Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wyciszenie diesla jest porównywalne do benzyny a moment osiągalny przy nizszej prędkości obrotowej i jazda jest bardziej harmonijna i tu jest przewaga diesla
Opublikowano
.... aż dziwne, że nie nikt nie krzyczał, że 320d nie jedzie i że to auto dla tych, którzy pragną premium a ich nie stać... :wink: :lol:

 

Jeździłem demo 320d i 520d.....i nadal uważam że mój lepiej idzie :mrgreen:

 

:cool2: :cool2: :cool2:

 

...fajna konfiguracja Ci wyszła (super, że zdecydowałeś się na X-drive, nawet jak w ciągu 5 lat "uratuje" życie tylko 1 raz t i tak będzie warto...), milo czytać, że są osoby, które kupują auta takie jak chcą a nie tylko takie jakie mogą ...

 

dlaczego instrukcję zamawiasz w angielskim, polski, czytając posty widać, że nie kuleje?

 

szkoda, że f30 nawet jak masz środki to nie możesz skonfigurować:

- ceramiki do środka na "gałki/drążki...",

- alcantary na sufit,

- deski w skórze,

- zamykania klapy na guzik,

- full ledów...

 

doszło by kolejne ~20k ale auto z PREMIUN stałoby się LUX...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

dlaczego instrukcję zamawiasz w angielskim, polski, czytając posty widać, że nie kuleje?

 

Dla mnie język instrukcji jest bez znaczenia ale żoncia woli w swoim języku ojczystym :reading:

 

szkoda, że f30 nawet jak masz środki to nie możesz skonfigurować:

- ceramiki do środka na "gałki/drążki...",

- alcantary na sufit,

- deski w skórze,

- zamykania klapy na guzik,

- full ledów...

 

doszło by kolejne ~20k ale auto z PREMIUN stałoby się LUX...

 

Nie jestem pewien czy nie można zamówić deski w skórze do F30. Chyba kwestia kasy ....

Do mojej F10 proponowano mi podejście BMW Individual. Miałem problem z kolorystyką i z nową kierownicą M. Ostatecznie dobrałem wnętrze z dostępnych standardowo a kierownicę polubiłem. Jest brzydka ale wspaniale ergonomiczna i świetnie się ją trzyma :cool2: Konsekwencje podejścia do M550 gdzie M-pakiet jest obowiązkowy :|

Zapewniano mnie wówczas że w ramach BMW Individual można do większości modeli dobrać dowolne opcje stylistyczne. Utkwiła mi ta deska w odrobinę ciemniejszej skórze niż ostryga, bardzo mi się podobała symulacja ale ostatecznie odpuściłem 535xd decydując się na M550xd. Nie wiem czy do F30 jest to możliwe ale może ....

 

Sądzę że konfiguracja F30 niezła jeśli chodzi o wyposażenie. Kolorystyka dyskusyjna :roll: Silnik jak na F30 wystarczający zakładając że auto jest dla świadomej technicznie kobiety :wink: Wychodzę z założenia że auto z V max ponad 230km/h raczej nie zasługuje na stwierdzenie że nie jeździ no ale są gusta i guściki :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyciszenie diesla jest porównywalne do benzyny a moment osiągalny przy nizszej prędkości obrotowej i jazda jest bardziej harmonijna i tu jest przewaga diesla

 

Nie pomyliłeś coś? Diesel ma maksymalny moment obrotowy od 1750 obrotów. Benzyna od 1250 więc praktycznie najniżej jak się da. Gdy turbo weszło do benzyn to nie ma już przewagi w elastyczności. Jedyny plus diesela, to spalanie. Co nie zmienia faktu, że przy przebiegach rocznych 20-25 tys. km warto już kupić diesela.

Opublikowano
wyciszenie diesla jest porównywalne do benzyny a moment osiągalny przy nizszej prędkości obrotowej i jazda jest bardziej harmonijna i tu jest przewaga diesla

 

Nie pomyliłeś coś? Diesel ma maksymalny moment obrotowy od 1750 obrotów. Benzyna od 1250 więc praktycznie najniżej jak się da. Gdy turbo weszło do benzyn to nie ma już przewagi w elastyczności. Jedyny plus diesela, to spalanie. Co nie zmienia faktu, że przy przebiegach rocznych 20-25 tys. km warto już kupić diesela.

Przewagi w elastyczności nigdy nie było. Co najwyżej była przewaga mocy na niskich obrotach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

teoria :D

jeździłem benzyną i 2,0D 177KM i ropojad lepiej przyśpiesza od 1 000 obr/min zresztą przeczytaj w ostatnim AS jak zjechali dynamikę 528i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewagi w elastyczności nigdy nie było. Co najwyżej była przewaga mocy na niskich obrotach.

 

Że co? Nigdy czyli kiedy? Że niby 2.0 benzyna bez turbo miał taką elastyczność jak turbodiesel?? Jaja sobie robisz? :) Zresztą moc to tylko matematyczny wynik przemnożenia momentu obrotowego i obrotów silnika przez odpowiedni wskaźnik więc nie ma tu znaczenia. Mówimy o momencie obrotowym i obrotach w jakim jest osiągalny i to jest elastyczność.

 

teoria :D

jeździłem benzyną i 2,0D 177KM i ropojad lepiej przyśpiesza od 1 000 obr/min zresztą przeczytaj w ostatnim AS jak zjechali dynamikę 528i

 

Piszemy o F30 jednak znacznie lżejszej od F10. Tu nie chodzi o to, ze silnik jest mało elastyczny ale o brak odpowiedniej wartości momentu jak na takie ciężkie auto jak F10.

Opublikowano

Przewagi w elastyczności nigdy nie było. Co najwyżej była przewaga mocy na niskich obrotach.

 

Że co? Nigdy czyli kiedy? Że niby 2.0 benzyna bez turbo miał taką elastyczność jak turbodiesel?? Jaja sobie robisz? :) Zresztą moc to tylko matematyczny wynik przemnożenia momentu obrotowego i obrotów silnika przez odpowiedni wskaźnik więc nie ma tu znaczenia. Mówimy o momencie obrotowym i obrotach w jakim jest osiągalny i to jest elastyczność.

 

F10.

Nie. Elastyczność to co innego. A moment obrotowy to tylko jeden z dwóch składników które składają się na moc. Tak samo ważny jak obroty. Moment obrotowy bez obrotow to wartość bez znaczenia dla dynamiki samochodu, a razem z obrotami to moc. Jeśli chodzi o pojemnosc silnika to jest to parametr również niekompletny. Natomiast jeśli porownamy dwa silniki o zbliżonej mocy to zwykle okaże się ze benzyna jest bardziej elastyczna od diesla. Zresztą spróbuj jakimś dieslem na szóstym biegu przyspieszyć od 35 -40 km/h - z benzyniakiem nie ma problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To czym jest dla Ciebie elastyczność bo nie kumam? Skoro diesel się pięknie zbiera z 1500 obrotów i czuć od razu ciąg a wolnossąca benzyna będzie dopiero zastanawiała się co zrobić to benzynowy silnik jest elastyczniejszy???
Opublikowano

To co ja na ten sądzę nie ma znaczenia. Ważne jest jaka jest definicja tego pojęcia.

http://autowiedza.republika.pl/char_zewn_silnika.html

Możesz sobie podstawić do wzoru i otrzymasz precyzyjną informacje o elastyczności. Natomiast prawidłowo skonstruowany silnik benzynowy N/A bez problemu radzi sobie z obrotami rzędu 1500 a nawet niższymi. Silniki benzynowe o parametrach identycznych ( moc/moment) jak dzisiejsze małolitrażowe diesle były konstruowane i stosowane w autach osobowych w okolicach drugiej wojny światowej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elastyczność to zdolność do przyśpieszania (czyli nabierania obrotów przy obciążeniu) i pokonywania wzniesień. No to postawmy turbodiesela 2.0 150KM i benzynę wolnossącą 2.0 150KM i gaz do dechy z np. z dwójki z 1000 obrotów. Pewnie to, że diesel wyrwie do przodu i zostawi benzynę z tyłu nie nazwiesz elastycznością tylko czymś. :) A już pod górkę niech to się odbywa to już w ogóle będzie ubaw patrząc na benzynowca.:) no ale Ty wiesz lepiej.. nie ma sensu się spierać. ;)
Opublikowano
Jeśli oba silniki będą miały tak zestopniowaną skrzynie, że na tych samych biegach będą miały identyczne zakresy prędkości to oczywiście ze wygra benzyna. Niestety mylisz skrócone biegi w dieslu z elastycznością.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście. :duh: Jak już pisałem koniec tematu. :) A ze skróconymi biegami w dieselu dowaliłeś na maksa. Zaraz pęknę ze śmiechu. :) Bo diesele mają podobne prędkości maksymalne co benzyniaki bo mają 20 biegów zamiast 6. Oj uśmiałem się. :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
Oczywiście. :duh: Jak już pisałem koniec tematu. :) A ze skróconymi biegami w dieselu dowaliłeś na maksa. Zaraz pęknę ze śmiechu. :) Bo diesele mają podobne prędkości maksymalne co benzyniaki bo mają 20 biegów zamiast 6. Oj uśmiałem się. :mrgreen: :mrgreen:

Prędkości maksymalne owszem maja podobne, ale prędkości minimalne już nie. Serio tego nie zauważyłeś ? przykładowo diesel na szóstce ma obroty jałowe przy prędkości ok 65 km/h a benzyna 35 km/h.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mylisz "krótkie biegi" z zakresem użytecznych obrotów. Turbodiesel nie ma krótszych biegów tylko inne przełożenie główne właśnie dlatego żeby nie mieć np. 12tu krótkich biegów jak w ciągniku siodłowym. A może mieć inne przełożenie główne ("cięższe") ponieważ ma bardzo wysoki moment obrotowy w tym krótkim zakresie obrotów, ale w jego prawie całym obszarze. Po prostu silnik diesela jest sprawniejszy niż benzynowy co wynika głównie z wysokiego stopnia sprężania, którego w silniku benzynowym zastosować się nie da. Sprawność przekłada się na mniejsze spalanie. Ale to już inny temat. Dlatego diesel kręcąc do małych obrotów pokona opór na który benzyna potrzebuje obrotów wysokich (żeby osiągnąć podobną moc), bo moc to moment obrotowy przemnożony przez obroty.

 

I jeszcze jako ciekawostkę Ci powiem, że np w 220d i 220i (bo te dane posiadam) przełożenia biegów w 8 biegowym automacie są identyczne. Różnica jest na przełożeniu głównym.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Boże chlopie piszesz takie głupoty, że czytać się tego nie da. Kompletnie nie rozumiesz tego co piszesz, i mam wrażenie ze nie rozumiesz tego co ja pisze . Podaje linki do rzetelnych materiałów, to je olewasz. Pisze o faktach to je intereperetujesz w jakiś bezsensowny sposób.

Zakres prędkości dostępny na poszczególnych biegach diesla jest krotszy. Nie wierzysz to sprawdz w byle dieslu. Może być bmw podałem przykład. Diesle maja mniejszy niż silniki benzynowe zakres prędkości od dołu. Od góry zresztą często też, ale tu nie ma aż tak dużych różnic. Przełożenie główne musi rekompensować niższy zakres prędkości obrotowych diesla a i tak aby nie pogarszać dynamiki zakres prędkości jest mniejszy.

 

I dla Twojej informacji nieprawdą jest to, że silniki benzynowe nie mogą mieć takiego stopnia sprężania jak diesle. Silniki benzynowe mazdy skyactive 2,0 maja dokładnie taki sam stopień sprężania jak diesle. 14:1

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, więc żeby nie krążyć dookoła. Potocznie elastycznym silnikiem nazywa się ten, który z niskich obrotów sprawnie się rozpędza. Wolnossące silniki (o porównywalnych osiągach jak ich odpowiedniki turbo) mają tę wadę, że nie rozpędzają się skutecznie z niskich obrotów (bo brak im w tym zakresie dużego momentu obrotowego). Skoro uważasz inaczej to nie mamy o czym dyskutować.

 

Co do stopnia sprężania. 2.0 diesel BMW ma 16,5 więc Mazdy Skyactive ze stopniem sprężania 14 ma jednak, do nawet zwykłego, niewysilonego diesela jeszcze daleko. ;)

Opublikowano
Dobrze, więc żeby nie krążyć dookoła. Potocznie elastycznym silnikiem nazywa się ten, który z niskich obrotów sprawnie się rozpędza. Wolnossące silniki (o porównywalnych osiągach jak ich odpowiedniki turbo) mają tę wadę, że nie rozpędzają się skutecznie z niskich obrotów (bo brak im w tym zakresie dużego momentu obrotowego). Skoro uważasz inaczej to nie mamy o czym dyskutować.

 

Co do stopnia sprężania. 2.0 diesel BMW ma 16,5 więc Mazdy Skyactive ze stopniem sprężania 14 ma jednak, do nawet zwykłego, niewysilonego diesela jeszcze daleko. ;)

Silniki diesla mazdy maja dokładnie sam stopień sprężania 14:1 co silniki benzynowe. Trudno je nazwać wysilonymi, czy niezwykłymi. To jak silnik się rozpedza od niskich obrotów zależy w dużym stopniu od przełożeń skrzyni biegów. Silnik bmw diesel 143KM rozpedza się na szóstym biegu w ok 18 sekund w zakresie 80-120 w serii 1/3 Dlatego tak słabo, że jest nieelastyczny w " potocznym" ujęciu? Bzdura- to jak na diesla wyjątkowo elastyczny silnik.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Ty swoje dalej. :duh: Co mnie obchodzi jakie są przełożenia? Dla kierowcy jadącego na optymalnie niskich obrotach, przy których samochód pali najmniej, liczy się czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu. W silnikach wolnossących ta reakcja jest słaba bo przy niskich obrotach brakuje momentu obrotowego. I nie można tu stosować stałych porównań bo tak jak sam napisałeś, każdy model ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów. Nawet nie próbujesz zrozumieć o czym od początku piszę. I pewnie nie zrozumiesz, więc dajmy już spokój.
Opublikowano
A Ty swoje dalej. :duh: Co mnie obchodzi jakie są przełożenia? Dla kierowcy jadącego na optymalnie niskich obrotach, przy których samochód pali najmniej, liczy się czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu. W silnikach wolnossących ta reakcja jest słaba bo przy niskich obrotach brakuje momentu obrotowego. I nie można tu stosować stałych porównań bo tak jak sam napisałeś, każdy model ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów. Nawet nie próbujesz zrozumieć o czym od początku piszę. I pewnie nie zrozumiesz, więc dajmy już spokój.

Ja staram się precyzyjnie odpowiadać na Twoje argumenty. Trudno to jednak robić gdy wypisujesz bzdurę za bzdura. Czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu jest najszybszy w silniku benzynowym N/A. Tak było jest i będzie, ba silnik z turbo obojętnie diesel czy benzyna musi zawsze najpierw rozpędzić turbinę, a to trwa, może krótko we współczesnych autach ale zawsze jest to jakiś czas. Tymczasem w silnikach bez turbiny jest to reakcja w zasadzie natychmiastowa.

 

Dodatkowo we współczesnych silnikach t. Diesla, w szczególności bmw optymalne obroty z punktu widzenia ekonomii spalania to obroty w zakresie 1100-1400. Są to obroty gdzie dwulitrowemu dieslowi wybitnie brakuje momentu obrotowego i przy wciśnięciu gazu przy tych obrotach reakcja na gaz jest nie dość że powolna ze względu na rozpędzanie turbo to dochodzi jeszcze słaba dynamika rozpędzania ze względu na wysokie przełożenie (zakładam, ze mówimy o szóstym biegu).

Co więcej, mogę się założyć ze w zakresie obrotów przy których samochód pali najmniej to bmw z dieslem 2,0 143 KM przegra zarówno w czasie reakcji na wciśniecie pedału gazu jak i w czasie rozpędzania z takim samym bmw z silnikiem 2,0 N/A 122 KM. Mowa jest oczywiście o rozpędzaniu na tym samym biegu (szóstym, żeby było łatwo zmierzyć ). przyjmujesz zakład ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I to ja piszę bzdury? Już nawet nie mam zdrowia dyskutować z Tobą bo to walenie głową w mur. Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo nie chcesz, a do tego nie miałeś do czynienia z turbodoładowanymi silnikami. Trzymasz się tak twardo swoich dziwnych teorii i założeń, że pisanie konkretów w ogóle do Ciebie nie dociera. Wsiądź w jakieś 320d albo coś, jedź z optymalnymi obrotami czyli około 1400-1500 obr/min i wciśnij gaz. Turbina przy tych obrotach już ładnie pracuje i ciąg jest natychmiastowy. No ale skąd Ty to możesz wiedzieć jak jesteś teoretykiem filozofem, co czyta tabelki i definicje. I mogę sto razy pisać, że mówię tu o rozpędzaniu z optymalnych obrotów a nie tak niskich, że nikt na takich nie jeździ, ale Ty nadal walisz swoje bzdury. Dla mnie koniec tematu, bo po prostu szkoda mi czasu na bezproduktywną dyskusję z teoretykiem, który nie ma pojęcia o samochodach. Te auta co masz w podpisie to widziałeś chyba w katalogu, bo inaczej nie wierzę, że można takie bzdury pisać jeżdżąc na co dzień autem z turbiną.
Opublikowano

Zadałem proste pytanie, Przyjmujesz zakład ? O zapewnienie sprzętu do jego realizacji nie musisz się martwić.

Mnie zarzucasz teoretyzowanie ? Powiedz w takim razie przy jakich obrotach automat zmienia bieg na niższy 1400-1500 obrotów czy raczej 1100-1300? Przy jakich obrotach dla skrzyni ręcznej komputer sugeruje jazdę ekonomiczną. Od 1400-1500 czy od ok 1100-1200?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.