Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Inny kod to na pewno, ciekawy jestem co realnie zostało zmodyfikiwane ;)

http://www.unixnerd.demon.co.uk/b48.html

 

Jeszcze pytanie czy ma ktoś w kolorze niebieski śródziemnomorski?? Czy do m sport pasuje??

Ewentualnie szafirowo czarny.

Są zdjęcia mojej szafirowoczarnej F30 w galerii.

Instagram: @kolczasty
  • Moderatorzy
Opublikowano

Problem z kolorami stadardowymi do M-Sport jest duży . Masz ograniczoną liczbę kolorów dla M-Pakiet kolory czyli szafirowo-czarny, srebrny ,szary mineralny, czerwień Melbourne oraz klasyczny Estoril :-) czyli 5 kolorów. Reszta kolorów jest niedostępna w M-Paku i poza powyższymi możesz dobrać tylko coś odpłatnie z palety Indywidual (dodatkowe 4 kolory) dlatego ja dobrałem Tanzanit metallic (bo nie można było wziąć do M-Paku śródziemnomorskiego met.) :D - taka polityka BMW :duh: . Akurat śródziemnomorski by bardzo pasował do M-Pakietu.

Miałem szafirowo - czarny w E90. Pasuje do M ale ja już mam dosyć czarnego koloru - od 10 lat praktycznie same czarne u mnie były :-) - wiecznie brudne lub zakurzone auto i wszystko widać :D . Na tanzanicie też ale znacznie mniej niż na czarnym.

W użytkowaniu mam jeszcze czarny mat - brud widać ale kurzu nie :D . Poza tym brud pow 200km/h odpada :norty: :norty: :norty:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano (edytowane)

przepraszam że się wtrącę w rozmowę...

My robiliśmy 28i na hybrydzie, dp, cooler wagnera, mody chłodzenia oleju skrzyni oraz silnika + soft silnika. Na razie efekt jest 330ps/460Nm i walka z softem trwa, na razie nie jest to jeszcze finalny setup...

 

co do n20b20 20i należy pamiętać że tam jest sprężanie 11:1 i trzeba uważać na stukowe, nie proponujemy dmuchać tam tak jak do 28i gdzie jest sprężanie 10:1

 

https://www.facebook.com/HypertechRacing/posts/1154301677920222

Edytowane przez Hypertech
  • Moderatorzy
Opublikowano
Niezły wynik ale to ile rzeczy jest zmienionych w mechanice zdaje mi sie potwierdzać ze 300+ samym softem jest mało realne, chyba ze B48 to jakiś mega wydajniejszy motor.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te 5 kolorów w m pakiecie ( oczywiście też płatne dodatkowo) ?? Czyli koło 4 tysi?? Szkoda że nie ma tego śródziemnomorskiego :/ nie można mieć wszystkiego ;)
male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak dodatkowo, zapomnieliście jeszcze o białym który jest za 0 pln :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, jeżeli to nie problem prosiłbym na priva lub maila [email protected] zdjęcia waszych cacek ;) bardzo zależy mi na czarnym, tanzanit, estoril, biały odpada ( jeszcze 2 lata temu bym wziął bez zastanowienia ale teraz dużo aut śmiga w tym kolorze)

Kurcze jak skalkulowalem 330i x drive automat w m paku to wychodzi tyle samo co sportline tylko zrezygnowałem z hk,pakietu pl ( wezmę tylko czujniki i ledy) w standardzie są ledowe halogeny i podświetlenie ambient.

Nagłośnienie zmienię z czasem....

A te podgrzewane siedzenia do m pakietu można dobrać ( nie wiem czy warto...)

Dzięki temu forum pogląd na moją przyszła f30 zmienił się diametralnie ;) tylko czy ten zawias sportowy w codziennej jeździe nie przeszkadza?

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

Co do xdrive to trudny wybór. Ja mam i latem żałuje, że go wziąłem, a zimą cieszę się, że go mam. Napęd na tył da Ci więcej zabawy latem (dużo lepsze prowadzenie, czuć, że samochód jest lepiej wyważony) ale zimą na śliskim będziesz jechał jak dziadek i nie powyprzedzasz. Pytanie gdzie mieszkasz, jak są odśnieżane drogi zimą i czego potrzebujesz.

 

Co do pakietów to zwróć uwagę na rozkładaną tylną kanapę. Jak 2 lata temu konfigurowałem to była tylko z jakimś pakietem załadunkowym, który był częścią polskiego pakietu.

 

Podgrzewane fotele polecam, rozgrzanie silnika chwilkę trwa.

 

Co do Launch Control to moim zdaniem jest przereklamowane. Mam to, i użyłem z 5 razy głównie przy mierzeniu przyśpieszenia do setki i zapomniałem o tym. Procedura aktywacje jest mocno upierdliwa, nie zawsze zaskakuje (musi być mocno rozgrzany, nie wyłączany przez ileś minut przed itp). A do tego mam wrażenie, że przed puszczeniem hamulca sprzęgło jest załączone co nie służy za dobrze skrzyni, sprzęgłu i silnikowi.

 

Jeżeli chodzi o zawieszenie to ja mam jeszcze twardsze niż M i na dobrych drogach po których jeżdżę w 90% zarówno na kołach 18'' i 20'' jest ok. Czasami jeżdżę po drogach 3 ciej kategorii koło Kielc i tam na 18 jest słabo ale jeszcze akceptowanie, ale na 20 już jest słabo nawet dla mnie, miłośnika sportowego zawiasu.

Edytowane przez darekme
Opublikowano
Prowadzac auto wydaje sie, ze standardowe zawieszenie jest zbyt konfortowo zestrojone. Natomiast zdarza sie, ze pasazerowie narzekaja na brak komfortu. Poniewaz jezdzimy czesto w dlugie trasy, jeszcze twardsze zawieszenie nie pasowaloby do sposobu wykorzystania auta. Dla wiekszosci jezdzacych BMW priorytetem jest dynamika, wiec doradza Tobie M zawieszenie badz pozniejsza modyfikacje.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie x drive.

To czy z rwd jest ciężko jak popada deszcz, czy dopiero na błocie posniegowym etc. Na lodzie wiadomo to tylko kolce...

Mieszkam w Szczecinie.... Do gór daleko a wydawać 10 tysi to już sam nie wiem :/ zagwostka :/

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ani na sniegu ani na deszczu nie mialem jeszcze zadnych nieprzyjemnych sytuacji, ktore by mnie mocno zaskoczyly. Pare razy tylko kontry i odpuszczenie gazu byly konieczne, jak zapomnialem sie zima w zakretach. Jezdzilem tez zima w sniezyce po gorach w Kotlinie Klodzkiej i zupelnie bez przygod. Z wlaczonymi systemami kontroli trakcji nawet na sniegu trudno wprowadzic auto w poslizg.

 

Tylko musisz sobie odpowiedziec na pytanie czy Twoj styl jazdy i to, czego oczekujesz od auta bardziej pasuje do RWD czy XD. A jesli lubisz czasem poszalec to nie zastanawiaj sie w ogole nad XD.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Odnośnie x drive.

To czy z rwd jest ciężko jak popada deszcz, czy dopiero na błocie posniegowym etc. Na lodzie wiadomo to tylko kolce...

Mieszkam w Szczecinie.... Do gór daleko a wydawać 10 tysi to już sam nie wiem :/ zagwostka :/

 

To jak nie jesteś zdecydowany to bierz opcję z 10 tys w kieszeni i mniejszym spalaniem. Albo umów się z dealerem na jazdę próbną 330 RWD jak będzie padał deszcz i sam się przekonaj czy dla Ciebie ok.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, jeżeli to nie problem prosiłbym na priva lub maila [email protected] zdjęcia waszych cacek ;) bardzo zależy mi na czarnym, tanzanit, estoril, biały odpada ( jeszcze 2 lata temu bym wziął bez zastanowienia ale teraz dużo aut śmiga w tym kolorze)

 

Mój kolor (Tanzanit) zobaczysz sobie w galerii 4-ek. Estoril zobaczysz w galerii Randala. Czarny tez jest w galerii. Przeszukaj galerię bo praktycznie wszystkie kolory są :-)

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
rozmawiałem z chłopakami i 330i bez problemu pod 300 ps i ponad 400 nm, takiego wyniku nigdy z 320i nie da rady uzyskać bez daleko idących modyfikacji...

Z 330i zrobisz to samo co z 20i (zakładając, że są tak samo podatne jak n20).

Po boxie tylko mam 260KM i 390Nm.

Kolega Boleknh robił próbę softu (nie ma żadnych innych modów), wyszło 300KM, ale wtedy już przydałby się Downpipe.

 

Boxem z 28i chłopaki wyciągali ok. 280KM i 420Nm. Więc i tak jak chcesz przekroczyć 300KM to musisz zrobić dalsze mody, no chyba, że 30i będzie bardziej podatny.

W każdym razie, patrz na prawdziwe realizacje, a nie na katalog firmy tuningowej. Wszystko kwestia tego co planujesz zrobić z autem dalej, czy będziesz dokładał kolejne klocki, czy pozostaniesz na boxie. Jeśli planujesz tylko box, to 30i wydaje się lepszym wyborem. Jeśli box, poźniej program + resztę gratów, to z 20i wyciągniesz to samo. Oczywiście w tych rozważaniach zakładam analogiczną tuningowalność jak dla n20. Jak jest naprawdę- czas pokaże.

 

Tu masz jeszcze wynik kolegi bolka z 20i po sofcie, zdecydował się na bezpieczniejszą opcję- czyli niższy przyrost:

13122803_1152571678127588_3480206832594177417_o.jpg

 

Oraz porównanie mojego 20i (box) i bolka (soft), jak widzisz jesteśmy gdzieś pomiędzy stockowym 28i, a 28i z boxem:

http://guitarspot.pl/images/BMW/boxvsecu.JPG

  • Moderatorzy
Opublikowano
Co do Launch Control to moim zdaniem jest przereklamowane. Mam to, i użyłem z 5 razy głównie przy mierzeniu przyśpieszenia do setki i zapomniałem o tym. Procedura aktywacje jest mocno upierdliwa, nie zawsze zaskakuje (musi być mocno rozgrzany, nie wyłączany przez ileś minut przed itp). A do tego mam wrażenie, że przed puszczeniem hamulca sprzęgło jest załączone co nie służy za dobrze skrzyni, sprzęgłu i silnikowi.

 

Procedura wcale nie jest upierdliwa, u mnie zaskakuje zawsze (no ale nigdy nie próbowałem na zimnym silniku). Robi świetne wrażenie i umożliwia idealny start. Czy szkodzi czy nie szkodzi to zbytnio mnie nie interesuje bo skoro taka funkcja jest to po to aby z niej korzystać, zresztą chyba po kilku startach sama ma zabezpieczenie i nie załączy się (tak przynajmniej jest w M Powerach).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nurtuje mnie, czy producent podaje wynik 5.9 przy zastosowaniu LC, bo np w przypadku 650 gc różnica w sprincie do 100 to ok 1s bez LC

4.4/5.3 to jednak sporo, taki się to wydaje chytry trik :mrgreen:

Podobnie jest w przypadku 750ix , Gofra 7r, RS6 c7 wszędzie ok 1s.

 

Co do Launch Control to moim zdaniem jest przereklamowane. Mam to, i użyłem z 5 razy głównie przy mierzeniu przyśpieszenia do setki i zapomniałem o tym. Procedura aktywacje jest mocno upierdliwa, nie zawsze zaskakuje (musi być mocno rozgrzany, nie wyłączany przez ileś minut przed itp). A do tego mam wrażenie, że przed puszczeniem hamulca sprzęgło jest załączone co nie służy za dobrze skrzyni, sprzęgłu i silnikowi.

 

Procedura wcale nie jest upierdliwa, u mnie zaskakuje zawsze (no ale nigdy nie próbowałem na zimnym silniku). Robi świetne wrażenie i umożliwia idealny start. Czy szkodzi czy nie szkodzi to zbytnio mnie nie interesuje bo skoro taka funkcja jest to po to aby z niej korzystać, zresztą chyba po kilku startach sama ma zabezpieczenie i nie załączy się (tak przynajmniej jest w M Powerach).

 

Mnie się wydaje, że czy to procedura czy odkręcanie przy każdej możliwości bez LC daje autu w kość, co nie znaczy oczywiście, że cały żywot samochód ma toczyć się w trybie eco :wink:

Jak zawsze skrajności są mało wskazane.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano
Oczywiście że tak. Stąd pała tylko na rozgrzanym silniku, to samo LC. Olej co 8-10 tyś. Po dziurach 2 km/h. Cóż mogę więcej zrobić dla mojej małej :norty:
Opublikowano

Mnie się wydaje, że czy to procedura czy odkręcanie przy każdej możliwości bez LC daje autu w kość, co nie znaczy oczywiście, że cały żywot samochód ma toczyć się w trybie eco :wink:

Jak zawsze skrajności są mało wskazane.

 

Moim zdaniem jest spora różnica pomiędzy wciśnięciem gazu w podłogę przy normalnym ruszaniu a wciśnięciem na Launch Control gdy sprzęgło jest załączone a samochód trzymają hamulce. Wydaje mi się, że jedyną funkcją LC jest przyblokowanie obrotów i dokładnie to samo można by osiągnąć bez niej nie wciskając gazu w podłogę.

 

Co do rzeczywistych przyśpieszeń to mój ma z power kitem robić setkę w 4,7 s a robi w 4,5 (na Michelinach Super Sport).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wow 4,5 to super wynik!! No ale to r6 ;)

Mam jeszcze jedno pytanie czy hamulce w m pakiecie są te same co w standardzie??

Oraz czy wydech też standardowy?? Cudów od 4 cylindrów nie można oczekiwać ;)

male-bmw-2.png
Opublikowano
Jak bierzesz w automacie 330i to zapomnij o większych niutonach niż 410-420 bo będziesz zbierał ZF-e z ulicy po 50 tys.km.Ta skrzynia max co może przenieść to 450nm dane producenta więc należy odjąć te 10% aby spokojnie jeżdzić a więc na automacie max 300km i 420nm.U mnie w 420i przy 300k już się robiło gorąco bez DP i IC nie ma co się pchać pod 300 koni.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie się wydaje, że czy to procedura czy odkręcanie przy każdej możliwości bez LC daje autu w kość, co nie znaczy oczywiście, że cały żywot samochód ma toczyć się w trybie eco :wink:

Jak zawsze skrajności są mało wskazane.

 

Moim zdaniem jest spora różnica pomiędzy wciśnięciem gazu w podłogę przy normalnym ruszaniu a wciśnięciem na Launch Control gdy sprzęgło jest załączone a samochód trzymają hamulce. Wydaje mi się, że jedyną funkcją LC jest przyblokowanie obrotów i dokładnie to samo można by osiągnąć bez niej nie wciskając gazu w podłogę.

 

Co do rzeczywistych przyśpieszeń to mój ma z power kitem robić setkę w 4,7 s a robi w 4,5 (na Michelinach Super Sport).

Mnie się wydaje, że czy to procedura czy odkręcanie przy każdej możliwości bez LC daje autu w kość, co nie znaczy oczywiście, że cały żywot samochód ma toczyć się w trybie eco :wink:

Jak zawsze skrajności są mało wskazane.

 

Moim zdaniem jest spora różnica pomiędzy wciśnięciem gazu w podłogę przy normalnym ruszaniu a wciśnięciem na Launch Control gdy sprzęgło jest załączone a samochód trzymają hamulce. Wydaje mi się, że jedyną funkcją LC jest przyblokowanie obrotów i dokładnie to samo można by osiągnąć bez niej nie wciskając gazu w podłogę.

 

Co do rzeczywistych przyśpieszeń to mój ma z power kitem robić setkę w 4,7 s a robi w 4,5 (na Michelinach Super Sport).

 

Zgadzam się, jednak pisząc "odkręcanie" chodziło mi raczej o strzał ze sprzęgła na starcie, czy też zmiana biegów bez puszczania gazu, co również moim zdaniem nie jest przyjazne dla samochodu.

Świetny wynik, mierzyłeś RL ?

Awd na starcie daje radę, przy wyższych prędkościach przewaga przeistacza się w wadę, ale do 100, F80 nie odjechała by znacząco, powyżej byłby już wiatrak :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Jak bierzesz w automacie 330i to zapomnij o większych niutonach niż 410-420 bo będziesz zbierał ZF-e z ulicy po 50 tys.km.Ta skrzynia max co może przenieść to 450nm dane producenta więc należy odjąć te 10% aby spokojnie jeżdzić a więc na automacie max 300km i 420nm.U mnie w 420i przy 300k już się robiło gorąco bez DP i IC nie ma co się pchać pod 300 koni.

 

 

U mnie jest ta skrzynia i z power kitem od BMW na który dają gwarancje jest właśnie 450 Nm. Nie byłem ze swoim na hamowni ale wszelkie inne pomiary jakie znalazłem w necie pokazują, że w rzeczywistości ten silnik ma więcej koni i momentu niż podają w papierach. Tak więc ja bym obstawiał, ze ta skrzynia jeszcze pociągnie z 10% więcej niż jej podają w parametrach.

Jako ciekawostkę dodam, że Alpina wkłada do tej samej skrzyni jakiś konwerter momentu i przepuszcza przez nią 600 Nm. http://www.alpina-automobiles.com/en/models/b3-biturbo/transmission/

Opublikowano

 

Zgadzam się, jednak pisząc "odkręcanie" chodziło mi raczej o strzał ze sprzęgła na starcie, czy też zmiana biegów bez puszczania gazu, co również moim zdaniem nie jest przyjazne dla samochodu.

A racja :) To mi się włączyło wąskie myślenie z perspektywy automatu gdzie takich sztuczek już nie da rady :)

 

Świetny wynik, mierzyłeś RL ?

 

 

Tak, z zwenętrzną anteną GPS więc wynik powinien być dokłany

 

Awd na starcie daje radę, przy wyższych prędkościach przewaga przeistacza się w wadę, ale do 100, F80 nie odjechała by znacząco, powyżej byłby już wiatrak :mrgreen:

To prawda. I wydaje mi się, że też zamula wejście na obroty. Parę razy sprawdziłem się spod świateł (bez LC) z 328 i byłem minimalnie z przodu, max o jedną długość samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli reasumując napęd na 4 koła daje lepsze przyspieszenie do 100??

Oczywiście mowa o suchym bo na mokrym czy błocie posnuegowym przy szybkim ruszaniu rwd nie ma szans.

Jak to jest z tym napędem bo na forum reż różnie piszą :/

X drive to stały napęd 4x4 czy dołączany na przód ( czy daje to jakąkolwiek przewagę na korzyść x przy szybko pokonywanych zakrętach, przy wyższych prędkościach? J

Jeżeli uda mi się zakupić 330i to móc podchodzaca pod 300 ps mi wystarczy ( aktualnie nie bmw, diesel po chipie 180 ps i 390 nm) więc przesiadka na benzynę 300 ps i granica 430 nm to będzie i tak jak dla mnie nie ukrywając terapia szokowa i nieopadajacy banan z twarzy przy każdym ruszaniu ;)

A wydaje mi się że tak jak kolega napisał ta sama skrzynia jest w 335i i jakoś znosi 450 nm z gwarancją:)

Mize jeszcze ktoś odpowie mi czy z m pakietem wydech ten sam?? Chyba nie warto czekogolwiek z nim robić bo to tylko 4 cylindry?? Czy może można w salonie zamówić inny wydech( czy daje to cokolwiek oorocz dźwięku? ) hamulce z m pakietem są takie same jak w serii 330i, oraz czy hamulce w 320i są te same co w 330i?? Czytałem iż f30 dosyć slabiutko hamuje z podstawowymi silnikami :/

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.