Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeżeli bierzesz diesla to bierz automat. Takie opinie, że wytrzymuje 150-200.000 km to głoszą łoFcy okazji co kupili auta od mirków z przelotami 400.000+ km skręconymi na 150-200.000 km. Osobiście mam wersję 184 KM z automatem, ponad 200.000 km udokumentowanego przebiegu i na razie zero problemów.
Opublikowano
Diesel wspolgra z automatem idealnie. W manualu nameczysz sie wajchowaniem

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Też miałem wcześniej dwa audi z silnikami 2.0 TSI 200KM i 2.0 TFSI 211KM.

Tragedia. Pierwszy silnik padł po 20 tys km. Wymienili na nowy. W drugim dojechałem do 80 tys. km ale wydałem na serwis fortunę. I olej dolewałem co 10 tys. km.

 

Od 2014 jestem posiadaczem F31 320xd - odpukać w niemalowane - pierwszy samochód, którego nie zamierzam szybko zmieniać.

Teraz jakbym brał nowego to parę dodatków bym nie brał - np. zwykły automat zamiast sportowego (bo prawie w ogóle nie używam), może mniejsze opony bo R18 na Polskę trzeba uważać.

Opublikowano

WItam forumowiczow :)

 

Konfiguruje i bede zamawial niedlugo 340, pytanie mam tylko: czy ma sens zestaw BT o rozszerzonym zakresie? Coz to jest? :)

Opublikowano

Możesz obsługiwać emaile i kalendarz z telefonu (u mnie outlook służbowy) się wyświetla. Dla mnie bajer i nic więcej. Niby ma wyśiwetlać też zdjęcia kontaktów, ale u mnie z iPhone to nie działa.

Nie wiem, czy przypadkiem nie jest to też opcja, że jest drugi mikrofon po stronie pasażera i można podłaczyć równolegle dwa telefony. To tyle moim zdaniem.

 

W konfiguratorze musiałem to wziąć bo było dorzucone w jakimś pakiecie. Alternatywą było ładowanie indukcyjne, ale iPhona tak nie można ładować więc to wybrałem... bardziej z myślą, że kiedyś być może będzie można aktywować CarPlay, ale teraz widzę, że to są bzdety za które szkoda płacić. Nie używa się tego na co dzień

Opublikowano
Możesz obsługiwać emaile i kalendarz z telefonu (u mnie outlook służbowy) się wyświetla. Dla mnie bajer i nic więcej. Niby ma wyśiwetlać też zdjęcia kontaktów, ale u mnie z iPhone to nie działa.

Nie wiem, czy przypadkiem nie jest to też opcja, że jest drugi mikrofon po stronie pasażera i można podłaczyć równolegle dwa telefony. To tyle moim zdaniem.

 

W konfiguratorze musiałem to wziąć bo było dorzucone w jakimś pakiecie. Alternatywą było ładowanie indukcyjne, ale iPhona tak nie można ładować więc to wybrałem... bardziej z myślą, że kiedyś być może będzie można aktywować CarPlay, ale teraz widzę, że to są bzdety za które szkoda płacić. Nie używa się tego na co dzień

Wut? :shock:

Opublikowano
Możesz obsługiwać emaile i kalendarz z telefonu (u mnie outlook służbowy) się wyświetla. Dla mnie bajer i nic więcej. Niby ma wyśiwetlać też zdjęcia kontaktów, ale u mnie z iPhone to nie działa.

Nie wiem, czy przypadkiem nie jest to też opcja, że jest drugi mikrofon po stronie pasażera i można podłaczyć równolegle dwa telefony. To tyle moim zdaniem.

 

W konfiguratorze musiałem to wziąć bo było dorzucone w jakimś pakiecie. Alternatywą było ładowanie indukcyjne, ale iPhona tak nie można ładować więc to wybrałem... bardziej z myślą, że kiedyś być może będzie można aktywować CarPlay, ale teraz widzę, że to są bzdety za które szkoda płacić. Nie używa się tego na co dzień

 

 

OK, a co z muzyka przez BT? Dziala normalnie?

Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

Noszę się z zamówieniem 340xi i stąd mam kilka pytań co do konfiguracji samochodu - chciałbym poznać Wasze opinie. Na część pytań juz znalazłem odpowiedzi, ale pozostało kilka wątpliwości.

 

1. Keyless full - rozumiem, że działają tylko przednie klamki, a nie tylne? W takim razie zamówienie tego chyba mija się z celem...

2. Audio HK - czy warto? Czy lepiej dołożyć równowartość tej kwoty w firmie car audio ? Co wtedy z gwarancją?

3. Wydech m-performance: ile to kosztuje (mniej-więcej) - jak to działa? Czy klapy są "na stałe" spięte z trybem sport i zawsze w tym trybie musi być głośny, czy można to skonfigurować?

4. Adaptacyjne zawieszenie - z tego co wyczytałem, to nie jest obniżone przy xdrive - czy to prawda?

5. Splitter + dokładka tylnego zderzaka M-Performance - czy te modele oferowane na ebay/allegro są zadowolającej jakości?

 

Pozdro!

 

PS: Mój config. Wszelkie uwagi mile widziane.

https://www.bmw.pl/pl/ssl/configurator.html#/myconfig/z4x0r1k8

Opublikowano

Ad 1. Z tego co pamiętam to tylko przednie klamki, ale do tego bagażnik "otwierany" nogą. Według mnie zbędne.

Ad 2. Nie jestem audiofilem i podstawowy mi wystarcza, aczkolwiek miałem okazję kilka razy słuchać HK i robi robotę. Wszystko zależy od tego czego słuchasz i jakie masz wymagania co do tego. Przy silniku R6 według mnie nie warto zagłuszać jego brzmienia lepszym audio.

Ad 3. Katalogowo coś koło 5.000 PLN brutto, ale wszystko kwestia negocjacji. Miałem okazje sprawdzać ten system, ale w R4 252 KM. Fajnie brzmiał, ale nie wiem na ile poprawia dźwięk przy R6.

Ad 4. Na 90% nie jest, pytanie czy faktycznie potrzebujesz takiego zawiasu?

Ad 5. Nawet te na aliexpress są zadowalającej jakości :cool2: w moim przekonaniu i doświadczeniu nie ma sensu przepłacać za oryginalne dodatki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do wydechu to nie zastanawiaj się tylko dodaj do 340i niesamowity dźwięk wszystko co miałem w BMW to ten wydech jest najlepszy nawet lepszy od akrapa
Opublikowano
Co do wydechu to nie zastanawiaj się tylko dodaj do 340i niesamowity dźwięk wszystko co miałem w BMW to ten wydech jest najlepszy nawet lepszy od akrapa

 

 

Wszystko fajnie, ale ja już jeden głośny samochód mam i chcę względnie komfortowo podróżować i nie rzucać się w oczy ;)

Opublikowano
Co do wydechu to nie zastanawiaj się tylko dodaj do 340i niesamowity dźwięk wszystko co miałem w BMW to ten wydech jest najlepszy nawet lepszy od akrapa

 

 

Wszystko fajnie, ale ja już jeden głośny samochód mam i chcę względnie komfortowo podróżować i nie rzucać się w oczy ;)

To musisz wziąć 20d :)

Opublikowano

Działa mi Spotify, Youtube i muzyka zapisana na iPhone. Niestety po Bluetooth jakość jest kiepska więc jeśli ma to dla Ciebie znaczenie to musisz tel podpinać kabelkiem.

Ja zgrałem ze 40 płyt więc słucham kolekcji muzyki wgranej na dysk twardy wbudowany w aucie. Wtedy jakość jest OK

Opublikowano
Co do wydechu to nie zastanawiaj się tylko dodaj do 340i niesamowity dźwięk wszystko co miałem w BMW to ten wydech jest najlepszy nawet lepszy od akrapa

 

 

Wszystko fajnie, ale ja już jeden głośny samochód mam i chcę względnie komfortowo podróżować i nie rzucać się w oczy ;)

To musisz wziąć 20d :)

 

 

Teraz mam i już więcej nie chcę ;)

Opublikowano

ad. 1 Pomysł fajny, ale wykonanie słabe :-(. Tylko przednie klamki, więc jak chcesz wrzucić plecak za siedzenie, to najpierw łapiesz za przód, a potem dopiero tył. Klapa otwiera się nogą, ale zamykasz już ręcznie. Sam się nie zamknie. Do tego jak przechodzę za nim w garażu to czasami otworzy klape??? widać za czułe to ustrojstwo. Drogie nie jest, ale ja bym nie zamawiał teraz. Szczególnie, że takie auto zdecydowanie łatwiej ukraść np. pod kinem, czy centrum handlowym. Poza tym jak dzieci wcześniej dobiegną do samochodu, to szarpią za klamki, a jak masz dostęp bezkluczykowy to uwierz mi, że ciężko jest sięgnąć po pilota do kieszeni ;-)

ad. 2. Ja jestem audiofilem, więc dla mnie HK gra na 4 jak za tą kasę, ale daleko mu do tego żebym powiedział że jest fajnie. Wziąłem go, bo nie lubię jak mi ktoś nowe auto rozkręca i coś montuje. Poza tym w tym aucie szum jest na tyle duży, że inwestowanie w drogie audio jest nieuzasadnione. Weź HK i to Ci wystarczy. Trzeba tylko poustawiać equalizer, czego nigdy nie robię w samochodach.

ad. 3 Sam się nad tym zastanawiam, czy nie wymienić. U mnie w 330i mPakiet jest minimalna różnica w trybie Comfort vs. Sport. Słychać to głównie przy otwartym oknie i niewielkiej prędkości, albo w garażu :-) Jest klapa w wydechu, więc moim zdaniem powinni zaprojektować większą różnicę.

Muszę się przejechać z mPerformancowym wydechem i sprawdzić, bo gdzieś czytałem że niestety jest za głośno i do tego nie ma klap więc buczy cały czas :-(. Co go u mnie dyskwalifikuje, bo w trasie głowa od tego będzie bolała....

ad. 4 Tak. O 10 mm jest niższe, ale tylko w RWD. Sam się zastanawiam, jak oni go utwardzili skoro się nie obniża. Zastanowiłbym się nad tym teraz na pewno. Auto w ostrych zakrętach mogłoby być twardsze, ale na 18 calowych kołach dość mocno czuć nierówności (dobrze je wybiera). Na pewno warto się przejechać z takim zawieszeniem i go poważnie rozważyć.

ad. 5 Z przodu sobie odpuść, bo nie dasz rady wjechać do garażu podziemnego. Z tego co czytałem na tym forum, to jakość podróbek jest ok, ale przy cenie Twojego auta poszedłbym w oryginały.

Później sprawdzę jeszcze Twój konfig i dam Ci znać jak coś ważnego zauważę.

Ja u siebie teraz na pewno wziąłbym hamulce mPakietowe, ponieważ tak jak standardowy wydech przy tej mocy moim zdaniem są przeciętne. Tutaj powinno być więcej "brutalności". Raz mi już ich zabrakło... na szczęście zmieściłem się między durnia, który mi zajechał a krawężnik....

Opublikowano

PS: Mój config. Wszelkie uwagi mile widziane.

https://www.bmw.pl/pl/ssl/configurator.html#/myconfig/z4x0r1k8

 

Fajnie skonfigorowane autko.

Zastanów się nad kamerą cofania. Przy sedanie ma do dość duże znaczenie.

Opcja 2VL czyli zmienny sportowy układ kierowniczy. Nie ma jej w konfiguratorze internetowym ale da się ją zamówić. Mniej kręcenia kierownicą :-) i więcej fanu...

Nie wiem co to za funkcja - rezygnacja z Pakietu Conected Drive Advanced.... JEśli bierzesz Navi Prof to warto wziąć RTTI, czyli info o korkach, które jeśli dobrze pamiętam jest właśnie w tym pakiecie. Reszta rzeczy to bajery.

Masz też możliwość wybrania zegarów LCD zamiast tradycyjnych. Chociaż muze przyznać, że te tradycyjne akurat w BMW są całkiem fajne - bardzo precyzyjne

Regulator prędkości z funkcją hamowania to jest zwykły tempomat, nie aktywny! On hamuje jak zadasz mu mniejszą prędkość a nie jak wykryje przeszkodę.

Ogrzewanie kierownicy - kiedyś się z tego śmiałem ale teraz to mam i jest naprawdę fajnie jak na coś za 800 pln.

Opublikowano

No wlasnie, slyszalem o tym zmiennym ukladzie kierownkczym, ale myslalem, ze skoro go nie ma w konfiguratorze to w 340 jest w standardzie.

 

Podobno praktycznie niweluje roznice w kreceniu miedzy xd a rwd. Jaki to koszt? Wezme na pewno.

 

Plan byl na nie wiecej niz 300 brutto (przed rabatem). Z fabrycznej navi praktycznie nigdy nie korzystalem, tylko zawsze telefon, zreszta ja sie krece glownie po swojej okolicy, na trasy jest F10, a za niedlugo G30.

 

Dlatego zrezygnowalem z kilku gadzetow, takich jak kamery itp. Moze da sie to jakos madrzej skonfigurowac z pakietami, ale nie bardzo mam czas biegac po salonach.

 

Ten splitter ile nizej jest od standardowego zderzaka?

 

Zegarow cyfrowych nie cierpieeeeee ;)

Opublikowano

U mnie 2VL kosztował ok 1100 pln, u Ciebie będzie kilka stówek droższy ze względu na akcyzę. Myślę że warto za takie pieniądze :-). Nie sądzę, żeby był w standardzie.

Tak splitter jest kilka centymetrów niżej. Fajnie wygląda, ale na forum ludzie pisali że często trzeba parkować tyłem :-(. Dlatego nawet nie planuję go dokładać...

 

W konfiguracji masz zaznaczoną navi prof za 12,8 tys... jak nie używasz to zrezygnuj z tego. Szkoda kasy

 

BTW. Pytałeś już o rabat na takie autko? Jeśli promocja centrali jest aktualna to 20% masz murowane :-)

Opublikowano

Ad 1 . Odpuściłbym sobie, nie dość że działa tylko na przednie drzwi to jeszcze ułatwia złodziejowi robotę.

Ad 2 .Jak dla mnie nie ma co cudować tylko brać HK , podobnie jak @Gregonio lubie dobry sprzęt i mam podobną opinię, kiedyś wydawałem dużo kasy na car audio, po czasie doszedłem do wniosku że to nie do końca ma sens, szczególnie w nowym aucie.

Ad 4. Niestety tak, moim zdaniem tragedii nie ma ale po GW zastanowię się nad sprężynami lub pakietem ACS

Ad 5. Też się nad nim zastanawiałem bo ładnie wygląda, z tego co piszą ci co mają to łatwo idzie go uszkodzić, osobiście zastanawiam się nad czymś takim też w bieli alpejskiej : http://www.ebay.co.uk/itm/Carbon-Fibre-Front-bumper-bar-Splitter-for-BMW-3-Series-F30-F31-M-Tech-M-Sports-/171405732928

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
U mnie 2VL kosztował ok 1100 pln, u Ciebie będzie kilka stówek droższy ze względu na akcyzę. Myślę że warto za takie pieniądze :-). Nie sądzę, żeby był w standardzie.

 

Dzięki za info, zrobię tak na pewno.

 

Tak splitter jest kilka centymetrów niżej. Fajnie wygląda, ale na forum ludzie pisali że często trzeba parkować tyłem :-(. Dlatego nawet nie planuję go dokładać...

 

Za 500-600 to dwa razy w roku można go wymienić :)

 

W konfiguracji masz zaznaczoną navi prof za 12,8 tys... jak nie używasz to zrezygnuj z tego. Szkoda kasy

 

Niby tak, ale nie przeżyję tego małego biednego wyświetlacza...

 

BTW. Pytałeś już o rabat na takie autko? Jeśli promocja centrali jest aktualna to 20% masz murowane :-)

 

No jest możliwość w tych granicach. Nie chcę już się nawet rozpisywać jaki to bezsens, że cennik to fikcja, jakby od razu te auta nie mogły być 15-20% tańsze, żeby przyjść i kupić... Cieszę się, że pracuję w branży gdzie nie ma "targowania się", nie cierpię tego... :roll:

 

Ad 2 .Jak dla mnie nie ma co cudować tylko brać HK , podobnie jak @Gregonio lubie dobry sprzęt i mam podobną opinię, kiedyś wydawałem dużo kasy na car audio, po czasie doszedłem do wniosku że to nie do końca ma sens, szczególnie w nowym aucie.

 

Mam nadzieję, że gra tak jak Hi-Fi w F10, tam już dość zadowalający poziom.

 

Ad 4. Niestety tak, moim zdaniem tragedii nie ma ale po GW zastanowię się nad sprężynami lub pakietem ACS

 

Zawsze uważałem obniżanie i dystansy za wiochę, ale tutaj...

 

http://farm6.staticflickr.com/5336/10087143824_089f33f83b_b.jpg

 

PS. Czemu tu nie ma halogenów?

Opublikowano

Zawsze uważałem obniżanie i dystansy za wiochę, ale tutaj...

 

Ja mam to samo, nawet co do tuningu optycznego zwykle byłem sceptyczny ale widzę że w mojej F31 ma to sens, poza tym takie sprężyny acs obniżają auto o jakieś 15 max 20mm co w tym wypadku jest akceptowalne, a sam tuning optyczny daje autku zadziorności, ważne żeby nie przesadzić i działać w ramach rozsądku.

Za 500-600 to dwa razy w roku można go wymienić :)

W takim wypadku nie zastanawiaj się,aczkolwiek dla mnie osobiście byłoby to męczące, bo po chwili zapomnienia mamy już łatanie lub wymianę i nie chodzi tu nawet o kasę

Niby tak, ale nie przeżyję tego małego biednego wyświetlacza...

Miałem podobne podejście, poza tym warto zapytać czy obecnie w navi business nie ma załączonego pakietu RTTI, ja w UK tak mam, jedyne straty to mniejszy ekran, brak jego dzielenia(ale to ewentualnie można szybko zmienić po taniości),a dalej brak większego hd i nawi 3d(o ile się nie mylę), dla mnie to nie miało większego znaczenia.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Zapytaj czy nie można wziąć dużego wyświetlacza bez navi pro. Być może jest taka opcja. Nie wszystko jest w konfiguratorze na www.

 

A zastanawiałeś się nad nową serią 5? Za 300 tys. skonfigurujesz fajne auto...

Wiem, że R6 kręci i sam się zastanawiałem, ale 50 tys więcej za 70KM i lepszy dźwięk, to uważam trochę przesada.... Jeśli chodzi o odczucia np. przyspieszenia, to nie będzie aż takiej różnicy.

 

Jeździłem 2 tygodnie CLA 45 AMG 360 KM i czuć, że jest to szybsze i zrywniejsze auto, ale nie rzuca na kolana w porównaniu do 330i.

 

3er jest słabo wyciszona, a 5er jest i cicha i komfortowa. Z opisu widzę, że i tak jednego "wariata" masz do zabawy ;-)

 

Może warto, żebyś się nową 5er przejechał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.