Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam !

 

Panowie planuję zmienić w najbliższym czasie swoją E91 320d (M47 163km) na generację nowsza F30/F31 (budżet ok +/- 60k). Pytanko jaki silnik mi wyjdzie korzystniej. W większosci auto jeździ po mieście (Gdańsk) i raz na miesiac trasa na Mazury (myślę, że w ciągu roku ok 10-15tys km). O m47 złego słowa nie mogę powiedzieć dzielnie służyła po miescie nie generując dużych kosztów serwisu (podstawowa eksploatacja, olej co 10k km, zawieszenie przód tarcze klocki i pierdoły przy silniku :D). Jaki silnik kupić w F30/F31. Myślałem o N47 ze zrobionym rozrzadem albo profilaktycznie wymienic  ale piszą, że auto bedzie sie długo nagrzewać i ogólnie szkoda diesla do miasta choć na diesla jestem chętny z 8HP 😄. Jest jeszcze jednostka N20B20, ale cięzko znaleźć typowy post o usterkach tego silnika czy ogolnie warto się nim interesować? Znalazłem informację, że silnik ten ma wadliwy napęd pompy oleju i rozrządu. Czy po wymianie tych podzespołów silnik generuje jeszcze jakieś problemy ? Auto na dłuższy czas użytkowania. Dziękuje za pomoc.

 

Podsyłam przykładowe autka jakie znalazłem 

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-f31-320d-lift-full-led-sport-pakiet-m-pakiet-CID5-IDWUb7r.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=4

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-2014-f31-2-0-184km-sport-line-wnetrze-m-pakiet-19cali-vat23-ID6FJZqB.html

https://www.olx.pl/d/oferta/full-led-bmw-320d-efficient-dynamic-edition-CID5-IDWReeo.html

Opublikowano
W dniu 12.06.2023 o 20:33, ziomekthx napisał(a):

Witajcie. Pisałem tu wcześniej i pytałem o silnik 335i i doradziliscue mi że już lepiej 340i. W Polsce tych silników niema albo zwyczajnie nikt nie chce sprzedać. W Niemczech jest sporo fajnych egzemplarzy. Ale mam też pytanie ci do mocy bo jedne mają 326 KM u widziałem też 360KM . Czy to są te same silnik i tylko ktoś sobie podniósł moc czy są to dwa różne motory

W autach z oznaczeniem 40i jest genialny silnik B58, który zapowiada się (przynajmniej wedle recenzji) - na jeden z najlepszych silników jakie BMW stworzyło, ale może potwierdzi to ktoś, kto ma tu wiedzę i doświadczenie. Wersja 360 PS to dokupiony akcesoryjnie z pakietu M Performance tzw. Power and Sound Kit. Miałem okazję osobiście jechać takim autem (F32 440i), jazda absolutnie obłędna, brzmienie także.

I rzeczywiście, śledzę rynek tych aut i widzę, że praktycznie wszystko to są wersje US (czyli po dzwonie), a jak jeszcze zaznaczysz "bezwypadkowy" to zostaje raptem parę aut, teraz chyba 2-3 (patrzę serię 3 i 4). W Niemczech aut do wyboru znacznie więcej, ale akcyza 18.6% przy takiej wartości auta zaboli potwornie 😕 

Sam nie wiem co można zrobić. Jakiś czas temu były dwie fajne 4ki Gran Coupe na sprzedaż (a przynajmniej na pierwszy rzut oka), ale już ich nie ma. Sprawdzę temat na kolejny rok, być może coś się pojawi lub też ktoś może to sprowadzić. Generalnie trzeba liczyć się z wydatkiem +/- 130-150k PLN w Polsce.

icon3.png G30 530i xDrive

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie, wracam ponownie! 😉

Proszę o poradę na temat ogłoszenia. Wiem, że nie jest to jakiś wypas pod względem wyposażenia, ale za to wygląda na zadbane i dobrze serwisowane, świeżo po rozrządzie. Demonem prędkości też pewnie nie będzie ale szukam po prostu komfortowej benzyny z automatem do miasta (70%/30%). Czy te N20 to na prawdę taka padaka? Na co zwrócić uwagę przy tym przebiegu? Raczej stawiam na tył napęd, ze względu na średnie opinie jeżeli chodzi o utrzymanie xdrive'a. 

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-seria-3-f30-sport-line-184-km-2012-rok-polski-salon-bezwypadkowy-ID6FBzol.html

Opublikowano

Może ja się wypowiem w kwestii N20 i jego awaryjności. Powiedzenie ludowe głosi "jak dbasz, tak masz". Sam mam, między innymi, 320i N20, kóre wystawiłem obecnie na Otomoto do sprzedaży. Auto ma obecnie 200tys. przebiegu i 10 lat i silnik / skrzynia pracuje jak w nowym aucie. Sprawdzałem silnik (już po zakupie) w serwisie i usłyszałem wiele pozytywnych uwag na temat jego stanu technicznego. Sami mechanicy mówili o problemach z N20 ale generalnie w 328i. Dla poczucia własnego bezpieczeństwa, wraz z wymianą rozrządu przy okoł o150tys wymieniłem także napęd pompy oleju, bo to potrafi paść i jak powiedziałem - do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń. Jak masz udokumentowane serwisy, wymiany, jak wymieniasz olej co 10tys, nie pałujesz na zimnym to czemu miałoby być źle?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, pomału zastanawiam się nad zmianą swojej e90 na f30, do tej pory jeżdżę z silnikiem n47 ED 163km złego słowa nie powiem, co prawda żeby doprowadzić do perfekcyjnego stanu trochę pieniędzy musiałem w niego włożyć. 

 

Teraz pytanie, chętnie bym kupił znowu n47, ale patrząc na to co się dzieje na świecie i jakie restrykcje czekają samochody spalinowe, może lepiej będzie kupić benzynę, a totalnie nie wiem na który silnik w ogóle zwrócić uwagę, oscyluje w rocznikach 2014-2017, chciałbym żeby to było przynajmniej te 180KM+. 

Z tego co widziałem jest wersja 184km, jest to warte uwagi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

B47 moze byc z EU6, to znacznie lepsza propozycja niz benzyna w prelci. Jesli koniecznie szukasz Pb to po lifcie 2017+ z silnikiem b48. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla diesli spełniających normę Euro 6 wszelkie ograniczenia będą niestraszne jeszcze przez wiele lat. Auta z silnikiem B47 spokojnie można kupować. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Jesli koniecznie szukasz Pb to po lifcie 2017+ z silnikiem b48. 

Lifting w F30 był w 2015 i wtedy weszły B48.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Polecam B47.

B47 z AdBlue i przez 230tkm (odpukać) nie było żadnych awarii. Wiadomo, rozrząd do wymiany i nic więcej.

Od 140tkm zrobiony program silnika i skrzyni.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanie, multimedia NBT mocno się różnią od EVO? 

NBT wydaje się być mocno zbliżony do CIC. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nbt mocno zblizony tylko wizualnie do cic ale masz streaming bt, masz filmy/teledyski z pena bez dodatkowego combox oraz sport display. Evo to evo. Wiadomo ze lepsze. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Panowie czy w modelu F30 LCI 2015-2017 z silnikem N57 i normą euro 6 w cepiku występuje także Adblue? Opcja w dekoderze wyposażenia 164 EU6 Exhaust Emissions Standard zawsze oznacza system Adblue? 
 

Edytowane przez Kristoff_2000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W latach 2015 - 2017 do spełnienia normy Euro 6 (opcja 164) w F30 LCI N57 wystarczał na ogół katalizator redukujący tlenki azotu. Wyjątek to np. mała partia aut dostarczonych na rynek USA. Instalacja AdBlue była standardem od marca 2018 roku.

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wiecie może jakie konkretne różnice sa między modelami 330i a 320i z silnikiem b48? Wiem ma pewno ze różnica jest w tarczach hamulcowych ale jest coś jeszcze? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330i miały tempomat z funkcją hamowania, PDC z tyłu, gniazdka 12 V z tyłu, siatki w oparciach przednich siedzeń, haczyki na zakupy i wannę w bagażniku. Bazowe 320i tego nie miały.

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam rozglądam się za F30 i do wyboru mam 328i (245km) z okolic 2012-2014 lub słynne 335i też 2012-2014. Który silnik jest mniej awaryjny? Jakie są koszta napraw takich silników i jakie ma bolączki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

328i sobie daruj, nie pyta sie o koszta 335i, masz kase, kupujesz. Jesli pytasz o koszta i awarie, kupujesz 2.0d.

Opublikowano
59 minut temu, kkx5 napisał(a):

328i sobie daruj, nie pyta sie o koszta 335i, masz kase, kupujesz. Jesli pytasz o koszta i awarie, kupujesz 2.0d.

Najgłupsze co można powiedzieć "o koszta się nie pyta" ależ oczywiście, że się pyta bo jest dużo marek i bardzo dużo podobnych samochodów o tych samych osiągach więc chciałbym wiedzieć czy BMW F30 335i jest droższe czy tańsze od przykładowo C klasy z podobną mocą... Kasa jest ale chciałbym wiedzieć jakie są bolączki tego modelu i silnika, co lubi się psuć i jakie to są sumy żeby wiedzieć na co zwracać uwagę i przede wszystkim ile na start trzeba włożyć by auto było w 100% pewne i sprawne (bo ja akurat nie ufam nigdy sprzedającym, i staram się zawsze po zakupie auto wstawiać na warsztat o robić by było pewne) 

 

Dlatego jeżeli masz drogi kolego jakieś informacje odnośnie usterek, bolączek i cen to z chęcią się dowiem. I czemu 328i sobie darować? Bardzo awaryjne>? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak napisalem. O koszta sie nie pyta jesli kupujesz auto niszowe typu 335i i nie interesuja mnie zadne wywody i porownania do klasy C. 328i ma silnik n20. Poczytaj dlaczego sie nie kupuje. Informacji jest od groma. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwazaj jak dobierasz slowa kolego... Nazywanie kogos "nie normalnym", poniewaz nie idzie to w parze z twoim rozumowaniem to na otwartym forum bardzo zla droga. Mozesz sie z tym zgadzac, mozesz to olewac, mam to gdzies, ale nie wybieraj sie w personalne uwagi. W autach niszowych, mocnych dieslach, mocnych benzynach nie pytasz o koszty, kupujesz je dla tego auta, dla pasji do tego silnika, jak padnie motor to nie lecisz z placzem na forum tylko je dalej lubisz i naprawiasz. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 godzin temu, yogi244 napisał(a):

F30 335i to auto niszowe xd 

 

Ten silnik już niejednego zrujnował finansowo. Zazwyczaj kupują go pasjonaci, których nie interesują koszty, lub ludzie którzy nie mają pojęcia o kosztach i sprzedają go po roku w stanie agonalnym.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.