Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę niemiła ciekawostka ale u Niemców pojawiają się co raz częściej B47 z pękniętym blokiem i olej przedostaje się do układu chłodzenia :(

Sytuacja dotyczy głownie 25d. Link

Opublikowano
To juz lepiej 335d

 

Ostatnio na YouTubach jest sporo pozcieranych 3-litrówek z serii F.

Z tego co słyszałem od jednego speca, jak się o taki silnik dba, to może pociągnać max 300-400 tys.


Najbezpieczniejsza w serii F jest 3-litrowa benzyna.

Opublikowano

No tak, Ty masz tylko rzetelną wiedzę z własnego warsztatu i 100 lat doświadczenia.

A jak na YouTube ogląda się mechaników i warsztaty, to to są tylko „Jutuby”, a nie rzetelna wiedza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100lat to nie ale rzetelna wiedze to juz tak. Ty masz wiedze z Youtuba wiec nie idzmy ta droga. Dlaczego zawsze jak ktos sie wypowiada, jak ja, co w tym siedzi, to musza sie znalezc osoby, ktore nigdy nie rozebraly silnika, ale one wiedza lepiej wiec napisza cos glupiego aby pokazac ze one wiedza lepiej. Na prawde jest nas malo, tych co robia bmw, chcecie abysmy zaprzestali udzielania rad?
Opublikowano
100lat to nie ale rzetelna wiedze to juz tak. Ty masz wiedze z Youtuba wiec nie idzmy ta droga. Dlaczego zawsze jak ktos sie wypowiada, jak ja, co w tym siedzi, to musza sie znalezc osoby, ktore nigdy nie rozebraly silnika, ale one wiedza lepiej wiec napisza cos glupiego aby pokazac ze one wiedza lepiej. Na prawde jest nas malo, tych co robia bmw, chcecie abysmy zaprzestali udzielania rad?

 

Każde rady ludzi co w tym siedzą są cenne, szczególnie na forum. Masz jakieś praktyczne doświadczenie z n47 25d 218KM? Jak jest z awaryjnoscia w porównaniu do n57 30d? Też panewke potrafi obrócić?

Opublikowano
Ty masz wiedze z Youtuba wiec nie idzmy ta droga.

Wiedza z yt jest tyle samo warta co z forum, gdzie każdy może stworzyć konto i wypisywać głupoty, a na koniec nie wiadomo kto ma racje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasada jest prosta, im wiecej turbin tym wieksza szansa na panewke. Niestety, tu brak odpowiedzi dlaczego jedne jezdza pol miliona a drugie 200-300tys. No moze z jednym wyjatkiem, 550d, tam 200tys i trzeba zagladac ale to auto z innej "planety" wiec inne zasady w nim panuja. Przestrzegam przed wymiana panewek na nowe bez sprawdzenia walu i bloku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty masz wiedze z Youtuba wiec nie idzmy ta droga.

Wiedza z yt jest tyle samo warta co z forum, gdzie każdy może stworzyć konto i wypisywać głupoty, a na koniec nie wiadomo kto ma racje.

To prawda ale od tego jest opcja search user post, prosze sprawdzic, ja nigdy nie zadalem pytania na forum a jestem tu dlugo. Sa same rady oraz podpowiedzi, co chyba o czyms swiadczy.

Opublikowano
Przestrzegam przed wymiana panewek na nowe bez sprawdzenia walu i bloku.

 

To wiem, jak pójdą nowe panewki na krzywy wał to nic dobrego z tego nie będzie. Pytanie zasadnicze, na które pewnie nie ma odpowiedzi, czy przy przebiegu np 250tys bawić się w sprawdzanie wału...

Opublikowano
Wiedza z yt jest tyle samo warta co z forum, gdzie każdy może stworzyć konto i wypisywać głupoty, a na koniec nie wiadomo kto ma racje.

 

Chcesz powiedzieć, że vlog z warsztatu/serwisu (gdzie widzisz mechaników, serwis itd) jest wart tyle samo, co post na forum (od osoby kompletnie anonimowej)?


Musisz chyba zmienić kanały na YouTube.


Sam YouTube to medium, zależy kto z niego korzysta.

Jak ktoś słucha tam gimnazjalistów, to jego sprawa.

Tylko niech nie próbuje bagatelizować poważnych kanałów, gdzie wypowiadają się specjaliści z danej branży.


Tutaj wejdzie Ci jakiś samozwańczy specjalista, który pogrzebał trochę przy silniku (może i coś rozebrał i udało mu się złożyć)

i później będzie Ci czarował, że on to posiada wiedzę, bo silniki rozbiera. Ale nie powie Ci, że jest mechanikiem, który pracuje w branży

od X lat w warsztacie Y. Jedyne co widział, to może z 2 silniki, a może 3, a może 4 - i na tej podstawie będzie trzymał się swoich ograniczonych wniosków.


Lepiej już zobaczyć co mówią prawdziwi mechanicy, którzy od rana do wieczora grzebią w smarach i w ciągu tygodnia widzę tyle silników, ile Ty przez całe zycie.


To jest akurat kanał z grupy VAG, ale polecam zobaczyć, goście pokazują konkretną wiedzę: https://www.youtube.com/@AutoDyzurEKG

Opublikowano
100lat to nie ale rzetelna wiedze to juz tak. Ty masz wiedze z Youtuba wiec nie idzmy ta droga. Dlaczego zawsze jak ktos sie wypowiada, jak ja, co w tym siedzi, to musza sie znalezc osoby, ktore nigdy nie rozebraly silnika, ale one wiedza lepiej wiec napisza cos glupiego aby pokazac ze one wiedza lepiej. Na prawde jest nas malo, tych co robia bmw, chcecie abysmy zaprzestali udzielania rad?

 

Czyli jesteś "z tych", którzy "robią" BMW i takich jak Ty jest "mało"?


No to pochwal się czy jesteś mechanikiem i ile w ubiegłym tygodniu miałeś aut na warsztacie - no bo zakładam, że pracujesz w tej branży, w warsztacie, tak? 8h dziennie. Od co najmniej 10 lat.

W sumie to dużo więcej, no bo skoro takich jak Ty jest mało, także doświadczenie musisz mieć już naprawdę konkretne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Malo na tym forum, czytaj ze zrozumieniem. Jestem wlascicielem warsztatu, w marce bmw od 16tu lat. Nie wchodz ze mna juz w polemike, nie masz zadnych argumentow wiec daj sobie luz, nie ta wiedza, nie ten poziom wtajemniczenia w budowe aut. Powiedz cos z sensem, porozmawiamy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Malo na tym forum, czytaj ze zrozumieniem. Jestem wlascicielem warsztatu, w marce bmw od 16tu lat. Nie wchodz ze mna juz w polemike, nie masz zadnych argumentow wiec daj sobie luz, nie ta wiedza, nie ten poziom wtajemniczenia w budowe aut. Powiedz cos z sensem, porozmawiamy.

 

Jesteś zbyt pewny siebie. Patrzysz na innych z góry. Trochę to odrażające.


Sam zajmuję się hobbystycznie mechaniką samochodową i motocyklową, w ostatnich 4 latach zrobiłem kilka szkoleń, więc przestań z góry oceniać innych - z mechaniką znam się bardzo dobrze, z software jeszcze lepiej, bo pracuję w IT.


Oczywiście nie mam takiego doświadczenia jak Ty, bo wiele silników nie rozbierałem, ale kilka się trafiło, w tym motocyklowe, a i swapy w autach były.


Powiedz gdzie masz warsztat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie patrze na innych z gory tylko oceniam ich wypowiedzi. Przeciez nie jestesmy na forum it. Jesli nie masz doswiadczenia w mechanice to po cholere wprowadzasz ludzi w blad piszac jakies bzdury, hobby to troszke za malo aby udzielac rad i wmawiac komus kto sie zna, ze sie nie zna.

D&D Auto repairs

Blackburn

United Kingdom

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie. Pisałem tu wcześniej i pytałem o silnik 335i i doradziliscue mi że już lepiej 340i. W Polsce tych silników niema albo zwyczajnie nikt nie chce sprzedać. W Niemczech jest sporo fajnych egzemplarzy. Ale mam też pytanie ci do mocy bo jedne mają 326 KM u widziałem też 360KM . Czy to są te same silnik i tylko ktoś sobie podniósł moc czy są to dwa różne motory

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
18 minut temu, ziomekthx napisał(a):

 Ale mam też pytanie ci do mocy bo jedne mają 326 KM u widziałem też 360KM . Czy to są te same silnik i tylko ktoś sobie podniósł moc czy są to dwa różne motory

Te co mają 360 posiadają power kit.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, QWERtyy napisał(a):

Te co mają 360 posiadają power kit.

Tak wychodziły z fabryki?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, QWERtyy napisał(a):

To była opcja do wykupienia, jeżeli komuś było za mało a nie chciał stracić gwarancji

Ok. Dzięki za info 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
W dniu 12.06.2023 o 20:33, ziomekthx napisał(a):

Witajcie. Pisałem tu wcześniej i pytałem o silnik 335i i doradziliscue mi że już lepiej 340i. W Polsce tych silników niema albo zwyczajnie nikt nie chce sprzedać. W Niemczech jest sporo fajnych egzemplarzy. Ale mam też pytanie ci do mocy bo jedne mają 326 KM u widziałem też 360KM . Czy to są te same silnik i tylko ktoś sobie podniósł moc czy są to dwa różne motory

To się w ogóle jakoś będzie spinać przy tak wysokiej akcyzie? Chyba że rozważasz tylko sprowadzenie uszkodzonego.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w Polsce niema to będę musiał kupić za granicą.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano (edytowane)

Hej,

może to nie jest do końca pytanie jaki silnik wybrać a bardziej o opinie posiadaczy desiela. Chciałbym kupić F-kę gdzieś 2017-2019 rocznik i pierwotnie miała to być PB, ale jednak mniej ich na rynku w mojej okolicy (a nie chce jeździć po 500km w jedną stronę) więc pomyślałem też o ropniaczku który też w sumie jest tańszy i podobno mniej awaryjny. Problem głównie taki, że nie jeżdzę regularnie długich dystansów. Oczywiście mógłbym specjalnie dla wypalenia dpf-a np. 2 razy w miesiącu przejechać się , aby to zrobić ale czy to wystarczy? Warto pakować się w desiela, gdy nie jeździ się dziesiątków kilometrów dziennie?

Jak to wygląda w rzeczywistości? Aktualnie jeżdżę benzyną i robię gdzieś 5-8k km rocznie. 

Edytowane przez Xaoo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może nie trzeba od razu jeździć dziesiątków kilometrów, ale przez pierwsze 10km będzie Ci się rozgrzewał 🙂 Zatem jak masz krótkie dystanse, to jednak szedłbym w benzynę.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.