Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie zrozumielismy sie.mialem zalozone run flat zima 205/55/16.po zdjeciu ich dzisiaj wulkanizator pokazal mi ze sa zjechane od srodka,ale tylko tylne.wiec wywnioskowalem ze trzeba ustawic geometrie bo jak zaloze lato to znow mi zetrze.teraz wlasnie zalozylem lato run flat 205/55/16.te sa w bardzo dobrym stanie choc uzywane.8 mm bieznik.ale moje auto dziwnie sie zachowuje na drodze.trzeba dobrze trzymac ster bo ucieka na strony.co moze byc wina.czy ustawienie geometrii pomoze?myslalem ze trzeba jakies ustawienia zmienic ale ktorys kolega mowi ze nie.w poniedzialek jade szybko na ustawienie tej geometri.aha.dwie opony sa klejone ale od bierznika .dziekuje koledzy za pomoc,moze jeszcze ktos mial taki przypadek.
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Jeśli auto drze gumy to oczywiście musisz jak najszybciej skontrolować i ustawić geometrię :!:

Inaczej szybko zniszczysz ten nowy komplecik.

(Źle cię zrozumiałem :duh: )

przez tgorka » 27 Kwi 2013 15:56

 

No jak starte to może trzebaby zrobic geemetrie.

Zasugerowałem się.

Edytowane przez AP 61
Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie również pojawiło się lekkie bujanie ale wyłącznie w zakręcie - jakbym miał niedopompowane koła. Nowe opony 225/45/17 (felga 8 cali) oraz tył 255/40/17 (felga 8,5 cala). Mam sportowy zawias. W ubiegłym sezonie tego efektu nie było (model opon taki sam, tylko nowe bo tamte miały już za mało bieżnika). Problem pojawia się, kiedy jadę w zakręcie tak na 50% tego co pozwala samochód. Przy spokojnym pokonywaniu zakrętu nic, przy kaskaderskim również.

 

W przyszłym tygodniu jadę na geometrię i trzepaki. Obstawiam albo problemy z którąś tuleją przez co nie trzyma geometrii, albo problemy z amortyzatorami. Nie wymieniane były od nowości. Sprawdzałem je przed zimą i było idealnie, ale jak to amortyzatory - lubią się sypnąć bez ostrzeżenia i gwałtownie. Zobaczmy, dam znać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
jeszcze sprawdze cisnienie bo wulkanizatorzy pompuja jak im sie chce awyczytalem przy drzwiach ze przy tymrozmiarze opontoprzod 2.1 a tylaz2.6.mozliwe ze tyltakduzo musi miec?noale widocznie chybatak.damznac co wyszlopokontroli. pozdrawiam
Opublikowano

Jeśli się nie mylę to mam tak samo dla 16"

Dla 205/55 r16 - przód 2,1 tył 2,6

ale dla 225/50 r16 - przód 2,6 tył 3,1 :think: (sporo)

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ostatecznie nie wybrałem się na geometrię. Problem sam ustąpił, nie robiłem absolutnie nic, nawet powietrza nie dopompowałem. Przejechałem od czasu montażu nowych opon 3kkm i jest spokój. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam aby opony musiały się ułożyć. :roll:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Czy po zmianie opon i felg z 17" na opony i felgi 19" osiagi 335i e92 beda gorsze? Mowa tu o 235/35 i 265/30.

Jest duza roznica w jezdzie 'siedemnastkami' i 'dziewietnastkami' ?

Edytowane przez lucabudal
Opublikowano
mysle ze przy 335i to nie ma co w ogole brac tego pod uwage, osiagi moze Ci sie wrecz polepsza bo szersza opona = trudniej zerwac przyczepnosc = lepsza trakcja przy agresywnym ruszaniu.
Opublikowano
Wracając do tematu. Zmiana kół z 17'' z oponami 225 na 19'' z oponami na tyle 255 powoduje pogorszenie osiągów nawet w 335i. U mnie przy podobnej mocy różnica w przyspieszeniu od 100 do 200 po zmianie kół z 17 na 19'' mieści się w przedziale od 1 do 2 s. Do setki ciężko wyczuć różnicę bo jest minimalna.
Opublikowano
Niektórzy zostają przy 17" ale do tyłu wsadzają szersze opony, np. 255. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy znacząco odczuł różnicę w osiągach samochodu po takiej zmianie?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zależy jaki masz silnik.

W 330d wskazane jest z tyłu 255. Jak zakładam 225 przyczepność jest słaba.

 

Odnośnie osiagów kompletne koło waży:

255/30/19 RFT waży tyle co 255/40/17 RFT +/- 0,5 kg

 

Zmienając z 19'' na 17'' nie doczułem różnicy

Opublikowano
Miałem 205/55/16 zmiana na 225/45/17 i jest odczuwalna róznica niestety. Nie wiem jaka dokładnie bo nie robiłem pomiarów .ale subiektywne wrażenie jest takie że auto gorzej się zbiera.Za to właściwości trakcyjne polepszyły się in plus :D
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Ja od razu kupilem z 19 i nie bede nawet sprawdzal na 17 :)

I jak sie jezdzi na 19" ? Wiesz moze jakie czasy robisz 0-100, 0-200, 100-200?

 

Zreszta, czy jesli zaloze np. 17" czy 19" to przy jb4 bedzie to odczuwalna roznica? Moze bedzie jakas niezauwazalna. Ktos z jb4 lub innym chipem moglby sie w tej sprawie wypowiedziec? :D

Opublikowano
Niektórzy zostają przy 17" ale do tyłu wsadzają szersze opony, np. 255. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy znacząco odczuł różnicę w osiągach samochodu po takiej zmianie?

 

U siebie przerabiałem 205/55/16 , 225/45/17 oraz aktualnie zestaw mieszany 225/45/17 + 255/40/17. Pod maską 163km, brak chipa. Opony zmienione na taką szerokość ze względu wizualnego jak również felg - tylne są szersze i przy 225 jest nieładny naciąg. Plus taki, że przy dobrym starcie można ukręcić nosa od świateł do świateł mocniejszej ośce, ruszanie jak z procy przez pierwsze metry.

 

Osiągów wystarcza aby nie uciekła mi inna sztuka 320D z wąskimi kapciami, z zegarkiem w ręku osiągów nie mierzyłem. Jednak coś w tym jest, spalanie na 255 poskoczyło przynajmniej o litr. Zasięg na pełnym baku (tylko trasa) spadł o 200km. Więc jestem w stanie uwierzyć, że w kategorii 100km/h+ można to na osiągach odczuć, zwłaszcza w 320D. Mi jakoś tam specjalnie nie zależy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ale dzieki zmianie na szersze opony z tylu, Ty ladnie startujesz spod swiatel, a taka sama 320d tylko z waskim kapciem bedzie sie kopac ;)

 

Sorry za brak PL znakow, pisze z pracy gdzie mam FR Windowsa ;)

Opublikowano

320D i palenie opon przy starcie. No raczej nie, nie ta kategoria mocy :mrgreen: Można jedynie agresywniej puścić sprzęgło, to daje przewagę jedynie na kilku pierwszych metrach. Opony 255 w 320D to w mojej opinii element bardziej estetyki, niż konieczności zapewnienia lepszej trakcji i ja tak do tego podszedłem.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.