Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

stahlblau to może kompromis w postaci 325d ?

320d nie specjalnie będzie się przemieszczał (mam podobną moc w 1er i nie jest to petarda), 330i to zdecydowanie lepsze osiągi.

325d będzie bliższy osiągami 330i i spalaniu 320d.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Hej,

 

Bierz 330i. ;-) wiem co mówię

 

Uważaj bo seryjnych felg nie użyjesz na zimę,te auta maja inna szerokość felg na tylnej osi i wymagają zakupu nowych felg na zimę. Alternatywnie poproś dealara o dostarczenie auta z zimowym kompletem ogumienia a felgi letnie dokupisz we własnym zakresie.

 

Odnośnie pytań:

1) 330i może być tez z manualem i moze być nawet bez sportowej skrzyni, wiec uważaj

2) moim zdaniem przydatna, a tez nie byłem pewien jak kupowałem

3) nie wiem, ja nie wierze jeszcze tym systemom, działają jak chcą imkiedy chcą w mojej opinii, wiec ich nie kupuje jeszcze

4) adaptacja

5) pakiet inclusive nie ma nic wspólnego z gwarancja, dokupienie gwarancji do 5lat kosztuje około 10tys, wiec pan kręci żeby nie musieć Wam powiedzieć ze to takie koszty (jeszcze rok temu kosztowała ta opcja 5tys). Pakiet inclusive to tylko serwis płynów i olejów w najmniejszym skrócie, nie jest to gwarancja.

 

Jak coś jeszcze to pisz na Priv, podam Ci numer tel. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

 

Pozdr

 

Dziękuję za odpowiedź!

Czyli felgi zimowe są dostępne tylko na dodatkowe zamówienie u dealera? Czy może jednak któreś z tych w konfiguratorze dodatkowo płatnych by się nadawały?

Mam nadzieję, że jak przy konfigurowaniu u dealera wybierzemy skrzynię sportową automatyczną, to nie spotka nas przy odbiorze niespodzianka w postaci manuala :)

Co do zawieszenia adaptacyjnego, to nie będzie zbyt miękkie w trybie sport? Dealer coś wspominał, że tryb sport w adaptacyjnym jest bardziej miękki niż sportowe m, więc jeśli komuś zależy na sztywnym zawieszeniu, to powinien zostać przy sportowym m.

Jeśli chodzi o pakiet inclusive i gwarancję, to wiem, że to są dwa zupełnie różne pakiety, tylko bardziej chodziło mi o to czy rozszerzenie gwarancji do 5 lat (dodatkwe 3k) oraz rozszerzenie pakietu inclusive do inclusive plus (dodatkowe 7.5k) ma sens, biorąc pod uwagę, że to kolejne 10k do konfiguracji. Myślałam żeby gwarancję wykupić na 4 lata za 2,6k i zostawić standardowy pakiet inclusive, tylko czy w perspektywie czasu nie okaże się, że bardziej opłacalne byłoby zapłacić te 10k, bo wymiany i naprawy są bardziej kosztowne i znacznie przekraczają tą kwotę.

I jeszcze zapytam - jakie są dodatkowe koszty, które pojawią się już po odebraniu samochodu, a o których dealer nie wspomina (oczywiście nie chodzi mi o koszty związane z eksploatacją)? Dzięki przeczytaniu kilku wątków na forum już wiem, że np. dochodzi aktualizacja map w nawigacji co pół roku czy dokupienie dodatkowych felg z ogumieniem na zimę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
stahlblau to może kompromis w postaci 325d ?

320d nie specjalnie będzie się przemieszczał (mam podobną moc w 1er i nie jest to petarda), 330i to zdecydowanie lepsze osiągi.

325d będzie bliższy osiągami 330i i spalaniu 320d.

 

W sumie nad tym silnikiem się nie zastanawialiśmy. Zobaczymy czy uda nam się przejechać 320d i 325d w tym tygodniu. Na razie jesteśmy po jazdach próbnych 320i i 330i, więc dobrze byłoby przejechać się autami ze wszystkimi czterema silnikami żeby mieć porównanie. Chociaż w sumie ciężko tez mówić o wymiernym porównaniu, skoro jeździ się rożnymi modelami, o różnych zawieszeniach i napędach ;)

Opublikowano

Jak najbardziej opinia własna:

- benzyna (kultura pracy, osiągi, miasto)

- bez asystentów (kamera, czujniki wystarczą)

- podgrzewane siedzenia obowiązkowo

- bez inclusive plus - sami zdecydujecie kiedy klocki/tarcze a nie serwis przetrzymujący do maksimum, olejowy serwis w połowie czasu wskazywanego samodzielnie (wszystkie części powszechnie dostępne w necie w dobrych cenach)

- pakiet naprawczy do maksimum (poczytajcie ile i za ile wychodzi do naprawy w dzisiejszych autach)

- dodatkowe rzeczy na start do decyzji: belki na dach, łańcuchy, zabezpieczenie powłoką, dywaniki na zimę, zestaw naprawczy do opon, coś do bagażnika - warto dealera pomęczyć

Opublikowano

Mamy natomiast kilka dodatkowych wątpliwości:

1. według konfiguratora w wersji 330i występuje automatyczna skrzynia sportowa, ale właśnie przeglądałam cennik ze strony bmw i albo coś źle sprawdziłam, albo według cennika tym silniku jest tylko manual. Bład w cenniku czy w konfiguratorze?

2. czy ogrzewanie foteli w przypadku alcantary to zbędna opcja, czy wciąż przydatna? Dotąd mieliśmy e46 i e90. W obu skóra i w e90 ogrzewanie (cudo zimą). Natomiast nigdy materiałowej tapicerki, więc nie mamy porównania. Samochód na co dzień garażowany, w weekendy trzymany pod chmurką podczas wyjazdów.

3. czy warto zainwestować w asystenta parkowania? mieszkamy w Warszawie, więc z parkowaniem ciężko co do zasady i zazwyczaj trzeba się wciskać w malutkie przestrzenie - czy wtedy daje radę? czy jest on zupełnie "samodzielny" czy trzeba mu wciskac gaz, hamulec, wrzucac biegi, itd?

4. zawieszenie sportowe m czy adaptacyjne? obecnie w e90 felgi 19", opony wzmacniane i obniżone zawieszenie, więc jesteśmy przyzwyczajeni do gleby i zwalniania do 5km/h przed torami tramwajowymi oraz do odczuwania każdego kamyczka i powolnego wdrapywania się na krawężniki wyższe niż 5 m ;)

5. ostrzeganie o ograniczeniach prędkości - czy wskazania są aktualne, czy zdarza się, że system przekłamuje?

6. co obejmuje gwarancja i zwykły pakiet inclusive? dealer nie był szczególnie wylewny kiedy o to spytałam, a nie wiem na ile warto rozszerzyc oba pakiety do maksymalnej opcji i czy jeśli to zrobię, to będzie oznaczać, że nie będę musiała się martwić absolutnie niczym i zarówno eksploatacja, jak i ewentualne naprawy każdej części obciążą BMW przez cały okres 5 lat? Jeśli dobrze pamiętam, to wspomniał, że trzeba określić się z wyborem do 3 miesięcy od odbioru auta - czy tak jest rzeczywiście, czy jednak trzeba zdecydowac się i zapłacić już od razu?

Pozdrawiam serdecznie!

1. Jest automat i automat sportowy (inny lewarek i łopatki). Manual to chyba tylko w 340 był dostępny

2. Zdecydowanie tak + ogrzewanie kierownicy za 800 pln. Wczesniej nigdy nie miałem teraz jestem zachwycony. Nawet jak wyjeżdżasz z garażu gdzie jest zimno to super uczucie. W alkantarze już po kilkunastu sekundach będziesz czuła ciepło. W skórze pewnie ze 2-3 minuty.

3. Nie mam w tym aucie. W innym miałem i żadko korzytałem. Niby potrafi szybko wjechać w wolne miejsce, ale nie jest to doskonałe rozwiąznaie

4. jak xDrive to nie ma obnizonego sportowego (jest zarezerowoane tylko dla RWD). Mam mPakiet i moim zdaniem zawieszenie jest dośc miekkie, co chyba ma kompensować RunFlaty... Przy agresywnej jeżdzie dość mocno się wychyla, ale w codziennej jeździe jest optymalnie.

5. Mam i używam. Czasami pokazuje informację błędną np. ze zjazdu lub równoległego pasa (obwodnica Warszawy gdzie jest dwie jezdnie w tym samym kierunku udzielone pasem zieleni, ale ... zaraz się poprawia. Poza tym ponieważ auto jest dość szybkie to akurat ogrniaczenie przydaje się, żeby nie przekoczyć prędkości za bardzo...

asystena zmiany pasa ruchu natomiast wyłączyłem bo nie da się z tym po mieście jeździć.

6. Na dodatkową gwarancję musisz zdecydować się przy zakupie. Później już nie można. To się zmieniło w zeszłym roku.

Uważam, że dodatkową gwarancję warto wziąć nawet do 5 lat. Dodatkowy serwis (hamulce + pióra wycieraczek) warto jeśli ostro jeździsz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.mam sportowy automat, błąd konfiguratora najwidoczniej.

2. Jakbym bral teraz a nie rok temu to bym dokupil w warto nawet przy alcantarze ( mam ją)

3. Nie bo to gówno.... Mam i żałuję

4. Sportowe jest super!! Polecam

5.nie mam i bym nie brał... To tylko elektronika....

6.tak. Polecam BSI ORAZ BRI BEZ BSI +

 

POZDRAWIAM

male-bmw-2.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano
5. W BMW ostrzeganie o ograniczeniach predkosci polega na wyswietlaniu danych na biezaco czytanych ze znakow przez kamere KAFAS a nie jak np. W lexusie na danych zapamietanych z nawigacji. Oczywiscie jak sie drogowcy uprą, żeby dziadosko znak postawić to i elektronika nie pomoże ale generalnie jestem zadowolony i polecam.
Opublikowano
5. W BMW ostrzeganie o ograniczeniach predkosci polega na wyswietlaniu danych na biezaco czytanych ze znakow przez kamere KAFAS a nie jak np. W lexusie na danych zapamietanych z nawigacji. Oczywiscie jak sie drogowcy uprą, żeby dziadosko znak postawić to i elektronika nie pomoże ale generalnie jestem zadowolony i polecam.

Oj wydaje mi się, że jest to mix informacji z navi i z kamery... co nie oznacza, że zawsze jest nie omylny. Pytanie tylko czy potrzebujemy aż takiej precyzji. W 90% ten system działa naprawdę dobrze.

Opublikowano

w 90% system sczytywania znakow dziala poprawnie i pozwala zaoszczedzic mozolnego wypatrywania znakow

330i ma ponad 60 koni wiecej od 320d wiec jest na pewno lepsza opcja, 325d jest rzadko spotykany ze wzgledu na wysoka cene, wyzsza od 330i

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
(...)

Bierz 330i. ;-) wiem co mówię

 

Ciężko się nie zgodzić. Również zdecydowałem się na 330i (rwd) i choć ma dopiero 2k przebiegu stwierdzam że był to dobry wybór. Silnik bardzo elastyczny, do tego spalanie na trasie w okolicy 8 litrów z trybem Komfort (nie używam eko).

Opublikowano

Wprawdzie mam F34, ale silnik 330i i bardzo dobrze! Tylko że to spalanie 8,0 to zapewne na jednopasmówkach przy średniej 70-80...

Trasa PL-I praktycznie 100% autostrada lub dwupasmówka i średnia na poziomie 120 km/h, to spalanie już powyżej 10,0. Z tym że przy 320i wyjdzie zapewne podobnie!

Tryb eko w przypadku autostrady i średniej 120 daje "0". Przy bardzo spokojnej jeździe po jednopasmówkach, zgodnej z przepisami, daje ok. 5%, a więc prawie "0".

Opublikowano

Miałem prawie 4 lata f30 328i (a 330i jest poprawiona i jeszcze bardziej oszczędniejsza)

Na trasach przy prędkościach do 150km/h i na „20 Alu

0ac78564231610e0med.jpg 06c187d9f2d8b264med.jpg

b4cab5722bb40fe1med.jpg

Bardzo dobre przełożenie osiągów do spalania- byłem bardzo zadowolony z tego auta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zostały 3 miesiące do zakończenia produkcji F30 i tak się też złożyło, że 3 miesiące do zakończenia mojego leasingu na F36 :)

 

I tu zaczęły się schody, bo dealerzy kuszą dużymi rabatami na F30, na tyle dużymi, że 40i jest w zasięgu, ale nie w optymalnej konfiguracji- ograniczenia budżetowe, których nie przeskoczę.

 

Jako, że jednego dnia jestem zdecydowany sprzedać F36 i wziąć F30, a innego stwierdzam, że zostanę przy swoim samochodzie, toteż poproszę o kilka Waszych opinii.

 

F30 jakie mógłbym wziąć to model bazowy - no line, ale z dobranymi dodatkami (no-line daje większą możliwość wyboru dowolnych opcji jeśli budżet jest ograniczony):

- kolor Sunset Orange Metallic (bo lubię kolorowe cukiereczki), ale Alpajn Wajs jest jeszcze rozważany, gdybym chciał wziąć HK

- zawiecha M (tak chcę)

- manual (tak chcę)

- bazowe audio (bo zrobiłbym profesjonalne car audio), dopłata do Harmana 5600, więc chora vs. to co oferuje

- sportowe stołki z lędźwiami, ale na szmacie (tkanina move z szarym przeszyciem)

- amelinowe dekory przejechane szczotką

- grzana kiera Individual z merynosków :), wieniec ma tak samo gruby jak kiera M, a skóra jedno oczkow wyżej w nomenklaturze BMW. Kiere M można teraz brać tylko do Mpaku.

- sportowy zmienny układ kierowniczy

- pozostałe minimum socjalne typu: czujniki pt, asystenty świateł, tempomat etc.

 

Co tracę:

- super wygląd F36, samochód do dziś odwraca głowy

- funkcjonalny bagażnik na rzecz tego co jest w F30, nie wiem czy to nie głupota przy dwójce małych dzieci, chociaż zawsze wyznawałem zasadę dobierania bagaży do samochodu, a nie na odwrót

- świetną tapicerkę z alcantarą

- audio HiFi, ale to niewielki problem bo w F30 zrobiłbym profesjonalne car audio, a HiFi jest tylko poprawne, nic więcej

- projekt w który włożyłem dużo serca, kasy i czasu i nie wiem czy przy sprzedaży nie będę musiał wszystkiego wypruwać spowrotem do serii jeśli kupujący będą marudzić i bać się modów.

 

Co zyskuję:

- R6 ze świetnym soundem i platformą do rozbudowy na spokojnie 500KM

- kilka opcji, których wcześniej nie wziąłem, np. sportowy zmienny układ kierowniczy na którym mi teraz zależy czy grzana kierownica

- dobrą platformę na następne kilka lat (Fki są dość bezawaryjne jak na BMW), chociaż będzie to jazda starym modelem i somsiad się będzie śmiał :P

- może ostatnią szansę na usportowioną 3kę z R6 z manualem - plotki mówią, że nowa M340i będzie tylko w automacie i nie wiadomo czy nie będzie tylko z Xdrive, czego unikam jak ognia. Nowa będzie też miała większy rozstaw osi, więc pewnie bliżej jej będzie do 5tki, co też przełoży się na doznania zza kierownicy.

 

Podsumowując, z jednej strony to zmiana siekierki na kijek, z drugiej furtka do 500KM, chociaż nie wiem czy to będzie miało sens pod kątem trakcji tego samochodu.

 

Let's discuss :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

„Idź na całość” jak to kiedyś było w pewnym teleturnieju ;)

Rozumiem że limit kwotowy jest ustalony przez kogoś innego stad trzeba wybrać priorytety :)

Na twoim miejscu wziąłbym kolor taki w jaki łatwo będzie pomalować zderzaki i progi z mpakietu. Dzięki temu bez dopłacania ponad 20 kpln (max 5 k) będziesz miał mpak (zderzaki no line są słabe).

Jedyne czego szkoda przy braku mpaka to tej limitowanej edycji „m sport shadow” która teraz można wziąć na zakończenie produkcji - ma fabrycznie ciemne reflektory, nerki, szyby itp.

Wiem ze jesteś z opcji „save the manual” wiec nie podejmuje dyskusji na ten temat :D

Opublikowano

Hmm, czyli aplajn wajs wg Ciebie, zderzak przedni no-line jeszcze przeżyję, ale tył jest bardzo smutny... to teraz powiedz na co wydać 4600, które zostaje w budżecie... lepsza tapicerka materiał/skóra breeze (3500zł) czy może wyrzucić jeszcze grzaną kierę i wziąć HK żeby nie drutować audio? Jasna tapicerka, daje wtedy też jasną konsolę dolną i trochę urozmaica wnętrze.

 

BTW co jest w bazie jako ramki wokół drzwi ? Guma ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bazowo chyba niestety gumolit - pytanie czy w opcji jest tylko chrom czy również high gloss shadow ?

Wziąłbym hk i grzaną kierę. Jasne wnętrze to nie moja bajka - nigdy nie umiałem się przekonać.. jeszcze ciemna podsufitka koniecznie, kremowe słupki są brzydkie..

Zderzaki alpinweiss przy odrobinie szczęścia kupisz w kolorze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

340i to Marzenie!!! Silnik dopracowany, sprawdzony, z potencjałem!! Chyba wolałbym no Line niż 330i ze wszystkim... No i kolor petarda, następny jaki będę miał jeżeli będzie taka opcja!!! Ze stałym m fajnie śmiga... Hk nie gra zle, ale jak masz kogoś kto zrobi dobre audio to może i lepsze rozwiązanie... Grzana kiera fajna sprawa, a podstawowe ledy są w standardzie??

Sam myslalem przed kupnem nad 320i lub 320d ale stanęło na 330i bez kilku dodatków....

W tym kolorze i tak każdy zwróci uwagę i będzie przez najbliższe lata wyglądać lepiej pewnie niż większość nowych g20 318i :D golasow...

No i wrażenia spod świateł jak zrobisz mody gwarantowane!!!

Leszek szybkie f30 niż nowe g20 przykładowo 320 czy 330i....

Dźwięk silnika z Wydechem m performance i power and sound kotem :cool2:

Pozdrawiam

Oby więcej takich miłych dylematów dla wszystkich :)

male-bmw-2.png
Opublikowano

tak, ledy w standardzie,

co do shadowline to trochę mnie tyłek boli dopłacać (2600) vs tysiak za mat chrom vs 0 za gunwolit :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolega wspomina o ciasnym budżecie wiec Mercedes IMO odpada na starcie.
Opublikowano

7-8 marca mam produkcję swojej F30 w modelu M Sport Shadow Line.

Bazując na ostatnich doświadczeniach silnikowo-wyposażeniowych poszedłem w stronę wyposażenia biorąc praktycznie wszystko* co się dało ;-)

Planuję pojeździć tym dłużej (ok. 5lat może dłużej) i chyba będzie to ostatni zakup samochodowy na własność.

 

http://e-fotek.pl/images/21191760414391229276.png

 

http://e-fotek.pl/images/42461494794710940349.png

 

* - wszystko co dla mnie potrzebne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.