Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak jak mówisz ;) jeśli ktoś ma chwilę czasu to warto się przejechać.
Opublikowano
3 tysie to naprawde niezla oferta. W Warszawie i okolicach ponizej 4 nie bedzie. Ale wiadomo, co region to i ceny inne.

Tutaj się nie zgodzę.

Polecam Auto Kamyk koło Raszyna ,niewiele ponad 3000 brutto,dodatkowo w tym wymiana oleju i filtra.

I tak wzrosło bo było troszkę ponad 2500 :(

Zrobiłem tam 2 rozrządy w n47 i jest git .

Opublikowano

Witam.

Jako nowy użytkownik F30 328i xDrive z przebiegiem 111 tys. za poradą kolegi z forum (Pozdrawiam Randall) wybrałem się do p. Grzegorza Fąfary na wymianę rozrządu. Wymieniony napęd pompy oleju, rozrząd, olej, filtr, wymiana trwała około od rana do 15-tej (około 8 godzin). Cena 3850 z własnym olejem. Wrażenia i opinia na temat warsztatu bardzo dobra. Serwis BMW mówił o kwocie około 10 tys. i pozostawieniu auta na przynajmniej dwa dni.

Mam wrażenie ze silnik pracuje inaczej, na pewno troszeczkę ciszej.

Opublikowano

Co myślicie o silniku B38 100KW (136KM) ?

Bo czytałem coś że byl problem z panewkami do połowy 2015 r , czy w nowszych rocznikach to naprawiono i czy ma jeszcze jakieś wady ?

Opublikowano (edytowane)
Miałem F30 LCI z tym silnikiem. Przejechałem 65 tys. bez awaryjnie i sprzedałem. Nic się nie działo z autem, ale w sumie przebieg mały. Chociaż auto miałem z Premium Select, kupiłem je jak miało 23500. Nie wiem jak było nim jeżdżone wcześniej. Ale napewno serwis olejowy był wczesniej robiony wg wskazania, a więc wychodzi na to że raz :roll: Ja jak wziąłem auto to już robiłem co ok. 12-13 tys. Edytowane przez Yarwa
Opublikowano
Miałem F30 LCI z tym silnikiem. Przejechałem 5 tys. bez awaryjnie i sprzedałem. Nic się nie działo z autem, ale w sumie przebieg mały. Chociaż auto miałem z Premium Select, kupiłem je jak miało 23500. Nie wiem jak było nim jeżdżone wcześniej. Ale napewno serwis olejowy był wczesniej robiony wg wskazania, a więc wychodzi na to że raz :roll: Ja jak wziąłem auto to już robiłem co ok. 12-13 tys.

 

Przejechałeś 5 tys. a robiłeś wymiany co 12-13 tys. ? :shock:

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc

Ostatnio udalo mi sie ze znajomym zrobic ciekawe porownanie.

320d vs 330xd oba f31, 3.0 mial automat i byl poliftem

Jechalismy auto w auto.

Na autostradzie przy 130-140, 3.0 spalilo okolo 20% wiecej wg komputera

Na trasie 70-110, 3.0 spalilo okolo 15% wiecej

Dodatkowo przed testem i po zatankowalismy auta pod korek. Wyszlo dokladnie 18% wiecej.

Jesli ktos przy wyborze pomiedzy dieslem 3.0 a 2.0 kieruje sie splaniem to mysle ze pomoglem.

Jesli chodzi o sama jazde to oba silniki maja wystarczajaco mocy jednak ten 3.0 duzo lepiej brzmi i przy 200 km/h wciaz wyraznie przyspiesza.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Rozrząd z tyłu, wymiana 3 tys zł w ciągu kilka godzin, jest to najmniejszy problem, dużo większy to znalezienie egzemplarza bez przygód.

W Przemyślu czy Rzeszowie nikt nie robi? Czemu tam?

 

Witam.

Jako nowy użytkownik F30 328i xDrive z przebiegiem 111 tys. za poradą kolegi z forum (Pozdrawiam Randall) wybrałem się do p. Grzegorza Fąfary na wymianę rozrządu. Wymieniony napęd pompy oleju, rozrząd, olej, filtr, wymiana trwała około od rana do 15-tej (około 8 godzin). Cena 3850 z własnym olejem. Wrażenia i opinia na temat warsztatu bardzo dobra. Serwis BMW mówił o kwocie około 10 tys. i pozostawieniu auta na przynajmniej dwa dni.

Mam wrażenie ze silnik pracuje inaczej, na pewno troszeczkę ciszej.

Co było nie tak z napędem pompy oleju? Przecież to nie 2.0tdi ze znanym problemem i wycierającym się imbusem/gniazdem :)

Edytowane przez Lucekj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to masz problem z glowy :cool2:

 

Czemu problem z głowy?

Nigdy nie miałem problemów ze sprzedażą auta które miałem od nowości. Auta bezwypadek, salon pl niski przebieg schodzą dobrze za ceny 1,5x więcej czasami już ulepy usa (nawet dobrze zrobione usa nie są doceniane przez kupujących, przykład: auto cypiska z forum)

Mam 330i 17r przebieg 31k za kilka miesięcy wystawie i jakoś nie boję się że się nie sprzeda...

male-bmw-2.png
Opublikowano
Czemu problem z głowy?

Nigdy nie miałem problemów ze sprzedażą auta które miałem od nowości. Auta bezwypadek, salon pl niski przebieg schodzą dobrze za ceny 1,5x więcej czasami już ulepy usa (nawet dobrze zrobione usa nie są doceniane przez kupujących, przykład: auto cypiska z forum)

Mam 330i 17r przebieg 31k za kilka miesięcy wystawie i jakoś nie boję się że się nie sprzeda...

 

Ciekawe jest to co piszesz, ale na te chwile najwyrazniej trafiam na samych freak’ow, kretaczy lub sciemniaczy co to chca niby kupic, ale po chwili zapadaja sie pod ziemie - wliczajac w te “szanowne” grono forumowiczow....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Ciekawe jest to co piszesz, ale na te chwile najwyrazniej trafiam na samych freak’ow, kretaczy lub sciemniaczy co to chca niby kupic, ale po chwili zapadaja sie pod ziemie - wliczajac w te “szanowne” grono forumowiczow....

 


Powiem tak ; może i racja, zobaczę jak bedzie z bmw... Zresztą tu ja też wystawie... Zawsze mogę oddać do znajomego w salonie i dostanę z 10k mniej... Ale licząc (a jestem upierdliwy) koszt jak kupowałem auto perfect lease vs leasing to mi wyszło jakieś ponad 10% więcej... Przy cenie wykupu z perfect lease wyższej niż i tak oczekuje sprzedać auto... Czasem nie wiem jaka logika w perfect lease?

Jedyne wytłumaczenie to płacenie za zużycie auta plus nie wiem 10-20% więcej i święty spokój.

Ja niestety nie śpię na kasie i staram się wybierać zdroworozsadkowo.

male-bmw-2.png
Opublikowano

Z tego co napisałeś nadal nie wiem co Ci wyszło drożej, a jestem ciekaw, bo sam robilem podobne kalkulacje i dla mnie comfort lease jest przy moich przebiegach podobny kosztowo do zwykłego leasingu, z tą różnicą, że 90 tys zostało na koncie (do rozwoju biznesu lub na solary w domu).


Ogolnie zawsze w serii 3 narzekalem na wyciszenie, w g20 racja slychac opony, ale to dlatego, że opory wiatru są niskie i mniej slychać inne hałasy. U mnie grubsza szyba była must have, tym bardziej, że nawet hi fi za dopłatą dupy nie urywa - to u mnie też must have w bmw, standardowe nagłośnienie porównywalne ze standardowym w megane za 1/3 ceny BMW.

Opublikowano

Ja się zastanawiam nad zakupem F30 w dieslu lub audi a4 B8 w dieslu.

Do BMW mam sentyment, mam compakta z 2004 roku i już przejechane prawie 400000km bez awarii, z tego 250000 km na LPG :)

Bardzo mi się podoba F30 tylko jestem nieco zielony ewentualnie z jakim silnikiem wybrać. Codziennie pokonuję 120km na trasie, zależy mi na małym spalaniu ON.

Audi trochę więcej pali i grubo się zastanawiam nad f30. Który z silników jest najmniej awaryjny bo wiem że są około 116km, 143km, 164km, 184 km. Który według Was jest w miarę optymalny dla moich potrzeb?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
335d/330d ewentualnie 325d
male-bmw-2.png
Opublikowano
Ja się zastanawiam nad zakupem F30 w dieslu lub audi a4 B8 w dieslu.

Do BMW mam sentyment, mam compakta z 2004 roku i już przejechane prawie 400000km bez awarii, z tego 250000 km na LPG :)

Bardzo mi się podoba F30 tylko jestem nieco zielony ewentualnie z jakim silnikiem wybrać. Codziennie pokonuję 120km na trasie, zależy mi na małym spalaniu ON.

Audi trochę więcej pali i grubo się zastanawiam nad f30. Który z silników jest najmniej awaryjny bo wiem że są około 116km, 143km, 164km, 184 km. Który według Was jest w miarę optymalny dla moich potrzeb?

 


2.0 184 spokojnie wystarcza na trasie i jest ekonomiczny 5-6l jadąc 140, jeśli masz większy budżet to zdecydowanie 330/335d spalanie 2l większe, frajda dużo większa ;)

Jeśli chodzi o naprawy to profilaktycznie rozrząd przy 200k km koszt plus min 4tys, ew sprawdzenie klapek kolektora jeśli nie były ruszane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zachód Europy zabiłby śmiechem Polaków na hasło: "profilaktyczna wymiana rozrządu przy 200tys km"
Opublikowano
Zachód Europy zabiłby śmiechem Polaków na hasło: "profilaktyczna wymiana rozrządu przy 200tys km"

 

A my byśmy ich wysmiali jakby silnika szukali przy 210 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zachód Europy zabiłby śmiechem Polaków na hasło: "profilaktyczna wymiana rozrządu przy 200tys km"

 

A my byśmy ich wysmiali jakby silnika szukali przy 210 :D

 

Może jakby u nich był taki procent cofniętych liczników to by szukali silników.

Sprowadziłem do Polski i sprzedałem kilkadziesiąt 2.0d BMW ( n47 i b47 ) i w ŻADNYM nie było potrzeby wymiany rozrządu, ba w żadnym nie było potrzeby robić cokolwiek z silnikiem ( przebiegi również grubo ponad 200kkm - auta tylko bezwypadkowe i serwisowane w ASO BMW )

Kiedyś w jednym swoim aucie wymieniłem rozrząd i zajrzałem do klapek przy przebiegu ponad 240kkm - wszystko w idealnym stanie, może kolektor lekko zasyfiony.

Myślę, że problem z rozrządem jest mocno rozdmuchany w Polsce.

Na aukcjach niemieckich poleasingowych trafiają się egzemplarze z przebiegami 400-500 tys km bez wymiany rozrządu czy silnika, rekordzista jakiego widziałem to 850 tys km (!) na jednym silniku, fakt, że była to f11 535d - ktoś zrobił taki przebieg w 4 lata!!!


Oczywiście, jeśli są wskazania do wymiany rozrządu ( hałas itd ) to jak najbardziej należy to zrobić, ale jeśli silnik pracuje ok, to wymieniać profilaktycznie??? Czy ktoś wymienia sprawny dach w domu? :)

Opublikowano
Ja się zastanawiam nad zakupem F30 w dieslu lub audi a4 B8 w dieslu.

Do BMW mam sentyment, mam compakta z 2004 roku i już przejechane prawie 400000km bez awarii, z tego 250000 km na LPG :)

Bardzo mi się podoba F30 tylko jestem nieco zielony ewentualnie z jakim silnikiem wybrać. Codziennie pokonuję 120km na trasie, zależy mi na małym spalaniu ON.

Audi trochę więcej pali i grubo się zastanawiam nad f30. Który z silników jest najmniej awaryjny bo wiem że są około 116km, 143km, 164km, 184 km. Który według Was jest w miarę optymalny dla moich potrzeb?

 


Też miałem podobne rozmyślenia, ale finalnie kupiłem F31 i jestem mega zadowolony ;) Wersje 163 HP mam, zrobiłem chip, spalanie lekko w dół i jest ok ;)

Opublikowano
Zainteresowało mnie to auto


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-f30-sportline-m-pakiet-xenon-led-ID6CFeN6.html


Co myślicie? Cena w miarę ok, zderzak tylko do wymiany. Nie ma navi ale nie jest mi bardzo potrzebna, ewentualnie czy można "dorobić"? Proszę o pomoc

 

F30 w manualu to tragedia, automat robi robote, to jeden z głównych kryteriów wyboru 3jki. Po chipie będzie bardzo przyjemne autko, ale nadal trzeba wajchować :roll:

Sprawdź dokładnie historie, wrzuć temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

Pewnie trzeba by nbt wrzucić do navi koszt 2-3k

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.