Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak bierzesz w automacie 330i to zapomnij o większych niutonach niż 410-420 bo będziesz zbierał ZF-e z ulicy po 50 tys.km.Ta skrzynia max co może przenieść to 450nm dane producenta więc należy odjąć te 10% aby spokojnie jeżdzić a więc na automacie max 300km i 420nm.U mnie w 420i przy 300k już się robiło gorąco bez DP i IC nie ma co się pchać pod 300 koni.

 

 

U mnie jest ta skrzynia i z power kitem od BMW na który dają gwarancje jest właśnie 450 Nm. Nie byłem ze swoim na hamowni ale wszelkie inne pomiary jakie znalazłem w necie pokazują, że w rzeczywistości ten silnik ma więcej koni i momentu niż podają w papierach. Tak więc ja bym obstawiał, ze ta skrzynia jeszcze pociągnie z 10% więcej niż jej podają w parametrach.

Jako ciekawostkę dodam, że Alpina wkłada do tej samej skrzyni jakiś konwerter momentu i przepuszcza przez nią 600 Nm. http://www.alpina-automobiles.com/en/models/b3-biturbo/transmission/

 

Np tak Producent skrzyni podaje 450nm maksymalnie tak samo jak podaje aby olej wymieniać co 80tys km a BMW pakuje kit na 450nm i jeszcze dodaje ze oleju w skrzyni się nie wymienia ☺️ Alpina ma sportowy konwerter i właśnie dlatego moze przenieść 600nm

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano (edytowane)

X drive to stały napęd 4x4 czy dołączany na przód ( czy daje to jakąkolwiek przewagę na korzyść x przy szybko pokonywanych zakrętach, przy wyższych prędkościach? J

Dołączany przód.

[EDIT] Jednak nie do końca, są sprzęgła dołączające przód lub tył i domyślnie są spięte na 40/60 [EDIT]

 

Czy daje na zakrętach? Zależy jakie zakręty masz na myśli. Jeżeli te na drogach publicznych to nie ma to większego znaczenia bo i tak jeździ się po nich (przynajmniej ja tak jeżdżę) ze sporym marginesem bezpieczeństwa. Daje sporo na śliskim gdzie podczas wyprzedzania możesz na raz wcisnąć gaz w podłogę i wykonać skręt. W RWD z dużą mocą już tego nie zrobisz bo albo Cię zdławi ESP albo Cię tył wyprzedzi.

 

Natomiast przy jeździe torowej gdzie jedziesz na granicy przyczepności ten napęd trochę pomaga uniknąć nadsterowności. Nie powiedziałbym, że pomaga jakoś dużo szybciej wyjść z zakrętu bo większość mocy idzie na koło wewnętrzne nieobciążone które kręci się w powietrzu. Zebu na tprze mieć przewagę z AWS to trzeba mieć już torque vectoring. Miałem okazję zrobić parę kółek Audi RS6 czy Lexem RCF (RWD) i tam naprawdę ten napęd pomaga wyjść szybciej z zakrętu. X-drive to niestety bardzo podstawowy napęd w porównaniu do quattro z Audi, czy AWD a Subaru STI czy nowego Focusa RS. Podejrzewam, że na torze szybsze na zakrętach będzie BMW RWD z aktywnym dyfrem niż X-drive.

Edytowane przez darekme
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli reasumując napęd na 4 koła daje lepsze przyspieszenie do 100??

Oczywiście mowa o suchym bo na mokrym czy błocie posnuegowym przy szybkim ruszaniu rwd nie ma szans.

Jak to jest z tym napędem bo na forum reż różnie piszą :/

X drive to stały napęd 4x4 czy dołączany na przód ( czy daje to jakąkolwiek przewagę na korzyść x przy szybko pokonywanych zakrętach, przy wyższych prędkościach? J

Jeżeli uda mi się zakupić 330i to móc podchodzaca pod 300 ps mi wystarczy ( aktualnie nie bmw, diesel po chipie 180 ps i 390 nm) więc przesiadka na benzynę 300 ps i granica 430 nm to będzie i tak jak dla mnie nie ukrywając terapia szokowa i nieopadajacy banan z twarzy przy każdym ruszaniu ;)

A wydaje mi się że tak jak kolega napisał ta sama skrzynia jest w 335i i jakoś znosi 450 nm z gwarancją:)

Mize jeszcze ktoś odpowie mi czy z m pakietem wydech ten sam?? Chyba nie warto czekogolwiek z nim robić bo to tylko 4 cylindry?? Czy może można w salonie zamówić inny wydech( czy daje to cokolwiek oorocz dźwięku? ) hamulce z m pakietem są takie same jak w serii 330i, oraz czy hamulce w 320i są te same co w 330i?? Czytałem iż f30 dosyć slabiutko hamuje z podstawowymi silnikami :/

 

Awd musi lepiej przyspieszać ze startu, 4 koła napędzane dają przewagę przyczepności względem rwd, zwłaszcza w przypadku większych mocy.

Powyżej ten sam napęd powoduje już straty na mocy na kołach, co skutkuje nieco mniejszą dynamiką względem ośki.

Przewagę przy szybko pokonywanych zakrętach zapewnią Ci jedynie szkolenia z zakresu techniki jazdy, polecam :wink:

Obecnie stały symetryczny napęd ma chyba tylko Subaru, Audi w b7/b8 ma torsen'a też stały ale nie permamentny symetryczny, lub haldex występuje w a3.

 

A racja :) To mi się włączyło wąskie myślenie z perspektywy automatu gdzie takich sztuczek już nie da rady :)

Zdecydowanie wolałbym automat, ale trzeba sobie jakoś radzić :mrgreen:

 

Tak, z zwenętrzną anteną GPS więc wynik powinien być dokłany

To wynik konkretny, mierzyłeś 100-200 ?

Jaką mocą powinno dysponować obecnie Twoje auto z PowerKitem :?:

 

To prawda. I wydaje mi się, że też zamula wejście na obroty. Parę razy sprawdziłem się spod świateł (bez LC) z 328 i byłem minimalnie z przodu, max o jedną długość samochodu.

Wg różnych pomiarów jakie widziałem z RL, bez procedury jest ok 1s gorzej, miałeś okazję sprawdzić 0-100 RL bez LC ?

Ciekawa sprawa z tym 28i, w internetach wyczytałem, że 328i manual rwd waży 1505kg, a wersja awd automat aż 1615kg, znasz wersję konkurenta ?

Niemniej jednak powinieneś 28i wciągnąć nosem :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano

X drive to stały napęd 4x4 czy dołączany na przód ( czy daje to jakąkolwiek przewagę na korzyść x przy szybko pokonywanych zakrętach, przy wyższych prędkościach? J

Dołączany przód. Czy daje na zakrętach? Zależy jakie zakręty masz na myśli. Jeżeli te na drogach publicznych to nie ma to większego znaczenia bo i tak jeździ się po nich (przynajmniej ja tak jeżdżę) ze sporym marginesem bezpieczeństwa. Daje sporo na śliskim gdzie podczas wyprzedzania możesz na raz wcisnąć gaz w podłogę i wykonać skręt. W RWD z dużą mocą już tego nie zrobisz bo albo Cię zdławi ESP albo Cię tył wyprzedzi.

 

Natomiast przy jeździe torowej gdzie jedziesz na granicy przyczepności ten napęd trochę pomaga uniknąć nadsterowności. Nie powiedziałbym, że pomaga jakoś dużo szybciej wyjść z zakrętu bo większość mocy idzie na koło wewnętrzne nieobciążone które kręci się w powietrzu. Zebu na tprze mieć przewagę z AWS to trzeba mieć już torque vectoring. Miałem okazję zrobić parę kółek Audi RS6 czy Lexem RCF (RWD) i tam naprawdę ten napęd pomaga wyjść szybciej z zakrętu. X-drive to niestety bardzo podstawowy napęd w porównaniu do quattro z Audi, czy AWD a Subaru STI czy nowego Focusa RS. Podejrzewam, że na torze szybsze na zakrętach będzie BMW RWD z aktywnym dyfrem niż X-drive.

 

Jaki dołączany przód ? Wszędzie twierdzą że napęd jest stale na 4 koła, domyślnie ok 60/40 z przewagą na tył, a w sytuacjach ekstremalnych do 100% nawet na jedną oś lub jedno koło.

Opublikowano

 

Jaki dołączany przód ? Wszędzie twierdzą że napęd jest stale na 4 koła, domyślnie ok 60/40 z przewagą na tył, a w sytuacjach ekstremalnych do 100% nawet na jedną oś lub jedno koło.

 

Faktycznie przyłapałeś mnie na pisaniu głupot. Zmyliła mnie jakiś filmik bmw z wizualizacją sprzęgła dołączającego przód. Nie zgodzę się tyko do końca z tą mocą na jedno koło. Nie jest to możliwe w otwartym dyferencjale. BMW to robi tak, że przyhamowuje zewnętrzne koło i w ten sposób rzeczywiście moc idzie na to drugie. Pomaga to wyjść z poślizgu ale nie pomaga wyjść szybciej z zakrętu.

Opublikowano

To wynik konkretny, mierzyłeś 100-200 ?

Jaką mocą powinno dysponować obecnie Twoje auto z PowerKitem :?:

Nie mierzyłem. Powinien mieć 340 km.

 

Wg różnych pomiarów jakie widziałem z RL, bez procedury jest ok 1s gorzej, miałeś okazję sprawdzić 0-100 RL bez LC ?

Ciekawa sprawa z tym 28i, w internetach wyczytałem, że 328i manual rwd waży 1505kg, a wersja awd automat aż 1615kg, znasz wersję konkurenta ?

Niemniej jednak powinieneś 28i wciągnąć nosem :mrgreen:

 

Też nie sprawdzałem. Nie wiem co to było ale też się mocno zdziwiłem. To było w wawie, jechaliśmy spod galerii mokotów dolinką służewiecką. Samochód był srebny albo szary, może właściciel jest na forum :)

 

Ja mam w dowodzie masę własną 1590 kg.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja ważyłem swój wóz z 1/4 baku bez kierowcy: 1580 kg.
Opublikowano
witam wszystkich planuje zakup tego modelu tylko mam pytanie do osób które coś wiedzą na ten temat interesuje mnie koszt napraw ile co może kosztować i jaki warto kupić silnik interesuje mnie tylko benzyna.
Opublikowano
witam wszystkich planuje zakup tego modelu tylko mam pytanie do osób które coś wiedzą na ten temat interesuje mnie koszt napraw ile co może kosztować i jaki warto kupić silnik interesuje mnie tylko benzyna.

 

Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz...i co w zamian oczekujesz...

Opublikowano
myślę że 80tyś mógłbym przeznaczyć 2012/13r jak przeglądałem oferty to tak się cenią +/- tylko czy ewentualne naprawy nie będą zbytnio kosztowne gdzieś chyba czytałem że wymiana rozrządu jest w granicach 6/7tyś? czy to prawda niby jest łańcuch ale i on potrafi się zużyć chodzi mi głownie żeby mieć świadomość kosztów jakie mogą wystąpić. rozmyślam nad tymi silnikami 316i 320i 328i
  • Moderatorzy
Opublikowano
W tym budżecie weź 20i a potem zrób chip i będzie to samo co 28i.
Opublikowano

Problemy z rozrzadem sa w dieslu i jest wystarczajaco dobrych mechanikow potrafiacych ogarnac naprawe w kosztach ponizej 4 tys. PLN.

 

Jak narazie nie ma praktycznie informacji o jakis typowych problemach 4-cylindrowych benzyniakow. Trzeba jednak wziasc pod uwage, ze tych aut jest o wiele mniej. Poza tym jesli ktos robi wiecej niz 20 tys. km. rocznie, to z reguly kupuje diesla, wiec znaczna wiekszosc F30 w benzynie nie dobila jeszcze do 100 tys. km.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

a eksploatacja podwozia ile kosztuje czytałem że już nie ma aluminiowego zawieszenia tylko stalowe. myślę że ok 20tys rocznie spokojnie zrobię diesli się boje pod tym względem że jest tam więcej rzeczy które mogą się popsuć dlatego wolę benzynę.

korzystacie z ASO czy macie swoich mechaników?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli kupując 330i x drive z m pakietem nie będę miał zawieszenia m?? :( tylko przy zakupie rwd?? ;/
male-bmw-2.png
Opublikowano
czyli kupując 330i x drive z m pakietem nie będę miał zawieszenia m?? :( tylko przy zakupie rwd?? ;/

 

Niestety tak jest.

 

Zgłębiłem temat launch control i faktycznie jest jeden haczyk... przy wyłączaniu ESP nie wolno trzymać hamulca. Przetestowałem to dziś wg poniższego opisu znalezionego na tym forum i faktycznie za każdym razem działa:

 

 

..... Launch Control - panowie już wiem jak zrobić aby za każdym razem ( prawie 9z 10 prób) zadziałał

 

Wujek - nie wciskaj hamulca nożnego przy wybieraniu ESP off - manual select gear box.....po prostu jedziesz, zatrzymujesz się i puszczasz hamulec ( my mamy odruch i lekko mamy wciśnięty )

a wię dla poprawnego zadziałania LC:

 

1. auto po dotarciu czyli na liczniku około 3500km, auto musi być rozgrzane min. 10km przejazdu po załączeniu silnika. ( błaha wiadomość ale często ludzie zapominają )

2. po zatrzymaniu auta puszczasz hamulec nożny

3. wciskamy ESP off około 2sek. powinno zapalić się DSC deaktywowane

4. wybieramy manual na skrzyni automatycznej

5 HAMULEC wciskamy

6. wciskamy gaz do końca

i jest flaga.......

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dziwna ta instrukcja. Ja nigdy nie wyłączam esp. Sport +, lewarek na lewo, hamulec podłoga, gaz podłoga i zawsze działa.
Opublikowano
Ta instrukcja z tego co kojarzę była do wersji M. Nie wiem jak to koledze działa bo w zwykłych wersjach przecież trzeba trzymać hamulec bo auto zacznie samo jechać.
Opublikowano
czyli koszt tej pompy czy rozrządu to takie extremalne naprawy które się mogą zdarzyć a nie muszą czy jest coś jeszcze tak drogiego w naprawie czy reszta już jest w miarę tania? zawieszenie ile by mogło kosztować? 2tyś? pytam bo chcę wiedzieć czy po zakupie takiego auta będzie mnie stać na jego utrzymanie bo nie sztuką jest kupić ale utrzymać auto. zastanawiałem się czy nowego z salonu kupić wtedy jest gwarancja ale wartość auta szybko spada dlatego taki 3/4 letni myślę że będzię dobrym wyborem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
amortyzatory w zawieszeniu regulowanym kosztują 10 tys i nie ma zamienników
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w standardowyn zawieszeniu nie ma takich
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystko jest w necie, drobinki metalu w oleju, poszukaj sobie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.