Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moim zdaniem przy takich przebiegach nie opłaca się kupować diesla. Różnica w spalaniu pomiędzy nowymi benzyniakami a dieslami przy tej samej mocy wychodzi 1-1,5l/100km na korzyść diesla. Nie jest to o tyle więcej żeby rezygnować z jazdy samochodem benzynowym. Jak masz budżet to kupuj 330i, chociaż 320i też będzie dobrze jeździć zwłaszcza po chipie. U siebie mam 316i 136 KM i też daje radę, ale za miesiąc zrobię chipa na 200 KM. Jeśli miałbyś okazję kupić 320i z dobrym wyposażeniem to się nie zastanawiaj. Jak będzie Ci brakować mocy zawsze możesz ją podnieść programowo.
Opublikowano

Sorki, ale mówienie, że różnica w spalaniu diesla i benzyny o podobnej mocy to 1-1,5l to raczej mrzonki. Ok, na trasie taki będzie wynik, ale nie w cyklu mieszanym, tym bardziej nie w mieście (bez korków). Zwykle różnica to 25-30%

Co więcej, w autach po chipie dość często sypie się skrzynia biegów, która nie jest przewidziana na takie obciążenia.

Jak chcesz większej mocy, to kup fabryczne auto z motorem o większej mocy; w BMW jest tego do wyboru, do koloru. Chipowanie to dla mnie zawsze była jakaś cepelia.

Opublikowano

ja mialem 320d (e90) całe 3 lata i spalanie srednie 7.6l (na"19)

ostatnio mialem 328i (f30) i spalanie po 3 latach 8.9l (na"20)

w DE jest problem z Dieslami- coraz wiecej miast zastanawia sie nad zakazem wjazdu do nich autami z silnikami Diesla-

te auta bardzo traca na wartosci... trzeba wziasc to takze pod uwage.

Opublikowano
Sorki, ale mówienie, że różnica w spalaniu diesla i benzyny o podobnej mocy to 1-1,5l to raczej mrzonki. Ok, na trasie taki będzie wynik, ale nie w cyklu mieszanym, tym bardziej nie w mieście (bez korków). Zwykle różnica to 25-30%

Co więcej, w autach po chipie dość często sypie się skrzynia biegów, która nie jest przewidziana na takie obciążenia.

Jak chcesz większej mocy, to kup fabryczne auto z motorem o większej mocy; w BMW jest tego do wyboru, do koloru. Chipowanie to dla mnie zawsze była jakaś cepelia.

 

Czy kiedykolwiek chipowales auto ze takie glupoty wygadujesz? Mial kilka auto po chipie i znam wiele. Nigdy nie bylo z nimi problemow, problem jest wtedy gdy oddajemy do jakiegoś pseudo tunera i wgrywa nam mape na parkingu bez hamowania itd. Jedyne co moze sie przytrafic po chipie to szybsze zużycie sprzegla, a tak to jeszcze nie słyszałem zeby skrzynia przez chipa się posypała

Opublikowano
a tak to jeszcze nie słyszałem zeby skrzynia przez chipa się posypała

To mało słyszałeś. Osobiście znam 2 przypadki, Seat Leon i Volvo S60. Oba były na hamowni.

Opublikowano
Tak jak mówię, chipa nie wykluczam jednak tutaj mogą być problemy - leasing :)

Auto w leasingu czipsuje się jak każde inne, przecież i tak po to się leasinguje żeby później wykupić :shock:

***** ***
Opublikowano
A leasingodawca nie będzie miał z tym problemu, czy po prostu nie musi wiedzieć ? :)

 

Póki płacisz to leasingodawcy nic nie obchodzi, a jak przestaniesz płacić to wtedy Ciebie przestanie to interesować:-) więc co za różnica.


Ja mam w leasingu, a już sporo zmienione.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Tak jak mówię, chipa nie wykluczam jednak tutaj mogą być problemy - leasing :)

Auto w leasingu czipsuje się jak każde inne, przecież i tak po to się leasinguje żeby później wykupić :shock:

 

Po co?

Przecież przy dobrze dobranym leasingu zamiast wykupować można wziąć kolejne auto, a raty są na niskim poziomie (spłacamy tylko utratę wartości).

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Jak masz dobrze rozplanowane i wykupisz jako prowadzący jednoosobową działalność to możesz zrobić większe korzyści podatkowe, poza tym zwrot auta do funduszu leasingowego nie wygląda zawsze tak kolorowo jak się wydaje - zdarza się, że rozliczają każdą rysę na lakierze (dlatego wiele aut przed zwrotem jest naprawiana z AC mimo że nie ma potrzeby).
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak mówię, chipa nie wykluczam jednak tutaj mogą być problemy - leasing :)

 

Nie ma w tym żadnego problemu, mówię z autopsji :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Przejrzałem ostatnie 20 stron tematu, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przymierzam się do BMW 3 F31 https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-184km-sport-xdrive-4x4-panorama-el-klapa-hak-led-xenon-el-klapa-ID6A4b5R.html

Jeździłem już 316i oraz 318d -> zrozumiałem, że minimum, żeby było dobrze to 320.

Jeżdżę głównie po Krakowie, średnio 10.000-15.000 km/rok. Trasy sporadycznie, po kilkaset km. Diesel przetrwa taką eksploatację? Wiem, że na trasach 10-20 km po mieście samochód zimą się w ogóle nie zagrzeje, ale to mniejsza z tym. Chodzi mi, czy takim sposobem użytkowania nie zajeżdżę silnika. Co z DPFem? Wystarczy raz za czas przejechać się szybciej obwodnicą?

Niestety jest bardzo mało 320i z automatem, dlatego jestem zmuszony rozglądać się za 320d.

Opublikowano
A leasingodawca nie będzie miał z tym problemu, czy po prostu nie musi wiedzieć ? :)

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dopóki leasing jest spłacany i nie ma problemów z gwarancją albo szkodami to problem nie występuje.

Gorzej jeśli coś się dzieje i zaczyna się grzebanie...


Jednak szczerze mówiąc sam chiptuning nie jest wielką sprawą, no, ale nadal nie jest to zgodne z umową.


Żeby się nie rozpisywać, to polecam ten poradnik: Leasing a tuning samochodu

 

Póki płacisz to leasingodawcy nic nie obchodzi, a jak przestaniesz płacić to wtedy Ciebie przestanie to interesować:-) więc co za różnica.

Jeżeli przestaniesz płacić to umowa jest rozliczana, a stan samochodu po modyfikacjach - jeśli obniżyły jego wartość na rynku wtórnym - będzie miał negatywne konsekwencje dla korzystającego.


W praktyce różnie z tym bywa, ale nie da się jednoznacznie stwierdzić, że nie ma żadnych konsekwencji.

Z tym, że - jak wspomniałem - chiptuning akurat nie jest jakimś problemem i jest często "praktykowany" w leasingowanych samochodach.

Opublikowano
Przejrzałem ostatnie 20 stron tematu, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przymierzam się do BMW 3 F31 https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-184km-sport-xdrive-4x4-panorama-el-klapa-hak-led-xenon-el-klapa-ID6A4b5R.html

Jeździłem już 316i oraz 318d -> zrozumiałem, że minimum, żeby było dobrze to 320.

Jeżdżę głównie po Krakowie, średnio 10.000-15.000 km/rok. Trasy sporadycznie, po kilkaset km. Diesel przetrwa taką eksploatację? Wiem, że na trasach 10-20 km po mieście samochód zimą się w ogóle nie zagrzeje, ale to mniejsza z tym. Chodzi mi, czy takim sposobem użytkowania nie zajeżdżę silnika. Co z DPFem? Wystarczy raz za czas przejechać się szybciej obwodnicą?

Niestety jest bardzo mało 320i z automatem, dlatego jestem zmuszony rozglądać się za 320d.

 

Diesel nie jest przeznaczony do takiej formy eksploatacji, ale jest ich wiekszy wybor i mozna je czesto kupic po okazyjnych cenach, szczegolnie w Niemczech po ostatniej pseudopanice z normami emisji. Ogolnie 20d to trwala konstrukcja, wystarczy ogarnac temat rozrzadu. DPF raczej nie ma tendencji do zapychania, ale przy takim profilu jazdy warto zminiac olej najpozniej co 10 tysiecy by zapobiec problemom z rozrzedzaniem. Przy takim przebiegu w aucie z oferty warto zwrocic uwage na stan napedu xdrive, ktory jest dosyc czuly na warunki eksploatacji i nie nalezy do najtrwalszych.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Czyli kierować się ku dopchanej 320i :). A czy silniki b48 faktycznie są wydajniejsze (mniej palą) niż poprzedniej generacji?

Faktycznie są. Spalanie oczywiście zależy od kierowcy, moim 330i ostatnim czasem na A4 KRK-RZE mam średnio na komputerku 8.4l/100 przy prędkościach 140-170km/h, na stacji realnie wychodzi jeszcze mniej.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak jak mówię, chipa nie wykluczam jednak tutaj mogą być problemy - leasing :)

 

Nie ma w tym żadnego problemu, mówię z autopsji :wink:

Raz, że jest teraz możliwość chipowania bez fizycznego dobierania się do sterownika, czyli przez OBD. Jest to tuning w zasadzie nie widoczny dla ASO (albo bardzo trudno widoczny :D ) więc tym bardziej go nie zauważy firma leasingowa. Dwa, przed zwrotem samochodu zawsze jest możliwość wgrania seryjnej mapy.

Opublikowano
Dwa, przed zwrotem samochodu zawsze jest możliwość wgrania seryjnej mapy.

Słuszna uwaga, aczkolwiek różnie z tym bywa w praktyce, bo jednak wgranie seryjnej mapy to zawsze jakiś tam koszt. Zwłaszcza w przypadku windykacji korzystający nie ma kasy/głowy do takich rzeczy.


Potem zdarza się, że ktoś kupuje taki samochód poleasingowy, jedzie do tunera na chiptuning i się okazuje, że nie ma czego modyfikować. :D

Opublikowano
Jest to tuning w zasadzie nie widoczny dla ASO (albo bardzo trudno widoczny :D ) więc tym bardziej go nie zauważy firma leasingowa.

 

Widoczny i to bardzo łatwo ;-) Istotniejsze to czy chcą zobaczyć.

Opublikowano
Witajcie, jestem nowicjuszem. Chciałem podpytać o 318i. Na rynku jest sporo niemal nowych aut z tym silnikiem w dość dobrych cenach. Wiem że jak na BMW ten silnik nie powala osiągami, ale dla mnie może byłby wystarczający. Mam inne pytanie - czy słyszeliście o jakiś usterkach tego silnika? W poradniku "Auto Świat" (używane) piszą, że ponoć zdarza się luz osiowy na wale korbowym, ale w necie kompletnie nic nie znalazłem na ten temat - może pomylili wersje silnikowe? :o
Opublikowano
Witajcie, jestem nowicjuszem. Chciałem podpytać o 318i. Na rynku jest sporo niemal nowych aut z tym silnikiem w dość dobrych cenach. Wiem że jak na BMW ten silnik nie powala osiągami, ale dla mnie może byłby wystarczający. Mam inne pytanie - czy słyszeliście o jakiś usterkach tego silnika? W poradniku "Auto Świat" (używane) piszą, że ponoć zdarza się luz osiowy na wale korbowym, ale w necie kompletnie nic nie znalazłem na ten temat - może pomylili wersje silnikowe? :o

Żonka ma taki i czasem śmigam nim sobie i jest bardzo fajnie. Auto ma 1,5 roku i 17kkm i nic się nie dzieje złego.

Opublikowano
jak dla nowicjusza na poczatek przygody z BMW powinno starczyc

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.