Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega to ma chyba tętno 80/60, ja bym musiał wywalić ze 3 kawy i redbulla zeby nie usnąć na autostradzie przy tempo,acie na 115.

 

Jak widać na forum, użytkownicy bmw sa różni, z jednej torebeczki liptona to i 3 herbaty mozna zrobić, tylko po co :mrgreen:

Hmmmm
Opublikowano

Wręcz przeciwnie już muszę walczyć z nadciśnieniem.

Co do tempomatu na 115km, co zrobić jak limit jest 112 i co chwila odcinkowy pomiar albo fotoradary co kilometr. Najlepiej wtedy zapiąc tempomat na ograniczenie +5 i zapomnieć :( Ostatnio z nudów studiowałem mapy nawigacji.

Na urlop do kraju zawsze mogę przybyć Ryanairem zamiast autem, ale raz w roku niemiecka A2 musi być :twisted: , choć to ani ekonomicznie, ani czasowo czy zmęczeniowo nie ma najmniejszego sensu.

Opublikowano

Jak najbardziej, silnik to chyba najlepszy element BMW. Co prawda kulturą pracy i elastycznością trochę ustępuje poprzedniej benzynie Toyoty, ale to tylko trochę, natomiast dynamika (i zużycie paliwa :wink: ) jest super. Serio nie widzę żadnego sensu większej mocy (w odniesieniu do wagi, w 5-er pwenie te 20-30km więcej by się przydało) na drogi publiczne.

Sam jestem ciekaw jak będzie z trwałością.

 

Natomiast co do reszty to już nie jest tak różowo. Co prawda przyzwycziłem się już do twardszego zawieszenia (choć nadal trochę tęsknie za wygodą Toyi), ale ciągle nie mogę znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą. Fotele są po prostu do dupy, ciągle mnie cos nap..., udo, cztery litery, czy co najgorsze staw biodrowy. To pewnie bardziej efekt mojej aktywności w gymie :8) ale fakt jest faktem, wysiadam z auta z ulgą. Mam długie giry i te fotele są zwyczajnie za krótkie, nie rzuciło mi się to w oczy, niestety, w czasie jazd próbnych. Zakres manualnej regulacji jest po prostu gów.niany w porównaniu z Avensisem sprzed 15 lat. Do tego debilne, bardzo głębokie sprzęgło, które dodatkowo ogranicza ilosć sensownych ustawień fotela. Miałem nawet okres, że autentycznie chciałem się pozbyć tego szajsu i kupić jakiś prawdziwy samochód :roll:

Do tego lakier metallic (ponoć) jest chyba namalowany plakatówkami, byle żwir z drogi zostawia wyraźne ślady. Spasowanie wielu elementów to jakiś kiepski żart, duże szczeliny między elementami karoserii, dużo naprawdę gów.nianego plastiku w środku, zwłaszcza na drzwiach, plus jakiś srebrno-szary plastikowy szajs na desce. Wiem moja wina, poniewczasie zorientowałem się, że pominąłem arcyważną opcję "brushed aluminium" :duh: Ale za chiny ludowego nie spodziewałem się że bazowo będzie taki syf. (A mam skórę, navi, comfort light itp, w standarcie). Listę wersji i opcji ułożył chyba jakiś imbecyl albo ktoś kto celowo chciał oszwabić :wink:

Ponadto mam elektrycznie składane i samo przyciemniające lusterka (jako opcja, a co), ale ktoś w Monachium zapomniał o ogrzewaniu. Noż kur..., mea culpa, pominąłem pozycję nr 1147 na liście opcji :norty:

Auto klasy premium, dobry dowcip.

 

Podsumowując, jeźdżi z.a.j.ebiście, ale to trochę za mało żeby nazywać się (i kasować za to) autem segmentu premium.

Gdybym mógł cofnąć czas olałbym niemiaszków i wziąłbym Mazdę 6.

Mam nadzieję iż ten customer feedback jest wartosciowy dla ciebie :wink:

 

P.S. Nadal nie skreślam BMW na przyszłość! Coś co Anglicy nazywają "handling" jest po prostu rewelacyjne. Tyle że następne beema to pewnie będzie 5-er, jeśli przełknę tą ilośc kasy za w sumie drugorzędny przedmiot użytkowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak wyzej auto f30nie wyglada w srodku na premium - ale zobaczie na nowego mercedesa klasy C na zdjeciach bardzo ladny ale jak siedzialem w srodku to poziom fiata.

Co do toyoty zgadzam sie iz 15 lat temu toyota zrobila duzy postep- a czy miales teraz nowa avensis w rekach - cofneli sie o 25 lat do tylu :mad2:

Opublikowano
Fotele sportowe maja regulowana długość siedziska. Niestety dobór opcji w BMW jest dość skomplikowanym procesem. Podgrzewane lusterka są w komplecie ze światłami p mgielnymi o ile dobrze kojarzę. Znajomy kupił nowa mazdę 6 i listę zastrzeżeń ma podobnej długości. Cudów nie ma. Auta są realnie coraz tańsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Bartosz76

Widze, ze juz troche kilometrow natrzaskales - powiedz mi, jak sie sprawuje ten manual? Biegi wchodza lekko, nie meczy to na dluzsza mete? Pytam, bo w e90 biegi wchodza dosc ciezko i trzeba sie skupiac na zmianie (mniej lub bardziej), szczegolnie w miescie i troche to denerwujace.

 

Powoli szykuje sie na zmiane auta i mimo, ze automat jest super (chociaz jak jezdzilem w 520d, to jak dla mnie za niskie trzymal obroty, a w sport - za wysoko...), to manuala na razie tez nie skreslam.

Opublikowano
niestety standardowe fotele w BMW sa bardzo slabe. Ja mam sportowe i jest bardzo wygodnie, choc oczywiscie twardo. Niestety ktos nie pomyslal zbytnio i nie zrobil przeszyc foteli tak jak sie nalezy (za duze powierzchnie i sie wygniata skora) :)
Opublikowano
jak wyzej auto f30nie wyglada w srodku na premium - ale zobaczie na nowego mercedesa klasy C na zdjeciach bardzo ladny ale jak siedzialem w srodku to poziom fiata.

Co do toyoty zgadzam sie iz 15 lat temu toyota zrobila duzy postep- a czy miales teraz nowa avensis w rekach - cofneli sie o 25 lat do tylu :mad2:

 

Merc to porażka c klasa jak i wyżej e klasa, maja w środku jakość forda. Dopiero od cls, s klasy jest premium. Kiedyś miałem kupić e klasę, odpowiadał mi komfort jazdy, na 18 z pakietu amg było boskie prowadzenie po mieście, ale wnętrze nawet w bogatej wersji mnie odstraszyło.

Hmmmm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega to ma chyba tętno 80/60, ja bym musiał wywalić ze 3 kawy i redbulla zeby nie usnąć na autostradzie przy tempo,acie na 115.

 

W normalnym kraju nie da się jechać szybciej, bo po kilku fotoradarach składasz papiery albo płacisz 1/3 wartości auta jak przydją zdjęcia :wink:

 

Tylko w dzikich krajach jest wjazd na autostrade, but do podłogi i miganie światłami :mad2:

Opublikowano
Kolega to ma chyba tętno 80/60, ja bym musiał wywalić ze 3 kawy i redbulla zeby nie usnąć na autostradzie przy tempo,acie na 115.

 

W normalnym kraju nie da się jechać szybciej, bo po kilku fotoradarach składasz papiery albo płacisz 1/3 wartości auta jak przydją zdjęcia :wink:

 

Tylko w dzikich krajach jest wjazd na autostrade, but do podłogi i miganie światłami :mad2:

 

 

Np. w Niemczech :8)

Opublikowano
... jak sie sprawuje ten manual? Biegi wchodza lekko, nie meczy to na dluzsza mete? Pytam, bo w e90 biegi wchodza dosc ciezko i trzeba sie skupiac na zmianie (mniej lub bardziej), szczegolnie w miescie i troche to denerwujace.

Powoli szykuje sie na zmiane auta i mimo, ze automat jest super (chociaz jak jezdzilem w 520d, to jak dla mnie za niskie trzymal obroty, a w sport - za wysoko...), to manuala na razie tez nie skreslam.

Jesli masz obecnie automat to pozostalbym przy nim. Co prawda w F30 biegi chodza lekko, zadnych zastrzezen, ale pedal sprzegla jest delikatnie mowiac niewygodny. Ponadto jakis geniusz umiescil wsteczny obok jedynki bez zadnego zroznicowania typu unoszony kolnierz czy wciskanie lewarka. W Angliku jedynka i wsteczny sa 'od siebie' i bog jeden wie ile razy wrzucilem zly, zwlaszacza na poczatku. Kolejna niedorobka z zakresu ergonomii.

 

Fotele sportowe maja regulowana długość siedziska. Niestety dobór opcji w BMW jest dość skomplikowanym procesem. Podgrzewane lusterka są w komplecie ze światłami p mgielnymi o ile dobrze kojarzę. Znajomy kupił nowa mazdę 6 i listę zastrzeżeń ma podobnej długości. Cudów nie ma. Auta są realnie coraz tańsze.

Ale ja mam p/mgielne :wink: Konia z rzedem kto sie polapie w tych opcjach.

Standardowe fotele to tragedia, powinny byc znacznie lepsze. W opcji ( i to nietaniej) to powinna byc pelna elektryka fotela i pamiec ustawien, a nie normalny fotel dla normalnego kierowcy. Kolejna wtopa.

 

Odnosnie cen. To chyba jakas propaganda producentow iz auta sa coraz tansze.

Avensis I generacji, po lifcie, w przyzwoitej wersji wyposazenia, w 2002 roku w UK mial cene katalogowa 14900 funtow. Obecnie przyzwoita wersja kosztuje, przed rabatami, jakies 23-24 tys. To wzrost o 60% i szczerze watpie czy skumulowana inflacja w UK w ostatniej dekadzie tyle wyniosla. Do tego w 2002 pewnie sporo elementow bylo jeszcze produkowanych w Europie Zachodniej, a obecnie to chinszczyna, kto jak najtaniej zrobi. Cala masa oszczednosci dla producenta.

 

Przyzwoicie wyposazona limuzyna klasy sredniej w Uk to 23-24 tys, BMW 3, katalogowo 32 tys, za 30 % wiecej za kompakt! oczekiwabym lepszej jakosci wykonczenia.

Opublikowano

Merc to porażka c klasa jak i wyżej e klasa, maja w środku jakość forda. Dopiero od cls, s klasy jest premium. Kiedyś miałem kupić e klasę, odpowiadał mi komfort jazdy, na 18 z pakietu amg było boskie prowadzenie po mieście, ale wnętrze nawet w bogatej wersji mnie odstraszyło.

No to lipa, wczoraj ogladalem materialy na temat nowej C klasy, na co by tu zamienic :mrgreen:

Ktos jescze robia auta ktore zamiast miliarda wodotryskow dla generacji iphona, maja akceptowalnej jakosci wykonanie?

Opublikowano
a mialem sie ustawic na jazde probna ta C-Klasse, ale widze, ze pieknie wnetrze wyglada tylko na zdjeciach (szczegolnie deska rozdzielcza w skorze).
Opublikowano

rycy - moze i wyglada pięknie ale w opcji za 250.000 pln

 

bartos, lexus is - w dobrej opcji w automacie, skóry xenony nawigacje itd. dostaniesz za 129.000 jak dobrze zagadasz

Hmmmm
Opublikowano
niestety to fakt, C-Klasse jest niesamowicie droga, a silniki nadal slabiutkie, az strach pomyslec ile bedzie kosztowac C350
Opublikowano
Odnosnie cen. To chyba jakas propaganda producentow iz auta sa coraz tansze.

Avensis I generacji, po lifcie, w przyzwoitej wersji wyposazenia, w 2002 roku w UK mial cene katalogowa 14900 funtow. Obecnie przyzwoita wersja kosztuje, przed rabatami, jakies 23-24 tys. To wzrost o 60% i szczerze watpie czy skumulowana inflacja w UK w ostatniej dekadzie tyle wyniosla. Do tego w 2002 pewnie sporo elementow bylo jeszcze produkowanych w Europie Zachodniej, a obecnie to chinszczyna, kto jak najtaniej zrobi. Cala masa oszczednosci dla producenta.

 

no chyba jednak na przestrzeni ostatnich 10-15 lat koszty produkcji samochodów wzrosły i to znacząco!!!

 

-Cena ropy w 2002 ok USD 30/bbl dzisiaj ok USD 110/bbl -> to przekłada się na ceny plastików, gumy, uszczelek, pianek itp. których w kazdym samochodzie jest od groma

-Ceny metali przemysłowych (aluminium, żelaza, miedzi itp) też są zupełnie inne niż 10 lat temu

-Ceny energii też są wyższe (no oprócz USA gdzie jest rewolucja energetyczna i tam sie producenci teraz lokalizują, tak jak BMW:)

-Chinczyk juz nie pracuje za miske ryżu, tylko za pensję i ma co raz wieksze parcie, żeby mu ta pensja rosła

-inflacja + jakis tam wzrost popytu na samochody + kwestie podatkowe

 

wiec dlatego masz cenę 60% wyższą niż 10 lat temu i tutaj raczej producenci nie mają żadnych oszędności.

Marża operacyjna BMW AG w 2002 to 22-23% teraz to jest 20-22%, wiec widac, że jest w miarę stabilna = cały wzrost kosztów jest przerzucany na klienta...i żeby utrzymac konkurencyjnośc muszą własnie szukac nowych tanszych lokalizacji...

Opublikowano

@bartos

 

Porównaj ceny aut o podobnej wielkości, podobnym wyposażeniu i o podobnych osiągach. No i nie ceny katalogowe tylko realne. Avensis 12 lat temu to nie jest auto wielkości avensisa obecnie. Golf z lat osiemdziesiątych był autem mniejszym od współczesnego polo. Porównywanie aut tylko dlatego, ze maja te sama nazwę nie ma sensu.

 

W Polsce da sie kupic nowa trójkę za ok 26 tysięcy funtów w przeliczeniu. Jesli uwzglednisz inflacje to obecnie nowe BMW serii 1 kupisz w cenie lanosa sprzed kilkunastu lat. A BMW jest sporo większe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

@K8v8M

316i w Uk zaczyna się od Ł23550, 32 tys to cena mojej przed rabatem czyli miałem prawo oczekiwać dobrego wykończenia za cenę o tyle wyższą od golasa.

Ceny katalogowe użylem dlatego że nie znam rabatów z 2002, a obecnie (UK) na dzień dobry dostaje sie 1-2 tys funtów rabatu, czy to BMW czy Toyota, niech żyje konkurencyjny rynek.

Od pewnego czasu już auta "rosną" kompletnie bezsensu, chyba po to by sztucznie nabijać koszty :wink: . Avensis I gen to kawał wielkiego samochodu, kolejne generacje są większe bez żadnego celu (dlatego też obecny Avensis odpadł po jeźdżie testowej, za wielka krowa była). Na szczeście do producentów zaczyna docierać że to bzdura, vide odchudzenie F30 czy mazdy 6.

Zgoda, że sie nie zgodzimy w kwestii cen aut.

 

Porównanie do Lanosa to mistrzostwo świata, jeszcze trochę i dojdziemy do wniosku iż w Monachium wytwarzają wozy drabiniaste :wink:

Dajmy spokój, F30 to b. dobre auto, któremu w byciu świetnym przeszkadzają dziadowskie oszczędności oraz idiotyczne wtopy w zakresie ergonomii.

Rozwiązanie pierwszych by pewnie podniosło cenę może o 1%, o ile w ogóle, te drugie to etap projektowania, w masowej produkcji winny być kosztowo niezauważalne.

 

Dla tych co jeszce nie mają BMW, albo konkurenta z tego samego segmentu, gadamy o autach premium (no czasami raczej subpremium :wink:, gdzie oczekiwania są "ciutkę" większe.

Opublikowano

Widzisz. Tylko ten jak go nazywasz golas ma duzo większe wyposażenie niz golas 12 lat temu. Jak zauważasz samo auto tez jest większe. Nie można porównywać gruszek z jabłkami tylko dlatego ze producent na jabłko mówi gruszka. Trzeba porównać wyposażenie rozmiar, osiągi teraz i te 12 lat temu. Być moze wielkosciowo dziś trojka jest bliższa piątce 12 lat temu. Dla przykładu obecna jedynka jest większa niz trojka sprzed lat. Różnica w rozstawie osi między BMW serii 5 sprzed 12 lat czyli E39 a Twoją trójką wynosi zaledwie 2 cm. Tymczasem E46 zyli trójka sprzed 12 lat ma rozstaw osi blisko 10 cm mniejszy od Twojej. Sprawdż zatem ile kosztowała 12 lat temu seria 5 z silnikiem który zapewniał poniżej 9s do setki i porównaj ceny do podstawowej oferty serii 3 która i tak ma więcej wyposażenia w standardzie.

Masz tu porównanie http://www.zeperfs.com/duel4644-97.htm

Zwróć uwagę, że cena trójki jest o wiele niższa (mimo lepszego wyposażenia)

 

A jeśli uprzesz się porównać trójkę do trojki sprzed 12 lat to i tak obecnie jest taniej z uwzględnieniem inflacji. Do tego maszo wiele lepsze wyposażenie (wtedy nawet klimy nie było w standardzie)

http://www.zeperfs.com/duel4644-4522.htm

 

 

Odnośnie jakości wykonania wnętrza - kupując rozmaite opcje i zwiększając cenę auta nie poprawiasz w żadnym razie tego co jest w standardzie. Gdybys zapłacił wiecej za elementy wykończenia wnętrza i byłoby kiepsko rozumiał bym Twoje zastrzeżenia.

Zasadniczo BMW reklamuje jakość jazdy a nie jakość wnętrza i od lat z tego właśnie słynie. Za to płacisz wiecej. Za rwd i trzymanie sie drogi, które jak widzę z opisu doceniasz. Jest tez opcja by mieć lepszej klasy wnętrze ale trzeba sporo dopłacić.

Z drugiej strony jesli porównasz ceny wersji podstawowych niższych serii to nie są one tak duzo wyższe od aut Marek zwykłych. 116i nie jest tak znowu wiele droższe od golfa który ma 8,5s do setki.

 

Mnie akurat odpowiada to ze BMW można skonfigurować pod siebie np. kupić do najsłabszej wersji silnikowej powiększone hamulce jak dla wersji najmocniejszych.

 

Dla odmiany audi nie oferuje za bardzo w mniejszych modelach innej techniki niz popularna i w zasadzie płacimy wiecej za znaczek i lepsze wykończenie niz w skodzie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
odpuscie sobie porownywanie rozstawu osi i wymiarow zewnetrznych. Fakt, auta na zewnatrz urosly bardzo, jednak w srodku juz tak duzo nie powiekszyly sie. Jest to glownie 'zasluga' wszystkich systemow bezpieczenstwa, stref kontrolowanego zgniotu, wzmocnien itp itd.
Opublikowano
Nie do końca tak jest. Nawet jednak przyznając Ci racje to dla producenta koszt produkcji dużego auta z małym środkiem jest wyższy niz małego z takim samym środkiem. A mimo to ceny spadły i to mocno.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.