Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem 320d e91 - co prawda starszy silnik N47 177KM i z manualną skrzynią, teraz mam 318d ze skrzynią automatyczną i spalanie jest prawie o litr mniejsze - e91 zawsze miałem średnią powyżej 6l/100km, f31 mam 5,3-5,4l/100km. Dynamika porównywalna - tamten był może troszkę mocniejszy, ale nowa nadrabia automatem i odczucia są podobne - w każdym razie w obu przypadkach trzeba pamiętać, że są to zwykłe auta z dieslem czyli do normalnej jazdy i do tego się idealnie nadają. Jeżeli ktoś szuka auta o "sportowym zacięciu" to ma przecież 340i, opcjonalnie 330i.

I jeszcze jedno - w e91 prawie nie słychać silnika i ogólnie jest znacznie ciszej...

Opublikowano
Na zachodzie 318d byl wysoko dotowany i sprzedawany z duzym rabatem ponizej ceny katalogowej. Na pewno ma to wplyw na ceny uzywanych.

 

Mialem 318d i to bardzo oszczedny motor. Na trasie powinien palic mniej niz 320d i wyciagac ponad 1200 km na jednym tankowaniu.

 

 

Wydaje mi się, że ważna też jest kwestia jakości paliwa. Zatankowałem przed wyjazdem majowym na Orlenie ten lepszy diesel i.... różnicy żadnej nie widziałem szczerze mówiąc, jeśli idzie o zakres spalania i jazdy auta. 950 km zrobione na baku 55l(wcześniej tyle robione było na zwykłym dieslu). Wlałem w Grazu pierwszy lepszy diesel(stacja sklepu Spar lub podobna), gdzie paliwo tańsze niż u nich na BP i... jestem w szoku ile można wyciągnąć na zbiorniku. Zatankowałem na powrocie z majówki również w Grazu z noclegiem w Wiedniu i postojem w Katowicach. Po dojechaniu do W-wy mam przejechane 1000 km i prawie 1/4 zbiornika. Można?:) Zrobione ogólnie ponad 2600 km i spalanie 5,1.

Opublikowano

Witam poszukuje informacji na temat silnika n20 28i sprowadzany z USA interesuje szczególnie nim ponieważ jest bardzo dobrze wyposażony innych nie biorę pod uwagę, z tego co mówił że miał lekko kolizję i nie był naruszony silnik tylko chłodnica zderzak i maska była wymieniona w serwisie bmw

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-f30-328i-245km-sport-pakiet-bogata-wersja-ID6yJPxz.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam poszukuje informacji na temat silnika n20 28i sprowadzany z USA interesuje szczególnie nim ponieważ jest bardzo dobrze wyposażony innych nie biorę pod uwagę, z tego co mówił że miał lekko kolizję i nie był naruszony silnik tylko chłodnica zderzak i maska była wymieniona w serwisie bmw

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-f30-328i-245km-sport-pakiet-bogata-wersja-ID6yJPxz.html

 

 

Kolejny ulep z USA.... Auto 3 letnie za 40%ceny??odpowiedz sobie sam dlaczego......

Skoro sprzedający mówi iż był bity to był zapewne znacznie mocniej niż to przedstawił..... Poproś o fotki z kupna oraz fotki uszkodzeń...

Lub nie żałuj i kup raport w bimmer check... Na fb jest stronka i wszystko będzie wiadomo....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Tak ten nie wiem widać na zdjęciu chyba nie był uszkodzony silnik i podluznice całe chciałbym opinie o aucie czytałem wcześniejsze opinie o 28i i są zdania podzielone. Ale chciałbym wiedzieć opinie na temat samochodów z USA
Opublikowano (edytowane)
Witam poszukuje informacji na temat silnika n20 28i sprowadzany z USA interesuje szczególnie nim ponieważ jest bardzo dobrze wyposażony innych nie biorę pod uwagę, z tego co mówił że miał lekko kolizję i nie był naruszony silnik tylko chłodnica zderzak i maska była wymieniona w serwisie bmw

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-f30-328i-245km-sport-pakiet-bogata-wersja-ID6yJPxz.html

 

 

Kolejny ulep z USA.... Auto 3 letnie za 40%ceny??odpowiedz sobie sam dlaczego......

Skoro sprzedający mówi iż był bity to był zapewne znacznie mocniej niż to przedstawił..... Poproś o fotki z kupna oraz fotki uszkodzeń...

Lub nie żałuj i kup raport w bimmer check... Na fb jest stronka i wszystko będzie wiadomo....

Pozdrawiam

 

W stanach średnio opłaca się naprawiać....

 

A tu na zdjęciach nie ma tragedii pytanie czy nie był jeszcze wodowany... :roll:

Edytowane przez siwyoscar
Opublikowano

Tak z ciekawości zapytam: to ile wg Ciebie powinno kosztować auto 3-4 letnie. W mojej ocenie 3 letnie około 50-60 % ceny, a 4 letnie poniżej 50%.

 

NIestety w Polsce wszystko jest zachwiane i ludzie myślą, że sprzedadzą 3 letnie auto za 80 % ceny.

 

Biorąc pod uwag, że można urwać 15 % przy zakupie rabatu, to 50 % za 3 letnie auto to i tak uczciwa propozycje dla kupującego i sprzedającego.

 

Dla jasności ja kupiłem niespełna 4 letnie z salonu polskiego za około 45% wartości. Wg mnie zapłaciłem uczciwą cenę za uczciwe auto ale uśmiałem się mocno jak dzwoniłem i ludzie nie chcieli negocjować za 5 letnie auto poniżej 65 % wartości:-)

 

Każde auto jest tyle warte ile zapłaci klient.

 

Miłego dnia.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak z ciekawości zapytam: to ile wg Ciebie powinno kosztować auto 3-4 letnie. W mojej ocenie 3 letnie około 50-60 % ceny, a 4 letnie poniżej 50%.

 

 

 

Tak jak napisałeś auto jest warte tyle ile da klient....

Kazdy swój samochód sprzedawalem za conajmniej 5-10% więcej niż większość na rynku....

Auta salonowe, przebiegi max 15k rocznie, bez przygód blacharskich, stany idealne, dwa komplety kół.

 

Uważam że takie auto z salonu pl można sprzedać 3 letnie za 60% czyli w przypadku tego auta z USA bezwypadkowy powinien być wart (nowy to około 230k) około 130k to uczciwa cena

4 latek 115k a 5 latek max 100k.

Uwazam że nie będę miał problemu ze sprzedażą swojego jak skończy 4 lata za ponad 100k jeżeli daj Boże nie będzie stłuczki....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Dla mnie cena jest atrakcyjna tylko jak mówię to samochód jest z USA i tego się najbardziej boje na słuchałem się opini że jest silnik z gorszego materiału silnik jest zrobiony że blok pęka i itp. I trudno dostać części nigdzie nie dostanę takiego samochodu i z takim wyposażeniem w salonie 3-4 letniego i z taka cena cena tam będzie 50 tyś większa
Opublikowano
Dla mnie cena jest atrakcyjna tylko jak mówię to samochód jest z USA i tego się najbardziej boje na słuchałem się opini że jest silnik z gorszego materiału jest zrobiony że blok pęka i itp. I trudno dostać części nigdzie nie dostanę takiego samochodu i z takim wyposażeniem w salonie 3-4 letniego i z taka cena cena tam będzie 50 tyś większa
Opublikowano

318 i 320 to ten sam silnik. Czy można 318 podbić do mocy z 320?

 

Jesli tak to ile kosztuje i czy sa jakies problemy z tym zwiazane?

 

Przy okazji - na ile mozna potwierdzic przebieg z kluczyka, lamp? Mam do kupienia auto z zachodu 2013 i ostatni wpis ma w serwisie 2015r. Chcialbym sie upewnic czy przez kolejne dwa lata bmka nie przejechala jakis 150tys km :)

 

Z góry dziękuję za info

  • Członkowie klubu
Opublikowano
318 i 320 to ten sam silnik. Czy można 318 podbić do mocy z 320?

 

Jesli tak to ile kosztuje i czy sa jakies problemy z tym zwiazane?

 

Przy okazji - na ile mozna potwierdzic przebieg z kluczyka, lamp? Mam do kupienia auto z zachodu 2013 i ostatni wpis ma w serwisie 2015r. Chcialbym sie upewnic czy przez kolejne dwa lata bmka nie przejechala jakis 150tys km :)

 

Z góry dziękuję za info

Pytanie czy mówisz o dieslu czy benzynie?

Opublikowano

Ile to kosztuje?

Czy takie podbicie będzie oznaczało zamianę na pełnowartościowy 320d tak jak fabryka wypuściła? Będzie też niższe spalanie jak w wersji 320?

Opublikowano
Niższe spalanie w tym wypadku nie wynika z wersji silnika czy softu, a jedynie z silniejszego naciskania pedału gazu przy słabszym silniku.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co podbijał ?

Możesz zrobić program i podnieść moc ale silnik magicznie nie zmieni się w 320d.

Opublikowano
No właśnie o to pytam. Jak poczytałem forum i poszperałem w necie to 318d i 320d to generalnie ten sam silnik tylko rozumiem z innym softem, który określa moc. Czy tak faktycznie jest i czy można wgrać soft który "magicznie" sprawi, że będziemy mieć 320d a nie 318d.
Opublikowano

Grzebię sobie ostatnio w sofcie silnika N47 i z aktywną ekologią można zależnie od przypadku zrobić ~180ps/400nm. Turbo fajnie wstaje i można ładnie rysować kreski, jak kto lubi. Jeździć będzie to bardzo podobnie do seryjnego 320d, jednak charakterystyka jest nieco inna. Co do podstawowych różnic między tymi wersjami to m.in :

- inne przełożenie silnik-koła

- inna turbosprężarka

- inne wtryskiwacze

- inny kolektor dolotowy

Oczywiście różnic jest więcej, wymieniłem te podstawowe.

Opublikowano
Grzebię sobie ostatnio w sofcie silnika N47 i z aktywną ekologią można zależnie od przypadku zrobić ~180ps/400nm. Turbo fajnie wstaje i można ładnie rysować kreski, jak kto lubi. Jeździć będzie to bardzo podobnie do seryjnego 320d, jednak charakterystyka jest nieco inna. Co do podstawowych różnic między tymi wersjami to m.in :

- inne przełożenie silnik-koła

- inna turbosprężarka

- inne wtryskiwacze

- inny kolektor dolotowy

Oczywiście różnic jest więcej, wymieniłem te podstawowe.

 

Dziękuje

Można więc zakładać, że podwyższając moc 318d moża liczyć się z negatywnym oddziaływaniem na wymienione przez Ciebie...turbo, wtryskiwacze...etc.

  • Moderatorzy
Opublikowano

No właśnie w wypadku diesli nie jest to tylko kwestia programu jak przy n20.

Różni się wiele części, nie chce mi się sprawdzać, wystarczy stracić 15 minut na realoem.com

Opublikowano

Dzień Dobry,

Chciałem poprosić o garść porad / opinii odnośnie modelu F31; na co zwrócić uwagę czego unikać itp. Aktualnie mam zamiar pozbyć się auta jakim dysponuje po tym jak zatarł mi się silnik z wadą fabryczną (ale to długa historia słynnych już silników 2.0 TFSI koncernu szmelcwagengroup) i już nigdy więcej nie chcę nawet wsiadać do auta tego koncernu. Myślałem o F31 najpewniej będzie do 146 KM lub 184 KM diesel bo tego jest najwięcej do wyboru na rynku wtórnym i przy mojej jeździe to w zupełności wystarczy. Szukam auta z przebiegiem około 50-70 tyś i z początku chciałem automat bo już jestem przyzwyczajony ale poczytałem trochę i zabiła mnie informacja gdzieś na forum że żywotność skrzyni aut. producent przewiduje na 150-200 t km. Nie wiem czy to takie sobie obiegowe opinie czy faktycznie tak jest, ale teraz już raczej skłaniam się na manual. Prosiłbym o uwagi w temacie i oczywiście ogólne opinie użytkowników. Mam nadzieję że BMW nie daje w standardzie takiej przewagi dzięki technice jak jak Audi, że silnik pali litr oleju na 700 km i producent uważa że to normalne. Z góry dziękuję za info. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.