Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dostalem od brata kpl kół 225/45 przód i 255/40 tył r17 oryginalne z m-pakietu z jego trójki 335i.Mam oryginalnie zalozone 205/55 w mojej 320d 163ps i chce to jutro zalozyc i mam pytanko moze ktos juz to przerabial jak zmienia sie osiagi auta tj. spalanie,przyspieszenie ,elastycznosc, moze ktos mial z tym do czynienia.Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi...
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeźdzę na takim komplecie o jakim piszesz przy czym mnie interesuje sytuacja odwrotna, czyli chciałbym zrobić downgrade ;-)

Na 225/255 przyspieszenie może nie jest najgorsze (wydaje mi się że jak odbywalem jazdy testowe autem kumpla - silnik i buda ta sama co u mnie - na węższych gumach to było jednak lepiej) ale przy nierównościach, koleinach itp trzeba momentami mocno pilnować kierownicy. Na Służewcu, gdzie pracuje i codziennie dojeźdzam, zakrojona kampania drogowców obliczona na najblizsze 2-3 lata mobilizuje mnie do takich pomysłów... tym bardziej interesuje mnie twoja relacja po zmianie - daj proszę znać czy odczuwasz jakieś różnice po przesiadce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimowe mam 205/55/16 i letnie 225/45/17. Róznice: wzrost zużycia paliwa i auto bardziej mułowate, co najważniejsze znaczny spadek komfortu jazdy - to na minus. Plusy lepszy wygląd i w ekstremalnych warunkach poprawa bezpieczeństwa. Ważne czy opony są zwykłe czy ROF, ale o tym jest cały dłuuuugi wątek.
Opublikowano
Przejscie z 205 na 255 to tak ja bys jechal w 4 osoby, moze wiecej. Spalanie napewno podskoczy 0,5-1l/100km. Ja bym pozostal na tym co jest lub jesli checsz zmiane to przod i tyl 225 + chip i mozna powiedziec ze bedzie troche lepiej niz na 205.
Opublikowano
No wiec zalozylem i... Wrazenia swietne auto trzyma sie drogi niesamowicie w porownaniu do standardu.Nawet troche pomiarow zrobilem bo mnie kolega MATEUSH troche przerazil,ze bede jezdzil tak jak z 4 osobami no i nie jest tak zle.0-100km/h-8.3s 3xpomiar 60-100km/h 4 bieg 6.6s 80-120km/h 5 bieg 8.7s 0-130km/h-12.7 s wiec niezle roznicy nie widze pamietam ze w tamtym roku tez robilem pomiar 0-100km/h i tez bylo 8.3s.Oczywiscie pomiary robilem ze stoperem w rece takze nie jest to pomiar profesionalny ale bardziej chodzilo mi o porownanie z 205/55 a wtedy pomiar robilem tak samo i wyglada to identycznie tak wiec roznica jak na razie nieodczówalna.Ze spalaniem na razie nie wiem.Jak bede mial jakies porownanie to napisze.Moze ktos ma jakies dane o elastycznosci mojego silnika bo w necie jest tylko na temat 177km.Z gory dzieki i mam nadzieje ze pomoglem co niektorym.
Opublikowano
Nawet troche pomiarow zrobilem bo mnie kolega MATEUSH troche przerazil,ze bede jezdzil tak jak z 4 osobami no i nie jest tak zle.0-100km/h-8.3s 3xpomiar 60-100km/h 4 bieg 6.6s 80-120km/h 5 bieg 8.7s 0-130km/h-12.7 s wiec niezle roznicy nie widze pamietam ze w tamtym roku tez robilem pomiar 0-100km/h i tez bylo 8.3s.Oczywiscie pomiary robilem ze stoperem w rece takze nie jest to pomiar profesionalny ale bardziej chodzilo mi o porownanie z 205/55 a wtedy pomiar robilem tak samo i wyglada to identycznie tak wiec roznica jak na razie nieodczówalna.

Ehehe ja nikogo nie che starszyc. Jesli wczesniej przyspieszenie bylo ok i teraz piszesz ze tez jest dobrze to ja sie ciesze. Ja jestem ostro wyczulony na jakiekolwiek zmiany do 100 :(

Opublikowano

andrew55: dobrze, że zrobiłeś te pomiary bo ja takowych nie robiłem, ale od początku nie chciało mi się wierzyć w opinie, że osiągi spadają po takiej zmianie (rozumiem, chociaż też wątpię, z jakiegoś 195 -> 315..., ale o 20mm? ŚMIECH!!!). Chyba z kleju musiałyby być te dodatkowe mm żeby dało się to wyczuć... Podobnie ze spalaniem (chociaż tutaj ok - opory toczenia może minimalnie rosną..., ale nie żeby 1l różnicy był...).

 

Generalnie na moje to bajka... Wpływ ma to tylko na trakcję, hałas, komfort... Reszta niewyczuwalna (czyli w granicach błędu pomiarowego).

Opublikowano
andrew55: dobrze, że zrobiłeś te pomiary bo ja takowych nie robiłem, ale od początku nie chciało mi się wierzyć w opinie, że osiągi spadają po takiej zmianie (rozumiem, chociaż też wątpię, z jakiegoś 195 -> 315..., ale o 20mm? ŚMIECH!!!). Chyba z kleju musiałyby być te dodatkowe mm żeby dało się to wyczuć... Podobnie ze spalaniem (chociaż tutaj ok - opory toczenia może minimalnie rosną..., ale nie żeby 1l różnicy był...)

Jesli uwarzasz ze pomiary stoperem sa miarodajne to powodzenia. Stoperem to sobie mozna mierzyc ilosc zrobionych pompek w ciagu minuty a nie przyspieszenie do setki, blagam :wink:. Szerokosc opony i wynikajce z tego faktu opory toczenia to jedno, a najwazniejsza jest masa kola i jej rozlozenie. Im bardziej masa oddalona jest od osi obrotu koła, tym większa bezwładność, dlatego nawet zmiana felgi o jeden numer wiecej powoduje pogorszenie osiagow, nawet jeżeli obwód koła i jego masa całkowita zostaną zachowane. Takze w tym konkretnym przypadku, szersza opona + wieksza felga = znacznie wieksza masa calkowita kola = gorsze przyspieszenie. Osiagi bankowo sa gorsze, inna kwestia czy sa wyczuwalne, bo czy to bedzie 8,5 do 100 czy 9,5 to nie ma znaczniej roznicy bo i tak jest wolno i karku nie lamie.

Opublikowano
andrew55: dobrze, że zrobiłeś te pomiary bo ja takowych nie robiłem, ale od początku nie chciało mi się wierzyć w opinie, że osiągi spadają po takiej zmianie (rozumiem, chociaż też wątpię, z jakiegoś 195 -> 315..., ale o 20mm? ŚMIECH!!!). Chyba z kleju musiałyby być te dodatkowe mm żeby dało się to wyczuć... Podobnie ze spalaniem (chociaż tutaj ok - opory toczenia może minimalnie rosną..., ale nie żeby 1l różnicy był...).

 

Generalnie na moje to bajka... Wpływ ma to tylko na trakcję, hałas, komfort... Reszta niewyczuwalna (czyli w granicach błędu pomiarowego).

 

Z całym szacunkiem ale dawno takich głupot nie czytałem.

Nie będę wdawał sie w zbędna polemikę ale w moim samochodzie przesiadka z 16 na 17 i 205 na 225 miała bardzo duze konsekwencje w postaci utraty mocy - największy laik wsiadłby, przejechał się kawałek i doszedł do tego samego wniosku - auto jedzie wolniej !! To samo spalanie - nie bedzie to 1L bo to za duzo jak na taką zmianę koł - ja przy swojej mam równiutki 0,5L więcej - komputer i dystrybutor nie kłamią :mad2:

Przystopuj więc z ogólnikami iz to bajka czy rzecz niewyczuwalna bo jak to napisałeś "na moje" piszesz bzdury.

Opublikowano
Czyli ile osób tyle opinii :duh: - No nic, bieżnik na letnich jeszcze w bdb stanie, auto robi małe przebiegi i "zmiana dla samej zmiany" trochę mija tu sie z celem. Chyba będę musiał poczekać do zmiany na komplet zimowy (własnie 205/55/16, też ROF), samemu zobaczyć czy dupohamownia wyczuje dużą różnicę i wtedy najwyżej na wiosnę podjąć decyzję.
Opublikowano
Przede wszystkim chcialem wszystkim podziekowac za wasze opinie.Do kolegi Mateusha-Mowisz z e pomiary ze stoperem to lipa -zgadzam sie z tym gdyz troche siedze w autach w sumie to moje zycie... Jezdze na co dzien 4 autami ja mam 320d(juz niedlugo ale o tym pozniej) ,moj brat ma 335i a tato x5 4,4 i evo 360 ps.Ale do rzeczy-Fakt nie mozna mierzyc stoperem przyspieszenia o tym kazdy laik wie nawet nawigacja pokazuje co innego ale mi nie chodzilo o konkretny czas tylko o porownanie czasow tj.-robilem pomiar na starych oponach-205/55 oraz na nowych 225/45 tyl 255/40 i na jednych i drugich jest tyle samo na tym samym stoperze (iphone 3g trzymany w lewej rece gdyz prawa zmienialem biegi,pomiar robiony 3x)i zaufaj mi przyjacielu ze wyszlo idealnie tak samo i tak samo jest 0-130 i elastycznosc chyba tez.Nie chce sie z nikim klocic bo nie o to mi chodzilo tylko bylem bardzo ciekawy bo tak jak kolega AO kiedys napisal jestem maniakiem kazdej 0.1sekundy wiec tylko o to mi chodzilo i myslalem ze kiedys ktos to przerabial ale jednak nie i w zamian dostalem tylko pewne sugestie a nie fakty.Dzis sam to przetestowalem i wiem jak jest.Sam bylem w szoku bo na chlopski rozum powinno byc troche wolniej tym bardziej ze spanie faktycznie wzroslo z 5,7 do 6,4 na odcinku 200 km ktore pokonuje co drugi dzien.Jeszcze raz dzieki za pomoc.Ps w lutym bedzie 335d.peace and love
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj miałem okazję rozmawiać z człowiekiem od felg, który zwrócił mi uwagę żebym uważał z rozmiarami opon względem rozmiaru dedykowanego do auta, ponieważ może mieć to zły wpływ na systemy typu ABS/ESP, skrzynia automatyczna... Podobno lepiej jest w manualach, a uważać trzeba na xdrive...?

 

No i pytanie czy przy dedykowanych 225/45/17 jak dam np. 225/40/18 i 255/35/18 (tył) to czy to jest rzeczywiście jakieś zagrożenie? czy zachowując tę samą średnicę koła, a zmieniając jego szerokość wpływamy jakoś niekorzystnie na zachowanie komputera odpowiedzialnego za monitorowanie trakcji itd?

 

Co myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gość od felg ma racje ale u Ciebie nie będzie problemu z tego względu że wybrałeś rozmiar jaki jest dedykowany do niektórych oryginalnych modeli felg i różnica między przodem a tyłem to tylko 1,5 mm. Z taką różnicą wyjeżdżają z salonu takie modele jak X3 lub X5 i nie ma problemów.
Opublikowano
No a powiedz czy przy xDrive różne szerokości nie mają negatywnego wpływu na trakcję? Zachowanie auta na śliskich nawierzchniach, itp?
Opublikowano

nie nie mają, przeciez BMW zaleca takie rozmiary do E9x.

 

zachowując ten sam obwód toczenia nic się złego nie ma prawa dziać i wariować, pod warunkiem że różnica miedzy osiami będzie do 2%.

przy 225/40 i 255/35 jest ok, najwyzej ci spalanie wzrosnie i dynamika spadnie z racji szerszej opony. tyle

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

na tabliczce przy drzwiach masz rodzaje i wielkości opon zalecanych przez producenta do auta,

ja mam 330 xd i mam zalecany rozmiar felg miedzy innymi 225/40/R18przód+ 255/35/R18tył

wiec nie ma to wpływu na napęd... mam nadzieje:)

Opublikowano

Ja na tej naklejce mam podany tylko jeden rozmiar 225/45/17.

 

A powiedz czy masz felgi tej samej szerokości? Ja się zastanawiam na lato nad takim rozmiarem ale moje felgi mają 8" i obawiam się że 255 będzie kiepsko wyglądał...

Opublikowano

nie no napewno się różnią,

8 i 8,5 - sa to oryginalne m-pakietowe 18 cali

 

nie wskazane jest chyba zakładanie opon 255 na 8, ale moge sie mylic

kupiłeś 18 i wszystkie 8?

czy piszesz o tym czy wcisniesz 255 na 17?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam do was pytanko odnośnie odczuć podczas prowadzenie naszych aut. Do do tej pory jeździłem przeważnie bardziej sportowymi autami typu auti tt czy tez crx na sportowym zawieszeniu. Robiłem teraz dłuższa traske jechałem autostradą w Niemczech i podczas jazdy prędkością ok 160 odczuwalne było przy mijaniu tirów jak auto mi nosi to normalne?? Zawieszenie sprawdzałem na stacji diagnostycznej nic nie znaleźli, zbieżność ustawiałem. Jeżdżę na kołach R 18 245/40 . I dodam jeszcze ze strasznie nosi na koleinach ale to chyba jest spowodowane dużymi oponami.

Opublikowano
Witam

 

Mam do was pytanko odnośnie odczuć podczas prowadzenie naszych aut. Do do tej pory jeździłem przeważnie bardziej sportowymi autami typu auti tt czy tez crx na sportowym zawieszeniu. Robiłem teraz dłuższa traske jechałem autostradą w Niemczech i podczas jazdy prędkością ok 160 odczuwalne było przy mijaniu tirów jak auto mi nosi to normalne?? Zawieszenie sprawdzałem na stacji diagnostycznej nic nie znaleźli, zbieżność ustawiałem. Jeżdżę na kołach R 18 245/40 . I dodam jeszcze ze strasznie nosi na koleinach ale to chyba jest spowodowane dużymi oponami.

 

Na koleinach nosi, ale ja mam ROF, więc one to jeszcze potęgują.

 

Co do noszenia przy większych prędkościach, to na A4 (zrobione z płyt :duh: ) przy prędkości 180 km/h raczej tego nie wyczuwam, a na A8 na to nawet przy 200 km/h idzie ładnie. Ja mam zawieszenie m-technik, więc to też swoje robi.

 

Opony masz zwykłe, czy ROF?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.