W runflat with kerbing rib *

 

Bridgestone Potenza RE 050 A ECOPIA RFT

225/45 R17 91W runflat *

 

Firestone Firehawk SZ90 RFT

225/45 R17 91W runflat

 

Dunlop SP Sport FastResponse ROF

225/45 R17 91W runflat with rim protection (MFS) MOE

 

Federal 595 Evo RFT

225/45 ZR17 94Y XL runflat

 

Nokian zLine Run Flat

225/45 R17 91W runflat with kerbing rib

 

Goodyear Eagle NCT 5 Asymmetric ROF

225/45 R17 91V runflat with rim protection (MFS) * BLT

 

Goodyear Excellence ROF

225/45 R17 91Y runflat with rim protection (MFS) MOE

 

Bridgestone Potenza RE 050 A RFT

225/45 R17 91V runflat *

 

Na pewno co niektórzy zauważyli że przy niektórych nazwach opon jest GWIAZDKA * według tego sklepu gwiazdką są oznaczone opony które są dedykowane do BMW albo jak kto woli tolerowane/uznawane w/przez BMW.

 

Z używanych mam do wyboru różnej maści Continental-e, Bridgestone, i Dunlop-y.

 

Ku woli ścisłości na tyle, przed wymianą, miałem założone Firestone Firehawk SZ90 RFT 225/45 R17 91W runflat i sprawowały się chyba dobrze do samego końca, chociaż nie są sygnowane gwiazdką. Napisałem 'chyba' ponieważ nie miałem nigdy wcześniej styczności z tego typu oponami jakimi są RUN FLAT-y a być może są lepsze opony tego typu a ja się nie znam. Kupiłem auto z tymi oponami na tyle i były jak nowe wytrzymały rok jazdy ok 20k km i były w środku kompletnie łyse. Z przodu za to miałem komplet Dunlop SP Sport 01 DSST 225/45 R17 runflat DSST with rim protection (MFS) i Dunlop wybuchł i wytrzymał ten sam przebieg 20kkm. oczywiście nie wnikajmy w to dlaczego wybuchł. Wybuchł to wybuchł po co drążyć temat :)

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mogę od siebie dodać, że Continentale zachowują swoje właściwości na tym samym poziomie do pewnego momentu, aż nagle bęc i już wiesz, że trzeba zmienić. Są głośne w porównaniu do innych (ponoć).

Letnie mam od maja 2014r. Tył już 4,5 mm - może wytrzymają jeszcze 3 sezon... no ale ja jeżdżę 4x w tygodniu 160km do pracy he he. Jeśli jeżdzisz okazjonalnie to masz większy wybór.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w 2010 r Bridgestone Potenza RE 050 AII (A2) z gwiazdką. Jak pisałem wcześniej:prowadzenie rewelacja, komfort - dramat (na naszych drogach) no ale należy też wziąć pod uwagę że mam sportowe zawieszenie 226A.

Wcześniej miałem też ale krótko R17 Continental SP2 ROF, i komfort jazdy był może trochę lepszy, ale zachowanie na drodze jednak zauważalnie gorsze.

Teraz mam R18 w Bmw E81; 205/45/18 przód i 225/40/18 tył: Goodyear Eagle NCT 5 Asymmetric ROF. Jeździ się na nich bardzo dobrze i komfort też ok - no ale to w innym aucie niż e9x i trudno to porównać do E81/87 ze standardowym zawieszeniem (choć jeździłem też z tymi oponami w E87 na M Pakietowym zawieszeniu i byłem pozytywnie zaskoczony: spodziewałem się betonu a było nieźle.

 

Myślę że jeśli u ciebie z zawieszeniem wszystko będzie w najlepszym porządku, to nie musisz kupować do E90 koniecznie opon ROF - zwłaszcza na polskie drogi. Oczywiście jeśli znajdziesz jakąś komfortową oponę ROF do E90 to mimo wszystko powinno być wystarczająco dobrze.

 

Napisz z jakiego sklepu kupowałeś. Może będzie łatwiej wybrać jakiś kompromis pomiędzy jakością a ceną (choć dziś sprawdzałem ceny opon ROF dla R17 i jestem pozytywnie zaskoczony - kilka lat temu opony ROF były przeciętnie dwa razy droższe w tym rozmiarze).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi Bridgestone to chyba akcja jest taka że jeden z tych modeli opon nie jest już produkowany, bo na Real Oem w zestawieniu opon możliwych do użycia w E90 przy tej oponie jest status ENDED = the part has been discontinued (no longer available). Czyli sama fabryka zastąpiła jeden model opony innym i nie produkuje już więcej poprzedniego modelu opon. Jeżeli na rynku wciąż można kupić to tylko sprawa zalegania na magazynach lub używane które przeleżały u wulkanizatora. Tak przynajmniej myślę, niech mnie ktoś poprawi jak jest inaczej. Co do podania nazwy sklepu to raczej nie ma to tu nic do tego. Wymieniłem nazwy opon które są w zasięgu mojej kieszeni. Bardzo bym chciał kupić nowe na tylną oś bo wiadomo, tam idzie napęd i te opony lecą szybciej. A jak kupię używane które po pół roku się rozlecą to znów będę musiał szukać i tracić czas na to...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie jestem za tym abyś kupował od razu jakieś najdroższe opony. Jak podasz sklep, to będzie łatwiej coś ci doradzić biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep to www.mytyres.co.uk tylko uwaga bo po przejrzeniu ich oferty, będą was potem atakować reklamy opon które oglądaliście na tej stronie. Trochę to chore że zaglądam na Facebook-a a tam mi sypie reklamami opon które oglądałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączyłem tylko ROF, i :

Nawet te pierwsze Hankook Ventus S1 Evo K107 HRS są super. Nie są XL ale to ROF wiec powinno być dobrze. Przy ROF w Bmw E9x XL jest zbędne.

Optymalnie to może te Goodyear Eagle NCT 5 Asymmetric ROF ?(tylko 5 Funtów drożej). U mnie w e81 sprawują się ok.

Niezłe ceny, ROF niewiele droższe niż zwykłe dobre opony.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chce się Tobie pobawić, to na stronie głównej tego sklepu, na samym dole (trzeba przewinąć dość sporo) są flagi różnych państw. Polska też jest. Jak klikniesz w te flagę, to zostaniesz przekierowany do polskiej strony tego sklepu. Strona po Polsku nazywa nie chyba http://www.oponytanio.pl możesz sprawdzić jak wyglądają ceny opon w złotówkach i porównać, a nóż widelec znajdziesz coś dla siebie :) Generalnie główna filia tej firmy jest w Hanower w Niemczech i z Hanoweru mi te opony wysłali DPD.

 

 

A co do mnie to dzisiaj, po wczorajszej mini trasie i w trakcie trasy gdzie Ku...a jasna mnie chciała wziąć na to jak się to auto zachowuje na drodze. Pojechałem do miasta obok gdzie jest kilku oponiarzy przy kupie i przeszedłem się z ciekawości zobaczyć co mają. Ostatecznie mój wypad skończył się tym że, znalazłem 2 bardzo ładne opony Continental SportContact 2 SSR 225/45 R17 91W i je kupiłem. Założyłem je zaraz w miejsce miękkich Uniroyal-i na przód. Lekki szok przeżyłem wyjeżdżając od wulkanizatora. Na początek to moją uwagę przykuła wiele ciężej pracująca kierownica, już nie kręci się nią tak lekko, czuć po prostu że RF stawia opór ale za to czuć również że precyzja z jaką ruszają się koła jest na najwyższym poziomie. Continentale są niestety głośne i słychać je. Z początku jechałem do chaty ostrożnie bo niestety ale na dziurach to jest dramat. Do chaty miałem jakieś 35 kilometrów więc musiałem się wprawić. Po drodze czułem że to nie jest ta sama bryka, że wróciło to precyzyjne trzymanie się drogi mimo tego że z tyłu auta wciąż są zwykłe opony nie RF tyle tylko że XL. Nie muszę chyba nadmieniać że banan zadowolenia pojawił się na mojej twarzy. Ok 21:30 jak ruch się na drogach zmniejszył wyskoczyłem sobie powariować trochę i zobaczyć jak to będzie się zachowywać przy innym stylu jazdy. I tak to jest to.. Czekam teraz tylko na odpowiedź firmy i zaraz zmieniam te tylne na RF. Cóż nie dane mi jest mieć komfortowego auta ale za to precyzja prowadzenia to nadrabia. COŚ za COŚ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, znam tą stronę chyba od 10 lat lub więcej i zauważyłem że można wybrać kraj. Kupowałem tam kiedyś i sprawa wygląda tak:

Opony na "polskiej stronie " tego sklepu kosztowały 320zł za 1 sztukę, a na niemieckiej stronie takie same...170zł. Najciekawsze w tym wszystkim było to, że opony były Bridgestone "Made in Poland". Polskiego klienta można doić :norty:

Kupiłem oczywiście w Niemczech, kuzyn mi je kupił i odbierałem od niego w Hannoverze (przy okazji).

 

Kup takie same opony na drugą oś, aby to miało sens.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak mam na przodzie Continental to na tył też mam takie kupić ?? Na razie to czekam za odpowiedzią od tej firmy, bo to już będzie 3 dni jak wysłałem do nich maila z informacją że chcę zwrócić 2 opony. Nic nie odpisują, ani nawet nie dostałem jakiegokolwiek zwrotnego maila z potwierdzeniem że otrzymali moją wiadomość. Dzisiaj nawet chciałem zadzwonić na ich infolinie i przez telefon to zrobić, ale na fakturze jest napisane że dzwonić można tylko od pn-pt od 7-21. Nic to poczekam do poniedziałku a jak nie to będę szukał dalej jakiś używek i koniec tematu. Idą święta potrzebuje sprawnego auta bo mam do zrobienia w święta ok 200mil trip, nie mam ochoty po prostu się denerwować i spędzać/tracić czas na nie potrzebnie rzeczy w tym okresie.

 

Co do cen opon na tej stronce, napisałeś że polska strona oferuje je drożej niż strony na inne kraje. Muszę Cię zmartwić ale nie tylko opony są droższe, bardzo bardzo wiele innych produktów które np. w Anglii mogę kupić za śmieszne pieniądze w Polsce kosztują 200%-300% więcej. Nie wiem z czego się to bierze. Czy dlatego że traktują nas w europie jak fraj..ów do dym..a czy dlatego że dany produkt idzie do polski, przez kilka łap i każda musi oczywiście zarobić. Nie zmienia to faktu że najbardziej nienażartą i chciwą łapą która zabiera najwięcej jest nasz je...y rząd który nie zna umiaru, co przenosi się na końcową ostateczną cenę detaliczną produktów. Polskę zabiją podatki i wciąż rosnące opłaty za wszystko. Afera goni aferę. Standard życia przeciętnego zjadacza chleba w Polsce z roku na rok spada. Nie pracujesz, nie masz za co żyć. Pracujesz nie masz kiedy żyć. Policjant na ulicy---> myśliwy który poluje na ludzi i obmyśla za co wystawić mandat. Na widok policji w Polsce zamiast czuć się bezpiecznie, zaczynam się bać.

 

 

Edit: DWAYN tak kupiłem te auto dla tego sportowego czegoś. Wygodną kanapę mam w domu :) Jedyna rzecz która mnie boli to, dziury w drodze i zapadnięte studzienki po wjechaniu w które boli wszystko, łącznie z sumieniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie na tyle takie samy opony: Marka i model. Rozmiar to już zależny od zamontowanych felg. Ja na przodzie z felgą 8 cali miałem opony 225/45, a z tyłu z felgą 8,5 cala opony 255/40.

Testowałem letnie wszystkie koła 225/45, ale w mojej ocenie to trochę za mało dla 231KM, inne prowadzenie i przyczepność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Bunia ma 272KM i kupiłem ją na wszystkich 4 równych felgach 224/45/17 i patrząc po vin to tak wyszła z fabryki. Zastanawiam się od czego to zależy. Przeglądając oferty opon na ebay-u , od czasu do czasu , wyrzucało mi oferty kompletów felg do bmw. Były różne wzory i między innymi takie komplety gdzie 2 felgi były 8Jx18 ET34 i 2 8.5Jx18 ET37. niektórzy sprzedawcy nawet piszą z jakiego auta były zdemontowane i kilka jest z 318D M-Sport czyli auto z M-pakiem wizualnym i zawieszeniem moc 143KM.

Zanim założyłem ten temat, z moim problemem , przejrzałem 22 strony żeby sprawdzić czy nikt wcześniej nie umieścił takiego tematu i nie miał podobnych problemów. Zaglądałem do każdego tematu gdzie padało słowo "koło" "felga" lub "opona" i w jakimś temacie było rozprawiane właśnie na temat opon z tyłu 255 i padały tam stwierdzenia że do 320d 320i to takie szerokie felgi i opony się nie nadają bo za słabe auto i w ogóle więcej paliwa jara auto przez takie szerokie opony. Za słabe auto ale sama fabryka wypuszcza na takich zestawach, wiec chyba moc auta nie ma tu nic do rzeczy ?? czy się mylę ?? 143KM wychodzi na 255 kołach z tyłu a moja 272KM wyszła na 225. Ile w takim razie, według Ciebie daje 3 cm szersza opona z tyłu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem tez problem z oponami zimowymi przy predkosciach powyzej 160km/h przy wyprzedzaniu czy podmuchach bocznych rzucalo autem jak tuskiem po sejmie, przy 250km/h strach bylo jechac dluzej niz pare minut, na letnich gumach problem praktycznie znikal.

letnie i zimowe nie sa runflaty u mnie, na dodatek rozmiar 16 cali. zawieszenie i zbierznosc ok.

dlatego albo felgi co najmniej 17 cali albo jezdzimy wolniej tzn jak dmucha to 130km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E9x opony na tylnej osi 255 to opcja za która trzeba dopłacić, nawet w 330. Zmienia się na tylnej osi felga z 8 cali na 8,5 lub 9 cala.

Mocniejsze wersje wyjeżdżały z fabryki również na oponach 225, ale jeśli ktoś miał porównanie i możliwość przetestowania, to na tył zdecydowanie wybierze 255 - jeśli jest taka mozliwość dla danego komplet/wzoru felg.

Jeśli ktoś jeździ spokojnie, to wystarczą mu wszystkie koła 225.

Również uważam że dla bmw 318, 320 wystarczą wszystkie opony 225, ale np dla 330 wzwyż ja wybrał bym na pewno na tył 255 (szczególnie na lato).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

Ciekaw jestem czy mieliście podobne jak poniżej odczucia przy zmianie opon na nowe lub pomiędzy producentami.

 

Po zmianie opony z Dunlop SP SPORT 01 AS 225/40R18 92 H MFS XL na Nokian WeatherProof 225/40R18 92 V XL (te pierwsze nie były dostępne), zauważyłem negatywny wpływ na prowadzenie samochodu.

 

Dotychczasowo samochód szedł jak po szynach, np. zmieniając pas przy ok 100km/h, po zmianie mam wrażenie, że samochód jest jakby bardziej miękki w rakcjach na skręty, przód jest jakby "przyklejony" do asfaltu, natomiast tył jakby reaguje z opóźnieniem. Pierwsze doświadczenie nowego zachowania samochodu było o tyle nieprzyjemne, że po zmianie pasa miałem wrażeniej jakby trzeba było kontrować manewr skrętu. Samochód trzyma się drogi, ale jest jakby mniej "pewny" w prowadzeniu. Ciężko to pisać.

 

Podejrzewam, że wpływ może mieć:

a) wysokość bieżnika

b) profil bieżnika

 

Dunlop:

http://www.oponeo.pl/Temp/dunlop-sp-sport-01-as-1502-t-f-l700-sk4.png

 

Nokian:

http://www.oponeo.pl/Temp/nokian-weatherproof-13905-t-f-l700-sk4.png

 

Czy mieliście podobne doświadczenia?

Do powyższego mogę jeszcze dodać, że przez ostatnie trzy tygodnie jeździłem innymi samochodami (Nissan Pathfinder, Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner, Toyota Tundra) i nie miałem takich odczuć, choć też nie jeździłem nimi zbyt dynamicznie.

Jestem w kropce czy to wpływ opon, czy może jednak ostatnie spokojne jeżdżenie innymi samochodami spowodowało odzwyczajenie od mojego samochodu (choć wątpię), podejrzewam opony.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, też wielosezonówki. Mam wrażenie że bieżnik jest ma wpływ na głośność toczenia (cichsze), ale jednocześnie w połączeniu z miękkością gumy, powoduje to nieprzyjemne uczucie.

 

Dunlopy, przed wymianą dziwnie się odkształciły i powodowały drżenie. Wielokrotnie byłem wyważać koła bez żadnego sensownego skutku. Dlatego też zamieniłem je na Nokian'y, które miały bardzo dobre opinie w testach. Może kwestia przyzwyczajena do nowych opon, plus nowy wysoki bieżnik. Może to wszystko ma wpływ. Dzisiaj testowałem przy wjeździe na autostradę (ślimak) i trzymały się całkiem ok poza początkowym "uślizgiem".

Odnoszę wrażenie, że Dunlopy trzymają sie twardo nawierzchni i jak tracą przyczepność to już na amen, a Nokiany, jakby mają przez tą miękkość pewną tolerancję.

Muszę jeszcze potestować ale jestem ciekaw wrażeń innych użytkowników Nokiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.