Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam sprężyny eibach pro kit i amortyzatory bilstein B8. Jestem bardzo zadowolony. Samochód jest dużo sztywniejszy, szybciej reaguje na skręt, nie przechyla się na boki i tył/przód. Do tego nie jest obniżony (może max 1 cm) przez co samochód nie wiesza się na byle progu i spokojnie można jeździć po po drogach drugiej kategorii. Na początku założyłem sprężyny H&R z tymi samymi amortyzatorami ale kompletnie się to nie nadawało do jazdy. Sprężyny były za krótkie, samochód nie miał prawie nic amortyzacji i był za nisko.
Opublikowano
Miałem taki zestaw w X1(to dopiero jest miekkie) B12(b8 plus eibach) auto faktycznie bylo sztywniejsze ale do 3jki z Adapatacyjnym przepaść...
Opublikowano

Darekme,

 

dzięki za opinię. Piszesz, że auto niewiele co obniżyło się, a w specyfikacji producenta jest: obniżenie przód 25-30mm, tył 25mm.

 

Możesz zrobić fotkę swojego auta z profilu, żeby porównać ze standardowym zawieszeniem?

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

jest fajny. Jak masz 20 lat to tylko e90 :mrgreen: . Ale jak trochę więcej to F30 z adaptacyjnym bardziej cieszy. U mnie na polskich drogach lokalnych 90% jestem w trybie komfort bo jak jestem w sport to mi się dzieci budzą :mrgreen: . W sport przypomina trochę e90 ale siedzi się wyżej i zawieszenie jest bardziej "wyrafinowane", co powoduje, że doznania są mniej sportowe (pewnie zależy też od wielkości i wagi auta). Ale rzeczywiście na krętych dobrych mazurskich drogach fajnie się jeździ bez dzieci i żony.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Miałem taki zestaw w X1(to dopiero jest miekkie) B12(b8 plus eibach) auto faktycznie bylo sztywniejsze ale do 3jki z Adapatacyjnym przepaść...

 

To odwrotnie jak u mnie - w X1 jest bardzo twarde ale mam zawieszenie M wg.mnie nawet za twarde do crossovera.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Na zagranicznych forach pojawily sie informacje o fabrycznej wadzie silnikow B48 20i oraz 30i (3er LCI, nowy X1, 2er Tourer). Prawdopodobnie w tych silnikach wystepuja problemy z panewkami (axiallager, nie znam dokladnej terminologii). Po stosunkowo niewielkich przebiegach wystepuje ryzyko zatarcia silnika. W najblizszym czasie BMW ma podjac decyzje o ewentualnej akcji serwisowej.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja myślałem iż po LCI auto jest tak dopracowane iż kupować w ciemno można - to seria 3/4 z 2015 najlepszy wybór. ....?
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Opublikowano
Darekme,

 

dzięki za opinię. Piszesz, że auto niewiele co obniżyło się, a w specyfikacji producenta jest: obniżenie przód 25-30mm, tył 25mm.

 

Możesz zrobić fotkę swojego auta z profilu, żeby porównać ze standardowym zawieszeniem?

 

Akurat mam:

 

OEM przod

http://i68.tinypic.com/n2iwec.jpg

 

OEM tył

 

http://i65.tinypic.com/21l94dl.jpg

 

Eibach + bilstein B8 przod

http://i64.tinypic.com/16878eo.jpg

 

Eibach + bilstein B8 tyl

 

http://i63.tinypic.com/24dmols.jpg

 

 

 

HR + Bilstein B8 przod

 

http://i68.tinypic.com/105z4hf.jpg

 

 

HR + Bilstein B8 tyl

http://i67.tinypic.com/w9uyl1.jpg

Opublikowano
Bo ludowe porzekadła mawiają, że nie kupuje się auta/silnika itp. w pierwszym roku produkcji. Gdyby chodziło tylko o LCI to teza maja22 jest prawidłowa. Jednak tu mamy także nowy silnik i to była tylko kwestia czasu kiedy pojawią się jakieś wady wieku dziecięcego.
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Adaptacyjne zawieszenie M, ma 2 tryby: Comfort i Sport. W trybie komfort jest tak samo jak na standardowym zawieszeniu BMW, a w trybie Sport – amortyzatory się usztywniają, przez co zawias jest sztywniejszy – i jest to bardziej zbliżone do stałego zawieszenia M. Czyli masz tak jakby 2 zawieszenia w jednym, na codzień komfort, a jak chcesz dynamicznie po zakrętach lub dobrej drodze polatać – to Sport. Nie ma tam jednak żadnego stopniowego ustawiania, jest po prostu albo standardowo miękko albo twardo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dobrze ze zdążyłem kupić jedna z ostatnich sztuk z n20 (ponoć udoskonalonym) :norty:
Opublikowano
Tak naprawdę każdy z nas jest w większym lub mniejszym zakresie testerem sądząc po tym, że producenci przemycają pewne sprawdzone rozwiązania do nowszych modeli.
Opublikowano
Potwierdzam :) adaptacyjny zawias jest super na nasze drogi.

 

Ale jak to mozna mniej wiecej porownac ..czy adaptacyjny w trybie Comfort to mniej wiecej ta sama twardosc co zwykly zawias, a kolejne tryby adaptacyjnego tylko bardziej go usztywniaja ?

Adaptacyjne zawieszenie M, ma 2 tryby: Comfort i Sport. W trybie komfort jest tak samo jak na standardowym zawieszeniu BMW, a w trybie Sport – amortyzatory się usztywniają, przez co zawias jest sztywniejszy – i jest to bardziej zbliżone do stałego zawieszenia M. Czyli masz tak jakby 2 zawieszenia w jednym, na codzień komfort, a jak chcesz dynamicznie po zakrętach lub dobrej drodze polatać – to Sport. Nie ma tam jednak żadnego stopniowego ustawiania, jest po prostu albo standardowo miękko albo twardo.

 

Ale chyba sa tez 4 tryby ogolne pracy auta :Eco, Comfort, Sport,Sport plus ( o ile nie przekrecilem ) - to jak te tryby maja sie do ustawienia zawiasu ? - zawias ustawia sie oddzielna opcja ? czy tez w Eco i Comfort zawias jest zawsze Comfort , a w Sport i Sport + zawsze w trybie Sport ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Raz, że ustawienia trybu pracy zawieszenia i układu kierowniczego są konfigurowalne osobno dla trybu Sport (i możesz mieć sterowanie Comfort a zawias Sport co mi bardziej odpowiada). Dwa, że jest tak, że domyślnie w Eco i Comfort zawieszenie i układ kierowniczy jest ustawiony na tryb Comfort, a w Sport i Sport+ na sportowy.
Instagram: @kolczasty
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak. Posiada w LCI. Zresztą powinieneś mieć w konfiguratorze. Wybierz sobie 318i i 320i - tam masz model wirtualny więc będzie na 100% widać co jest z tyłu :-)

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Przy x3 miałem sytuację, że konfigurator pokazywał pokrętło idrive jak do wersji z nawigacją. Przy odbiorze auta dostałem zwykłe. Odwołałem się. Argumentując, że konfigurator pokazywał inne. Uznali reklamację i podmienili na swój koszt.

 

Warto zachować sobie zdjęcia z konfiguratora.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak podmienili, przecież pokrętło do navi jest zespolone z innymi przyciskami funkcyjnymi ? Chyba że miałeś je odłączone :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.