Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, w B47 z 2017, rozrząd się robi czy się nie robi? Słyszałem opinie, że póki nie słychać- nic nie robimy. Słyszałem też, że bez względu na stan- wymieniać.

Jedni mówią to, drudzy tamto. To jak to jest? Auto F31 320d ED, przebieg 170k km, po autobanach i regularne serwisy.


Uprzedzam- tak, wiem: najlepiej wymienić i mieć problem z głowy. Ale chcę poznać tę środkową opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w B47 z 2017, rozrząd się robi czy się nie robi? Słyszałem opinie, że póki nie słychać- nic nie robimy. Słyszałem też, że bez względu na stan- wymieniać.

Jedni mówią to, drudzy tamto. To jak to jest?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Chcesz spać spokojniej - wymień. Chcesz poznać lepszą opinię - jedź do mechanika, który posłucha rozrządu (co i tak nie daje gwarancji, że zaraz nie strzeli). Są tacy, co nie wymieniają tylko dbają o silnik i mają po ponad 300kkm przebiegu, ale są też tacy, którym rozrząd strzelił jeszcze dobrze przed 100kkm. I bądź tu mądry...

Jeżeli nie chcesz zmieniać (robić sobie kosztów), to podjedź dla świętego spokoju do jakiegoś mechanika, który pewnie więcej usłyszy od Ciebie, a już na pewno więcej od nas przez forum ;) Ważne też, co ile wcześniej był zmieniany olej - jeżeli co 25-30kkm to raczej bym zmienił rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

co myślicie o mapowaniu N47 z xDrive? Mam od niedawna F34 320dX, spec od BMW twierdzi że wypadałoby wyciągnąc i wyprać DPF. zastanawiam się czy to ma sens i czy nie lepiej byłoby wsadzić downpipe, zmapowac i wyłączyć DPF całkowicie. Tylko martwi mnie czy xDrive to zniesie, mam wewnętrzne przeczucia że ten napęd jest delikatny... pacjent z 2014r., 270 na blacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

co myślicie o mapowaniu N47 z xDrive? Mam od niedawna F34 320dX, spec od BMW twierdzi że wypadałoby wyciągnąc i wyprać DPF. zastanawiam się czy to ma sens i czy nie lepiej byłoby wsadzić downpipe, zmapowac i wyłączyć DPF całkowicie. Tylko martwi mnie czy xDrive to zniesie, mam wewnętrzne przeczucia że ten napęd jest delikatny... pacjent z 2014r., 270 na blacie.

Nie popieram wywalania DPFa, tym bardziej przy zwykłym stage1. Możesz go profilaktycznie wyczyścić i dopiero zrobić mapę. Najlepiej sprawdzić jakie aktualnie generuje opory - może nie ma jeszcze potrzeby czyszczenia.

Skrzynka xdrive jest delikatniejsza niż w E9x ale jest taka sama jak f3x 335xd więc czemu ma nie wytrzymać w 20xd? Wymieniać olej i jeździć.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

co myślicie o mapowaniu N47 z xDrive? Mam od niedawna F34 320dX, spec od BMW twierdzi że wypadałoby wyciągnąc i wyprać DPF. zastanawiam się czy to ma sens i czy nie lepiej byłoby wsadzić downpipe, zmapowac i wyłączyć DPF całkowicie. Tylko martwi mnie czy xDrive to zniesie, mam wewnętrzne przeczucia że ten napęd jest delikatny... pacjent z 2014r., 270 na blacie.

Nie popieram wywalania DPFa, tym bardziej przy zwykłym stage1. Możesz go profilaktycznie wyczyścić i dopiero zrobić mapę. Najlepiej sprawdzić jakie aktualnie generuje opory - może nie ma jeszcze potrzeby czyszczenia.

Skrzynka xdrive jest delikatniejsza niż w E9x ale jest taka sama jak f3x 335xd więc czemu ma nie wytrzymać w 20xd? Wymieniać olej i jeździć.

Olej w VTG wymieniłem od razu po zakupie. Muszę jeszcze wymienić w dyfrach i w ASB.

Mam w domu wydruki co do zapełnienia, sprawdzę i podam.


Edit: wartości ciśnienie wydechowego spalin:

Bieg jałowy: max zmierzony 11,99mbar, max dopuszczalna 35mbar

2000 obrotów: max zmierzony 62,98mbar, max dopuszczalna 75mbar


Dodatkowo błąd 245700: filtr cząstek stałych za mocno naładowany (ciśnienie wydechowe spalin wysokie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc


W weekend zamierzam wybrac sie na pierwsze ogledziny 2-3 f30 najbardziej zalezy mi na jakiejs benzynie ponad 200 koni i koniecznie w sedanie.


Na OLX przed chwilą wypatrzylem fajną sztuke f30 335i


https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-335i-full-orgin-m-pakiet-CID5-IDKz405.html - ktos moze oceni, czy to dobra cena :) ?


Budzet jakim dysponuje to 85 tys (15 tys na jakis wklad wlasny itp)


Szczerze bylem napalony na 328i. Ale przeczytalem tego wątku juz ze 100 stron, i caly czas jeden poleca/drugi odradza. I juz troche zglupialem/przestraszylem sie tego silnika


Czekam na opinie co myslicie o tym ogloszeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na opinie co myslicie o tym ogloszeniu :)

 

Mamy osobny dział do oceny ogłoszeń - tam zamieszczaj zapytania. Ale warunkiem umieszczenia tam czegokolwiek jest VIN - tutaj go nie widzę. Auto ze Stanów, więc mniemam, że po dzwonie. Na ile poważnym to tylko po VINie może uda się sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć , Panowie czy pomógłby ktoś rozszyfrować raport z serwisu ? szukam jakichś informacji co oznaczają konkretne kontrolki ale nie moge nic znalezc :mad2:

Jak oznaczona jest informacja kiedy olej był zmieniany , a jak nie , bo mój raport dość dziwnie wyglada


https://ibb.co/GPhPY1r

https://ibb.co/SdR0SBd

https://ibb.co/p3Sfs0w

https://ibb.co/qB6Qbhr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Cześć , Panowie czy pomógłby ktoś rozszyfrować raport z serwisu ? szukam jakichś informacji co oznaczają konkretne kontrolki ale nie moge nic znalezc :mad2:

Jak oznaczona jest informacja kiedy olej był zmieniany , a jak nie , bo mój raport dość dziwnie wyglada


https://ibb.co/GPhPY1r

https://ibb.co/SdR0SBd

https://ibb.co/p3Sfs0w

https://ibb.co/qB6Qbhr

Wygląda jak każdy z AIR. Trochę nie bardzo rozumiem jak Ci pomóc, wrzuć może jedną z wizyt i oznacz jakimś Paintem elementy których nie rozumiesz. Kontrolki chyba kleisz? To samo co na desce.


Swoją drogą 13.03.2015 ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, może mi ktoś po krótce powiedzieć jak silnik B48 w F3x wypada w porównaniu do wersji N43? O N43 wiem dużo i ogólnie opinia tragiczna - szrot. Jak sprawia się B48? Jest w miarę OK, czy nadal trzeba brac desiel'a jako alternatywe dla serii 3?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , Panowie czy pomógłby ktoś rozszyfrować raport z serwisu ? szukam jakichś informacji co oznaczają konkretne kontrolki ale nie moge nic znalezc :mad2:

Jak oznaczona jest informacja kiedy olej był zmieniany , a jak nie , bo mój raport dość dziwnie wyglada


https://ibb.co/GPhPY1r

https://ibb.co/SdR0SBd

https://ibb.co/p3Sfs0w

https://ibb.co/qB6Qbhr

Wygląda jak każdy z AIR. Trochę nie bardzo rozumiem jak Ci pomóc, wrzuć może jedną z wizyt i oznacz jakimś Paintem elementy których nie rozumiesz. Kontrolki chyba kleisz? To samo co na desce.


Swoją drogą 13.03.2015 ładnie.

 


W sensie , że przebieg się sporo zwiększył czy w jakim sensie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie, że wg serwisów ktoś przejechał na jednym oleju 43000 km....

 

Całe szczęście , że auto od dłuższego czasu jest w dobry rękach , olej co 12 tysiecy zmieniany , świeżo po wymianie rozrządu wraz z wszystkimi filtrami , ślizgami itp więc raczej będzie słuzyć :)


Dzięki za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, temat pewnie wałkowany milion razy, ale do rzeczy - chodzi mi po głowie zakup F30 - benzyna, diesel nie ma znaczenia. Chciałbym po prostu możliwie bezawaryjną jednostkę, w której naprawy po 2 latach nie będą wyższe od ceny zakupu.

Co chciałbym mieć - minimum 170KM pod maską (bo tyle ma moje ostatnie Audi A4 2.0tdi) i rozrząd zamontowany jak Pan Bóg przykazał a nie od strony skrzyni biegów.

Przy okazji - jak to z kolei jest w tych BMW z łańcuchem rozrządu - prawda to, że 70tys i wymiana?

Wiem, że takich pytań było pewnie mnóstwo, więc jak coś to dajcie proszę tylko odwołania do odpowiednich źródeł. Temat ma 200 stron i dla normalnego, zapracowanego człowieka nierealnym jest przekopać całą treść zawartą w dziale :) Plus chcę się przesiąść z Audi. Mam nadzieję, że to jest jakaś dodatkowa motywacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wiem, że takich pytań było pewnie mnóstwo, więc jak coś to dajcie proszę tylko odwołania do odpowiednich źródeł. Temat ma 200 stron i dla normalnego, zapracowanego człowieka nierealnym jest przekopać całą treść zawartą w dziale :) Plus chcę się przesiąść z Audi. Mam nadzieję, że to jest jakaś dodatkowa motywacja :)

Ale, ze co? Jestes zapracowany i chcesz wymienic audi na bmw to my mamy Ci szukac info i tworzyc linki?

Tak, bardzo nas zmotywowales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 500zl / h moge Ci poszukac najfajniejszych komentarzy :mrgreen:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

Forum prześledziłem odnośnie silnika benzynowego i zdecydowałem się na BMW 328i f30.

Z tego co wiem po 2015r bodajże w lutym problem z rozrządem i napędem pompy zostal wyeliminowany

ale czy przed tym rokiem warto wziąć pod uwagę jeszcze te auta?

Czy kupno samochodu z 2012r z przebiegiem 200tys, rozrząd nie ruszany, warto??

Obecnie rynek jest zalany autami z Ameryki; nie mam nic przeciwko tym autom ale rozmawiałem z kilkoma sprzedającymi i

żaden z nich nie chce mi za dużo o samochodzie powiedzieć. W związku z tym czy jakiś z Was forumowiczów

sprzedaje w najbliższym czasie swoje BMW? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprzedaję tylko kupiłem.

W maju 2021 kupiłem używane F31 328i z polskiego salonu, rocznik 2014, jakieś 120 tyś. km przebiegu.

Po prostu oddałem do mechanika na wymianę łańcucha rozrządu, napędu pompy oleju itp. oraz na wymianę oleju w skrzyni automatycznej i dyfrze. Mam napęd na tył. Wymiana była statyczna.

Wg mechanika na kolejne 100 tyś. km mam spokój ale rzeczywiście bezwzględnie to trzeba zrobić, tak twierdzi - sypie się po prostu z czasem ten napęd pompy oleju.

Trudność z BMW jest taka, że nie zrobisz nic u jakiegokolwiek mechanika, jak np. Renault czy Ford, tylko trzeba jeździć do obczajonych warsztatów i bulić sporo kasy, Będę miał Wydatki to prawda. Ale auto fajne, raz się żyje, jak stać na to to kupuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, liczę się z tym, ze samochód do tanich nie należy jeśli chodzi o części ale to nie jest ogromne zmartwienie.

Wiem na co się pisze wybierając silnik n20 i wliczam w koszta obowiązkowe wymiany po zakupie.

Duża większość to samochody z dieslem a takiego już mi nie trzeba ;) Te 328i które mi że tak napiszę odpowiadały pod względem wyposażenia choć i ono nie jest wygórowane po prostu odpadło po rozmowie lub po zobaczeniu samochodu.

Jest jeden model który mi się podoba i z właścicielem również rozmawiałem to mi przedstawił wszystko jak jest lecz samochód ma najechane 201tys a rozrząd nie ruszany.

Wcześniej czytałem w którymś temacie, że jeśli do tego przebiegu rozrząd nie ruszony to prawdopodobieństwo, ze silnik może być przytarty jest dość spore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch rozrządu, przed wymianą, w moim BMW był ewidentnie luźny ale mechanik mi tłumaczył, że to nie jest takie groźne, groźniejsze jest, jak padnie napęd pompy oleju, bo to może stać się w każdej chwili bez ostrzeżenia. Skutki takiej awarii są poważne i bez naprawy silnik nie nadaje się do użytku.

Moim zdaniem trzeba sprawdzić, czy auto ma właściwą dynamikę/ przyspieszenie, wg GPS na płaskim od 60 do 100 kmh w trybie standard na kickdown powinno mieć około 3,5 sek, srednie spalanie przy jednostajnej jeździe około 90 kmh powinno spaść poniżej 8 litrów/100. Błędy na komputerze trzeba sprawdzić czy jakieś się pojawiają, skład spalin, oleju nie powinien brać albo brać mało. Te wszystkie sprawdzenia oczywiście na rozgrzanym silniku. Na biegu jałowym, tryb drive z hamulcem, obroty powinny być równomierne, bez szarpań dławień itp.

Jeżeli to wszystko będzie ok, to pewnie silnik jest w dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.