Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli dużo jeździsz, to jest to najlepsza opcja. Mam nadzieję, że B47 ma lepszą kulturę pracy, niż jego poprzednik, bo w mieście ciężko się tego klekotu słucha. W trasie jest okay. Spalanie w trójce przy tym silniku śmiesznie małe.

Gratulacje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy

 

W marcu tego roku przyjdzie czas wyboru nowego samochodu. Kwota jaką mogę realnie przeznaczyć na ten cel to 155 kPLN brutto. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad F30 w wersji sedan. Jestem już "starym dziadem" :-) więc nie będę jeździł od odcięcia do odcięcia a i kwota znacznie ogranicza. Patrząc realnie mogę wybrać 2.0 w D albo Pb 150 vs. 180 KM przy czym ważna informacja jest taka, iż cena paliwa nie ma znaczenia. Z tematów must be: automat, bezdyskusyjnie. Raczej alcantara niż skóra, chociaż ortodoksem nie jestem, sedan. Proszę podpowiedzcie co do silników. Nie chciałbym Was urazić, ale konkurencyjnie rozpatruję Mondeo. W tej cenie / po rabatach, które w F wynoszą 20% / jest on praktycznie wszystkomający na cztery koła jeżdżący...ale marzy mi się BMW, a propos, jakie rabaty daje BMW ? Czy możecie mi coś podpowiedzieć, nakierować, pomóc ? Byłbym wdzieczny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Rabaty są różne, zdaje się koło 10% oscylują. Przy tej kwocie myśmy kupowali na firmę 320i sedan w automacie i była to bardzo prosta wersja bez bajerów. W takim budżecie zastanowiłbym się nad demówką, wyjdzie dużo lepsze wyposażenie. No i 320i przy spokojnej jeździe pali 6-7l średnio, a koszty ew. napraw dużo niższe niż klekot.
Opublikowano
Nie spodziewam się wodotrysków, ale rozumiem, że da się jakoś tym poruszać. Mniej więcej o czymś takim myślałem...
Opublikowano

Jeździłem nowym fordem Mondeo. Sprawia wrażenie bardzo ociężałego. Do tego jego spore wymiary mi nie pasują w mieście. Sedan bmw f30 jest (dla mnie) idealny, jak uszyty na miarę garnitur. No i duma z posiadania... Skoro o nim marzysz, to warto.

 

Testowałem VW Passata b8, nowe i stare Audi A4, Mercedesa C, Mondeo nowego i mk iv, Peugeota 508, Citroena C5. Każde ma jakieś atuty. Ale jak przejedziesz się potem do bmw 3, to nie chcesz innego. To auto ma wszystkie cechy w najlepszych proporcjach, np. Zawieszenie mega trzymające a jednocześnie dość komfortowe, zupełnie inne niż Audi, Vw, Mondeo...

 

Jeżeli już rozważałbym inne tańsze auto jako alternatywę do f30 to Passata zamiast Mondeo.

 

Ps. Za 155 tys po rabatach kupisz nowe do produkcji 320d z automatem, ledami i kilkoma dodatkami jedynie bez mpakietu i navi. Miałem podobny budżet. Też pierwotnie myślałem 318d/320i, a po jazdach, posłuchaniu forumowiczów i negocjacjach stanęło na 320d.

Ps2. Peugeot 508 ma świetne fotele. Duzo wygodniejsze niz te z Vw, Audi. A moze i nawet od sportowych bmw.

Opublikowano

Ford 180 KM 4x4 w automacie - może i ociężały... CO do foteli 508, mam od 2 lat ,100 kkm i po długiej trasie cierpię, ale to ja, może Tobie pasowały.

 

320D to cennikowo 153 kPLN, dodam automat i po wszystkim, szczerze na navi mi najmniej zależy. a propos, są dwie skrzynie normalna i sportowa, różnica w cenie żadna, a funkcjonalnie ?

Opublikowano
Skrzynia sportowa dostajesz manetki przy kierownicy (poprawa wyglądu, bo jak miałem, to może kilka razy tylko użyłem). Skrzynia sportowa jest także inaczej zaprogramowana. Przyśpiesza z takim uderzeniem w plecy, agresywniej. Niektórzy to lubią ja nie. Trzecia różnica to funkcja launch control z tego co pamiętam.
Opublikowano

320D to cennikowo 153 kPLN, dodam automat i po wszystkim

 

Dostaniesz dużo, dużo więcej. Na jakich opcjach wyposażenia Tobie zależy? Jeździłeś już testowo w ogóle f30, czy jeszcze nie?

Opublikowano
Ps. Za 155 tys po rabatach kupisz nowe do produkcji 320d z automatem, ledami i kilkoma dodatkami jedynie bez mpakietu i navi. Miałem podobny budżet. Też pierwotnie myślałem 318d/320i, a po jazdach, posłuchaniu forumowiczów i negocjacjach stanęło na 320d.

Przecież ten diesel jest koszmarny. Jechałem F30 320d i był to jeden z najgorszych diesli jakie miałem okazje w życiu prowadzić. Pasuje do renówki, nie do BMW. Ani nie jedzie ani nie brzmi ani nie jest premium ani nie jest dobrze wyciszony ani specjalnie opłacalny.

Opublikowano

Koledzy

 

Jeszcze nie jeździłem 3'ką. 1'ką w Mpakiecie i bardzo mi leżało.

Na co dzień jeżdżę 164KM w 508 i atmosferycznym benzynowym 165 w M6.

Cały czas myślę o benzynie, ona ma 184KM, lecz nie znam ch-ki

 

Co do must: automat, przyciemniane tylne szyby / może śmieszne, ale tak /, wygodne fotele / nie wiem jaka tapicerka, miałem i skórę i materiał i mieszane - materiały fajnie średniorocznie się sprawują /. Resztę możecie doradzić jako użytkownicy, Wy wiecie i czujecie co jest must w BMW

Opublikowano

Koledzy

 

Jeszcze nie jeździłem 3'ką. 1'ką w Mpakiecie i bardzo mi leżało.

Na co dzień jeżdżę 164KM w 508 i atmosferycznym benzynowym 165 w M6.

Cały czas myślę o benzynie, ona ma 184KM, lecz nie znam ch-ki

 

Co do must: automat, przyciemniane tylne szyby / może śmieszne, ale tak /, wygodne fotele / nie wiem jaka tapicerka, miałem i skórę i materiał i mieszane - materiały fajnie średniorocznie się sprawują /. Resztę możecie doradzić jako użytkownicy, Wy wiecie i czujecie co jest must w BMW

 

I jeszcze jedno - muszę u oficjalnego Dealera

Opublikowano

Przecież ten diesel jest koszmarny. Jechałem F30 320d i był to jeden z najgorszych diesli jakie miałem okazje w życiu prowadzić.

 

Mówisz o wersji po liftingu? To nowy silnik, postawiono na poprawę kultury. Może za kilka lat będę narzekał, ale po jazdach testowych nie narzekałem.

 

W tej cenie jest jeszcze 328i.

Opublikowano

Tapicerka w m-pakiecie najprzyjemniejsza...

 

Wcześniej miałem półskórę. Ale te boczki mnie albo ziębiły albo pociły. Trzeba się chyba jednak zdecydować albo materiał albo skóra. Teraz idę w materiał z pakietu sport. Lepiej mi się w materiale jeździ, siedzi.

 

Po liftingu do foteli sportowych jest za 0 zł tapicerka z pakietu sport z kontrastowymi szwami bez potrzeby zakupu pakietu.

Opublikowano

Nie wiem, mi budżet się skończył, więc nawet nie sprawdzałem. :mrgreen:

 

Tak czy inaczej przejedź się jak najszybciej wersją demo. Zapytaj też o auto na weekend lub chociaż kilka godzin.

Opublikowano
W cenniku nie ma 328i jest 330, ale to już idziemy...sami wiecie

 

Z 320i starczyłoby Tobie na mpakiet w tym budżecie. Miałem ten silnik w x3. Tam auto było za ciężkie. Chociaż i tak po wciśnięciu gazu 8.4 do setki było git. Gorzej przy większych prędkościach. W serii 3 będzie sporo lepiej.

 

Zwróć tylko uwagę na pewien niuans. 320i z manualem ma wg specyfikacji moment obrotowy 290nm. Z automatem 270nm. Różnica niewielka, ale warto wiedzieć.

Opublikowano
za 155 tyś to szczerze ciężko o fajnie skrojoną f30. Ja skonfigurowałem swoją 240tys i zrezygnowałem z z paru rzeczy :). W tych pieniążkach kupiłbym nowego superba 4x4 190KM 2,0d w kombi, bardzo mi się podoba. Ewentualnie jak koledzy wcześniej pisali poszukaj jakiejś demo.
Opublikowano

Kurczaki, 320i + Mpakiet + automat i dorbnostki - chyba raczej się da, z konfiguracji wynika jakieś 175 kpln. Ja wiem, że zawsze można...

 

Ile czeka się na 3'ke od zamówienia do realizacji ?

Opublikowano
Jeździłem nowym fordem Mondeo. Sprawia wrażenie bardzo ociężałego. Do tego jego spore wymiary mi nie pasują w mieście. Sedan bmw f30 jest (dla mnie) idealny, jak uszyty na miarę garnitur. No i duma z posiadania... Skoro o nim marzysz, to warto.

 

Testowałem VW Passata b8, nowe i stare Audi A4, Mercedesa C, Mondeo nowego i mk iv, Peugeota 508, Citroena C5. Każde ma jakieś atuty. Ale jak przejedziesz się potem do bmw 3, to nie chcesz innego. To auto ma wszystkie cechy w najlepszych proporcjach, np. Zawieszenie mega trzymające a jednocześnie dość komfortowe, zupełnie inne niż Audi, Vw, Mondeo...

 

Jeżeli już rozważałbym inne tańsze auto jako alternatywę do f30 to Passata zamiast Mondeo.

.

Dodam coś od siebie...

Przez 4 lata użytkowałem mondeo mk4 w automacie, diesel i wypasie. Jeździło mi się nim bardzo dobrze. Był wygodny, komfortowy i w miarę dynamiczny. W między czasie (przez jakiś rok) zacząłem jeździć F30 którą mam obecnie. I powiem tak...jak to kolega felixo powiedział :"jak uszyty na miarę garnitur". Mam takie samo odczucie. Jeden preferuje takie samochodu, drugi bardziej ociężałe. Ma to swoje plusy i minusy. Ja jak przesiadałem się z F30 do mondeo, wkurzałem się że jest takie inne j.w :mad2: Teraz nie mam tego problemu:)

Jeżeli potrzebujesz samochodu do miasta i na wypady poza miasto to bym brał F30. W przypadku użytkowania samochodu głównie w trasach rozważał bym zakup auta nieco większego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.