Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zeby nie zakladac nowego tematu.

Znajomego co ma stock 335i zainteresowal temat jak sie maja osiagi do roznych wielkosci felg.

Za kilka dni mamy sprawdzic jakie beda roznice na felgach 17 cali, 18, 19, 20.

Jezeli to wypali to napisze w tym temacie gdyby to kogos interesowalo.

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

 

Tak, rozmiar ma znaczenie, im wieksze i ciezsze tym gorsze przyspieszenie ale i HAMOWANIE ;)

i popraw temat: gorze -> gorsze ;)

Pozdr.

I to calkiem spore jak widac :O

Ale zobacz, ze w nowej 911 turbo s seryjnie sa 20" i setke robi bardzo szybko.

Z pewnoscia w 335i znajomego bedzie czuc spora roznice po zmianie z 17" na 20".

W moim mysle, ze az tak wyczuwalnej roznicy nie bedzie, ale zeby to sprawdzic to porownamy oba :D

Aaa i hamowanie jak i spalanie rowniez sprawdzimy :)

 

A tak z ciekawosci. Wezmy przyklad Cayenne 250 koni. Na seryjnych 17" setke robi wolno. Ciekawe jakie przyspieszenie ma na 23", bo takie montuja w suvach :D

Opublikowano

Ja jeżdżę w E91 na R17.

 

Letnie mam Hankook Ventus V12 Evo K110, opory toczenia "C"

Przód 225/45 R17 94Y XL

Tył 255/40 R17 98Y XL

 

Zimowe przód i tył Hankook i*cept evo W310, opory toczenia "E"

225/45 R17 94V XL

 

Co do opon letnich to testowałem również na tylnej osi opony 225/45 R17 i powiem tyle, że brakowało trakcji w porównaniu do 255/40 R17.

Nie zauważyłem również pogorszenia osiągów, (no ze stoperem nie jeździłem), przyczepność za to zdecydowanie lepsza na 255/40

 

Co do spalania to będzie to pewnie dla wielu zaskoczenie. Na oponach zimowych w rozmiarze 224/45 spalanie mam większe średnio o jakieś 0,2-0,3 L/100km w porównaniu do mieszanego ogumienia letniego. Biorę pod uwagę, że spalanie zimą jest zawsze większe (zwłaszcza na krótkich odcinkach), ale nawet już w listopadzie kiedy mam założone zimówki, to różnica jest zauważalna.

 

Wniosek z tego taki, że opory toczenia mają duży wpływ na spalanie, może większy niż szerokość opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

prawda, opory toczenia rowniez maja wplyw na osiagi oraz spalanie.

Zimowki chyba maja o wiele wiekszy opor toczenia zwlaszcza w wysokich temperaturach kiedy to kleja sie do asfaltu i zuzywaja znacznie szybciej.

 

Prosty przyklad:

Opona z wysokim oporze toczenia moze dac lepsze czasy 0-100 natomiast gorsze 100-200.

Natomiast opona o niskim oporze toczenia moze dac gorsze czasy 0-100 natomiast lepsze 100-200.

Gdzie finalnie w obu przypadkach 0-200 moze wyjsc bardzo podobnie.

 

Oczywiscie sa tez zakrety i tory wyscigowe :) tu jesli chodzi o drogowa opone polecam Michelin PS2, zuzywa sie na Torze po prostu migiem, ale swoje trzyma ;)

Opublikowano
Ja po zmianie kół z 205/55/16 na 225/40/18 odczuwam różnicę w przyspieszeniu mojego 320d 163KM. Licząc telefonowym stoperem kilkanaście razy, wszystkie czasy 0-100 są gorsze o 1-1,2s. Trakcja na plus.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Niektórzy zostają przy 17" ale do tyłu wsadzają szersze opony, np. 255. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy znacząco odczuł różnicę w osiągach samochodu po takiej zmianie?

 

 

Przecież nie trzeba nic wsadzać przy 17-tkach i tak na tyle są 255 jak wychodzi z fabryki , przód 225

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano
Niektórzy zostają przy 17" ale do tyłu wsadzają szersze opony, np. 255. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy znacząco odczuł różnicę w osiągach samochodu po takiej zmianie?

 

 

Przecież nie trzeba nic wsadzać przy 17-tkach i tak na tyle są 255 jak wychodzi z fabryki , przód 225

 

 

Opona na tylnej osi w E9x o szerokości "255" (w niektórych wersjach silnikowych - np 330d) - to opcja. Seryjnie jest 225

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dla mnie to mało adekwatny test z prostego powodu. Test był przeprowadzony na FWD, gdzie przednia oś w momencie przyśpieszenia jest odciążana a nie dociążana jak w RWD. Tutaj większa powierzchnia styku z podłożem w kategorii 0-60 nawet w 320D powinna dać lepsze rezultaty, 0-100 już niekonieczne - nie ta kategoria mocy.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam szanownych Forumowiczów :)

 

Z racji nadchodzącej pełną parą wiosny, zainteresowałem się oponami do samochodziku i pokrótce rozpisze co było i jaki jest problem :cool2:

 

Samochodzik przywiozłem z Niemiec na 205/55 16R Runflat - zima, chodzi pięknie, zeszłego roku na lato założyłem 215/50 (lub 55) R16 zwykłe i chodziło chyba pięknie :cool2:

 

I teraz problem, a więc pojechałem do znajomego wulkanizatora i pokazuje mi piękne 225/55 R16 zwykłe w dobrej cenie, mówi, że kolega kupił do BMW e91, ale sprzedaje ponieważ nie jest to Runflat i drga w aucie przy każdej prędkości :shock: Mówi, że już w 3 BMW był taki przypadek, że zawieszenie przystosowane jest do Runflat i takie ma być.

Dzwonił do firmy, ponieważ te 225/55 są praktycznie nowe i chciał zareklamować, lecz gdy usłyszeli BMW, to mówią, że zły dobór opon mają być RF. :O

 

I teraz się obawiam czy kupować RF czy zwykłe, RF będę musiał kupić 205 :( a zwykłe były pięknie szeroko 225 :D Lecz nie chce jakiś drgań, co o tym sądzicie ?

 

Lecz teraz pytanie dlaczego ja zeszłego roku nie miałem takiego problemu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poł tego forum pomyka na zwykłych oponach i jakoś nie ma zadnych klopotów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Totalna bzdura. Możesz i ROF jak i zwykłe. Problemy są raczej na ROF z racji zdecydowanie większej twardości. Na niektóre rynki BMW fabrycznie montuje zwykłe opony. Wydaje mi się, że 225/55/16 to nie jest dobry rozmiar do E90 (ma przeszło 2 cm większą średnicę - 3,36%). Sprawdź tu co jest dopuszczalne, http://www2.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/45/r17#alternativeTireTool
Opublikowano

Więc na tej stronce wychodzi tak :

 

225/50 R16

-0,1%

235/50 R16

1,5%

245/45 R16

-0,8%

 

 

czyli mogę na te Felgi założyć 225 na przód i 235 na tył ? * . * Było by epicko :D :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze drugi problem - czy szerokość Twojej felgi felgi pozwala na taki wariant. Informacje na ten temat pod tym samym adresem. Kolejny aspekt to taki, ze wchodzisz w rozmiary które nie są popularne, a zatem znacznie droższe od tych "standardowych"
Opublikowano

Prze chłop z tego gumiarza :mad2:

 

Dzwonię do niego, zapytać o te 225/50 R16 jaka cena, powiedział, że zapyta kumpla, tylko muszę być świadomy, tego, że zakładam na własną odpowiedzialność :shock:

 

Mówię mu, że gadałem tutaj z chłopakami co znają BMW bardzo dobrze i połowa Polski jeździ na zwykłych, a do tego na jakimś tam rynku montują zwykłe a nie ROF, na to ten z tekstem, że w każdym katalogu jaki otworzy widnieje ROF, miał 3 przypadki gdy w BMW jak założył zwykłe to drgało, dopiero jak się rozgrzały to ustawało, będzie się kłócił bo wie, że coś takiego występuje :duh:

 

 

A tak przy okazji nie orientuje się ktoś, czy na te felgi : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/BMW_E90_rear_20070831.jpg wejdą oponki 225/50 R16 ? :D

Opublikowano

Ja jezdze na zwyklych. Zima i lato. Nic sie nie dzieje. Zalozyrlem ze wzgl na wiekszy komfort. RF mialem przy zakupie auta, bolaly zeby i plecy i to nie ze wzgledu na braki w amortyzacji :mrgreen: .

 

Btw. Zmien gumiarza :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prze chłop z tego gumiarza :mad2:

 

Dzwonię do niego, zapytać o te 225/50 R16 jaka cena, powiedział, że zapyta kumpla, tylko muszę być świadomy, tego, że zakładam na własną odpowiedzialność :shock:

 

Mówię mu, że gadałem tutaj z chłopakami co znają BMW bardzo dobrze i połowa Polski jeździ na zwykłych, a do tego na jakimś tam rynku montują zwykłe a nie ROF, na to ten z tekstem, że w każdym katalogu jaki otworzy widnieje ROF, miał 3 przypadki gdy w BMW jak założył zwykłe to drgało, dopiero jak się rozgrzały to ustawało, będzie się kłócił bo wie, że coś takiego występuje :duh:

 

 

A tak przy okazji nie orientuje się ktoś, czy na te felgi : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/BMW_E90_rear_20070831.jpg wejdą oponki 225/50 R16 ? :D

 

Już Ci pisałem, żeby coś powiedzieć trzeba znać szerokość felgi. Ten wzór jest w rożnych rozmiarach.

Opublikowano

 

Już Ci pisałem, żeby coś powiedzieć trzeba znać szerokość felgi. Ten wzór jest w rożnych rozmiarach.

 

 

No ale tak jak pisałem, nie znam rozmiaru tej felgi, ponieważ o oponach wiem tylko, że szerokość to szerokość a rozmiar to rozmiar. :mad2:

 

I dlatego też pytam czy nie orientuje się ktoś, mając oryginalne felgi, te które podrzuciłem w linku zakładał tam 225/50 ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Jakiś miesiac temu miałem nieprzyjemną sytuację z eksplozją opony typu Run Flat. Na łuku drogi którą wjeżdża się na autostradę przy ok 100km/h usłyszałem wystrzał i specyficzny syk. Po dosłownie 3 sekundach w liczniku zapaliła się kontrolka przebitej opony. Z tego co się dowiedziałem kiedyś na temat opon RunFlat , to po przebiciu można na niej przejechać do 200km z prędkością do 80km/h. Ok zwolniłem do 50 km/h i pierwszym możliwym zjazdem opuściłem autostradę. Gdy już zjeżdżałem z autostrady to czułem że kierownica strasznie drży i coś nie tak jest z prawym kołem. Było to ok 23-ej w piątek, więc nie było ruchu i po zjechaniu z autostrady, dość wolno bez pośpiechu lokalną drogą postanowiłem jakoś wrócić do chaty. Dystans jaki pozostał do zrobienia wynosił jakieś 16km. Po przejechaniu bardzo ostrożnie jeszcze z 7 km , opona się rozleciała. Rozleciała się do tego stopnia że nie dało nawet rady jechać na niej 1km/h , bo rąbało coś niemiłosiernie. Ponieważ e90 nie ma zapasu w bagaju, musiałem zostawić to auto w zatoczce przy drodze i kumpel po mnie przyjechał i odwiózł do domu.

 

Nie ukrywam że przez zakup e90 jest to mój pierwszy kontakt z oponami typu Runflat, i do momentu zakupu auta, z takimi oponami nie miałem nigdy do czynienia. Po zakupie auta i pierwszym tygodniu używania nie byłem zadowolony ze sztywności jakie niesie ze sobą używanie RF tym bardziej że wczesniej miałem e46 328i i tam mimo niskiego profilu opon komfort był niebo lepszy niż w e90. W warsztacie w którym wymieniałem olej zaraz po zakupie e90 , mechanik mi powiedział że można te opony Runflat zamienić na normalne że z tym nie ma żadnego problemu z tym że będę musiał sobie kupić tą cienką dojazdówkę , klucz i lewarek. Po powrocie do chaty sprawdziłem w internecie, to co mi powiedział mechanik i wyszło że jednak można zamienić te opony na normalne i że dojazdówka, lewarek i klucz pasuje od e46, 3.0D bo ma 125/80/17.Ze zmianą opon postanowiłem poczekać jak będzie taka potrzeba i po roku od zakupu i przejechaniu ok 20kkm wydarzył się właśnie ten wypadek z tą oponą.

 

Tamtego feralnego dnia kiedy to rozleciała się ta opona i kumpel mnie zawiózł do chaty postanowiłem zmienić z przodu opony na normalne, co następnego dnia zrobiłem. Kupiłem w warsztacie 2 równe, ładne używane opony na przód i okazało się że na tych normalnych, nie runflat oponach auto całkiem fajnie i dobrze się prowadzi. Rozochocony takim obrotem sprawy postanowiłem że z tyłu też je zmienie bo już są kiepskie i znalazłem w sieci fajną ofertę na opony Uniroyal RainSport 3 225/45/17 91Y. Zamówiłem 4 sztuki i w piątek założyłem z tyłu te nowe Uniroyale. Po montażu , z warsztatu pojechałem zaraz do domu bo nie miałem juz czasu na robienie trasy i sprawdzanie jak się auto prowadzi, ale na krótkim odcinku po miescie wydawało się okej. Wczoraj wieczorem jak juz się trochę rozluźniło na drogach , pojechałem sprawdzić jak się prowadzi auto na nowych oponach przy większych prędkościach.

 

I tu pojawia się problem , przyspieszając energicznie i przekraczając 100km/h mam wrażenie że tył auta tańczy prawo-lewo ,na niedużym rondzie gdy biorę je energicznie mam wrażenie że tylna oś jest skrętna i reaguje na skręt razem z przednimi kołami. Dodam że przednie koła teraz zrobiły się bardzo wrażliwe na skręt , lekki ruch kierownicą i auto zaraz reaguje i to dość gwałtownie. Pytanie do Was mam takie czy to jest wina nowych nie runflat opon ?? czy to jest coś z zawieszeniem typu zbieżność ?? bo na te chwilę to ja sie boję jeździć tym autem szybciej niż 80-90km/h

Opublikowano

ja na runflatach latam od 2007 roku i nie mialem przygody ze sie rozpadły ale zawsze sa to markowe opony .

tak zgadzam sie komfortu brak na tym i to nawet na profilu 55 bo taki tez jezdze w klekocie.

Zbierznosc mozesz sprawdzic,nie zaszkodzi.

auto masz ciezkie ,duza moc a jesli mieszanka jest miekka to nie wykluczone ze oponki moga troche "uciekać"

Tu sprawa moze tez miec znaczenie odnosnie cisnienia powietrza w oponie bo to podane na słupku odnosi sie do run flatow i tam wewnatrz moze to inaczej układac ich prace.

Sprawdz cisnienie i moze daj lekko wiecej i zobacz czy to cos zmieni.

Ja stawiam ze poprostu ta guma jest miekka i za mało tlenu i to ci "pływa".

Ciekaw jestem jak ci sie rozwinie ten temat bo sam chcialem na lato wrzucic 19ki na profilu 35 ale zwykle nie run flat.

Daj znac w temacie jaki morał wyszedł z tej historii zmiany RFT na zwykle

Opublikowano
Letnie mam runflaty i po zalozeniu zimowek nie-runflatow pogorszylo sie, tzn oczekiwanego wzrostu komfortu nie ma ani troche, jest tak samo jak na runflatach, a stabilnosc juz nie jest taka sama, ale nie mozna powiedziec zeby jakos plywal.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.