Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam ja mam f30 2 litry 143 hp i padla wywalilo korbowod bokiem szukam silnika albo slupka o kodzie N47N PROSZE O POMOC

 

Jaki przebieg?

male-bmw-2.png
Opublikowano
Witam, przymierzam się do kupna F30 2.0 245km z 2015/2016r. Prawdopodobnie będzie to sztuka z USA lub Kanady. Na co szczególnie zwrócić uwagę i jakie macie opinie na temat tego silnika? :) Chciałbym zaznaczyć że będzie to moje pierwsze BMW więc bardzo bym prosił o jakąś pomoc dla świeżaka :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, przymierzam się do kupna F30 2.0 245km z 2015/2016r. Prawdopodobnie będzie to sztuka z USA lub Kanady. Na co szczególnie zwrócić uwagę i jakie macie opinie na temat tego silnika? :) Chciałbym zaznaczyć że będzie to moje pierwsze BMW więc bardzo bym prosił o jakąś pomoc dla świeżaka :D

Nie wiem czy w USA w F30 sie pojawił silnik B48, ale wolałbym już 2016/2017 żeby:

był właśnie rzeczony B48 oraz nowsze NBT.

Opublikowano

Kilka tyg temu miałam okazję odbyć jazdę testowa G21, 318i czyli B48 R4 2.0 156km

Bylem juz prawie zdecydowany na podpisanie finansowania CL na 36 miejscy... no i wtedy trochę musiałem przeszacowac swój budżet.

Mam możliwość dużo tańszego najmu F31 318i więc B38.

Samochód zadbany, ze śladowym przebiegiem.

Na codzień jeżdżę 95 konnym kompaktem, więc potencjalnie oba ww auta powinny być bardziej żwawe a tu zdarza się okazja by w końcu poruszać się autem mojej ukochanej marki.

Boję się że przez to że obie jazdy próbne będzie dzielił prawie miesiąc moje odczucia mogą być bardzo zafałszowane i za miesiąc dwa mogę załowac że nie wstrzymałem się kilka miesiecy i nie dopiełem budżetu na B48, z drugiej strony za te kilka miesięcy już pewnie nie miałbym 40k upustu względem ceny katalogowej, a z 3 strony to tylko 12 miesięcy najmu a potem będę mógł wziąć coś lepszego.

F31 318i - idzie tym jeździć dla przyjemności, no bo do pracy mam 3km więc to głównie o wypady za miasto i jadę bez celu chodzi.

Opublikowano

Ja uzytkowalem takie f30 318i przez 2 lata. Wczesniej mialem benzyne o mocy 122KM. Powiem cie ze dobrze sie tym jezdzilo. I w dup. e mialem komentarze kolegi ze jezdze kosiarka. On mial R6, ale co z tych R6 skoro caly czas stal na warsztacie a ja kosiarka jezdzilem.

Skoro auto ci sie podoba, nie rozwala ci budzetu to nie ma co sie drapac po glowie.

Wazne byc swiadomym, ze nie jest to 200KM, jest to R3 i tyle.

Opublikowano

Jedzilem 318i, jest ok. Nie powiem ze nie.


PS: R6 stalo na warsztacie caly czas? :o

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Dzis odbyłem jazdę próbną, jest ok.

Za rok wezmę coś mocniejszego ale nie sądzę by ten rok był pozbawiony pięknych chwil.

No więc zdecydowałem na najem, jednak Master1 zgubiło dokumenty aura więc do wydania samochodu może trochę minąć.

Opublikowano
Jedzilem 318i, jest ok. Nie powiem ze nie.


PS: R6 stalo na warsztacie caly czas? :o

 

Można powiedzieć że cały czas, co chwilę działo się coś z autem.

TO akurat nie było BMW, ale nie ma znaczenia.

Sens tego jest taki, że kolega się nabijał, że mam kosiarkę, uważał, że nie ma co rozważać auto niżej jak z R6. Ja staram się patrzyć trochę inaczej.

Owszem fajnie jest mieć R6, v8, v12 itp. itd. Ale nie zawsze jest to właściwe rozwiązanie. Mogłem kupić też używane R6 z przeszłością jak kolega.

Ale co mu po R6 jak się okazało że ciągle miał problemy - auto więcej stało niż jechało.

Zamiast kupić R6 kupiłem R3 nowsze, jeszcze z gwarancją. Ja swoją kosiarką jeździłem w tym czasie cały czas zadowolony - podkreślam ze świadomością, że to auto ma tylko 136KM.


F30 318i uważam nie ma co przekreślać. Kupując F30 318i jako alternatywa w podobnych pieniądzach była octavia, golf, insignia. Może część z nich z trochę większą mocą. Powiem szczerze, że w tej chwili nadal bym wybrał 318i.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


wpadł mi w oko dobrze doposażony model z silnikiem 320d Efficient Dynamics Sport Line (163 KM). Auto z 2017 Roku (F31).

Czy macie jakieś opinie o tym silniku przy takim przebiegu ok 180 tys. km???

Taką właśnie opcje kupna znalazłem natomiast niepokoi mnie tak duży przebieg i tylko ta kwestia mnie jeszcze wstrzymuje przed zakupem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


wpadł mi w oko dobrze doposażony model z silnikiem 320d Efficient Dynamics Sport Line (163 KM). Auto z 2017 Roku (F31).

Czy macie jakieś opinie o tym silniku przy takim przebiegu ok 180 tys. km???

Taką właśnie opcje kupna znalazłem natomiast niepokoi mnie tak duży przebieg i tylko ta kwestia mnie jeszcze wstrzymuje przed zakupem :)

 

Na pewno 163 KM ?

To jakaś wersja z Niderlandów ?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ze screenu jaki dostałem od sprzedawcy wygląda na to że to wersja Holenderska (Adres pierwszego serwisu podany jest z Eindhoven).

Na dzień 12.2019 auto miało 170 tys km przebiegu co znaczy że w ostatni rok raczej stało (Przejechane tylko 13 tys, o czym też sprzedawca dał mi znać). Auto poleasingowe.

To jest jakaś dedykowana wersja silnika na rynek Holenderski?


Tutaj link do rozważanego przeze mnie modelu.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-wzorowa-320d-163ps-navi-m-paket-skora-xenon-elektr-klapa-sport-line-ID6Dxku4.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze screenu jaki dostałem od sprzedawcy wygląda na to że to wersja Holenderska (Adres pierwszego serwisu podany jest z Eindhoven).

Na dzień 12.2019 auto miało 170 tys km przebiegu co znaczy że w ostatni rok raczej stało (Przejechane tylko 13 tys, o czym też sprzedawca dał mi znać). Auto poleasingowe.

To jest jakaś dedykowana wersja silnika na rynek Holenderski?


Tutaj link do rozważanego przeze mnie modelu.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-wzorowa-320d-163ps-navi-m-paket-skora-xenon-elektr-klapa-sport-line-ID6Dxku4.html

 

Kwestie podatkowe, dlatego są słabsze. Oczywiście na hamowni może wyjść inaczej, natomiast 20d z tego okresu jeśli się nie mylę ma w EU 184 KM, jest to tylko kwestia oprogramowania.

Przelot solidny, auto młode.

W dwa lata 170 tyś konkretnie jeźdżone.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
mysle ze ma znacznie powyzej 200 :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Martwi mnie po prostu kwestia potencjalnej awaryjności i kosztów w przypadku takiego przebiegu dla tego silnika, dlatego właśnie zastanawiam się czy decydować się na ten silnik z tym przebiegiem czy też poszukać z mniejszym ale pewnie też z gorszym wyposażeniem pozostając w tej półce cenowej.

Jakich kosztowniejszych napraw po tych 200 tys. można się spodziewać w przypadku tego silnika?

Zależy mi przynajmniej troszkę dowiedzieć się na co się pisze przed takim zakupem :)

Opublikowano
Martwi mnie po prostu kwestia potencjalnej awaryjności i kosztów w przypadku takiego przebiegu dla tego silnika, dlatego właśnie zastanawiam się czy decydować się na ten silnik z tym przebiegiem czy też poszukać z mniejszym ale pewnie też z gorszym wyposażeniem pozostając w tej półce cenowej.

Jakich kosztowniejszych napraw po tych 200 tys. można się spodziewać w przypadku tego silnika?

Zależy mi przynajmniej troszkę dowiedzieć się na co się pisze przed takim zakupem :)

Bądź przygotowany, ze auto może wymagać wkładu 10 tys. to nie będzie niespodzianki. Przebiegi niezweryfikowane nie są warte analizy, bo mogły być 2 razy korygowane, wiec to raczej ostatni wyznacznik stanu auta.

***** ***
Opublikowano

Mam z tyłu głowy że wkład finansowy będzie konieczny.

Patrząc na przebieg to auto robiło ok 35 tys km na pół roku. Wskazuje mi to raczej jazdy w trasach - czyli dla takiego dwu litrowego diesla to raczej dobrze.

3,5 letni samochód wydaje mi się pod kątem zużycia komponentów też dość młody (stwierdzając bardzo ogólnikowo) i to wszystko przemawia za kupnem ale czy moja filozofia dla tego modelu silnika 320d ED jest dobra to już pewny nie jestem :D

Dlatego szukam tutaj wskazówek :)

Opublikowano
Mam z tyłu głowy że wkład finansowy będzie konieczny.

Patrząc na przebieg to auto robiło ok 35 tys km na pół roku. Wskazuje mi to raczej jazdy w trasach - czyli dla takiego dwu litrowego diesla to raczej dobrze.

3,5 letni samochód wydaje mi się pod kątem zużycia komponentów też dość młody (stwierdzając bardzo ogólnikowo) i to wszystko przemawia za kupnem ale czy moja filozofia dla tego modelu silnika 320d ED jest dobra to już pewny nie jestem :D

Dlatego szukam tutaj wskazówek :)

Nie rozumiem tego rozwodzenia się nad silnikiem. Zepsuje się coś to naprawisz. W takich autach istotne jest to czy nie jest to egzemplarz powypadkowy,popowodziowy, spalony itp . Z tego powodu jak kupowałem f30 to brałem pod uwagę tylko auta z PL salonu z pełna historia

***** ***
Opublikowano

Panie Kamilu, dziękuję za opinię.

Zdaję sobie sprawę że ważny jest cykliczny serwis, bezwypadkowość itd.

Stwierdzenie że coś się zepsuje to naprawię jest dla mnie jak najbardziej w porządku - po prostu tak jest :)

Dla mnie pytanie jest o ewentualne możliwości/prawdopodobieństwo możliwych usterek po takim przebiegu dla tego silnika ,ewentualnie jego ostprzętu, stąd całe moje obawy.

Proszę mnie źle nie odbierać, po prostu szukam wiedzy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
200 tys w N47, wymienić rozrząd. Jeździć do następnej wymiany rozrządu... Reszta usterek zależy od "szczęścia".

spacer.png

Opublikowano
W N47 wymieniłem rozrząd przed 200k i auto śmiga aż miło, a koszty wymiany rozrządu też już są coraz niższe :) Zresztą każdy kto kupuje ten silnik powinien mieć świadomość że łańcuch nie jest wieczny i tani :P
Opublikowano

Witam serdecznie, planuje przesiąść się z E90 na F30, od jakiegoś czasu wertuje otomoto by znaleźć 335i przed lift, bądź 330i lift, który spełni moje oczekiwania, a takich trójeczek jest niestety mało (jestem wybredny - chce mieć Mpakiet, dużą navi, kierownice Msport, ciemne plastiki, trochę więcej mocy), tym bardziej że szukam w obrębie samej wielkopolski.


Z góry zaznaczam że NIE JESTEM EKSPERTEM, moja wiedza jest niewielka.


Kilka dni temu natknąłem się na jedno ogłoszenie, na początku mnie zraziło (ogłoszenie od komisu/handlarza, brak VINu w ogłoszeniu, nieoryginalne nerki, dziwna dokładka na zderzaku przednim, na zdj od tyłu klapa wydaje mi się jakby "nie siedziała" dobrze, rzadko spotykany kolor - srebrny, dwa ogłoszenia tego samego auta na otomoto), ale przez znajomego udało się zdobyć informacje, że auto jest z Kanady oraz VIN pojazdu (okazało się, że robił przy tym pojeździe coś z valvetronic w ramach usługi) i wrzuciłem na 3 różne stronki, które wyskoczyły mi w google, bądź na których zdarzyło mi się kiedyś zamówić raport (autobaza, carvertical, autodna).


Linki do ogłoszeń:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-3-0-bi-turbo-306km-xenon-navi-kamera-szyber-pdc-alu-ful-top-ID6Dx9fz.html#455b375590

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-m-performance-pelna-opcja-individual-jedyna-taka-w-pl-ID6Dui11.html#455b375590


VIN: WBA3B9C55DF587704


Wiele z tych raportów się nie dowiedziałem, kumpel mówi - wrzuć na bmw-klub, tam chłopaki to ci pewnie wyślą zdjęcia auta świeżo po wyjeździe z taśmy produkcyjnej :D


Tutaj informacje, które zdobyłem przez raporty z w/w serwisów:


a. Informacja o przebiegu była tylko na 1 z 3 raportów, gdzie zaznaczone było że "Przebieg tego pojazdu może być zmanipulowany.", na wykresie przebiegów pokazało z datami w miare regularny wzrost przebiegu, poza jednym wyjątkiem jakoby auto zrobiło ok 115tys w 3 msc, co jest raczej niewykonalne więc pewnie wkradł się jakiś błąd:


wJHGxZG.jpg


b. Wyposażenie, w którym dziwi mnie kilka rzeczy, takich jak: 1. uchywt do kubka, którego na zdj auta nie widzę (ale też nie do końca wiem jak on wygląda) 2. tapicerka winylowa, a nie do końca wiem jaka to, dla mnie na zdj widze skórzaną tapicerkę


m4jxgIf.jpg


c. Wizyty w serwisie, które były regularne i wydaje mi się, że to po prostu przeglądy/eksploatacja, aczkolwiek nie ma do nich opisów:


JwuyPD9.jpg


d. Obszerniejszy raport serwisowy pochodzi z 2013 (data produkcji tego samochodu), wygląda to tak:


ATRI4Oo.jpg


A poza tym, nie dowiedziałem się nic więcej, a nie ukrywam że bardzo zainteresowało mnie to ogłoszenie, nie wiem czy to też nie jest wina tego że auto jest z Kanady.


Stąd pytania do fachowców:

1. Jakie strony państwo polecają, jeśli chodzi o zakup jak najobszerniejszego raportu, oczywiście jestem świadom, że taki raport kosztuje i nie szukam na siłę "darmówek".


2. Czy z tych małostkowych informacji jak powyżej mam być bardziej dobrej myśli czy złej (np. ta winylowa a skórzana tapicerka; skok przebiegu w raporcie; usterka z początku samochodu o utracie napędu)


3. Czy ktoś posiada może magiczną wiedzę czy też zdjęcia pojazdu z ogłoszenia?


4. Nadal bać się handlarzy tak jak kiedyś?


Z góry dziękuję za odpowiedzi w temacie, pozdrawiam i mam nadzieję, że poprawnie wybrałem dział (jestem tutaj nowy :()

Opublikowano

F31 kupione dziękuję wszystkim za opinie i porady co do silnika :)

Ten model jest z 2017 roku więc silnik to już B47.

Jeszcze mam pytanko o słynne klapki w kolektorze? Sprawdzać? wymieniać? Czy da się je całkowicie wyrzucić?

Jeśli jest już osobny temat dla tego silnika i kolektora co do klapek to proszę tylko mnie przekierujcie :)

Opublikowano

Hej,

Przymierzam się do zakupu f30 w automacie. Budzet jaki chcę przeznaczyć na auto + startowe wydatki to ok 60k, prawdopodobnie będę chciał ściągać zza zachodniej granicy, ponoć da się trochę taniej coś znaleźć i prędzej znajdę w lepszym stanie. Planuję używać tego auta na codzień do jazdy z domu do pracy w Krk (do 40km w jedną stronę, plus jakieś weekendowe dalsze wypady, co by mieć też gdzie trochę pojeździć). Nie planuje żadnego żyłowania auta do oporu. Początkowo skłaniałem się ku 320d, ewentualnie 318d, bo z aut którymi jeździłem dotąd lepiej się czułem przy dieslem. Obecnie jednak mam znakowych którzy mają różne wersje benzynowe i polecają. Patrząc na to, że chcę ściągać zza granicy raczej chciałbym silnik 2litrowy. Nie wiem też na ile warto iść w tylni napęd a xdrive, bo z tego co czytam to bywają z nim problemy. Co warto wybrać w takiej sytuacji? Za wszystkie rady z góry dziękuję :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.