Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, QWERtyy napisał(a):

Ten silnik już niejednego zrujnował finansowo. Zazwyczaj kupują go pasjonaci, których nie interesują koszty, lub ludzie którzy nie mają pojęcia o kosztach i sprzedają go po roku w stanie agonalnym.

Ale co zrujnowało finansowo? Co jest takiego drogiego w naprawie? Jakby jaki ten silnik jest, jakie ma mocne strony i słabe?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam forumowiczów.  Mam pytanie co do rozrządu w silniku b58. Wymienia się czy nie, jeśli tak przy jakim przebiegu?

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, wiem że pewnie było już mnóstwo takich pytań, ale przeczytać 125 stron to nie lada wyzwanie...

Zastanawiam się nad kupnem F30 LCi, dokładnie 2.0 silnik w wersji diesla albo benzynie b47 vs b48.
Przeznaczenie 50/50 miasto i trasa. Całe życie jeździłem dieslami, zawsze mnie przeraża spalanie w benzynie...

Co bardziej polecacie wziąć, co bardziej jest awaryjne? Który silnik potrzebuje większej opieki?
Z góry dzięki za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo. Pierwsza dobra benzyna bmw od co najmniej 20lat. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

B48 to, ja tak zawsze tlumacze, silnik diesla z wtryskami benzyny. Bardzo mocny dol (wal, panewki, korby, blok) ale pozbawiony problemow diesla b47: chlodniczka egr, zawor egr, klapki w dolocie, zabite sadza kolektory, dpf, ad blue, czujnik paliwa, pokrywa zaworow. Wtryski i tu i tu mocne, bez problemow. W benzynie musimy jedynie pilnowac olejow, musza byc z odpowiednia norma, inaczej poleca tloki. To tyle. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

I to jest konkretna odpowiedź, dzięki bardzo!

Czyli z tego co piszesz, nawet mimo że taka benzynka więcej spali paliwa to chyba bardziej bezpieczny wybór co?
Bo jak coś walnie w dieslu i pojdzie do naprawy to kij z tego że palił 3-4 litry mniej na 100km 😞

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, jakby to bylo 3-4litry roznicy, ale nie jest. Bardziej 2-3litry a w pewnych warunkach to prawie tyle samo pala. Mam pare b58/b48 oraz b38 (o dziwo, to tez fajnie jedzie) i nie ma z nimi zadnego problemu....nawet po mapach na 300koni, zawsze powtarzam, ten silnik zabija warsztaty, nie ma co w nich naprawiac. 🙂

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Czytałem niepochlebne opinie, że w mieście potrafi i 14l/100 spalić w korkach np...

A warto w niej coś zrobić zaraz po kupnie? Albo prowadzić do mechanika żeby coś sprawdził czy nie jest do wymiany?
Załóżmy taki żółtodziub jak ja, jedzie sprawdzić auto, wszystko wydaje się ok z wyglądu i ze słuchu (ale ekspertem nie jestem),
Kupuje auto i co dalej? pewnie filtry i olej dobrze wymienić, ale jest o co się martwić jak np o rozrząd w dieslach, że może strzelić kiedy mu się spodoba?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te opinie to pewnie kogos kto nigdy nie mial takiego auta. No gdzie 14/100? Przeciez tyle nawet stare auta z lat 90tych nie pala. Szalenstwo. Na dzien dzisiejszy silniki nie maja problemow. Ciezko powiedziec co bedzie jak dojada do 300tys np. Wazne sa interwaly olejowe, o to pytac. Bolaczek brak. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
10 godzin temu, Esemes napisał(a):

Czytałem niepochlebne opinie, że w mieście potrafi i 14l/100 spalić w korkach np...

Ktoś kto to pisał, to chyba jak stoi w tym korku i wkońcu ruszy to jest rura, pełen ogień do następnych świateł 😄 Też widywałem opinie ludzi, którzy twierdzili, że im 330i pali 16-18 litrów w mieście, ale to już trzeba mieć naprawdę talent i dusze rajdowca, żeby takie wysokie spalanie wyrobić. Mi b46 xdrive w łódzkich korkach pali w granicach 11-12. Na trasie typu drogi wojewódzkie pali w granicach 8, a na autostradzie do 140 potrafi zejśc do 6,5... 
 

  • Dziękuję 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

14/15 pali żonie X3 G01 30i w najbardziej niekorzystnych warunkach czyli odcinki po 2-3 km i non stop w korku z wyłączonym S/S. W F30 takie spalanie jedynie przy pełnym ogniu 24/7.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No to z tego co piszecie nie ma co się bać tego spalania. A warto przed obejrzeniem skorzystać z takich usług jak bimmer check?

Lub może coś innego co weryfikuje w jakiś sposób wstępnie auto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sam sobie musisz odpowiedzieć czy warto poświęcić parę złotych na sprawdzenie wydając, np. 100k PLN na samochód.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje.Jak rozpoznać silnik B od N?

Edytowane przez jacekmury1
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.08.2024 o 15:57, jacekmury1 napisał(a):

Dziękuje.Jak rozpoznać silnik B od N?

Wizualnie, 

Pojemnosć - 1998 bodajze zamiast 1997

Po dekodowaniu VIN

Rocznik i miesiac w danym modelu

Edytowane przez luk_byd
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam F31 z silnikiem N20. Wiadomo, silnik specjalnej troski. Mam auto od nowości. Olej w silniku zmieniany co 10 tys km od początku. Była też wymiana oleju tuż po dotarciu, czyli po 2000 km. Przebieg 201 000 km. I jak dotychczas bez większych problemów.

  • Lubię to 2
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

N20 miało problemy z pompą oleju, a raczej z jej napędem. Po marcu 2015 wyszedł poprawiony rozrzad i napęd pompy, ale problem mimo wszystko nie został wyeliminowany w 100%.

B48 jest wolny od tych wad. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.