Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Automat jest kluczowy ze względu na płynność jazdy, szybkość działania i mniejsze spalanie. Warto rozważyć automat sportowy bo ktoś narzekał, że różnica vs. standardowy w osiągach to ok 0.5sek/100km. Wykończenie nie różni się od e90, choć dla mnie na plus w F30. Jak możesz wyrwać sztukę w m-pakiecie to samochód będzie wyglądał na +100 koni więcej :mrgreen: i znacznie przyjemniej będzie w środku oraz lepsze materiały łącznie z kierą. Nawigację się poleca w BMW, chociażby ze względy na późniejszą odsprzedaż.

 

Te 0.5 sekundy to chyba raczej Launch Control vs zwykly automat. Czy to nie jest przecież ten sam automat tylko z innym softem?

Opublikowano

ten sam automat

a LC i sport można sobie dokodować do normalnego automatu :-)

Opublikowano
no właśnie inne oprogramowanie, dokodowujesz i masz na zwykłym automacie takie zachowanie jak na wersji sport, tylko bez łopatek
Opublikowano

kierownicę bez problemu wymieniasz na taką z łopatkami, kodujesz i masz

ale ja też w 335i e92 miałem łopatki, nie korzystałem - pobawiłem się na początku i tyle, także sam nie mam potrzeby posiadania...

Opublikowano

witam wszystkich

 

Kolega rozważa zakup BMW F30 316d. Wiemy że troszkę słaby silnik ale można go troszkę chipować tak aby w miarę już się odpychał.Koledze nie potrzeba dużo mocy podoba mu się po prostu buda.

Jakieś opinie na temat tego silnika,jego awaryjności?

Dziękuje za góry za info

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie mi też strasznie podoba się buda i przymierzam się do 318i w automacie. Zrobiłem już 2 jazdy próbne - i po mieście i po autostradzie no i mam lekką konsternację. Z jednej strony auto jedzie i do tych 140 rozpędza się bez jakiś większych problemów ale przesiadając się ze 120d w manualu mam "lekki" niedosyt. Czy ktoś kto już trochę pojezdził tym silnikiem mógłby napisać jakie są jego odczucia - bo wiadomo na jeździe próbnej na wiele elementów nie zwraca się uwagi. Wiem że na efekt wciskania w fotel jak w 120d raczej nie mam co liczyć ale czy ten silnik nie męczy się zbytnio w tak dużym aucie i nie powoduje że po pewnym czasie człowiek dochodzi do wniosku że trzeba było gorzej wyposażoną 320i wziąść. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem że na efekt wciskania w fotel jak w 120d raczej nie mam co liczyć ale..

 

:twisted:

.

Opublikowano
Właśnie mi też strasznie podoba się buda i przymierzam się do 318i w automacie. Zrobiłem już 2 jazdy próbne - i po mieście i po autostradzie no i mam lekką konsternację. Z jednej strony auto jedzie i do tych 140 rozpędza się bez jakiś większych problemów ale przesiadając się ze 120d w manualu mam "lekki" niedosyt. Czy ktoś kto już trochę pojezdził tym silnikiem mógłby napisać jakie są jego odczucia - bo wiadomo na jeździe próbnej na wiele elementów nie zwraca się uwagi. Wiem że na efekt wciskania w fotel jak w 120d raczej nie mam co liczyć ale czy ten silnik nie męczy się zbytnio w tak dużym aucie i nie powoduje że po pewnym czasie człowiek dochodzi do wniosku że trzeba było gorzej wyposażoną 320i wziąść. Pozdrawiam

 

 

Jeśli to stare 318 z 1.6 to ja mam odrobinę mocniejszą wersję w mniejszym aucie i powyżej tych 140 jak chce sie jechać szybciej i utrzymywać prędkość to się męczy, każde dynamiczniejsze przyśpieszanie to redukcja o kilka biegów. Testowałem 136KM w F20 i tak jak mówisz dramatu nie było ale było czuć niedosyt ;)

 

Do miasta i spokojnej jazdy pewnie spoko i starczy. Na trasy i dynamiczniejsze przeloty może być za mało. Jeśli chodzi o awaryjność to przejechane 30k i narazie odpukać nic się nie dzieje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy,

 

Moim zdaniem silnik powinno wybierac sie tak: :D :D :D

 

1. Jezdze w wiekszosci po miescie/krotkie trasy?

 

TAK -> 1.1.

NIE -> 2.1.

 

1.1. lubie zapier+++ac?

 

TAK -> 340i

TAK, ale jestem biedny -> 330i

NIE -> 1.2

 

1.2. Jestem eko/wege/hipsterem?

nie wiem -> 320i

TAK, ale denerwuja mnie 3 cylindry i mam kase -> 330e

TAK i czuje sie juz stary -> 318i

 

2.1. robie powyzej 30.000 rocznie?

 

TAK -> 2.2.

TAK, ale nienawidze klekota i jestem bogaty -> 1.1.

NIE -> 1.1.

 

2.2. Autobahn? Dlugie trasy?

 

TAK -> 335d, 330d,

NIE ->2.3.

 

2.3. Licze kazdy grosik na stacji?

TAK, w dodatku zaraz emerytura -> 316d,

TAK -> 318d

NIE/firma placi za wache -> 320d,325d

 

proste!

pozdr :)

Opublikowano

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post więc nie bijcie od razu, tylko wytłumaczcie ;)

Zastanawiam się właśnie nad zakupem modelu 318i z manualną skrzynią biegów. Jednak w całej Polsce nie ma ani jednego egzemplarza w takim zestawieniu. Moja konfiguracja jest bardzo uboga, ale powinna mi wystarczyć. Jeżdżę głównie po Legionowie i Warszawie w typowo miejskich warunkach na krótkich odcinkach. Rocznie wychodzi mi coś koło 13000 km. Z dodatkowego wyposażenia biorę tylko

- reflektory Led

- czujnik parkowania z tyłu

- kolor srebrny platynowy

- dekor ciemny w środku

- satynowe aluminium z zewnątrz

auto ma jeszcze klimę automatyczną dwustrefową i 16 calowe aluminiowe felgi.

Mam do Was pytanie czy ktoś z Was jeździł z takim silnikiem w manualu i mógłby podzielić się wrażeniami, czy podstawowa tapicerka move antracytowa po kilku latach użytkowania sprawdza się?

Na co byście jeszcze zwrócili moją uwagę przy wyborze takiego auta. Wiem, że lista opcji jest długa, ale nie chcę bez sensu dopłacać za niepotrzebne opcje.

Opublikowano
W tym przypadku właśnie ciężko mi powiedzieć czy zostanie w rodzinie, czy będzie sprzedawane i po jakim czasie. Na pewno jest na 3 lata, a co potem to się okaże. Z moim przebiegiem i sposobem traktowania auta nie będę miał problemu ze sprzedażą tak czy siak. Teraz szukam kogoś kto obcował z takim samochodem i podzieli się wrażeniami.
Opublikowano
Też uważam że zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem zawsze się sprzeda. Sam się zastanawiam nad tym motorem ale w automacie - głównie ze względu na cenę i spalanie. Ciężko znaleźć na forum jakieś informacje na temat tego silnika - trochę jest w górnym wątku a silnikach.
Opublikowano

A nie lepiej kupić np. Mazdę 6 z full opcją zamiast golasa BMW? Taki golas z najmniejszym 3-cylindrowym silnikiem mało ma wspólnego z "radością z jazdy".

Zrobisz jak uważasz ale żeby nie było potem rozczarowania.

Opublikowano
Z wyborem auta czasami jest zabawnie. Rozważałem Mondeo, Talismana, Passata, 6, Superba, Octavię, Optimę, ale trafiła mi się okazja i w tym momencie mogę napisać tak: Nie stać mnie na skodę, więc wezmę BMW ;) Słowo klucz to finansowanie. Tylko w necie jest bardzo mało materiałów na temat tego silnika i to jeszcze w manualu. Wszystko zawsze w automacie. Ja wiem, ten automat jest boski, jeździłem nim w kilku BMW żeby sprwadzić, ale tu akurat jest manualna. Znalazłem info, że jednostka jest bardzo podatna na chiptuning, w końcu to ten sam silnik co w i8 a tam ponad 200 KM.
Opublikowano

Jesli ma to byc BMW 3 i ma byc tanio to z tych opcji:

- reflektory Led

- czujnik parkowania z tyłu

- kolor srebrny platynowy

- dekor ciemny w środku

- satynowe aluminium z zewnątrz

 

skreslilbym:

reflektory led (jazda tylko po oswietlonym miescie)

kolor srebrny (w zamian wziac bialy lub czarny bez doplaty)

(dekor i satynowe aluminium nie wiem, bo nie znam kosztow)

 

i wzialbym zamiast tego:

automat...

 

A tak na serio wzial passata/mondeo/mazde6 z lepszym silnikiem i wyposazeniem.

Opublikowano

akurat LEDów bym nie kasował - bo i auto inaczej wygląda, a i z tą odsprzedażą może być różnie jak zwykłe lampy będą

bo jak nie LEDy to zwykłe żarówki...

Opublikowano
To całe wyposażenie dodatkowe mam w pakiecie gratis, oprócz koloru. Ale kolor musi być, bo to najważniejsza rzecz dla małżonki - rozumiecie. Może znacie kogoś kto miał styczność z tym silnikiem. W piątek się przejadę takim, ale w automacie. Ale to niestety marne porównanie. Skrzynia manualna w tym przypadku wiele może zmienić.
Opublikowano

Witam,

Odbieramy z kobietą taką 318i w połowie października to będę mógł się podzielić opinią.

Co prawda w automacie ale zawsze jakiś głos. Uważam że dla kobiety autko bardzo fajne, pomyśl nad czujnikami przód+tył bo chyba nie było dużej różnicy a na miasto na pewno się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.