Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienie podskoczylo??

Kuouj bilet i dzień na drag day i jadę jutro i to nawet twoim ulubionym autem i dodatkowo na ulubionym torze :mrgreen:

X drive przy 335d po chip robi robotę ale nie w 335i czy 340i w 335d moment jest pewnie 700-800nm po chipie i ok każde dodanie gazu i koła buksuja...

Przykład dzus mam 322ps i padal mega deszcz żeby przy starcie stracić trakcje musiałem mega przycisnac...

Ale dzięki Bogu dla każdego co innego...

Tak tak wiem może inni wierzą w innego B....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejżewam że wielbiciele xdrive-ów dawno RWD nie jeździli. Chyba muszą sobie przypomnieć jak jeździ prawdziwe BMW. Ja niestety też mam xdrive bo naczytałem się forum że to takie super. A to ani nie skręca, ani nie hamuje, do tego zmniejsza zasięg na baku. Do scigania ze świateł po deszczu tylko sie przydaje i tyle. Ale jak wam to nie przeszkadza to OK, każdy czego innego oczekuje od samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla każdego priorytet jest gdzie indziej.

Miałem xdrive, mam rwd I mam problemy z trakcja spore. Ale więcej frajdy mimo uslizgow daje rwd ma taką lekkość prowadzenia czego xdrive brakuje. Oba rozwiązania fajne. I cieszmy się że można sobie raz taki raz taki kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież BMW kupuje się dla RWD. Tak obiektywnie to znak rozpoznawczy marki, nawet dla laików. Nawet wszystkie emki do niedawna miały tylko RWD (nie wiem jak jest teraz). Samochód BMW z AWD traci swoją oryginalność i już w niczym się nie różni od Audi, Volvo, czy Mercedesa.


Zgadzam się z kolegami powyżej. W górach ok. RWD może być zawodne. Ktoś mieszka wysoko - kupuje AWD. Ale 85% Polski to nizina. Aż się prosi o RWD...

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że X jest trochę tez jedna z takich opcji marketingowych. Jest to tez modne. Handlowcy namaaiają na to, dużo ludzi ma w głowie że przy cenie auta nie duzo wiecej to kosztuje a z xdrive będzie lepiej. Generalnie częsta zasada przy zakupie auta - nie co mi jest rzeczywiście potrzebne, tylko co jest na topie. Obserwując w ostatnim czasie rynek F10/F11 widzę, że większości są to X. Szukałem używanej F10 z ostatnich lat produkcji i wszystko z X. W końcu skończyło się tak, że kupiłem Xdrive, pomimo tego, że chciałem bez. Ale nie znalazłem nic takiego co by mi odpowiadało. Salony zamawiają na stock auta z X z założeniem, że predzej znajdzie się na to klient niż bez X, bo taki jest trend.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dokładnie, handlowcy na siłę wpychają wszystkim X. Nieświadomym ludziom wmawiają że rwd jest nie do opanowania, smutne że ktoś w BMW tak ich szkoli. No ale teraz jeszcze będą mówić że fwd jest lepsze :lol: Xdrive ma wady i zalety, są regiony w których jest bardzo przydatny, jak i moce przy których to must have (m5 f90).

Gdybym nie dostał kiedyś bardzo dobrego rabatu na wyprodukowane już auto z pewnością miałbym rwd chociaż w poprzednim f20 (200 KM/420NM) dosyć często oglądałem pomarańczową kontrolkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trend niestety jest taki, że samochody są coraz szybsze, a 85% kierowników nie ma tak naprawdę bladego pojęcia o prowadzeniu.

Większość się przemieszcza, jedni szybciej, drudzy wolniej, ale przynajmniej 3/4 użytkowników nie ma pojęcia o skręcaniu, hamowaniu, dociążaniu, czy odciążaniu, nie wspominając o wykorzystywaniu balansu.

Nikt tego nie uczy, szkoli się garstka, tor widział promil :mad2:


Dlatego awd jest praktyczniejsze, bezpieczniejsze, do tego daje poczucie, że auto jest znacznie szybsze, bo za każdym razem zbiera się tak samo.

Obecnie każdy dysponując odpowiednią mocą może być mistrzem prostej. Trakcję zapewnia awd, szybką zmianę biegów zf, nie ma potrzeby szlifować zmiany biegów przy odcince wraz z pełni otwartą przepustnicą.

Można jechać na narty i zaparkować dowolnie, można podjechać pod pensjonat i rano wyjechać mimo, iż napadało, a gospodarz zaspał, można ruszyć pod górę nie bacząc na to, że ktoś przed nami już mieli kołami i zaraz się zatrzyma.


Bmw dołączyło do oferty xdrive, bo zwyczajnie gubiło klientów. Dało im coś ekstra, co finalnie zastępuje podstawę jaką jest rwd.

Jest to absolutnie logiczny krok biznesowy.


Zarzuty, że xdrive gorzej skręca, gorzej hamuje są dla potencjalnego nabywcy Bmw bezzasadne. Prawda jest taka, że i tak nie umie robić ani jednego ani drugiego, a zyskuje umiejętność przyspieszania w każdych warunkach.



Reasumując awd ma absolutny sens dla wielu, dodając do tego gorsze warunki zamieszkania często może decydować o zakupie, a mnożąc to razy skalę światową to najzwyczajniej w świecie Bmw nie mogło i nie może sobie pozwolić na utratę klientów z tak błahego powodu.



A już tak całkiem na koniec, to pewnie ktoś tam może pamięta co się stało w DTM w 1990 i 1991 jak audi wjechało w te wyścigi z quattro ?

Reszta była tłem, w '90 7 wyścigów w '91 10 wyścigów, no i zabronili awd :mrgreen:

audi v8 było cięższe, ale miało trakcję, dlatego jest duża szansa, że w typowo polskich warunkach ten z awd odjedzie temu lepiej skręcającemu i hamującemu z rwd ;)


W garażu mam rwd i awd, jedynie nie mam fwd, a dlaczego to akurat mój avatar wyjaśnia :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto, nie warto. Nie ma większego znaczenia. Bo w końcu i tak kupisz co na rynku będzie ci najbardziej odpowiadało - bo chcesz kupić używane auto a nie z opcjami wybranymi pod siebie i auto z tasmy.

Na bank pójdziesz na jakis kompromis. Poczytasz forum i będziesz chciał RWD to w końcu odpuścisz bo sie okaże, że albo RWD z wątpliwą historią, albo AWD sprawdzone itp. itd. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest ladniejsze: Kombi czy sedan ?

Kolejny granat zaczepny! :lol: Bardzo dobrze, niech się dzieje! :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejżewam że wielbiciele xdrive-ów dawno RWD nie jeździli. Chyba muszą sobie przypomnieć jak jeździ prawdziwe BMW. Ja niestety też mam xdrive bo naczytałem się forum że to takie super. A to ani nie skręca, ani nie hamuje, do tego zmniejsza zasięg na baku. Do scigania ze świateł po deszczu tylko sie przydaje i tyle. Ale jak wam to nie przeszkadza to OK, każdy czego innego oczekuje od samochodu.

 

Dziś w serwisach internetowych pokazali M4, która w Krakowie wjechała w ludzi na przystanku. Gdyby miał xDrive, to pewnie by do tego nie doszło. RWD trzeba umieć jeździć a i tak ryzyko nadsterownego poślizgu jest zdecydowanie większe niż w xDrive. (0,3 promila też mu nie pomogła...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież BMW kupuje się dla RWD. Tak obiektywnie to znak rozpoznawczy marki, nawet dla laików. Nawet wszystkie emki do niedawna miały tylko RWD (nie wiem jak jest teraz). Samochód BMW z AWD traci swoją oryginalność i już w niczym się nie różni od Audi, Volvo, czy Mercedesa.


Zgadzam się z kolegami powyżej. W górach ok. RWD może być zawodne. Ktoś mieszka wysoko - kupuje AWD. Ale 85% Polski to nizina. Aż się prosi o RWD...

 

BMW odróżnia się od AUDI i część MB tym, że napęd jest na tył, a przód jest dołączony i zawsze ciągnie, ale przewaga jest na tyle i to czuć. Jak ktoś jeździ BMW i wsiądzie do Audi (jeździłem S3) to od razu wyczuje różnicę. RWD to jeszcze level wyżej.

Każdy kupuje to co lubi, ale uważam, że w naszym klimacie za często jest mokro. I nie chodzi tutaj tylko o śnieg i góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trend niestety jest taki, że samochody są coraz szybsze, a 85% kierowników nie ma tak naprawdę bladego pojęcia o prowadzeniu.

Większość się przemieszcza, jedni szybciej, drudzy wolniej, ale przynajmniej 3/4 użytkowników nie ma pojęcia o skręcaniu, hamowaniu, dociążaniu, czy odciążaniu, nie wspominając o wykorzystywaniu balansu.

Nikt tego nie uczy, szkoli się garstka, tor widział promil :mad2:


Dlatego awd jest praktyczniejsze, bezpieczniejsze, do tego daje poczucie, że auto jest znacznie szybsze, bo za każdym razem zbiera się tak samo.

Obecnie każdy dysponując odpowiednią mocą może być mistrzem prostej. Trakcję zapewnia awd, szybką zmianę biegów zf, nie ma potrzeby szlifować zmiany biegów przy odcince wraz z pełni otwartą przepustnicą.

Można jechać na narty i zaparkować dowolnie, można podjechać pod pensjonat i rano wyjechać mimo, iż napadało, a gospodarz zaspał, można ruszyć pod górę nie bacząc na to, że ktoś przed nami już mieli kołami i zaraz się zatrzyma.


Bmw dołączyło do oferty xdrive, bo zwyczajnie gubiło klientów. Dało im coś ekstra, co finalnie zastępuje podstawę jaką jest rwd.

Jest to absolutnie logiczny krok biznesowy.


Zarzuty, że xdrive gorzej skręca, gorzej hamuje są dla potencjalnego nabywcy Bmw bezzasadne. Prawda jest taka, że i tak nie umie robić ani jednego ani drugiego, a zyskuje umiejętność przyspieszania w każdych warunkach.



Reasumując awd ma absolutny sens dla wielu, dodając do tego gorsze warunki zamieszkania często może decydować o zakupie, a mnożąc to razy skalę światową to najzwyczajniej w świecie Bmw nie mogło i nie może sobie pozwolić na utratę klientów z tak błahego powodu.



A już tak całkiem na koniec, to pewnie ktoś tam może pamięta co się stało w DTM w 1990 i 1991 jak audi wjechało w te wyścigi z quattro ?

Reszta była tłem, w '90 7 wyścigów w '91 10 wyścigów, no i zabronili awd :mrgreen:

audi v8 było cięższe, ale miało trakcję, dlatego jest duża szansa, że w typowo polskich warunkach ten z awd odjedzie temu lepiej skręcającemu i hamującemu z rwd ;)


W garażu mam rwd i awd, jedynie nie mam fwd, a dlaczego to akurat mój avatar wyjaśnia :mrgreen:

 

:cool2: Szach mat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podejżewam że wielbiciele xdrive-ów dawno RWD nie jeździli. Chyba muszą sobie przypomnieć jak jeździ prawdziwe BMW. Ja niestety też mam xdrive bo naczytałem się forum że to takie super. A to ani nie skręca, ani nie hamuje, do tego zmniejsza zasięg na baku. Do scigania ze świateł po deszczu tylko sie przydaje i tyle. Ale jak wam to nie przeszkadza to OK, każdy czego innego oczekuje od samochodu.

 

Dziś w serwisach internetowych pokazali M4, która w Krakowie wjechała w ludzi na przystanku. Gdyby miał xDrive, to pewnie by do tego nie doszło. RWD trzeba umieć jeździć a i tak ryzyko nadsterownego poślizgu jest zdecydowanie większe niż w xDrive. (0,3 promila też mu nie pomogła...)

 

Miałem wątpliwą przyjemność przejeżdżać obok tego zdarzenia, na szczęście już po fakcie. Tam jeszcze oberwała lub miała udział chyba Toyota Yaris, lub jakiś inny mały samochód.

F82 nie wyglądała jakby dachowała. Niestety większość jeździ szybciej niż potrafi.

Też jestem zdania, że rwd było głównym problemem w tym przypadku, oczywiście w połączeniu z dużą mocą i brakiem umiejętności.

Promile nie pomogły, ale w sumie nie wiem, czy 0.3 to poziom, który jest odczuwalny.


Myślę, że nie bez powodu m5 zyskała awd.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem zdecydowany na zakup F30 w benzynie tylko nie wiem na jaki silnik sie zdecydowac moze ktos ma doświadczenie jaki najlepszy tzn najmniej awaryjny i haki najczęstsze problemy w danym silniku. Na co zwracać uwagę przy zakupie?Czy moze lepiej diesla?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w serwisach internetowych pokazali M4, która w Krakowie wjechała w ludzi na przystanku. Gdyby miał xDrive, to pewnie by do tego nie doszło. RWD trzeba umieć jeździć a i tak ryzyko nadsterownego poślizgu jest zdecydowanie większe niż w xDrive. (0,3 promila też mu nie pomogła...)

 

Panowie czy ktoś z was ostatnio jechał RWD po deszczu.

Na codzień i podczas deszczu nie wyłaczamy trakcji.

Dzisiejszego RWD z włączonymi systemami nie da sie zarzucić.

Przez ostatnie 12 lat jeździłem po mega sliskiej drodze 100km/h i nic z autem się nie dzieje.

Przynajmniej ja nie umiałem go zarzucić.

Fakt że przy wyprzedadzaniu na tak śliskiej drodze 4 koła szybciej sie zbiera, ale jakim kosztem...


Miałem i RWD i Xdrive na raz przez 2 mce i zawiedziony byłem tym drugim wiec potestowałem czy to co mi sie wydaje jest prawdą.

Auto jedzie prosto i nie wierzę w marketingowe bajki że niby przód wyciaga z zakrętu jak piszą niektórzy recenzenci.

Jak dasz za dużo gazu na sliskim w zakręcie w xdrive przód zaczyna wyjeżdzać jak w przednionapedowcu i odbiera fan.

Ze wzgledu na 4 buty i mocach powyzej 280km czasy na torze będą decko szybsze gdyż z 4 kół sie lepiej odpycha a liczy sie predkośc przy wujsciu z zakrętu, ale cóz z tego jak jest wykastrowana cześc przyjemności jaką dwało bmw przez ostatnie kilka lat.


Przywołujecie panowie M5, ale należy zwrócić uwagę że tam jest około 600KM a nie 250 czy 300 o których w tym wątku rozmawiamy.

A czytałem gdzieś że prości ludzie boją się mieć 600KM RWD i jak było w sprzedazy F10 uciekali do AUDI, stąd BMW to wprowadziło.

Nie sądzę że gdyby nie sprzedaż ponizej oczekiwań ktoś z działu M by na to pozwolił.


BMW wprowadziło xdrive w bardzo małych mocach oraz zawieszenie regulowane bo tego wymagał nieświadomy klient, ulegajacy marketingowi.

Zazwyczaj poruszajacy sie z punktu A do B. Jak to kolega napisał "w 4 literach" ma prowadzenie auta i jazdę po górskich krętych drogach z przyjemnoscią.


Ta sama sytuacja odnosi się do zawieszenia o regulowanej twardości, które jest uniwersalne bo może być i miekkie i twarde.

Ale niestety na twardym działa sporo gorzej niż to nieregulowane.

A auto które ma sie pewnie prowadzić niestety musi byc twarde i fizyki nie oszukamy.

Każdy wie ze jak jest cos do wszystkiego to jest do niczego...


Podobny przypadek który BMW stosuje to poprawa komfortu, samochody są coraz bardziej miekkie ale przez to mniej stabilne i przewidywalne.

Dzis Auto na Mpakiecie gnie się na zakrętach jak kiedyś na standardzie.

Ale "Pani krawcowa" z GB czy 60 letni Pan z PL mówił że auto jest super tylko dziury czuć.

Z tego powdu zrobili auta bardziej "miękkie", bardziej komfortowe, tylko zagorzali wielbicie marki zauważaja ze przestało jeździc jak BMW, Skody i Tuaregi na wietrze go wyprzedzają.


Pamietajcie że to jest tylko i wyłacznie moje zdanie i mozecie sie z nim nie zgadzać.

Jeżeli jestescie zadowoleni ze swoich Xdrive-ów to bardzo dobrze i chwała wam za to.

Ja ciągle na to klne, ale muszę dociągnąc do końca Leasingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.