Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy silnik 163 konie z f30 rozni sie tylko softem od tego 184 konie. mowa oczywiscie o dieslach.

 

Wersja 320d ED rozni sie od zwyklego 320d wedlug informacji z prasy motoryzacyjnej miedzy innymi aerodynamika, zastosowaniem wezszych opon energooszczednych, a takze innym zestrojeniem przelozen skrzyni biegow. To auto jest skonfigurowane na oszczedna jazde i spalanie na poziomie 4.xx litra ropy. Aktualnie dostepne sa stosunkowo tanie egzemplarze poflotowe 320d ED, ale ich przerabianie na "bieda" 320d troche mija sie z przeznaczeniem tej wersji.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hejo wszystkim

Tak wiec planuje zmienić auto i nie wiem co wybrać..

Aktualnie jeżdżę Oplem Insignia 2.0 160PS diesel 2012r.

Przebywam za granica i tutaj chce kupić, tzn Szwajcaria.

 

Rozglądam się coś z kategorii BMW/Mercedes.

Oglądałem już Mercedesa C i E klasę. E klasa robi wrażenie.

 

Lecz mam do was pytanie, jeśli zdecydowałbym się na autko z logiem BMW, to seria 3 z modelu f30 to godne i polecane auto?

Chciałbym coś z rzędu 180PS w góre więc w grę wchodzą 320d / 320i / 328i bo takie widzę tu na necie i jest jeszcze jedna sztuka 328i GT.

 

Szukałbym autka do maks 110tys km na liczniku.Rocznik z tego co widziałem na wystawionych w necie to najniższy 2012 jest.

 

Obecnie mam diesla i nie wiem czy chce ponownie diesla. Po pierwsze i najważniejsze to nie robię aż takich kilometrów by go mięć (obecnie do 50km do pracy, a najdalej jeździłem bodajże 150km do pracy) a nawet jeśli bym planował do Polski pojechać to około 3tys km to nie wyjdzie aż taka duża różnica w benzynie. Po drugie to no klekot, trochę mnie to wkurza. Lecz jeśli stajnia BMW ma bardziej polecanego diesla to ostatecznie bym kupił go.

 

Czy seria 3 to dobry kierunek? Wiadomo ze każdy kupuje to w czym mu się dobrze jeździ, lecz domniemam ze seria 3 będzie mniejsza komfortowo niż insignia? Mowie o limuzynie, kombi nie wchodzi w grę.

Oraz czy to słabe wygłuszenie w środku tak bardzo doskwiera?

 

A może szukać w serii 5?

Nie wiem już sam, doradźcie coś ;/ :idea: :?: :oops: :oops:

Opublikowano

Jakiś czas temu miałem podobny dylemat, czy wybrać trójkę czy piątkę, ale doszedłem do wniosku, że nie jest mi potrzebny aż tak duży samochód, trójka w tej samej kwocie jest też młodsza. Piątka jest też starszym modelem i moim zdaniem już trochę się zestarzała, a trójka wygląda bardziej świeżo. Po trzecie wcześniej też jeździłem trójkami i miejsca było dość, a f31 jest znacznie większa niż e90.

Nie wiem jak jest w Szwajcarii, ale w Polsce z benzynami nie jest lekko - sam szukałem 320i (bo kupienie 328i graniczy z cudem, same złomy z USA), ale po pierwsze nie udało się znaleźć nic sensownego (przez ponad 2 miesiące), a po drugie przejechałem się kilkoma 320i i trochę mnie rozczarował ten silnik, ale może dlatego, że wcześniej jeździłem M54 a później N47. Oczywiście ogłoszeń jest sporo, głownie sedany 320i, ale albo stan był "dyskusyjny", albo nie było FVAT. Z dieslem nie ma już takiego problemu i udało się znaleźć ładną sztukę jeszcze na gwarancji.

Dojazdy 50km to niby niedużo, ale też nie przysłowiowy "rzut beretem". Jakbyś miał 5-10km to diesel miałby mniejsze szanse, ale przy 50km wydaje mi się dobrą opcją, szczególnie, że moim zdaniem jest dobrym silnikiem. Jeżeli jechałeś kiedyś benzynową R6 to 320i raczej na kolana Cie nie powali, bo i trochę klepie, i ma się co zepsuć, spalanie raczej też będzie wyższe niż podaje producent. Oczywiście brzmi trochę lepiej niż diesel i łatwo można go "podkręcić", ale mnie nie przekonał.

Opublikowano

Też jeżdżę 163konnym E90 w dieslu. Auto nawet fajnie się zbiera i z niskich obrotów daje radę (wiadomo nie jest to R6). W przyszłym roku będzie zmiana na F30 i się zastanawiam czy wbijać w 320d czy 320i.

Na papierze osiągi lepsze ma benzyna, ale z tego co czytam nie wszystkim pasuje.

Mam dylemat czy przy przebiegu 20 tyś rocznie brać klekoczącego diesla z DPF, czy bardziej komfortową benzynę bez DPF, ale o, z tego co czytam, słabszej dynamice co diesel. (koszty paliwa nie odgrywają aż tak istotnej roli, różnica 2-3l/100 są do przyjęcia).

Czy miał ktoś doświadczenia i ma porównanie obu silników?

Jak do wyprzedzania będzie się zbierał 320i? (bo 320d jestem sobie w stanie wyobrazić).

Nie jestem typem rajdowca, auto używam bardziej jak narzędzia do przemieszczania się, ale prowadzenie sprawia mi przyjemność i gdy trzeba wyprzedzić czy szybko wyminąć, chcę by ten 2l silnik rozpędzał auto w miarę żwawo.

Opublikowano
Jazda próbna to faktycznie najlepszy sposób. Ja jeździłem oglądać f30 320i swoją e91 320d 177KM więc przesiadałem się z auta do auta i czułem raczej spadek osiągów. Nie wiem jakie masz e90, ale jak 163 to możliwe, że starszy silnik. N47 jest dość cichym silnikiem, porównując kulturę pracy również nie zauważyłem znaczącej przewagi 2-litrowej benzynówki w f30 - ale możliwe, że z tymi autami było coś nie tak...
Opublikowano
Jakiś czas temu miałem podobny dylemat, czy wybrać trójkę czy piątkę, ale doszedłem do wniosku, że nie jest mi potrzebny aż tak duży samochód, trójka w tej samej kwocie jest też młodsza. Piątka jest też starszym modelem i moim zdaniem już trochę się zestarzała, a trójka wygląda bardziej świeżo. Po trzecie wcześniej też jeździłem trójkami i miejsca było dość, a f31 jest znacznie większa niż e90.

Nie wiem jak jest w Szwajcarii, ale w Polsce z benzynami nie jest lekko - sam szukałem 320i (bo kupienie 328i graniczy z cudem, same złomy z USA), ale po pierwsze nie udało się znaleźć nic sensownego (przez ponad 2 miesiące), a po drugie przejechałem się kilkoma 320i i trochę mnie rozczarował ten silnik, ale może dlatego, że wcześniej jeździłem M54 a później N47. Oczywiście ogłoszeń jest sporo, głownie sedany 320i, ale albo stan był "dyskusyjny", albo nie było FVAT. Z dieslem nie ma już takiego problemu i udało się znaleźć ładną sztukę jeszcze na gwarancji.

Dojazdy 50km to niby niedużo, ale też nie przysłowiowy "rzut beretem". Jakbyś miał 5-10km to diesel miałby mniejsze szanse, ale przy 50km wydaje mi się dobrą opcją, szczególnie, że moim zdaniem jest dobrym silnikiem. Jeżeli jechałeś kiedyś benzynową R6 to 320i raczej na kolana Cie nie powali, bo i trochę klepie, i ma się co zepsuć, spalanie raczej też będzie wyższe niż podaje producent. Oczywiście brzmi trochę lepiej niż diesel i łatwo można go "podkręcić", ale mnie nie przekonał.

 

Czyli mówisz ze 320d a 320i to dość minimalna różnica, a wręcz gust przyszłego właściciela głownie decyduje ?

Hm będę musiał się przejechać sam i ocenić.

 

A jak mam rozumieć ze kupno 328i graniczy z cudem, same złomy z USA?

Model ten ma wadliwe jednostki i nie warto brać go pod uwagę względem 320 czy jak?

  • Moderatorzy
Opublikowano

To ta sama jednostka N20. Tylko że faktycznie na rynku jest bardzo dużo samochodów ze stanów po różnych przygodach. Z naszego rynku znacznie więcej jest diesli.

 

320i można programem zrobić na poziom 328i więc jeśli trafi się ładny egzemplarz 20i to można śmiało brać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

320i można programem zrobić na poziom 328i

Zapomniałeś dodać - nie zawsze i nie u każdego !

Ja też bym kupił 2.0 . Zrobił by z niej 2.8 Ale trzeba uważnie śledzić poziom oleju i wymieniać go co 10 tys. km. Ten silnik wymaga czysty i wysokiej jakości olej, ponieważ elektrozaworu vanosow tego wymagają i ne tylko również system smarowania . Zły obraz tego silnika stworzyli właściciele bez mózgu, które wymienią olej w nim zgodnie ze wskazaniami licznika. Jeśli chodzi o silniku diesla, to myślę ze 3.0 d

Opublikowano
f30 2.0 benzyna 184 konie dlaczego nie zawsze i nie ukazdego mozna podniesc moc?.?.?prosze o rozwiniecie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
f30 2.0 benzyna 184 konie dlaczego nie zawsze i nie ukazdego mozna podniesc moc?.?.?prosze o rozwiniecie

Chodzi o fabrycznym programu zarządzania 2.8, proszę nie mylić z tunerami.

Nie ma sensu to robić , jeśli np. silnik już martwy. Jeśli robić, to nie każdy ma to, czym trzeba robić. Moja opinia N20 - dobry silnik przy odpowiednim utrzymaniu.

Edytowane przez temsky740
Opublikowano
f30 2.0 benzyna 184 konie dlaczego nie zawsze i nie ukazdego mozna podniesc moc?.?.?prosze o rozwiniecie

Nie ma sensu to robić , jeśli np. silnik już martwy. Jeśli robić, to nie każdy ma to, czym trzeba robić. Moja opinia N20 - dobry silnik przy odpowiednim utrzymaniu.

No sorry, ale tak napisane, że nic z tego nie wynika.

Może tak po polsku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No sorry, ale tak napisane, że nic z tego nie wynika.

Może tak po polsku?

No przepraszam, po co ujawniać wszystkie karty , jeśli jest to biznes i konkurencja . Po prostu wziąć tak i zaprogramować soft od 2.8 nie uda.

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam wrażenie, że nie rozmawiamy na tym forum w tym samym temacie... :|

To się kupy nie trzyma.

Więc jeszcze raz powtórzę - bez odpowiedniego sprzętu, który kosztuje - tego nie zrobić. Bez sprzętu , rękami zrobić - to jest trudne, trzeba zrozumienie procesu.

Opublikowano
panowie teraz jezdzilem e92 3.0d majacym 300koni i 4x4. jezdze malo i tylko po miescie i szukam f30 w xdrive i myslalem nad 2.0d 184 konie albo o tej benzynie 184 konnej ale pod warunkiem ze darade zrobic jej jakis chip zeby Niutki jakos urosly :) prosze o pomoc i doradzenie
Opublikowano
niestety nie bo funduszy za malo a akcyza duza......pozatym przy moich odcinkach 3.0xd palil mi 13l.a mialem okazje w niedziele jezdsic f30 2.8 xi -40 000 km prsebiegu i spalanie na moich odcinkach 15l. wiec sporo.....
Opublikowano
powiedzcie z doświadczeniania czy bedzie roznica miedzy spalaniem 2.0i 184 a 2.8 tym 245 bo 15 to sporo s szalu z jaxdy nie bylo prownujac do mojej e92

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.