Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przemus ja mam 318i z 2016r.

Narazie 73tys najeżdżone. Ja zrobiłem ułamek tego.

Z historii nie wynikają żadne problemy. Ja też nie mam... Jak narazie.


Jakoś tam jeździ. 9s do 100kmh nie powala Ale też nie zamula.

Do wyścigów nie kupowałem samochodu więc jest ok.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A czy są jakieś problemy ze skrzynią automatyczną? Przynajmniej przy w miarę niskich przebiegach

Akurat o skrzynię to się trzeba najmniej bać.

Opublikowano

A jakie macie średnie spalanie w 316i automat przy normalnej jeździe miasto trasa 50/50

Też się zastanawiam nad tym modelem

Trochę się obawiam bo to nowy silnik i 3 cylindry i aby to nie było jak z tsi vw .

Jeszcze myślę nad używanym ale f10 lci 520d xdrive tylko obawiam się kosztów eksploatacji i 4x4


Jak tam jest z rozrząd ?w316i

Dzieki

Opublikowano

316i to chyba 4 cylindry.

318i to 3 cylindry i nie jest to taki nowy silnik, montuja je w BMW i Mini od kilku lat.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38

Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :)


Z moich obserwacji:

Trasa Gdansk - Warszawa (przez Elblag) ekspresowka (120-130kmh) + wojewodzka, 100-110km/h, ostatnio mialem srednie 6.2l

Gdansk - Torun - autostrada 140kmh na tempomacie, w tym kilka wyprzedzan - 7l

Dojazdy codzienne obwodnica trojamista plus troche korka (w sumie 40 min jazdy) daje srednio ok 8l

Jazda 100% po miescie to pewnie w granicach 10l bedzie.


Ten silnik potrafi malo spalic pod warunkiem delikatnego operowania gazem.

No ale wiadomo, czasami nerwy puszczaja.

Opublikowano

BMW 18i 1,5-litra i 3 cylindry

...Jednostki napędowe to w końcu chluba marki z Monachium. 1,5-litrowy silniczek R3 z turbo stosowany jest w kilku modelach: w seriach 1 i 3, różnych odmianach Mini, znajdziecie go nawet w egzotycznym hybrydowym i8. W teorii – dopracowany silnik wielkoseryjny, w praktyce – totalna klapa. Początkowo trzycylindrowa jednostka zebrała co prawda kilka pochwał (wysoka kultura pracy jak na R3, niezłe osiągi, dość dobre wyciszenie), ale szybko wyszło na jaw, że brak jednego cylindra wcale nie przekłada się na niskie spalanie. Wynik poniżej 8 l/100 km jest podczas normalnej codziennej jazdy w zasadzie nieosiągalny. W sumie z całego dystansu testu średnie zużycie paliwa wyniosło 8,5 l/100 km.

...

To jednak drobiazg w obliczu tego, co niebawem miało nas spotkać. Niestety, po 30 005 km do „wycia” na biegu jałowym doszedł nowy odgłos. Nazwijmy go „brzęczeniem”, które na dodatek szybko się nasiliło. Dziennik testowy potwierdza: „Na zimnym silniku i przy wciśniętym sprzęgle słychać dźwięk przypominający pracę młota pneumatycznego”. No to do serwisu. Fachowcy szybko stwierdzili, że doszło do uszkodzenia łożyska oporowego wału korbowego (!). Powód: za duży luz, który znikał po rozgrzaniu silnika i dlatego nie dał znać o sobie od samego początku, lecz dopiero po 30 tys. km. Od kwietnia 2015 r. BMW stosuje zmodyfikowane podzespoły, ale nasz „maratończyk” został wyprodukowany przed tą datą... Skończyło się więc wymianą silnika w dziewięciomiesięcznym samochodzie. Nowa jednostka, co ciekawe, też nie była całkiem wolna od problemów – dwa razy silnik przeszedł w tryb awaryjny, na zegarach wyświetlił się komunikat o konieczności odwiedzenia serwisu. Po ponownym uruchomieniu motoru w obu przypadkach sytuacja wróciła do normy.


[http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dlugodystansowy-bmw-218i-active-tourer-na-dystansie-100-tys-km/wrhhsr]

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano
Szkoda cytować tą VAGowską szczekaczkę.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja wiem ze nie robią i nigdy w życiu nie chciałbym takiego mieć.

Ale jeszcze nigdy nie widziałem żeby auto bild nie zrównał bmw z ziemią gloryfikując jednocześnie vaga który ma nieporównywalnie większe wpadki od bmw.

Opublikowano
Randall dzisiaj trzeba mieć duże pojęcie żeby w porę wyeliminować bolączki prawie każdego w miarę nowego silnika z Turbo. W BMW rozrząd w VW rozrząd i branie oleju, w bezpośrednim wtrysku czyszczenie kolektora i zaworów co max. 100 tyś km ... Choć jak wszyscy patrzą na przebieg i moje 1,8 tsi to są w szoku że oleju nie bierze, ale jak nie brał przez 180 tys km w serwisie ASO to pewnie się po prostu dobry trafił, a rozrząd wymieniany był przy 100.000 i 200.000 tyś km ... Przy 330ci nic nie robię bo się na razie nic nie dzieje.
Opublikowano

Mialem 218i Active Tourer jako auto zastepcze w zeszly weekend, przejechalem ponad 200 km:

- silnik pracowal w tym aucie kulturalnie

- do sprawnego poruszania sie po miescie spokojnie wystarczy, na autostradzie wyciaga max. 185 km/h. Nawet przy duzych predkosciach nie jest nieprzyjemne glosny

- pali stosunkowo duzo, trudno zejsc ponizej 8.5 litra na 100 km

- dobrze wspolpracuje z atumatem, ma wystarczajaco momentu obrotowego od dolu by nie czuc w nim deficytu mocy

Ogolne wrazenie jak najbardziej na plus.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
A to ciekawe co piszesz z tą prędkością. Silnik chyba ten sam jest w F30 a tam można mieć spokojnie 2 z przodu. Być może w serii 2 jest to ograniczone programowo.
Opublikowano
Szukam F30 za około 80-90k. Bardzo napaliłem się na 328i bo z tego co widziałem autko fajnie jeździ a ja szukam dynamicznego autka. Podoba mi się też podatność tego silnik na softa. Jednak poczytałem trochę forum i odrzucają mnie doświadczenia użytkowników tego motoru. Jest jakaś alternatywa w f30 ? Może jednak skusić się na e92 335i ? Czy może brać te 328 i jakoś to będzie, czy ewentualnie może wyeliminować jakoś jego bolączki ? Czekam na porady.
Opublikowano
Jesli nie zalezy ci na nowym design i nowym wyposazeniu multimedialnym to sie nie zastanawiaj i szukaj e92 335i. Napewn obedziesz mial duzo wieksza frajde z jazdy. A 328i uwazam, ze jednostka jak kazda inna. Zalezy jak trafisz. Nie ma reguly tak naprawde.
Opublikowano
Naczytałem się trochę o problemach z pompą oleju i rozrządem. U niektórych mimo wymiany na poprawione podzespoły (Od 2015 roku, tak ?) problem potrafił nawracać.
Opublikowano
A czy na dzien dzisiejszy istnieją juz części wolne od w/w wad w 28i? Po zakupie i ewentualnej wymianie chyba mial bym spokój i mógłbym bez obaw użytkować autko. Przy poszukiwaniu unikać przebiegow rzędu 120 wzwyz czy nie na reguły? Czy cos jeszcze trapi silnik n20?
Opublikowano
Szukam F30 za około 80-90k. Bardzo napaliłem się na 328i bo z tego co widziałem autko fajnie jeździ a ja szukam dynamicznego autka. Podoba mi się też podatność tego silnik na softa. Jednak poczytałem trochę forum i odrzucają mnie doświadczenia użytkowników tego motoru. Jest jakaś alternatywa w f30 ? Może jednak skusić się na e92 335i ? Czy może brać te 328 i jakoś to będzie, czy ewentualnie może wyeliminować jakoś jego bolączki ? Czekam na porady.

a nie lepiej porządną 320d dorzucić sportowy intercooler i zrobić program w okolice 240ps ? Auto będzie jeździło taniej, silnik łatwiejszy do ogarnięcia w razie przyszłych problemów i oferta aut na rynku wtórrnym zdecydowanie większa, a duża część 328i to ulepy albo topielce z USA Ewentualnie zostaje jeszcze 325d :D

***** ***
Opublikowano

Jak zwykle standard: gość się pyta o silnik benzynowy, bo z jakiegoś powodu jest takim zainteresowany. Ale jak zwykle znajdzie się ktoś kto będzie przekonywał, że lepiej kupić 2-litrowca na gnojówkę.

Chyba na forum każdej marki tka jest :mad2:

Opublikowano
Moj znajomy ma f10 w 2.0d po sofcie w okolice 230 ps i dla mnie to jest rozczarowanie jak to jezdzi. Moje powyzsze pytania nadal aktualne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.