Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wystarczy zajrzeć do instrukcji.

 

http://x3.xbimmers.com/forums/attachment.php?attachmentid=509337&stc=1&d=1302711665

Opublikowano

Witajcie, obczytałam dyskusję na temat wyboru silnika w tym aucie i z racji poruszania się głównie w mieście z przebiegiem ok. 20tys km rocznie, poszukuje auta w benzynie. Interesują mnie typowe usterki dla tego midelu silnika i średni koszt serwisu. Niestety za mało w wątku o 320d i 320i było mowy o benzynie, głównie pisaliście o doświadczeniach z dislem. Pytanie rôwnież w jakich pieniądzach można znależć auto z silnikiem benzynowym nie starsze niż 2012-2013r I pewnie będę jedną z nielicznych kobiet, bawarka zajmuje u mnie miejsce numer jeden przy wyborze auta, nic innego nie chcę. Z góry dziękuje za każdą podpowiedź

 

Mimo to ciągle też rozważam zakup 320d ze względu na ekonomię, natomiast jak to wyjdzie w przełożeniu na części ewentualne naprawy, nie jestem w stanie tego ocenić realnie. Słyszę problem DPFu w mieście, są właściciele aut, którzy pozbywają się go przez wycięcie, koszt w starszej trójce ok 1500zł, co o tym sądzicie?

Ceny aut w tych rocznikach wyglądają bardzo podobnie, gorzej z dostępnością benzyny na rynku. I co dalej?

Opublikowano
Słyszę problem DPFu w mieście, są właściciele aut, którzy pozbywają się go przez wycięcie, koszt w starszej trójce ok 1500zł, co o tym sądzicie?

Ceny aut w tych rocznikach wyglądają bardzo podobnie, gorzej z dostępnością benzyny na rynku. I co dalej?

 

Jak nie będziesz regularnie na autostradzie i chcesz auto do miasta to nie bierz diesla, a tych co wycinają DPF powinni za ryj wziąć i wsadzić ich gęby w rury wydechowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co więcej - źródłem problemów z dpf jest silnik bo to on produkuje sadzę. postuluje żebyś zamiast wycinać dpf pozbył się źródła tego problemu i wyciął silnik...

A reszta zgadzam się z przedmówcą.

 

Sent with handy.

Opublikowano

Przykazania polskiego kierowcy:

 

1) Wymień rozrząd

2) Full opcja albo nic

3) DPF - zło

4) Automat - zło

5) Parkujemy gdzie chcemy

6) Mnie się spieszy bardziej

7) A niech chuj czeka

8) 15 lat, 100tyś

9) Trzymaj się zderzaka przed tobą jak majtek mamy

10) I lewego pasa też

Opublikowano
Koniecznie z komorka przy uchu, zestaw glosnomowiacy jest, ale zdolny kierowca z niego nie korzysta

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

ubywało :D z maxa przy wymianie do poziomu pomiędzy min a max przy kolejnej wymianie (co 8-10kkm)

 

sprawdzałem ciśnienia istą raz na jakiś czas i nie było problemów

Opublikowano
Ale miales pewnie regularnie przeloty powyzej 30 km na dzien przy takim przebiegu. Moja droga do pracy to prawie 20 km, to akurat dystans by silnik osiagnal temperature robocza i zaczal sie proces wypalania.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Co więcej - źródłem problemów z dpf jest silnik bo to on produkuje sadzę. postuluje żebyś zamiast wycinać dpf pozbył się źródła tego problemu i wyciął silnik...

A reszta zgadzam się z przedmówcą.

 

Sent with handy.

Nie wiem na ile w to wierzyć, rozumowanie jest takie: wrzut częściowy spalin do silnika z DPF, co powoduje jego zamulenie, ale mechaniczką nie jestem, nie znam się, za to lubię słuchać różnych opinii

Opublikowano
Przykazania polskiego kierowcy:

 

1) Wymień rozrząd

2) Full opcja albo nic

3) DPF - zło

4) Automat - zło

5) Parkujemy gdzie chcemy

6) Mnie się spieszy bardziej

7) A niech [bAD] czeka

8) 15 lat, 100tyś

9) Trzymaj się zderzaka przed tobą jak majtek mamy

10) I lewego pasa też

 

rozczaruję, niewiele mnie z tego dotyczy :)

Opublikowano
Słyszę problem DPFu w mieście, są właściciele aut, którzy pozbywają się go przez wycięcie, koszt w starszej trójce ok 1500zł, co o tym sądzicie?

Ceny aut w tych rocznikach wyglądają bardzo podobnie, gorzej z dostępnością benzyny na rynku. I co dalej?

 

Jak nie będziesz regularnie na autostradzie i chcesz auto do miasta to nie bierz diesla, a tych co wycinają DPF powinni za ryj wziąć i wsadzić ich gęby w rury wydechowe.

 

właśnie zawsze byłam bliższa wyboru benzyny, bo z nią mam zwykle do czynienia, diesle tylko służbowo. Dziś o nich myślę z rozsądku ekonomicznego użytkowania, ponieważ ceny aut kilkuletnich (z w miarę zbliżonym przebiegiem, silniekiem), wcale nie różnią się pod względem rodzaju paliwa, aż tak jak przy zakupie auta nowego, moje wnioski z obserwacji kilku portali sprzedażowych. Czy koszty serwisu i napraw nie wyczyszczą skuteczniej mojej kieszeni jednorazowo w zamian za oszczędną jazdę, benzyna odwrotnie :)

 

Teraz pozostaje wybrać pomiędzy 328i 320i, będzie głównie miasto, spore korki, natomiast w 328i chyba są dwie turbiny a w 320i jedna? może się mylę, natomiast pytanie, czy w przypadku rozsypania jednej (328) czy wymianie podlegają obie? jaki jest szacunkowy koszt wymiany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz pozostaje wybrać pomiędzy 328i 320i, będzie głównie miasto, spore korki, natomiast w 328i chyba są dwie turbiny a w 320i jedna? może się mylę, natomiast pytanie, czy w przypadku rozsypania jednej (328) czy wymianie podlegają obie? jaki jest szacunkowy koszt wymiany

 

 

Jest jedna turbina twinscroll

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Przykazania polskiego kierowcy:

 

1) Wymień rozrząd

2) Full opcja albo nic

3) DPF - zło

4) Automat - zło

5) Parkujemy gdzie chcemy

6) Mnie się spieszy bardziej

7) A niech [bAD] czeka

8) 15 lat, 100tyś

9) Trzymaj się zderzaka przed tobą jak majtek mamy

10) I lewego pasa też

 

rozczaruję, niewiele mnie z tego dotyczy :)

 

Miałem na myśli, że są to popularne opinie w PL, a nie, że ty tak uważasz. Nie sugeruj się po prostu stereotypami na temat DPFa.

Opublikowano

Co do sedna tematu.

Czytałem gdzieś opinię o silnikach 2.0, że zdecydowanie lepiej brać te po styczniu 2015r, bo naprawiono wiele wad, które miały motory przed liftem (chodziło bodaj o silniki benzynowe).

Mam zapytanie odnośnie silnika 3.0d. Czy te silniki również miały jaki przełom w dacie, przed którym psuły się bardziej, a po poprawkach problemy zniknęły? A może na odwrót? Które jednostki warte są zainteresowania, a które raczej omijać?

Opublikowano
Co do sedna tematu.

Czytałem gdzieś opinię o silnikach 2.0, że zdecydowanie lepiej brać te po styczniu 2015r, bo naprawiono wiele wad, które miały motory przed liftem (chodziło bodaj o silniki benzynowe).

Mam zapytanie odnośnie silnika 3.0d. Czy te silniki również miały jaki przełom w dacie, przed którym psuły się bardziej, a po poprawkach problemy zniknęły? A może na odwrót? Które jednostki warte są zainteresowania, a które raczej omijać?

Ciężko żeby niespełna 2 letnie silniki się psuły.

Opublikowano
zdziwiłbyś się ile co i z czym przyjezdza do serwisu.

 

co powiesz na 1.5 roczne 328i z przebiegiem 22 tys km ze strzelonym łańcuchem?

 

Ale to chyba nie jest norma? Bo jak tak to może czas na Toyotę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.