Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Taka tylko ciekawostka, zeby miec pojecie o jakich pieniadzach mowimy - komplet rozrzadu z pompa oleju do N20 kosztuej okolo 2000-2500zl, do tego dolicz robocizne - i takie pieniadze musisz miec przygotowane w razie czego, jak zamierzasz jezdzic F30.
Opublikowano

Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

Opublikowano
Na temat problemow z wersja 330i nie mozna nic znalezc, w przeciwienstwie do 328i, wyglada na to ze jest to naprawde niezawodna jednostka

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

 

Pamietaj że jak kupisz 330i to prawie każdy ma gwarancję wykupiona na 5 lat oraz pakiet bsi 5 lat, więc ciężko korzystać z zamienników.... Najlepsze ceny części ma gorik na forum.... Mam 330i i idealny wybór (jak kogoś nie stać na 340i) . Jak boisz się kosztów to odpuściłbym bmw a szukał np Seata Leona cupra r, golfa gti czy cos w tym rodzaju. Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

 

Pamietaj że jak kupisz 330i to prawie każdy ma gwarancję wykupiona na 5 lat oraz pakiet bsi 5 lat, więc ciężko korzystać z zamienników.... Najlepsze ceny części ma gorik na forum.... Mam 330i i idealny wybór (jak kogoś nie stać na 340i) . Jak boisz się kosztów to odpuściłbym bmw a szukał np Seata Leona cupra r, golfa gti czy cos w tym rodzaju. Pozdrawiam

 

Co do pakietu serwisowego to się zgadzam ale sztuk z gwarancją 5 letnią szukać ze świecą:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano (edytowane)
Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

zapytam szczerze- jestes pewien ze chcesz miec F30?

Czesci do BMW sa tansze niz Mercedesa czy Audi... reszta nie wiem nigdy nie jezdzilem.

Ja zrobilem 100 000 km F30 328i i tylko olej i filtry i klocki przód (i tuleje na wachaczach przod)

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

 

Pamietaj że jak kupisz 330i to prawie każdy ma gwarancję wykupiona na 5 lat oraz pakiet bsi 5 lat, więc ciężko korzystać z zamienników.... Najlepsze ceny części ma gorik na forum.... Mam 330i i idealny wybór (jak kogoś nie stać na 340i) . Jak boisz się kosztów to odpuściłbym bmw a szukał np Seata Leona cupra r, golfa gti czy cos w tym rodzaju. Pozdrawiam

W moim przypadku raczej to nie zrobi różnicy czy jeszcze będzie miał tą gwarancję czy już jednak nie.

BMW na pewno będzie już powyżej 5 lat jeżeli nadejdzie czas kupna.

Może i to głupi sposób myślenia ale mam cichą nadzieję, że gdy wejdzie nowszy model 3ki do sprzedaży to ceny F30 zaczną spadać. Może nie odrazu ale z czasem...

Co do silnika do 330i wystarczający dla mnie :)

VW? Seat? Dziękuję ale wolę BMW. Mam świadomość tego, że koszty będą większe :)

Opublikowano
Ceny za oryginalne części widzę, że zabójcze :mad2:

Ale patrzyłem na dobrej jakości zamienniki to ceny są zdecydowanie rozsądniejsze.

Tym bardziej, że na chwilę obecną jeszcze nie kupuję to za jakiś czas myślę, że będzie większy wybór zamienników.

zapytam szczerze- jestes pewien ze chcesz miec F30?

Czesci do BMW sa tansze niz Mercedesa czy Audi... reszta nie wiem nigdy nie jezdzilem.

Ja zrobilem 100 000 km F30 328i i tylko olej i filtry (i tuleje na wachaczach przod)

Czy jestem pewien, że chcę F30? Nie wiem co masz konkretnie na myśli ale jak dla mnie to 3ka jest prawie idealna. Nie mam rodziny, obecnie studiuje, mniejsza jest od takiej F10 więc łatwiej po mieście parkować (tylko tam gdzie szeroko żeby nikt nie obił drzwiami :mrgreen:) oraz bardziej wygląd sportowy ;)

Ceny za części tańsze? Dobrze wiedzieć :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lil_Violent , jak nie masz rodzinki jeszcze to może pomyśl o 1er, frajda z jazdy większa.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Lil_Violent nie będzie ani tanio, ani bezawaryjnie, solidne BMW to przeszłość, przerost formy nad treścią, niestety za ceną nie idzie solidność i bezawaryjność ale to ogólny trend
Opublikowano
Lil_Violent , jak nie masz rodzinki jeszcze to może pomyśl o 1er, frajda z jazdy większa.

Sorki ale 1er nie dla mnie. Za mały po prostu i średnio mi się podobają :)

Obecnie poruszam się rodziców Hyundaiem I30 Kombi II generacji gdy mam taką potrzebę i jest fajnie.

Bardzo komfortowo i wygodnie. F30 jest troszkę większy od I30 ale nie powinno mi to przeszkadzać. Nie jest tak duży od 5er.

Opublikowano
Lil_Violent nie będzie ani tanio, ani bezawaryjnie, solidne BMW to przeszłość, przerost formy nad treścią, niestety za ceną nie idzie solidność i bezawaryjność ale to ogólny trend

Częściowo się zgodzę. Na pewno lepsza solidność BMW była za czasów np. E39 jednak mimo to, że ten samochód nadal mi się podoba (zadbany) to już raczej go nie kupię. Już ma swoje lata niestety.

Uważam, że nawet obecne samochody potrafią być niezawodne pod warunkiem, że nie mają wady silnika, wszystko było robione na czas, niekatowane itp. to na pewno też długo posłużą :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lil_Violent , jak nie masz rodzinki jeszcze to może pomyśl o 1er, frajda z jazdy większa.

Sorki ale 1er nie dla mnie. Za mały po prostu i średnio mi się podobają :)

Obecnie poruszam się rodziców Hyundaiem I30 Kombi II generacji gdy mam taką potrzebę i jest fajnie.

Bardzo komfortowo i wygodnie. F30 jest troszkę większy od I30 ale nie powinno mi to przeszkadzać. Nie jest tak duży od 5er.

 

Pisałeś, że nie posiadasz rodziny, typu 2+, więc jakim cudem za mały?

Maniejszy, lżejszy, lepiej wyważony.

Kwestia wizualna to już temat nie do dyskusji.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Bardziej miałem na myśli to czy będę się dobrze czuł w takim małym samochodzie. :mrgreen:

3er jak dla mnie jest idealny. Jest większy od 1er ale nie to tego stopnia żeby było nim ciężko jeździć.

Ma interesujący mnie silnik B48 252 KM.

I oczywiście wygląd mi bardzo odpowiada. Limuzyna :)

Opublikowano
Bardziej miałem na myśli to czy będę się dobrze czuł w takim małym samochodzie. :mrgreen:

3er jak dla mnie jest idealny. Jest większy od 1er ale nie to tego stopnia żeby było nim ciężko jeździć.

Ma interesujący mnie silnik B48 252 KM.

I oczywiście wygląd mi bardzo odpowiada. Limuzyna :)

 

F30 wcale nie jest małe. Tęsknie za E90 pod względem wyczucia i łatwości parkowania. Jeżdżę 1,5 roku i dalej go nie czuję tak jak czułem E90.

Opublikowano
Bardziej miałem na myśli to czy będę się dobrze czuł w takim małym samochodzie. :mrgreen:

3er jak dla mnie jest idealny. Jest większy od 1er ale nie to tego stopnia żeby było nim ciężko jeździć.

Ma interesujący mnie silnik B48 252 KM.

I oczywiście wygląd mi bardzo odpowiada. Limuzyna :)

 

F30 wcale nie jest małe. Tęsknie za E90 pod względem wyczucia i łatwości parkowania. Jeżdżę 1,5 roku i dalej go nie czuję tak jak czułem E90.

No wiesz co kolejny model to samochód rośnie. :)

Dlatego obowiązkowo dla mnie czujniki przód, tył oraz kamera cofania.

Fajnie by było gdyby miał jeszcze kamerę z lotu ptaka. To jest mega.


P.S Fajna ta twoja F30 ;) Gratuluję!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardziej miałem na myśli to czy będę się dobrze czuł w takim małym samochodzie. :mrgreen:

3er jak dla mnie jest idealny. Jest większy od 1er ale nie to tego stopnia żeby było nim ciężko jeździć.

Ma interesujący mnie silnik B48 252 KM.

I oczywiście wygląd mi bardzo odpowiada. Limuzyna :)

 

No to wszystko jasne, nie ma tematu ;)

Każdy ma swoją koncepcję, osobiście w wersji 1+ jaką reprezentujesz, póki co, to poszedł bym w stronę Gofra Rke :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć.

To mój pierwszy post na forum wiec chciałbym się przywitać.

A teraz od razu pytanie laika do doświadczonych userów.

Chciałbym wrócić do korzeni, czyli auta napędzanego klasycznie na tył . Stąd urodził się pomysł wymiany Audi A4 B8 2.0 TDI na BMW serii 3 rocznik 13-15 przedlift. Co wybrać? Nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. Nie ma znaczenia moc, bo czasy ścigania mam już za sobą. Pojemność fizyczna silnika do 2 litrów. Najchętniej automat, ale nie jest to warunek konieczny. Raczej uznajmy to za pożądanie komfortu.

Priorytet to jak największa bezawaryjność choć wiem że w dobie aut produkowanych przez księgowych słowo bezawaryjność to mit. Kolega miał serię 5 z jakimś awaryjnym rozrządem i pewnego dnia nagle musiał wybierać czy leci na wczasy czy naprawia auto.

Ja chciałbym sobie tego oszczędzić.

Stąd najpierw pragnę rozeznać temat. Po lekturze tego tematu skłaniam się do benzyny 1.6 ale może lepiej jednak diesla? Co sądzicie?

Czekam na porady

pzdr

Z.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jechałem w 1nce z 1.6 136KM z 2017, strasznie słaby ten silnik, duża turbodziura
Opublikowano

Na pewno nie większa niż w Meganie Coupe 1.2 Tce 130Km mojej żony :D

Spoko. I tak głównie jeżdzę w miejskich korkach. Poza tym chyba da się co nieco poprawić chipsem.

Opublikowano
Cześć.

To mój pierwszy post na forum wiec chciałbym się przywitać.

A teraz od razu pytanie laika do doświadczonych userów.

Chciałbym wrócić do korzeni, czyli auta napędzanego klasycznie na tył . Stąd urodził się pomysł wymiany Audi A4 B8 2.0 TDI na BMW serii 3 rocznik 13-15 przedlift. Co wybrać? Nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. Nie ma znaczenia moc, bo czasy ścigania mam już za sobą. Pojemność fizyczna silnika do 2 litrów. Najchętniej automat, ale nie jest to warunek konieczny. Raczej uznajmy to za pożądanie komfortu.

Priorytet to jak największa bezawaryjność choć wiem że w dobie aut produkowanych przez księgowych słowo bezawaryjność to mit. Kolega miał serię 5 z jakimś awaryjnym rozrządem i pewnego dnia nagle musiał wybierać czy leci na wczasy czy naprawia auto.

Ja chciałbym sobie tego oszczędzić.

Stąd najpierw pragnę rozeznać temat. Po lekturze tego tematu skłaniam się do benzyny 1.6 ale może lepiej jednak diesla? Co sądzicie?

Czekam na porady

pzdr

Z.

Miałem identyczne wymagania :D Skończyło się na 318d sedan manual z xenonem :D Auto ma ma elektormagnetyczne wtryski starego typu, akurat moja wersja nie ma klap w kolektorze ale o tym odsiedziałem się juz po zakupie. Nabyte z przebiegiem 76 tys w lutym, po zakupie wymieniony napinacz rozrządu (cykanie na ziemnym) oraz czujnik ciśnienia dpf (przy okazji chipa powiedzieli że lekko przekłamuje). 10 tys przejechane i jest idealnie. Jak dla mnie najważniejsze było żeby kupić auto bezwypadkowe i z premium selection i udało się ale trzeba było się trochę naszukać.

***** ***
Opublikowano
Witam wszystkich na forum po raz pierwszy. Z gory przepraszam za brak polskich znakow - nie mam zainstalowanego jezyka polskiego na komputerze w pracy. Teraz do rzeczy. Przymierzam sie (w koncu!) do zakupu trzeciej Betki w zyciu. Z racji, ze zyje obecnie w Irlandii wybor musial pasc na F30 320i 2012-14 wiec o ile sie nie myle byloby to N20. Powodow jest kilka: ceny ubezpieczen, podatki od pojemnosci silnika/wydzielania spalin i tak dalej. Nie bede zanudzal. Przeczytalem tyle ile moglem na temat tego samochodu. Zapoznalem sie juz z wadliwym rozrzadem, pompa oleju. Chcialbym aby samochod mial przejechane maksymalnie 100k km. Pytanie do Was: co powinienem naprawic w aucie/wymienic odrazu po zakupie. Rozrzad to oczywista oczywistosc, ale co z ta nieszczesna pompa? Jakie inne usterki moga czekac na mnie przy tym przebiegu? Orientuje sie ponadto ktos jak to dokladnie jest z ta mapa? Sama zmiana mapy moze gwarantowac osiagi na poziomie 328i? Czy po chipie moge spodziewac sie zwiekszonego wydzielania spalin? Pytam, gdyz od wlasnie wydzielania spalin placi sie tutaj podatek drogowy. Z gory dziekuje za pomoc.
Opublikowano

Obowiązkowo rozrząd i napęd pompy (samej pompy nie trzeba ruszać). Dobry olej to kolejna podstawa.


Jak chcesz mape, to nowe świece, cewki do wymiany też. Sama mapa, jak robiona z głową spokojnie 250 koni da. Co do spalania, u mnie wzrosło o pól litra średnio, więc nie powinno mieć wpływu jakiegoś kolosalnego.

Opublikowano
Dobry olej to jaki do tego silnika? Pytam, bo wole miec pewnosc, ze mechanicy zrobia to, co trzeba. Oprocz swiec i cewek trzeba wymieniac cos jeszcze przy zaopatrywaniu sie na mape? Auto bedzie robilo dosc spore dystanse - okolo 30-35tys km rocznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.