Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koszt produkcji nawet takiego samego auta z takim samym srodkiem jest wiekszy niz kiedys, bo eurobarany wymyslaja mase idiotyzmow :)

 

A postep w motoryzacji widac najbardziej w komforcie jazdy i niezawodnosci (tak tak!!) nowych aut. Jazda nowym autem z predkoscia 120-130kmh jest bardzo komfortowa, 15-20 lat temu taka predkosc byla wyzwaniem dla wiekszosci zwyklych aut. To samo elektryka, klimatyzacji itp itd. Jesli chodzi o osiagi to tak wiele juz nie uda sie zyskac (250kmh ogranicznik, przyspieszenie tez nie moze spadac w nieskonczonosc)

Opublikowano

postęp jest, jak ta lala, zwłaszcza w dymaniu klienta

 

Toyota w podobnej sytuacji (silnik 1.8 VVTi) wydłużyła gwarancję do 7 lat/ 180 tys km.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Aby nie zakładać nowego tematu zapytam was Panowie co lepiej wybrać z tych dwóch aut http://otomoto.pl/bmw-318-d-z-automatem-C32943964.html. Automat luxury 2013r,czy drugą sztuke http://otomoto.pl/bmw-318-d-4x4-dealer-bmw-C32911953.html 2013 318d xdrive manual sport? Robie trasy 30km dziennie do pracy więc diesel,zastanawiam sie tylko czy automat czy xdrive,wyposażenie podobne biksenon mi wystarcza ,biała sport ma fajniejsze sportowe fotele i młodziezowy wygląd :D no i ma x-drive a tamta za to automat ,nie mam innego wyboru decyzje musze podjać w ciągu dwóch dni .Pytanie czy xdrive w f30 rzeczywiście zwiększa spalanie o 1.5l na 100km?czy w manualu musi się ten lewarek telepać jak w ikarusie?w e61 nic mi nie telepało a sprzedawca twierdzi ten typ tak ma :duh: za 140k :mad2:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Ja bym jednak wziął automat. 143KM plus xdrive plus manual to moze byc juz mułowato przy wyprzedzaniu powyzej 100-120. Zdecydowanie biały, ale nie kosztem automatu. Do diesla automat to moim zdaniem podstawa, ważniejsze od wszystkiego innego. Tym bardziej, ze ten 8 biegowy jest bardzo fajny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Dzięki.Niestety nie mam do wyboru białego automata bo nawet bym sie sekunde nie zastanawiał,tej mulowatosci sie nie boje ,podkręce go red boxem na 160km i 370nm i będzie żył :wink: miałem już dwa auta z red boxami,przejechałem nimi łącznie 200tyś.km bezproblemowo samochodami z tym urządzeniem,złego słowa nie powiem na boxy :wink: w jakiś tam sposób te 143km mozna pobudzić do życia Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Dzięki.Niestety nie mam do wyboru białego automata bo nawet bym sie sekunde nie zastanawiał,tej mulowatosci sie nie boje ,podkręce go red boxem na 160km i 370nm i będzie żył :wink:

Wiesz, ze to sie wiąże z utrata gwarancji na 99 procent ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Jak go nie zdejmie jadąc do serwisu to na pewno ;)) Haha inaczej nie ma szans ;)

I tu sie mylisz. W sterowniku silnika sa zapisywane kluczowe parametry. Przekroczone dla danego silnika świadczące o podniesieniu mocy sa raportowane i na następnej wizycie serwisowej po tej na której zostały czytane przesłane do centrali dowiesz sie ze gwarancja na silnik układ przeniesienia napędu i jeszcze kilka innych układów została anulowana. Pisze na podstawie życia a nie opowieści.

Da sie to pewnie wyczyścić z pamięci sterownika, ale tu teoretyzuje.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolega w F10 odbył 5 serwisów z pakietu inclusive po odłaczeniu boxa i nikt nic nie mówił w serwisie,dla mnie to zabobony.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Kolega w F10 odbył 5 serwisów z pakietu inclusive po odłaczeniu boxa i nikt nic nie mówił w serwisie,dla mnie to zabobony.

Kolego mi tez nie mówili. Ale jak przyszło do naprawy gwarancyjnej to jej odmówili z powodu chipa (ktorego juz nie było ) i nie dlatego, ze takie było widzimisie doradcy tylko dlatego, ze taki zapis był w systemie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Przy chipie sie zgadzam leci gwarancja bo to jest ingerencja w oprogramowanie.

Gady gadu troszke temat nam uciekł,Panowie gdzie dostane dane techniczne i osiągi 318d xdrive manual i 318d automat? Bo na bmw-tech nic nie ma :/. Jakie średnie spalanie moge zrobić w 318d xd miasto trasa 50/50 ,w 7l/100km się zmieszcze?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Jak go nie zdejmie jadąc do serwisu to na pewno ;)) Haha inaczej nie ma szans ;)

I tu sie mylisz. W sterowniku silnika sa zapisywane kluczowe parametry. Przekroczone dla danego silnika świadczące o podniesieniu mocy sa raportowane i na następnej wizycie serwisowej po tej na której zostały czytane przesłane do centrali dowiesz sie ze gwarancja na silnik układ przeniesienia napędu i jeszcze kilka innych układów została anulowana. Pisze na podstawie życia a nie opowieści.

Da sie to pewnie wyczyścić z pamięci sterownika, ale tu teoretyzuje.

Z tym czyszczeniem pamięci sterownika też może być problem. Nowe sterowniki mają na pewno rejestr zmian.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Panowie, prośba o opinię, co myślicie o tym:

 

http://i1303.photobucket.com/albums/ag154/bartos76/IMG_3410_zps5de918d9.jpg

 

http://i1303.photobucket.com/albums/ag154/bartos76/IMG_3411_zpsdd08bc06.jpg

 

http://i1303.photobucket.com/albums/ag154/bartos76/IMG_3412_zps0785eef3.jpg

 

Normalka czy coś co powinno być objęte gwarancją?

Auto ma 5 miesięcy i 26 tys km (zimy w tym nie było). Wszystkie koła wyglądają tak samo.

Zaczęło sie to pojawiać już jakiś czas temu, pomyślałem wtedy że zgłoszę to prz okazji pierwszego serwisu. Dzisiaj podjechałem umówić sie na takowy (na za 4 tygodnie), koleś wyszedł, obejrzał i stwierdził, że to normalne i co najwyżej mogą to (odpłatnie) pomalować. Na moje uwagi na temat gwarancji, stwierdził iż mają dłuugachne pismo z którego wynika iż gwarancja BMW takich rzeczy nie obejmuje. To że chciał mnie spławić to sprawa poza dyskusją, tylko wolałbym się najpierw upewnić że mam rację zanim zacznę byc "problemowy" na serio (a mam z tym już doświadczenie w tym kraju Monthy Pythona na codzień). Zawsze może się okazać iż w nowym wspaniałym świecie to korporację mają zawsze rację :roll:

Edytowane przez bartos76
Opublikowano

ja przednie mam nowe - 45kkm, lekkie bicie przy hamowaniu poczulem, sprawdzili - tak, wymiana na gwarancji klockow i tarcz... no ale to kraj sera i zegarkow.

 

Co do zas tylnych, te nie byly jeszcze wymieniane, auto z polowy 2012 i odpukac rdzy brak, wiec nie wiem czy to normalne co u Ciebie. Poza tym, nie przypominam sobie, abym zauwazylem jakies slady rdzy ostatnio (jeszcze na starych) przednich.

Opublikowano

@bartos76

Wyglądają jakby ktoś potraktował to ostrą chemią. Nie używałeś często ręcznej myjni na drobne? :) Niestety ciężko żeby w takich przypadkach ob obowiązywała gwarancja. :roll:

Opublikowano
@bartos76

Wyglądają jakby ktoś potraktował to ostrą chemią. Nie używałeś często ręcznej myjni na drobne? :) Niestety ciężko żeby w takich przypadkach ob obowiązywała gwarancja. :roll:

"Ręcznej myjni na drobne/" A co to znaczy? Ręczną myjnię odwiedzam co tydzień/dwa, razem ze mną dziesiątki innych beemek, merców, audi, jaguarów i inncyh range roverów, w tym coraz więcej nówek, wprost z show room-ów. Jakby jakaś chemia sprawiała problem to chyba szybko stałoby się to głośne? Z drugiej strony co zwykła chemia do mycia może(powinna być) zrobić zabezpieczonym antykorozyjnie powierzchniom metalowym?

Zakładam że to jest rdza a nie jakiś nalot od klocków, bo ten z reguły ma inny kolor. Pierwszy raz zauważył to teść podczas wizyty w kraju, jeszcze w marcu, jak auto miało jakieś 3 tys przebiegu, oczywiście dużo mniej nasilone.

Jeśli to jest rdza, to faktycznie gwarancja tego nie obejmuje? Bo jeśli tak to trochę szkoda czasu i energii na z góry przegraną walkę, najwyżej zapłacę za pomalowanie tego szajsu bez bezsensownego kopania się z koniem. Ale jeśli naprawa gwarancyjna w takim przypadku zależy od "siły przebicia" to jak najbardziej jestem gotów na to :twisted:

Opublikowano
@bartos76

Wyglądają jakby ktoś potraktował to ostrą chemią. Nie używałeś często ręcznej myjni na drobne? :) Niestety ciężko żeby w takich przypadkach ob obowiązywała gwarancja. :roll:

"Ręcznej myjni na drobne/" A co to znaczy? Ręczną myjnię odwiedzam co tydzień/dwa, razem ze mną dziesiątki innych beemek, merców, audi, jaguarów i inncyh range roverów, w tym coraz więcej nówek, wprost z show room-ów. Jakby jakaś chemia sprawiała problem to chyba szybko stałoby się to głośne? Z drugiej strony co zwykła chemia do mycia może(powinna być) zrobić zabezpieczonym antykorozyjnie powierzchniom metalowym?

Zakładam że to jest rdza a nie jakiś nalot od klocków, bo ten z reguły ma inny kolor. Pierwszy raz zauważył to teść podczas wizyty w kraju, jeszcze w marcu, jak auto miało jakieś 3 tys przebiegu, oczywiście dużo mniej nasilone.

Jeśli to jest rdza, to faktycznie gwarancja tego nie obejmuje? Bo jeśli tak to trochę szkoda czasu i energii na z góry przegraną walkę, najwyżej zapłacę za pomalowanie tego szajsu bez bezsensownego kopania się z koniem. Ale jeśli naprawa gwarancyjna w takim przypadku zależy od "siły przebicia" to jak najbardziej jestem gotów na to :twisted:

 

Nie chodzi o to, że sprawia problem chemia. Tylko czasami właśnie w przypadku słabego zabezpieczenia lub braku zabezpieczenia antykorozyjnego pojawia się taki nalot po wizycie na myjni gdzie np. poprzez błąd maszyny lecą niewłaściwe proporcje chemii. Jedyna opcja tego załatwienia to grzeczne zapytanie w salonie czy mogliby ten estetyczny problem usunąć choć podejrzewam, że jak odpowiedź będzie negatywna to raczej nic nie ugrasz. Powiedzą, że coś tam zastosowałeś i dlatego tak jest. :roll:

  • 4 miesiące temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Noszę się z zamiarem zakupu 328 F30 xDrive z automatyczną skrzynią biegów, raczej używanego z przebiegiem max 25000 km. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Oczywiście auto i tak sprawdzę w pierwszej kolejności w ASO, ale z pewnością jesteście mi w stanie podpowiedzieć o różnych subtelnościach, które odróżnią rzetelne auto od takiego sobie.

 

Poczytałem już trochę ten dział forum, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na powyższe pytanie. Jestem świeżakiem tutaj, więc proszę o wyrozumiałość i w razie czego o zamknięcie tematu i podrzucenie linka do już istniejącego ;) Dzięki z góry!

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Z wlasnego doświadczenia, kup sobie auto z programu premium selection, najlepiej z europy Zachodniej. O problemy z autem nie bedziesz sie martwił, masz gwarancje przeciez. Odradzam kupno od handlarza. Doslownie przed chwila ogladalem f31 biale za jakies 88k zl.na allegro. Takie samo auto tu w Nl kosztuje min.31k euro w programie PS. Co sie dzialo z tym autem zanim trafilo na allegro chyba wszyscy sie domyslaja.
Opublikowano

Popieram przedmówcę. Też szukałem używanego F30 i zdecydowałem się na Premium Selection. Dopłacasz kilka tysięcy i masz gwarancję, możliwość jej przedłużenia i spokojną głowę.

 

Polecam!

Opublikowano

Premium selection tez polecam ale i tak sprawdz czujnikiem do lakieru i zadaj histori auta z systemu. W Premium Selection mozna przedluzyc gwarancje bez koniecznosci wykupowania serwisu olejowego. Niestety za wersje 328 jest troche drozej

 

Polecam wersje po sierpniu 2013 lepszy dzwiek wydechu(juz nie przypomina odkurzacza) i lepsze pokretlo z padem

internet, bmw online itp. mozesz sobie odpuscic - badziewie

Jesli jezdzisz w nocy poszukaj wersji z automatycznymi dlugimi swiatlami - rewelacja poza miastem. W miescie bezuzyteczne jesli sa latarnie.

Nie widze tez, jak niektorzy, roznicy miedzy sportowa a zwykla skrzynia biegow poza manetkami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.