Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Orientujecie się może jak jest z gwarancją przy zakupie auta np. z 2013r z PS z Niemiec? Czy mamy tylko gwarancją fabryczną (czyli do 2015 r.) czy mogę też przedłużyć gwarancję o kolejne lata już w Polskim salonie. Wiem, że można przedłużać gwarancją kupując auto do 2 lat w PS u dealera w Polsce (tj. przed upływem gwarancji fabrycznej), a zastanawiam się czy miałbym taką samą możliwość przedłużania w PL przy zakupie w PS z Niemiec?

 

pozdr.

Opublikowano
W 2012 sprowadziłem dla siebie z Niemiec póltoraroczne E84, nie z programu PS, ale jeszcze z fabryczną gwarancją. W Bavaria Motors proponowali mi przedłużenie gwarancji. Z tego co pamiętam, przedłużenie gwarancji możesz dokupić do momentu wygaśnięcia gwarancji fabrycznej. Ale najlepiej sprawdź to u jakiegokolwiek dealera w Polsce.
Opublikowano
ale i tak sprawdz czujnikiem do lakieru i zadaj histori auta z systemu. .

Czujnik lakieru to mały wyznacznik stanu auta.

Konkretnie rozbite auta robi się poprzez założenie elementów w kolorze nadwozia a właśnie niegroźne obcierki poprzez lakierowanie.

Wymiana ćwiartki + elementy w kolorze i handlarze śmieją się z biegania z miernikiem lakieru z allegro.

Opublikowano

ja kupilem 3 mies F30 328i z przebiegiem 2996km- delikatna przecierka z motocyklem-

nic nie lakierowalem- kupilem w kolor 2 drzwi, blotnik, lusterko….

w serwisie nigdy sie nic nie dopatrzyli- nawet mam adnotacje na ostatnim przegladzie konczacym gwarancje ze auto bezwypadkowe :cool2:

za auto dalem 25K€ :nana:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Najlepiej Premium Selection - chciałem skorzystać z tego programu, czekałem tak na auto ponad 2 m-ce bez skutku monitorując rynek wtórny i tak trafiłem na autko od 1go właściciela na gwarancji z przebiegiem 30kkm.

 

Pierwszy krok - zlecenie dobrej firmie sprawdzenie auta - http://www.autotesto.pl - wystarczy średni pakiet za ok. 250pln.

Drugi - jak już będziesz wiedział sporo o aucie po ich raporcie wtedy umawiasz się do ASO na Ścieżkę Zdrowia oraz potwierdzenie danych auta, historii itd. - koszt ok. 500pln. I tak od 1,5 m-ca cieszę się jazdą 328i :) Nie szukałem X ale w PS z tym silnikiem było ich parę w tym czasie. Powodzenia w szukaniu ! Jak kupisz na gwarancji możesz ją rozszerzyć - sam się zastanawiam nad następnymi 3ma latami rozszerzonej gwarancji - biorąc pod uwagę wartość auta rozszerzenie gwarancji do 5ciu lat nie jest dużym kosztem biorąc pod uwagę możliwe usterki, które mogłyby się przydarzyć ... (coś ok. 4800pln na dodatkowe 3 lata po skończonej gwarancji podstawowej). Jak Ci się uda to beirz auto jak najświeższe - zawsze początki produkcji są najmniej pewne ... nie mówię ze swojego doświadczenia, które jest superpozytywne ale to raczej standard. Poza tym od bodajże sierpnia 2013 poprawili dźwięk silnika, pad do obsługi NAVI itd... I tak w lipcu 2015 będzie face lifting modelu więc nasze samochody już nie będą najnowszym wypustem modelu :)

 

W moim przypadku kupiłem auto z 2ma kompletami fabrycznych kół i pomimo przebiegu zimówek ok. 5tys km sa wyząbkowane i szumią ... jak masz ochotę to poczytaj wątek dedykowany temu tematowi. Na pewno warto to sprawdzić przed zakupem. Ja kupiłem na letnich w których jest również ten efekt ale dużo mniejszy (też dopiero po czasie do tego doszedłem).

Edytowane przez macste
Opublikowano

Jeżeli jeszcze nie kupiłeś to dorzucę kilka punktów po 15 miesiącach i 50k km jazdy...

Każdy ma oczywiście inną percepcję oraz zwraca uwagę na inne cechy, więc aby wyjaśnić moje podejście do samochodu powiem tylko, że nie liczę kubków na napoje, nie liczę litrów pojemności bagażnika, spalanej benzyny oraz nie toleruję drewna w maszynie:) Mam nadzieję, że to pozwoli Ci odfiltrować to co napisałem poniżej:

 

- fotele "sportowe" - nie polecam: niewygodne w dłuższej trasie i o tego po prostu za małe (mam 184cm wzrostu i 78kg masy) w sensie za niskie przez co w niewygodnym miejscu podpierają odcinek szyjny

- adaptacyjny układ kierowniczy M: moim zdaniem to podstawa do trójki, bez niego odczucie prowadzenia jest totalnie odrealnione (coś jak na konsoli:), testowałem wiele egzemplarzy 3,5,7,X i gdyby nie ten układ to bym po prostu żadnego bmw generacji F nigdy nie kupił, bo prowadzą się jak merce dla emerytów. Pewnie będzie trudno trafić tą opcję w PS z korpo-floty, tam raczej klient nie rozumie za bardzo czym jeździ

- adaptacyjne zawieszenie M: to w zestawie z powyższym daje niezłą bezpośredniość odczuć z drogi, wciąż masz możliwość sterowania twardością.

- obręcze minimum 18, zimowe mam 17 i na prawdę traci się na odczuciu precyzji gdy jest więcej gumy nad obręczą

- kierownica M - to podstawa, jak przywykniesz to nie będziesz chciał innej... ale to można zawsze zmienić za 3k

- sportowa skrzynia - nie wiem czy zwykła to ma, ale masz program sport, który możesz sobie włączyć nie włączając sport na drive select, dzięki temu masz jedynie bardziej żwawą reakcję i przygazówki i strzały przy redukcji bez usztywniania zawieszenia gdy jest np nierówno. Czy warto mieć łopatki do zmiany...? W mieście czy na autostradzie to nie ma zastosowania, ale przyda się do transferu masy gdy będziesz chciał pobrykać na torze lub gdzieś w górach na krętych drogach

- adaptacyjne światła drogowe - super sprawa, rozszczepia i później gasi lewe aby nie oślepiać innych kierowców, na prawdę działa! ale tylko na płaskiej drodze, gdy są górki musisz wkroczyć do akcji

- nawigacja - bez sensu biorąc jej żenującą funkcjonalność w porównaniu z np. automapą ze smartfona (którego pewnie i tak wkładasz zawsze aby nagrywać film z trasy)

- audio harmana... jeżeli jesteś wyczulony na punkcie dźwięku, to oczywiście żadne audio w przestrzeni akustycznej wnętrza samochodu nie będzie zadowalające, ale ten zestaw daje radę... procesor dźwięku ingeruje w sygnał, ale w sumie 3 jest głośna (co nie musi być wadą) więc ogólnie jest ok

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku a mam pytanie. Ile w ASO w Polsce kosztuje wymiana klocków przód w 320d ED, i czy w ED jest droższa niż w "zwykłym" 320d?

Pytam z ciekawości, w angielskim ASO zaśpiewano 262 funty (za klocki, za tarcze+klocki 560 funtów), chciałem porównać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

odświeżę temat

sam właśnie kupuję F30, Premium Selection w Belgii

Oferują teraz program dwa lata gwarancji + 2 lata serwisu za free (z olejem/filtrami, z wyjątkiem klocków hamulcowych)

Opublikowano

Witam

podpinam sie pod ten temat

mam pewien dylemat i chcialem sie cos doradzic ;p

mam zamiar kupic bmw e90/f30(silnik benzyna). I mam pytanie do osob bardziej ogarnietych w temacie niz ja

na e90 mam zamiar przeznaczyc ok 65-70 tys tylko ze pytanie jest takie czy nie lepiej dolozyc ok 25-30tys i miec f30

wiem ze w polsce 90% samochodow to wielka niewiadoma ale znalazlem kilka ofert f30 w moim przedziale cenowym

 

http://otomoto.pl/bmw-320-f30-i-eff-dynamics-moder-C35953910.html

http://otomoto.pl/bmw-320-f30-skora-4x4-xdrive-szyberdach-C35301745.html

http://otomoto.pl/bmw-320-f30-salon-pl-serwis-aso-luxury-line-C36063424.html

 

szukal ktos moze f30 320 w tym przedziale cenowym? jest sens wgl jechac ogladac te samochody ? czy w takiej cenie to raczej f30 w dobrym stanie nie ma co liczyc?

Opublikowano

Mogę powiedzieć, że w trójce między E a F jest duża różnica w wielkości.

Jak dla mnie (184cm) E była za wąska na szerokość w strefie nóg, nie dało się znaleźć miejsca, natomiast F jest idealna - bo nie lubię obszernych wnętrz, a raczej "szyte na miarę jak garnitur".

Tak więc nie jest to tylko zmiana stylistyki i wyposażenia i to bym brał pod uwagę wybierając między E a F.

Co do wyposażenia, to jak pisałem wcześniej: opcje takie jak sportowy układ kierowniczy i sportowe zawieszenie oraz felgi 18 powodują, że jedna trójka to będzie zupełnie inny samochód niż inna trójka.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

jesli chodzi o miejsce w srodku to akurat wiem.:-) bo jezdzilem E i F i roznica jest w sumie spora :-)

dzieki za pomoc ale chodzi mi bardziej o stan techniczny F uzywanych w polsce do 100tys zl bo e90 zamierzalem szukac w de. i kilka w polsce obejrzalem.:-)

Opublikowano
Michale ciekawa jest ta czarna PL salon. Ta biała, gdzie cena jest w euro też wygląda ok. Ta której nie wymieniłem to handlarska oferta. Ceny wszystkich są i tak niezbyt wysokie, wszystkie kosztowały minimum 2x tyle jako nowe. Czy znajdziesz fajną F30 w tej cenie ja nie wiem, łatwo nie będzie. Ogólnie F30 moim zdaniem pod względem właściwości jezdnych nie jest znacznie lepsze od e90. Ogólnie e90 wydaje mi się cichsze przy wyższych prędkościach i podróżuje się tym samochodem przyjemniej. Poszukaj coś Michale z motorem 28i, co prawda musiałbym dorzucić te 20tyś ale warto :D

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Duzymi plusami f30 jest aktualnosc modelu i wyzsza cena przy ewentualnej odsprzedazy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
ps. tak z ciekawosci - w F30 uzywa jeszcze ktos papierowej ksiazki serwisowej? Na jednym ze zdjeci widac wpis w w/w ksiazke. U mnie nikt o ksiazce nawet nie wspomina, a ASO wrzuca notki w iDrive'a.
Opublikowano
ja dostałem czystą książkę serwisową przy zakupie, ale poinformowano mnie też że tego już się nie stosuje.
Opublikowano
Moje auto nie ma papierowej ksiazki serwisowej

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

jezdzil ktos moze f 316i ? bo ja akurat jeszcze nie mialem tej okazji

a pytam.bo nie wiem czy warto wgl.rozgladac sie za takim.silnikiem ?:-)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Warto bo wystarczy box i masz osiągi prawie 328i.
  • Moderatorzy
Opublikowano
No pojemność 1.6 ale widziałem masę wykresów na 200-210 KM, nawet kolega Kamazzi ma w jedynce taki box :) Wiadomo że 320i lepiej, ale jak na takie marne oznaczenie (316i) to może być całkiem nieźle, a ceny dobre :P
Opublikowano
Orientujecie się może jak jest z gwarancją przy zakupie auta np. z 2013r z PS z Niemiec? Czy mamy tylko gwarancją fabryczną (czyli do 2015 r.) czy mogę też przedłużyć gwarancję o kolejne lata już w Polskim salonie. Wiem, że można przedłużać gwarancją kupując auto do 2 lat w PS u dealera w Polsce (tj. przed upływem gwarancji fabrycznej), a zastanawiam się czy miałbym taką samą możliwość przedłużania w PL przy zakupie w PS z Niemiec?

 

pozdr.

 

Można, ale tylko przed upływem podstawowej gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.