Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Andrzej62 - widzę, że nie do końca rozumiesz o co mi chodzi, więc może inaczej - na przykładzie motocykla: łańcuch nie tyle zabija duża moc silnika (a dokładniej moment obrotowy, bo to jest prawdziwy parametr, który jest mierzony, a moc to wartość wyliczana na podstawie wzoru), co częste i gwałtowne zmiany kierunku sił które na niego działają - czyli w skrócie naprzemienne dodawanie i odejmowanie "gazu", inaczej szarpanie. Uprzedzając Twoją odpowiedź, że przecież w motocyklu łańcuch przenosi "napęd", a rozrząd go nie przenosi (co już mi zdążyłeś wyjaśnić) - to tylko przykład, jestem świadomy jakie zadanie spełnia łańcuch rozrządu, ale uwierz, że sam układ rozrządu również stawia pewne opory, z którymi wspominany łańcuszek (bo łańcuch to za duże słowo) rozrządu musi sobie poradzić. Duży moment obrotowy silnika pozwala na częstsze i gwałtowniejsze przyspieszenia, czyli siłą rzeczy zwiększa również siły działające na sam układ rozrządu (i tu przypomnij sobie dlaczego od dawien dawna krąży mit o nie odpalaniu się samochodu na "pych" - bo strzeli rozrząd). Dodatkowo skrzynia manualna również w jakimś stopniu może zwiększać zużycie łańcuszka, bo w automacie nie ma takich "szarpnięć", strzelania ze sprzęgła, "kangurków" itp. Tu kłania się popularna "dwumasa" - która ma właśnie za zadanie zminimalizować drgania, które mają negatywny wpływ na układ napędowy, ale w niewielkim stopniu drgania te mogą również przenosić się na "łańcuszek". I to właśnie ma piernik do wiatraka :D

Oczywiście wiem, że istnieje coś takiego jak tarcie - rozumiem, że masz na myśli tarcie na połączeniu ogniw łańcucha, bo nie posądzam Cie o pomysł z tarciem łańcucha np o ślizgi :D Faktycznie ma to znaczący wpływ na żywotność łańcucha (stad zalecane częstsze wymiany oleju), jednak chodzi też o utrzymanie w czystości kanałów olejowych odpowiadających za prawidłowe działanie napinaczy (i tu wracamy do tego, co napisałem wyżej).

Reasumując - największy wpływ na żywotność łańcucha rozrządu (jak i całego samochodu) ma sam właściciel/kierowca - bo to od niego zależy czy auto będzie odpowiednio traktowane i serwisowane, a sama moc (czy jej podniesienie) i skrzynia biegów to już znacznie mniej istotne kwestie - choć możliwe, że jednak jakiś wkład mają, szczególnie biorąc pod uwagę jak bardzo delikatny jest ten układ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poleciałeś po całej klawiaturze od zapalania na puch do dwumasę która w AT nie występuje, ok :wink:

Odniosę się do najistotniejszej kwestii Twojego postu.

Co do gwałtownego przyspieszania a trwałości rozrządu - w silniku obciążonym na biegu, nawet w którym podniesiesz moc (chip ) po wciśnięciu gazu do dechy silnik nie nabierze gwałtownie obrotów by stanowiło to jakieś istotne obciążenie dla rozrządu.

O wiele większemu obciążeniu zostanie poddany rozrząd w silniczku o małej mocy, w którym na luzie gwałtownie wciśniesz podał gazu do dechy.

 

 

Reasumując - największy wpływ na żywotność łańcucha rozrządu (jak i całego samochodu) ma sam właściciel/kierowca - bo to od niego zależy czy auto będzie odpowiednio traktowane i serwisowane, a sama moc (czy jej podniesienie) i skrzynia biegów to już znacznie mniej istotne kwestie

No właśnie,prawidłowa konkluzja :cool2:

Opublikowano

Oj, znowu nie zrozumiałeś... Przecież o kole dwumasowym pisałem mówiąc o skrzyni manualnej (przeczytaj jeszcze raz na spokojnie) : są szarpnięcia - jest "dwumasa" :duh: . W automacie (w naszym przypadku oczywiście) mamy klasyczne sprzęgło hydrokinetyczne, które w naturalny sposób niweluje te "szarpnięcia" - i naprawdę wiem, że brak tam "dwumasy" :D

Dwóch ostatnich linijek Twojej wypowiedzi nie będę już komentował, bo to chyba taki żarcik :) W każdym razie szanujmy swoje łańcuchy i udanego weekendu!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, ja Cię rozumiem . Piszesz więcej niż rozumiesz:

 

Twój wcześniejszy post

Doszedłem jednak do wniosku, że 143 w zupełności wystarczy, bo jeżdżę głownie autostradami (za granicą, więc nie poszaleje) lub leniwie po okolicy (do codziennej jazdy mam inny samochód). Tłumacze sobie to tak, że dzięki temu jest szansa na wydłużenie życia łańcucha i skrzyni - tak by bezawaryjnie doczołgać się do 200kkm.

Następny Twój post :

Reasumując - największy wpływ na żywotność łańcucha rozrządu (jak i całego samochodu) ma sam właściciel/kierowca - bo to od niego zależy czy auto będzie odpowiednio traktowane i serwisowane, a sama moc (czy jej podniesienie) i skrzynia biegów to już znacznie mniej istotne kwestie

Opublikowano

Odpowiednie traktowanie i serwisowanie to oczywiście podstawa, ale mniejsza moc i skrzynia automatyczna, tym samym mniejsze naprężenia w układzie miałyby mieć pozytywny wpływ na kondycję silnika? - no nie, faktycznie nie ma w tym żadnej logiki...

Podniesienie mocy nie ma żadnego wpływu na zespół napędowy, a silniczki o małej mocy są znacznie mniej żywotne od tych wysilonych - i wreszcie ma to jakiś sens :)

W każdym razie to Ty masz rację i na tym już zakończmy.

Opublikowano
A jak sprawdza się 16i w F30? Szukam F20 dla żony ale wpadła nam w oko fajna 316i. Rocznik, kolor, wyposażenie, mały przebieg po prostu ideał oprócz silnika. Czy 16i 136KM ma jakieś bolączki? Jak wygląda spalanie w cyklu miejskim, poza miejskim? Żona dojeżdża do pracy 19km w jedną stronę przez miasto i wraca w zależności od natężenia ruchu tą samą drogą lub 42km eską dlatego też rozważaliśmy zakup diesla. Z góry dzięki za odpowiedź.
Opublikowano

Zona ma 118i 136KM...

 

Spalanie w f20 -> 8.7l średnie z 15k km z tego co mówią w salonie to i tak nie źle...

 

Wystarcza do jazdy w mieście, silnik ma 3 cylindry ten sam blok ma i8 xD... dzwięk z wydechu spoko ale z komory silnika :roll: :roll:

Ten sam silnik jest też w Mini... Jest za krótko jeśli mówimy o awaryjności ciężko coś powiedzieć...

 

 

Autem można swobodnie jeździć dla kobiety bez sportowych aspiracji jest znośny... Najlepiej się przejechać w salonie...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A jak sprawdza się 16i w F30? Szukam F20 dla żony ale wpadła nam w oko fajna 316i. Rocznik, kolor, wyposażenie, mały przebieg po prostu ideał oprócz silnika. Czy 16i 136KM ma jakieś bolączki? Jak wygląda spalanie w cyklu miejskim, poza miejskim? Żona dojeżdża do pracy 19km w jedną stronę przez miasto i wraca w zależności od natężenia ruchu tą samą drogą lub 42km eską dlatego też rozważaliśmy zakup diesla. Z góry dzięki za odpowiedź.

Który silnik, 1.6 4 cyl czy 1.5 3cyl?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A to nie ten silnik od puga, któremu pada rozrząd?

 

Sent with handy.

Tak tez wypisuja na forach :D Ktos tu wypisywal w jakims innym watku, ze zalecany przebieg dla wymiany rozrzadu to 170kkm. Druga sprawa, ze 2014 to juz koncowka produkcji dla tego silnika, wiec wiekszosc niedociagniec powinna byc poprawiona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co czytałem, to w BMW trochę lepiej jest, ale w pugu THP to rozrząd potrafili kilka razy na gwarancji wymieniać...

Nie chcę twierdzić że problem jest taki sam bo nie znam listu wspólnych elementów i nie wiem jak bardzo blisko była współpraca pomiędzy firmami, ale warto chyba coś więcej sprawdzić. Z czasem było lepiej, więc silnik z końca produkcji może być ok, z drugiej strony czemu tak szybko przestali go produkować?

 

Sent with handy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Bo to silnik 1.6 czyli jedna ze sztuk obnizajacych emisje spalin w calej gamie. Skoro wprowadzili "jeszcze bardziej eco" 1.5 to 1.6 juz nie jest potrzebne. Czy szybko? Chyba od 2007 go wsadzali do Peugotow i Miniaków, jak na motoryzacje kawal czasu.

Ja mam prawie 130 kkm nalotu i narazie (odpukac w niemalowane) cichutko. Duzo tych samochodow na forum nie ma, ale przypominam sobie, ze jakis czas temu koledze walnal rozrzad w 116i.

Jak chcesz jezdzic ekonomicznie to powinienes w trasie zejsc ponizej 6l. Jak chcesz jezdzic szybciej to powinenes zrobic program (okolice 200hp osiagalne).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta, a koszta rozwoju i przygotowania do produkcji wrzucamy w straty, jednocześnie wciąż używamy stare części bo oszczędzamy?

Nie chcę siać spiskowych teorii ale tam musiało coś jeszcze być.

 

Sent with handy.

Opublikowano
Na szczęście wymiana tego rozrządu nie jest jakaś chyba szczególnie droga, choć oczywiście szkoda, że trzeba to robić tak często, no ale ASO też musi z czegoś żyć :)
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie bmw f30 2013r.

Ponieważ kupiłem wczoraj i zastanawiam się jak złożyć tylne siedzenia? Czy jakiś przycisk uruchamia się nad siedzeniami (chociaż nic takiego nie widziałem) czy w bagażniku?

I drugie pytanie jak otworzyć klapkę paliwa?

Pytania dość banalne dla posiadaczy, proszę o szybką odpowiedź, dzięki.

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie bmw f30 2013r.

Ponieważ kupiłem wczoraj i zastanawiam się jak złożyć tylne siedzenia? Czy jakiś przycisk uruchamia się nad siedzeniami (chociaż nic takiego nie widziałem) czy w bagażniku?

I drugie pytanie jak otworzyć klapkę paliwa?

Pytania dość banalne dla posiadaczy, proszę o szybką odpowiedź, dzięki.

 

Jak masz uchylne siedzenia to otwierasz je w bagażniku. Dziwne to jest bo np. f20 otwierasz w środku:-)

 

Klapkę od paliwa otwierasz jak masz otwarte wszystkie zamki to poprostu musisz ją nacisnąć.

 

Powodzenia.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

witam . zamierzam kupić nowe z salonu bmw 316d i teraz tak co sądzicie o tym silniku czy mogą być z nim jakieś w przyszłości problemy, ile to pali naprawdę .

mam tez pytane co do wyposażenia myślę o

- adaptacyjnym zawieszeniu m

- adaptacyjnych reflektorach Led

- radiu hifi professional

- czarnych szybach

-kierownicy sportowej m

 

dajcie jakieś informacje a może już ktoś coś ma z tego to niech napisze jak to się sprawuje , bardzo mi to pomoże w zamówieniu

pozdrawiam :D

Opublikowano
Co do wyposazenia to ciezko podopowiadac bo konfiguruje sie auto pod siebie i swoj budzet. Ja na Twoim miejscu pomyslalbym jeszcze o keyless. Bardzo fajne rozwiazanie i szybko czlowiek sie przyzwyczaja. Co do zakupu to jesli nie jest to pilne to wstrzymalbym sie do przyszlego roku i poczekal na debiut nowego modelu serii 3. Jezeli wogole bierzesz to pod uwage to mysle ze przy odsprzedazy za pare lat 316d z koncowki produkcji serii F moze miec male zainteresowanie na rynku wtornym.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Mam pytanie. W swoim f30 mam najprostszy panel klimy, bodaj 6 zaślepek w miejscach gdzie mogłyby być guziki i fotele manualne. Czy jest możliwość zainstalować nowe fotele elektrycznie regulowane, z podgrzewaniem i założyć do tego nowy panel sterujący od klimatyzacji ten z wyświetlaczem i większą ilością guzików (np. a/c , podgrzewanie foteli itp.) Troszke może zagmatwałem, po prostu moje f30 jest słabo wyposażone i chciałbym je doposażyć, pozdrawiam .
Opublikowano

z wyposażenia to na pewno bierz automatyczną skrzynię biegów. adaptacyjne ledy są podobno świetne... m kierownica jest super - naprawdę warto do niej dopłacić.

zamiast adaptacyjnego m zawieszenia wziąłbym standardowe zawieszenie m [wcale nie jest takie twarde a na pewno tańsze w serwisowaniu w przyszłości]. radio hifi gra przyzwoicie i wielu mówi, że jest minimum [zwykłe audio podobno bardzo słabe]. Co do silnika o 316d się nie wypowiem ale 318d jest ok i w ewentualnej przyszłości po chipie pojedzie lepiej jak 320d w serii.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wszystko da się zrobić ale tanio pewnie nie będzie.

 

Napisz do kolegi prmax z bimmer upgrades PL.

Opublikowano
raczej będzie f30 za długo trzeba czekać na serie g ,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.