Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem mega pozytywnie zaskoczony że 320D 184 KM z automatem żwawo jeździ i mało pali!:) Dla porównania Punto 1,2 (86 KM) uzyskuje taki sam wynik;)
Opublikowano

Randall

 

Mam 320i i jestem bardzo zadowolony zarówno z osiągów, komfortu jak i spalania. W wersji 320i nie ma tego momentu jak w 320d, ale mnie to nie przeszkadza, tym bardziej że robię przebiegi <15k km rocznie i zwrot na zakupie diesla miałbym pewnie po 10 latach. Jeśli chodzi o spalania to w mieście 8-8.5l/100km a w trasie 6-7l/100km. Klekotu faktycznie nie ma i też zastanawiałem się nad jakimś wydechem, choć obecny dźwięk nie kłuje w uszy.

 

Na Twoim miejscu jeśli nie obawiałbym się założenia jakiegoś programu to poszedłbym w benzynę i cieszył się z osiągów :)

Opublikowano
Warto tez zastanowic sie nad opcja kupna 320d i instalacji Power Performance Kit. Cenowo powinno wyjsc taniej od 325d i auto bedzie wyposazone w silnik B47 nowszej konstrukcji. Moc po zalozeniu PPK jest na porownywalnym poziomie do 325d, a auto nie traci gwarancji. Niestety fabryczny kit BMW do silnika B47 nie jest jeszcze dostepny, ale ma byc wprowadzony do oferty na jesien.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Dobrze radzisz ras_e34, chyba tak zrobię, bo widzę że 325d to starszej konstrukcji silnik głośny i problemy z rozrządem. Nie wiem czy ten power kit nie jest już czasami dostępny.

Szkoda że ten 330i tyle pali ech, wtedy bym się nad niczym nie zastanawiał.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Randall

 

Mam 320i i jestem bardzo zadowolony zarówno z osiągów, komfortu jak i spalania. W wersji 320i nie ma tego momentu jak w 320d, ale mnie to nie przeszkadza, tym bardziej że robię przebiegi <15k km rocznie i zwrot na zakupie diesla miałbym pewnie po 10 latach. Jeśli chodzi o spalania to w mieście 8-8.5l/100km a w trasie 6-7l/100km. Klekotu faktycznie nie ma i też zastanawiałem się nad jakimś wydechem, choć obecny dźwięk nie kłuje w uszy.

 

Na Twoim miejscu jeśli nie obawiałbym się założenia jakiegoś programu to poszedłbym w benzynę i cieszył się z osiągów :)

 

Dzięki bardzo za odzew !

Jak wiemy moment odpowiada za "wciskanie w fotel" ale nie koniecznie za osiągi :) myślę że benzyna będzie lepszą opcją..

Opublikowano

randall

 

jedziłem 320i z 184Km i po chipie 270KM - powiem że po chipie auto jest rakietą( zmiana jest OGROMNA) można wiecej wycisnąć na jakieś 290KM ale po co męczyć aż tak silnika :) seryjne 184Km jest jak dla mnie mało efektowne dla 1,5t auta - jeśli masz teraz ON to troszeczkę początek jest męczący bo w ON Nm na początku obrotów robi wrażenie, w benzynie musisz mieć 2500-4500obr wtedy masz fajny liniowy wzrost przyspieszenia nie jak w ON .

ja kupiłem żonie 220i tylko po to aby zmodyfikować po 1roku na jakieś 260KM a dodatkowe pieniądze które zaoszczędziłem dałem na dodatkowe wyposażenie :).

w twoim przypadku nie zastanawiaj się tylko 320i i pożniej chip. Nowa seria 3 po LCI wydaje mi się iż jest lepiej wygłuszona ale to moje oddczucia

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Randall, ja bym brał benzyne. Dopóki nie zrobisz programu pewnie bedzie troche brakowalo depniecia w stosunku do obecnej fury ale kultura pracy benzyny to zrekompensuje. Poza tym twinscroll dmucha w miare szybko i nie trzeba wcale krecic wysoko zeby dynamicznie jechac.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak zrobię :) Zresztą lekko mniejszą moc z pewnością zrekompensuje mi automat którego teraz nie mam :x
Opublikowano

Randall,

sprawdź b47 + mody pewnie na 230-240km/500nm. Warto rozważyć bo kultura pracy jest bardzo ok. Basowo raczej niż benzynowo-sopranowy młynek do kawy :). Nie bronię diesla, (bo sam miałem 320i) ale to naprawdę ciekawa alternatywa w tym wydaniu. Trudno mi się wypowiedzieć jakie odczuwalnie B47 daje przyspieszenia, bo S nie wrzucam (silnik łatwo łapie obroty >3000), a procedura startu jest zabroniona na silniku na dotarciu (do 2000km). Ale jak jesteś z Warszawy lub okolic to wpadnij i obczaisz. Po mieście w sumie jeździ się przeważnie na momencie obrotowym, a ten w B47 jest więcej niż zadowalający.

Opublikowano

 

xlud, skąd jesteś? chętnie bym się spotkał.

 

Warszawa zdrój :mrgreen: . Napisz na priva to się ustawimy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Randall,

sprawdź b47 + mody pewnie na 230-240km/500nm. Warto rozważyć bo kultura pracy jest bardzo ok. Basowo raczej niż benzynowo-sopranowy młynek do kawy :). Nie bronię diesla, (bo sam miałem 320i) ale to naprawdę ciekawa alternatywa w tym wydaniu. Trudno mi się wypowiedzieć jakie odczuwalnie B47 daje przyspieszenia, bo S nie wrzucam (silnik łatwo łapie obroty >3000), a procedura startu jest zabroniona na silniku na dotarciu (do 2000km). Ale jak jesteś z Warszawy lub okolic to wpadnij i obczaisz. Po mieście w sumie jeździ się przeważnie na momencie obrotowym, a ten w B47 jest więcej niż zadowalający.

 

Dzieki bardzo za propozycje ale niestety mam daleko :(

Jeździłem B47 ale w 2 gran Tourer i zauważyłem jego cichsza prace i bdb osiągi. Ale jakoś mimo wszystko ciągnie mnie do benzyny ;)

Opublikowano
dzięki chłopaki za pomoc :cool2:

 

xlud, skąd jesteś? chętnie bym się spotkał.

 

warszawa zdrój :mrgreen: . Napisz na priva to się ustawimy.

Opublikowano

Wtrącę się miałem e90 2.0d 177 km teraz mam 235i pomijając piękny dzwięk r6 srednie spalanie 13l to

pomimo świetnego spalania w 3 na poziomie 6l to radość z jazdy rekompensuje ci wszystko .

moje zdanie jest takie jeśli naprawde dużo jeżdzisz 50 tyś rocznie to ciężka sprawa wybór pada na b47 jeżeli robisz

30 tyś rocznie i lubisz fan to weż benzynę

Nadmienie że przy oszczędnej jeżdzie w trasie różnice benzyna vs diesel są naprawde małe

dla przykładu u mnie 415 koni spalanie min 6.5 maxymalne 22.8

Trafnego wyboru życzę

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, kolejne pytanko w rodzaju szukania dziury w całym :D

 

Zbliża mi się pora na zakup opon, ze względu na warunki pogodowe w południowej Anglii odpuszczam zimówki, nie ma sensu, w zeszłą zime tylko raz jechałem po śniegu, i choć było interesująco :8) to jechałem i dojechałem, więc nowe opony będą letnie.

Wchodzę dziś na stronę KwikFita i znajduję tam takie coś Michelin Cross Climate

 

https://www.kwik-fit.com/tyres/search/details/michelin/crossclimate/t1010304

 

Od godziny czytam opinie, testy itd i wychodzi na, że to idealne rozwiązanie dla mnie.

 

Dwa pytania:

1. Ze strony KwikFita wychodzi że to jest run flat, a ja własnie nie mam i nie chcę run flatów.

2. Ktoś ma to cudo, jakie jest faktycznie, ściema czy postęp?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja właśnie pojeździłem 318D sport :) Jako, że od 3,5 roku mam już we krwi 320D, mogę opisać różnice zaobserwowane na gorąco.

1. Dużo słabsza i na dodatek w trybie sport (a tylko w tym trybie jeżdżę), jeździ na znacznie wyższych obrotach silnika.

2. w trybie komfort nie wyczułem turbodziury - w 320D jest ogromna

3. Inne brzmienie silnika, mniej fajne.

4. bardziej miękkie, komfortowe zawieszenie.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja dzis jezdzilem 320d, 190 km, automat, x-drive. Auto nowe, 231 km przebiegu, fajnie sie zbiera, dużo ciszej jak w autach z n47. Na zewnątrz też cichsze. Może nie tak jak w mojej f10 ale zawsze. Światła LED też robią robotę. W środku podświetlenie ambientowe.
Krzysztof
Opublikowano
A ja właśnie pojeździłem 318D sport :) Jako, że od 3,5 roku mam już we krwi 320D, mogę opisać różnice zaobserwowane na gorąco.

1. Dużo słabsza i na dodatek w trybie sport (a tylko w tym trybie jeżdżę), jeździ na znacznie wyższych obrotach silnika.

2. w trybie komfort nie wyczułem turbodziury - w 320D jest ogromna

3. Inne brzmienie silnika, mniej fajne.

4. bardziej miękkie, komfortowe zawieszenie.

 

Piszesz o 318D po liftingu? Czyli 150KM? Jakie koła? 17 cali?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam, odgrzebie kotleta pytaniami.

czy w silniku 2.0d 183 (chyba) ps jest łańcuch rozrządu? czy są z nim problemy? stuknął już ktos 200k km?

jak sprawdza się w bmw stan oleju? poziom oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest łańcuch, jest dużo aut z przebiegiem ponad 200t km i wszystko jest ok auta z 2009-2011 zepsuły opinie z powodu wadliwego rozrzadu -ale to pojawiało się przy 60-100 tys km.i nie we wszystkich autach. olej sprawdza się przez idrive ( wyświetlacz)

jeśli kupisz auto po 2011r. powinno być wszystko ok

Opublikowano

To ja się dołączę.

 

A nie ma przypadkiem serwisowego bagnetu ukrytego pod pokrywą silnika?

Chyba, że ten bagnet serwisowy był tylko w pierwszych modelach F30, a później z niego zrezygnowali. Korci mnie zajrzeć pod tą obudowę.

Opublikowano
Bmw 320d po liftingu na pierwszym miejscu top 10 najlepszych aut z silnikiem diesla wg CarAdvisor
Opublikowano
Jest łańcuch, jest dużo aut z przebiegiem ponad 200t km i wszystko jest ok auta z 2009-2011 zepsuły opinie z powodu wadliwego rozrzadu -ale to pojawiało się przy 60-100 tys km.i nie we wszystkich autach. olej sprawdza się przez idrive ( wyświetlacz)

jeśli kupisz auto po 2011r. powinno być wszystko ok

Ale ten łańcuch jest od strony skrzyni biegów w 320d lub 320i? Czyli wyjęcie całego silnika w razie wymiany rozrządu?

  • Moderatorzy
Opublikowano

W 20d 184 km jest bagnet.

Rozrząd jest z tylu ale co za różnica, wystarczy raz zapłacić 2,5-3k i święty spokój. Przy cenie F30 nie jest to jakiś koszmarny wydatek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.