Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukasz auta, upatrz coś i zleć firmie która się na tym zna sprawdzenie auta przed zakupem. W polsce bo bardzo popularne jest już 10+ firm z całej polski, które za niewielką kwotę 200-400 pln sprawdzą dokładnie auto, wiedzą na co patrzeć, wjadą na kanał, podłączą komp, czujnik lakieru i będziesz wiedział jaki jego stan. Przy zakupie auta za kilkadziesiąt tysięcy te 600-1000 pln za 2-3 próby to nie jest duży wydatek a pozwala uniknąć nieprzyjemności :-)

 

plus taki że też nie trzeba jeździć samemu jak daleko... np z Poznania do Krakowa cały dzień i kupe km żeby obejrzeć trupa, którego ktoś reklamował jako IGŁĘ. ;-) firma na miejscu sprawdza i daje znać..

 

w uk pewnie to samo a odległości wcale nie są też pewnie takie małe.

Opublikowano

Michael S, na podstawie moich doświadczeń z X3 F25, które ma bebechy jakich szukasz czyli manual oraz silnik N20 mogę powiedzieć:

- omijaj manula,szkoda nerwów, sprzęgło dziwnie łapie (można usunąć zawór dławiący ), długie przełożenia, ta skrzynia to nieporozumienie vs manuale w innych markach - kupuj automat

- silnik N20 - ma problemy z rozrządem oraz pompą oleju, wady konstrukcyjne, sporo postów na forum USA bo tam same benzyny, u mnie przy przebiegu 73tyś oba elementy trzeba było wymienić, nie miałem już gwarancji wiec temat kosztowny i trudny. Interwały olejowe wg mnie nie mają znaczenia w tym sensie,że nawet krótsze nie przedłużają żywotności obu elementów. U mnie pierwsza zmiana oleju po 30tyś później co 10tyś i przy ok 70tyś rozrząd zaczął być słyszalny.w 2015r zmienił się nr częsci, inne są też plstiki ale na razie nic nie wiadomo o trwałości nowych elementów. Jak już go robisz to koniecznie trzeba wymienić pompę oleju bo to kwestia czasu kiedy padnie a jak masz auto rozebrane to będzie łatwiej. Bez gwarancji w ASO zapłacisz fortunę, same części(za oba elementy +dodatki) to ok 4 tyś, robocizna będzie droga bo trzeba silnik wyjmować, żeby wszystko dobrze zrobić.

Opublikowano
witam kolegow. rozgladam sie nad f31 w 2.0xd i zobaczylem ze sa silniki 184konne i tez 163 konie. czy to sa te same silniki tylko zdlawione moca. jest jakias roznika w osprzecie?
Opublikowano

mekkie dzięki wielkie za odpowiedź, no dokladnie nie ma co żałować na sprawdzenie, nic nie tracisz, a spisz spokojnie z myślą, że nie kupiłeś trupa.

 

 

wujektomek, a z którego roku masz to auto ? W tym te macie to widziałem ,że problem z rozrządem został rozwiązany, że po 2012 jest ok, to już zgłupiałem. Zastanawiam się jeszcze nad Audi A4 albo A3, ale zawsze chciałem BMW. Nie wiem, co o tym myśleć teraz :/ lipa bo diesla nie chce chyba że 328i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

B47 ma najlepszą kulturę pracy z dostępnych dwulitrowych dieslu na rynku, a przy najmniej z tych co testowałem.

Co do jakości materiałów i wielkości miejsca to astra, Focus. Nic więcej.

 

With mobilephone sent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jechałem q3 2.0 tdi w automacie na jeździe próbnej. Wibracje i hałas że szkoda gadać. Oplowski czy peugeota diesel jest już o wiele lepszy, a klasyczne automaty bezproblemowe. W dodatku jeśli chcesz paru letnie audi w automacie to tylko awd...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Zwariować idzie z tymi silnikami ;/, częsta wymiana oleju np. co 14-15 tys.km coś pomoże z żywotnością pompy oleju itd. czy pogorszy sprawę ? A co z silnikiem N13 z 1.6 litra ? Tak samo jak N20 czy gorszy ? co konkretnie polecacie ? może faktycznie pomyślę o dieslu :roll: bo na skrzynie automatyczna jestem pewien już na 100%.

 

Myślę konkretnie o Audi A3 8V - Sportback w S line, ale dla mnie BMW to priorytet, tylko nie wiem jakie są bolączki w tym Audi :/ Ceny części, które znalazłem są porównywalne.

 

Koledzy, co polecacie ? Może inna seria ? 1 albo 5 ? a co z silnikiem B48 ?

Opublikowano
Dobrze radzisz ras_e34, chyba tak zrobię, bo widzę że 325d to starszej konstrukcji silnik głośny i problemy z rozrządem. Nie wiem czy ten power kit nie jest już czasami dostępny.

Szkoda że ten 330i tyle pali ech, wtedy bym się nad niczym nie zastanawiał.

Witam,

 

kupiłem F31 325d 218 ps w manualu i musze Ci powiedziec ze silnik i oczywiscie auto spełnilo moje oczekiwania w 100%!!! Pieknie sie zbiera odczuwalna jest ta druga turbina wyzszych zakresach obrotow. Byłem w Karpaczu i wracałem do Swinoujscia przez Niemcy, cały czas autostrada A4, A18, 13 Niemcy, 10 ring, 11 i S3. Prędkość 180 do 220 momentami do 250 km/h (nie liczac ograniczeń), srednie spalanie 7,5 litra rewelacja! Odnosnie kultury pracy nie mam nic do zarzucenia wiedzac, ze jest to diesel. Notabene mam jeszcze model e91 320d 177 po lifcie przejechałem 80 tys km., i nic silnik chodzi pięknie, a wiec nowy model wybralem świadomie. Jak jeździsz nie dużo rozważyłbym 330i 252 ps

 

Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru :cool2:

Opublikowano

Szczerze to tak trochę zastanawiałem się nad tym 325d ale chciałem 4-ry napęd więc odpuściłem, no i nie mogłem sobie odżałować możliwości kupna 3.0 klekota, bo auto planuje potrzymać z 7-8 lat i prawdopodobnie będzie to ostatni familowóz z motorem większym niż 2.0.

Więc zostałem przy swoim pierwszym wyborze a zarazem marzeniu ale muszę przyznać że ten 325d wygląda jak idealne pogodzenie osiągów z ekonomią :wink: , z kolei 330i po zmianach to też fajna opcja, jak ktoś nie lubi klekota to chyba jedna z najlepszych opcji, no chyba że coś więcej wtedy ja osobiście wybrałbym 340i z xdrive, nawet wtedy gdyby nie robiło mi różnicy finansowej pomiędzy nim a M3.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
czy silnik 163 konie z f30 rozni sie tylko softem od tego 184 konie. mowa oczywiscie o dieslach.
Opublikowano
163 PS to ten sam N47 co 184 PS z tym, że obniżono mu elektronicznie moc ze względu na normy na zachodzie. Wystarczy zdjąć ten "kaganiec" i masz 184PS.
Opublikowano
acha czili ten w f30 163 konie to stary n47? a ten z f30 184 konie to b47 i to sa te same silniki??? w n47 byly problemy z rozrzadem a w tym 184 konie juz nie?.
Opublikowano
teraz rozumiem. a wtym w f30 163 juz nie bylo problemow z rosrzadem.??czyli w sumie niema znaczenia czy kupie 163 czy 184 konie. ta sama kultura pracy i spalanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i według serwisu poprawiony rozrząd, ale czy to prawda to się przekonamy za parę lat...
Opublikowano
Silnik B47 na wyższą kulturę pracy i niższe spalenia.

 

 

Piszesz o B47 diesla czy benzynie ???

Opublikowano

B47 to diesel

B48 to benzyna

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
B47 to diesel

B48 to benzyna

 

 

Ok dzięki a w takim razie jak wygląda B48 w stosunku do poprzednika ????

Opublikowano

Silnik B48 jest ekonomiczniejszy i lepiej brzmi w stosunku do N20.

 

Na razie nie słychać o poważniejszych wadach.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B47 to diesel

B48 to benzyna

 

 

Ok dzięki a w takim razie jak wygląda B48 w stosunku do poprzednika ????

Tak jak twoja wiedź pozyskania jak byś przeczytał tylko ten temat od początku.Nygustwo.

Opublikowano
Silnik B48 jest ekonomiczniejszy i lepiej brzmi w stosunku do N20.

 

Na razie nie słychać o poważniejszych wadach.

 

Dzięki za info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.