Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Odpowiedz jest prosta, manual jest beznadziejny i bardzo awaryjny, automat jest szybki i praktycznie bezproblemowy, szczegolnie w benzynach.

 

Jak się go robi tak aby był awaryjny i "beznadziejny" to taki jest :) Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat z programem, czy to dedykowanym czy to xhp robi robotę nawet w takim 320d.

Jak się przesiadłem z 6hp z xhp na gołe 8hp to byłem zdziwiony że skrzynia jest jakaś bezpłciowa. Na szczęście da się ją uzdrowić, do tego łopatki i nawet te 2 litry bawią.


Kolega po przesiadce z e70 na f15 miał podobne odczucia.


Nie wyobrażam sobie wrócić do maluala.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedz jest prosta, manual jest beznadziejny i bardzo awaryjny, automat jest szybki i praktycznie bezproblemowy, szczegolnie w benzynach.

 

Jak się go robi tak aby był awaryjny i "beznadziejny" to taki jest :) Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

No niestety, producent nie bedzie zwracal uwagi na 1% ludzi co chce manuala. 99% ludzi czerpie przyjemnosc z jazdy autem a nie machania biegami i zabawe w ciezko pracujace sprzeglo oraz bole nogi po staniu w korkach. Dochodzi jeszcze kwestia odsprzedazy, manual to od razu 10tys w dol, jesli w ogole ktos chce takie "cudo" w f30 :D Ale to sa juz kwestie wyboru i upodobania.

Opublikowano

obecnie manual w BMW jest autem niesprzedawalnym. Taki 1% koneserów kupiło go kiedyś na wieczność. Jeszcze 335 w f32 się trafiają w manualu ale te auta stoją w ogłoszeniach od zawsze jak widzę. Tylko fotki się zmieniają.

Mówię oczywiście o autach w miarę młodych. Nie dotyczy e90 czy e46.

Opublikowano
Żadnych awarii czy niespodzianek do 120 tys km bo przy takim przebiegu sprzedałem. Polecam

 

120kkm to żaden wyznacznik - dla Ciebie te auto było bezproblemowe, bo użytkowałeś w zakresie 0-120kkm. Zabawa zaczyna się przy drugim/trzecim i kolejnym właścicielu, który użytkuje auta od 120kkm (to i tak bardzo sympatyczny przebieg) w górę ;)

 

Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

 

Też nie lubiłem automatów, ale nie kupiłbym BMW z manualem - tak jak pisali koledzy auto niesprzedawalne. Jak szukałem używki, to widziałem ze 2-3 oferty super fur za psie pieniądze - nikt nie brał, bo to manuale były.


Co do automatu, to wiedziałem, że będę musiał się przyzwyczaić i że ZF jest całkiem fajny. Dla wszelkiego mam łopatki przy kierownicy, więc jak jest potrzeba zabawy biegami to można w ten sposób ;)

Opublikowano
Żadnych awarii czy niespodzianek do 120 tys km bo przy takim przebiegu sprzedałem. Polecam

 

120kkm to żaden wyznacznik - dla Ciebie te auto było bezproblemowe, bo użytkowałeś w zakresie 0-120kkm. Zabawa zaczyna się przy drugim/trzecim i kolejnym właścicielu, który użytkuje auta od 120kkm (to i tak bardzo sympatyczny przebieg) w górę ;)

 

Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

 

Też nie lubiłem automatów, ale nie kupiłbym BMW z manualem - tak jak pisali koledzy auto niesprzedawalne. Jak szukałem używki, to widziałem ze 2-3 oferty super fur za psie pieniądze - nikt nie brał, bo to manuale były.


Co do automatu, to wiedziałem, że będę musiał się przyzwyczaić i że ZF jest całkiem fajny. Dla wszelkiego mam łopatki przy kierownicy, więc jak jest potrzeba zabawy biegami to można w ten sposób ;)

 

Jeszcze E91 3.0xd miałem w manualu, co było już rzadkością. Ale od 6 lat F31 3.0xd z automacie zf z łopatkami i za nic bym się już nie zamienił na manual. Pełen luz w korkach, a jak się chce pobawić w redukcje, to używam łopatek, mimo, że po wciśnięciu gazu do podłogi sam kickdown robi robotę :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tyle ze wy patrzycie na automat ze względu na codziennie korki. Ja takich problemów nie mam :) Podeślijcie te aukcji gdzie rzekomo te nowsze bmw (ale nie n43) z manualem stoi latami "za pół darmo". Chętnie zobaczę i kupie.
Opublikowano
Tyle ze wy patrzycie na automat ze względu na codziennie korki. Ja takich problemów nie mam :) Podeślijcie te aukcji gdzie rzekomo te nowsze bmw (ale nie n43) z manualem stoi latami "za pół darmo". Chętnie zobaczę i kupie.

 

Nie mam korków, chyba, że udam się do miasta, co robię nie często.

No sorry, musisz sam poszukać. Nie wiem co teraz jest (jeżeli w ogóle coś jest) - ja szukałem 4 lata temu :lol:

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam forumowiczów. Obecnie posiadam e46 z 3L dieslem M57. Jak wiadomo bardzo dobry i pancerny silnik w tych modelach. Przymierzam się do zakupu f30 i chciałbym zapytać jaki silnik wybrać w tym modelu. Czy jest w tych modelach silnik którego nie trzeba się obawiać. Nie ma różnicy czy to będzie benzyna czy diesel. Jedynie to by był bez awaryjny i osiągi takie jak 330 M57 lub lepsze. Za czym się rozglądać a co omijać.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słyszałem że 320i 328i często naciągane się łańcuchy. To może napiszcie co kupić by w miarę spać rozsądnie skoro nie ma tak udanych silników w tych modelach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
N20 i N26 nie maja dobrej opinii no chyba ze ktoś dbał o ten motor a jak serwisował według zaleceń BMW to omijaj takie egzemplarze szerokim łukiem.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Słyszałem że 320i 328i często naciągane się łańcuchy. To może napiszcie co kupić by w miarę spać rozsądnie skoro nie ma tak udanych silników w tych modelach

 

Najlepiej b48 lub b47, z przedlifta n47 i zmienić rozrząd jeśli nie był wymieniany. To będą najbezpieczniejsze opcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co powiecie o silniku N55 306 KM słyszałem że są to dobre silniki .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jaka to jest kasa.... N55 nikt nie chce a B58 chca wszyscy i rynek o tym doskonale wie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B58 to jego następca i jest o wiele lepszy. Występuje w wersji 340i.

Co to znaczy że jest lepszy? Mniej awaryjny czy chodzi tu o moc?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
B58 to jego następca i jest o wiele lepszy. Występuje w wersji 340i.

Co to znaczy że jest lepszy? Mniej awaryjny czy chodzi tu o moc?

 

B58 ma bardzo duży potencjał jeśli chodzi o moc ale piszemy tu o awaryjnosci. Jeśli miałeś m57 i szukasz trwałego silnika to na pewno n55 to nie jest ten wybór. Tematów tu na forum jest mnóstwo ile jest problemów z tym silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi o potencjal, n55 tez ma, chodzi o budowe. B58/B48 to silnik diesla B57/B47 z wtryskami od benzyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi o potencjal, n55 tez ma, chodzi o budowe. B58/B48 to silnik diesla B57/B47 z wtryskami od benzyny.

Nie za bardzo rozumie co napisałeś. B58 I B48 to silniki diesla A B57 i B48 to benzyna?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B58/B48 to silniki benzyna zbudowany na podstawie silnikow diesla B57/B47. Tu jest wtrysk PB a tu ON.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. W takim razie będę rozglądać się za 340i B58 . Jest ich bardzo mało z tego co zauważyłem. Jeśli nic dobrego nie znajdę raczej skuszę się na 335i N55

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. W takim razie będę rozglądać się za 340i B58 . Jest ich bardzo mało z tego co zauważyłem. Jeśli nic dobrego nie znajdę raczej skuszę się na 335i N55

Do tego większość jest z rynku amerykańskiego, więc miej to na uwadze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.