Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

GMike, mody w Twoim dotychczasowym BMW wskazują,że jednak jarasz się mocą,więc jako własciciel 340i mogę powiedzieć, że warto wziać mocne F30.

 

Wydaje mi się,że warto udac się do salonu i przejechac się G30, by zobaczyć co takiego nowego (i na ile będzie to odległe od F30) potencjalnie zaoferuje G20.

 

Osobiscie odpusciłbym Alpinweiss, ponieważ jeźdzli tego trochę. A taka pomarańczona F30...dam głowę,że będziesz miał jedną z kilku sztuk w PL. W tym kolorze na pewno obawiałym się tego,że nie bedziesz miał zderzaków Mpak, ale tak jak powiedział ktos powyżej, możesz jest potem po prostu dołożyć. Co do tapicerki to wg mnie nie ma co doplacać za tę skóre łączona z materiałem, bo to i tak nie wygląda.

 

 

P.S. Czy są już gdzieś realne zdjęcia jak bedzie wygladało G20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa trójka ma się pokazać po raz pierwszy w X.2018 na targach w Paryżu, ale realnie w sprzedaży dopiero w 2019.

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/bmw-3-series-2018-next-three-codenamed-g20-revealed/

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź po uwagę, że zmiana linii produkcyjnej pewnie trochę zajmuje, a dealerzy też muszą mieć czas żeby wypchnąć co im zostało zanim zaczną sprzedawać nowy model.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim g20 bedzie w miare przystepnych cenach i pojawi sie ich troche na drogach minie jeszcze spokojnie ze dwa, trzy lata.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noszę się z zamiarem kupna samochodu. Po wizycie w salonie wybór jest między M140i xDrive, a 330i xDrive. Ale teraz zacząłem czytać forum jak to wygląda i jak kończą produkcję za 2 miesiące to nie dość, że samochód straci na wartości po wyjeździe z salonu 30% wartości, to straci następne 20% za pół roku jak zmieni się generacja. Z resztą seria 1 wcale nie jest młodsza od 3.

 

Taki biznes jest wg. mnie w ogóle nie opłacalny. Chyba, żeby kupić teraz używaną f30 w zajebistym wyposażeniu 335i xDrive albo 340i xDrive, a za półtora roku jak ceny spadną wymienić ją na G20.

Z drugiej zaś strony będą ładowali duże rabaty na F30 i będzie można nawet 340i xDrive wyrwać w dobrych pieniądzach, samochód (a zwłaszcza w Sport Line) mi się podoba a konstrukcja jest sprawdzona.

 

Zmiana samochodu teraz jest dla mnie o tyle ważna, że potrzebuję xDrive na przyszłą zimę i kropka.

 

Co myślicie o kupowaniu F30 właśnie teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że to najlepszy moment. Masz samochód po lifcie (czyli po poprawkach) i w "dobrych pieniądzach", bo wychodzi nowy model, który, jak to zwykle bywa, cierpi na dolegliwości wieku młodzieńczego.

Podsumowując; jeśli chcesz kupić sprawdzoną konstrukcję, w dobrym wyposażeniu za niezły "piniądz" to kupuj teraz. Jak chcesz się lansować, kup nową trójkę po premierze.

Spadek wartości nie jest tak dokuczliwy w tym modelu i nawet jeśli stracisz te parę tysi, to uważam, że i tak warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Obydwa modele są już na wyjściu i z pewnością trzeba się mocno targować. Ale nie myśle tez ze wartość na rynku wtórnym zacznie spadać jakoś diametralnie po premierze nowej wersji. Dobrze wyposażone egzemplarze z końca produkcji zawsze trzymają cenę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powalczyło F30 340i, w dobrym budżecie. Tak jak chłopaki napisali, to jedyna opcja by nabyć takie auto w sensownych pieniadze. Dodatkowo zauważ, że w przypadku najmocniejszych motorów (jesli wezmie 340) drastyczny spadek ceny nie będzie CIe dotyczył, bo tych samochodów jest jak na lekarstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kwestii tapicerka/listwy tu jest jeszcze sprawa w miarę otwarta, chociaż bardzo kusi mnie ta alcantara. Macie z nia jakieś doświadczenie? Wolałbym uniknąć skóry.

 

Bardziej chodzi mi o same dodatki.

Z tych droższych wziąłem:

- head up 4,5k zł

- Wielofunkcyjny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, (10,25"), a co za tym idzie navi pro w sumie 9,5k zł

- zawieszenie adaptacyjne M 3,5k zł

- elektrycznie sterowane fotele 5k zł

 

Co z tego warto, co nie? Może jeszcze coś warto dołożyć kosztem czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Alcantara moim zdaniem jest lepsza od najtańszej skory dakota. Przejechane 43 tkm zero śladów zużycia. Latem nie parzy a zimą nie jest lodowata, polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do kwestii tapicerka/listwy tu jest jeszcze sprawa w miarę otwarta, chociaż bardzo kusi mnie ta alcantara. Macie z nia jakieś doświadczenie? Wolałbym uniknąć skóry.

 

Bardziej chodzi mi o same dodatki.

Z tych droższych wziąłem:

- head up 4,5k zł

- Wielofunkcyjny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, (10,25"), a co za tym idzie navi pro w sumie 9,5k zł

- zawieszenie adaptacyjne M 3,5k zł

- elektrycznie sterowane fotele 5k zł

 

Co z tego warto, co nie? Może jeszcze coś warto dołożyć kosztem czegoś innego?

 

Head UP czy warto w trójce?? Ja bym nie bral :)

Zawieszenie, jak lubisz sztywno ale bez przesady to weź stałe m, jest bardziej sztywne niż sport w adaptacyjnych... Chyba że x drive to weź zwykle i eibach pro kit jak randal

Elektryka foteli jak tylko Ty kierowca to zbędne....

Navi to rzecz gustu.... Może dla nowych wskaźników bym wziął :)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Dakotę i mogę powiedzieć,że nie widzę sensu dopłacania za nią względem Alcantary.

 

Headup jest spoko, ale nie wiem czy dałbym za niego 4,5k. Podobnie z fotelami elektrycznymi, wiem, że manualne słabo wyglądają, ale to cięzkie pieniądze, jak za opcje, która tak rzadko się używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 lata kosztuje cos kolo 2500 a 5 chyba ponad 5000....jak Cię stać i będziesz krócej jeździł niż 5 lat to bym brał (duży plus przy sprzedaży jak jeszcze ma gwarancję) poza tym jedna grubsza usterka i koszt 5 lat się zwraca.... Ja wziąłem 4....
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.