Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuje, zapisuje!

A powiecie mi jeszcze dlaczego benzyna lepsza dla mnie niż diesel? Faktycznie są mniej awaryjne przy takim trybie jazdy jak ja? I czy jak będzie jakiś dobry zadbany diesel to tez brać czy całkiem odpada przy mojej jeździe?

Opublikowano

Na małych dystansach zwłaszcza w mieście gdzie często się zatrzymujesz/podjeżdżasz filtr cząstek stałych w dieslu znacznie szybciej się zapełnia. Silnik w dieslu grzeje się dużo wolniej niż w benzynie, jeśli jeździsz dziennie po kilka km to nie nagrzeje się odpowiednio żeby wywołać samoczynnie regeneracje dpfa (temp. w dpf zwiększa się i wypala nagromadzoną sadzę - zwiększona dawka paliwa itd...)

Przykładowo u mnie wypala się co około 500km samoczynnie, ale jeżdzę 70% przebiegu na trasie. W mieście ten przebieg może ograniczyć się do 200-300km


Jeśli od czasu do czasu tz 2-3 razy w tygodniu robisz większy przebieg >30km gdzie olej i płyn nabierze temp roboczej to nie powinno być żadnych problemów z dpfem


co do bolączek diesla N47 (2.0) Rozrząd czasem może strzelic przy około 200kkm jeśli nie za dobrze poprzedni właściciele dbali o silnik (częste wymiany oleju itd) średni koszt to ok 4tys

W benzynie N20 przedliftowych były problemy z napędem pompy oleju, więc też koszta 2-4tys. Problemy mogły pojawiać się dużo wcześniej +-120kkm



Ogólnie polecam diesla, przy zakupie miałem 78kk, w tej chwilii mam 123, poza wymianami oleju żadnych problemów

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Najlepiej pani maddie zrobi jak kupi wersje niemiecka poprzez bmw.de i ich program używanych pojazdow.

Wersja USA i krajowe poflotowe można w większości przypadków sobie darować.

Wyjątek stanowi przypadek gdy znamy poprzedniego właściciela.

Tez uważam ze idealnie by było kupić auto po 2015 roku czyli poliftowe.

Co do silnika to jest loteria i tu można by polecić 330-335.

Coś mi się jednak wydaje ze dla kobiety lepsze auto to bmw x1 f48 niż f30

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak coś swoją niedługo będę wystawiał.

17R 34K KM wszystko w wątku na forum opisane. Bezwypadek, bez szkód olej 4x od nowości.

Za 3k km duży serwis w cenie

male-bmw-2.png
Opublikowano
Najlepiej pani maddie zrobi jak kupi wersje niemiecka poprzez bmw.de i ich program używanych pojazdow.

Wersja USA i krajowe poflotowe można w większości przypadków sobie darować.

Wyjątek stanowi przypadek gdy znamy poprzedniego właściciela.

 

Co z Was takie niemcofile? Świadomość, że w fotel pierdział Niemiec, a nie Polak robi wam dobrze? Chyba równie dobrze można wejść na stronę bmw.pl i kupić auto z BMW Premium Selection z Polskiego salonu?

Opublikowano (edytowane)

Tylko wersja tzw. krajowa Niemcy jest wykonana porządnie.

Reszta wersji europejskich do takich już nie należy.

Co ciekawe montowali je na tej samej taśmie!

Na pocieszenie napisze ze klient z nad Wisły zamawiając mercedesa klasy c dostaje auto składane na taśmie przez murzynów w RPA a ten z Berlina z miasta portowego w de.

Bmw na pl różni się „tylko” pochodzeniem gratów które są z Polski ,Czechii,Rumunii czy Chin.

Na potrzeby polusow tez odchudza się niektóre elementy pomijając ich montaż.

Pisałem już o tym ze wersje z Francji i Włoch nie są takie żywotne ale dopiero odkryłem spisek jak rozkrecilem wersje Polska na drobne śrubki.

Należy wiec zaprotestować iż polskie auto salonowe jest lepsze niż egzemplarz wyprodukowany z przeznaczeniem na Niemcy.

Niektóre modele w wysokich wersjach silnikowych są bardzo zbliżone do rynku niemieckiego.

Im gorszy (tańszy)model tym różnice są bardziej widoczne.

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Opublikowano

Jeszcze na Słowacji robią części :D


Do dziś mnie zastanawia czemu w bmw z Francji są jednostrefowe klimatroniki, a nie dwu jak w 99% innych aut....

Daj więcej szczegółów co do "spisku"

Opublikowano

Zajmuje się amatorsko importem powypadkowych bmw od 1998 roku w tym wersji sportowych.

Zanim wpadłem na ten spisek koncernu nie mogłem zrozumieć dlaczego takie same modele z różnych rynków wyglądają zupełnie inaczej,prowadzą się lub są mechanicznie odmienne.

Z biegiem lat i dostępem do sieci internet okazało się ze producent stosuje inne standardy jakościowe różnicując klienta :lol:

Śledząc biuletyny dostrzegłem ze niektóre części uzywa się tylko w Niemczech,Szwajcarii,Austrii i Liechtensteinie np.tarcze hamulcowe

Ingerencja jest tak dogłębna ze nawet nakrętki i śrubki mogą być innej jakości czyt. Tansze

Kilka rozkreconych bmw z małym przebiegiem i już zrozumiałem o co biega.

To ze bmw sprowadzone z USA,Francji czy Włoch jest tansze ma swoje podłoże.

Auta różnią się szczegółami które wpływają na ogólna charakterystykę pojazdu z biegiem lat bądź przebiegu.

Nie są tak wytrzymałe mówiąc ogólnie.

Zawieszenie,system chłodzenia czy materiały są słabszej jakości.

Auta tzw flotowe czy poleasingowe zamówione w fabryce jako jedno zamówienie tez do takich należą.

Nie słuchajcie nigdy ze flotowa wersja jest lepsza bo ma historie serwisowa.

Upust fabryczny dla firm nie bierze się z powietrza.

MADE IN PRL
Opublikowano

Jedynie z USA można się zgodzić, flagowym przykładem może być brak chłodnicy oleju w tylnym dyferencjale F10 M5, gdzie w EU takowy jest. Sam przed kupnem oglądałem kilka samochodów z DE i ilość rdzy w 7 letnim aucie była o wiele większa niż w moim poprzednim 11 letnim francuzie. Dosłownie każda śrubka na zewnątrz pordzewiała, listwy dachowe to samo. Bagażniki też miały purchle.

Obecnie mam auto z PL salonu i poza malutkim pęcherzykiem na klapie bagażnika nie uświadczysz u mnie rdzy, więc na jakiej podstawie mam sądzić, że auta z Niemiec są lepsze? Bo wg kogoś z forum lepiej się prowadzą?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na ten pęcherzyk w F20 była kiedyś akcja serwisowa i można było dostać nową tylną klapę :wink:
Opublikowano

Dzień dobry Wszystkim,


Intensywnie poszukuję modelu 320i f30 i w końcu trafiłem na ciekawą ofertę, jednak jest to moje pierwsze BMW i zastanawiam się, czy wyposażenie jest bogate, czy to bardziej golas. Będę wdzięczny za opinie. Poniżej wrzucam wyposażenie:


Typ 320I

Seria F30 (seria 3)

Typ nadwozia LIM

Napęd lewostronny

Wydajność 135 kW / 184 PS

napęd HECK

Automatyczna transmisja

Kolor ALPINE WHITE 3 (300)

Poduszka SENSATEC 1BLACK (KCSW)


Komfort i wystrój wnętrza

S403A Szklany dach elektryczny

S423A Maty podłogowe welurowe

S494A Ogrzewanie foteli kierowcy pasażer

S4ABA Orzech włoski drobnodrzewny

S4DMA paski akcentujące chrom perłowy

S497A Tylny podłokietnik środkowy

Grzałka S4NEA Blowby


Multimedia

S609A System nawigacyjny Professional

System głośników HiFi S676A

Przygotowanie S693A Radio satelitarne BMW

S697A AreaCode 1 dla DVD

S6ACA Inteligentne połączenie alarmowe

S6AEA Teleservices

S6AKA Połączone usługi napędowe

Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym S6AMA

Usługi zdalne S6APA

Zestaw Handsfree S6NHA z interfejsem USB

Klaster przyrządów S6WAA rozszerzone wyposażenie

S645A BMW US Radio

pomoc dla kierowców

S508A Pomoc parkingowa PDC

S521A Czujnik deszczu

S534A System automatycznej klimatyzacji

S563A Pakiet oświetlenia

S575A Dodatkowe gniazdo 12 V

S520A Światło przeciwmgielne

Tempomat z funkcją hamowania S544A

S5DSA Awaryjne odblokowanie przedziału bagażowego

Drive

S205A przekładnia automatyczna

S216A Serwosterowanie hydrauliczne

S2DYA Obręcz felgowa BMW LA Star Spoke 396

S2VBA Wskaźnik ciśnienia w oponach

S249A Kierownica wielofunkcyjna

S258A Opony z funkcją run-flat

Środowisko i bezpieczeństwo

S320A Usunięcie etykiety modelu

Kamera widoku z tyłu S3AGA

S8KLA Okres konserwacji oleju 15000 km12 miesięcy

Tablica rejestracyjna S8SMA widoczna z zewnątrz

S8TNA Światła dzienne poprzez menu świateł

S823A Wersja z gorącym klimatem

S845A Dźwiękowe ostrzeżenie o zapięciu pasów

S853A Wersja językowa Angielski


Indywidualne wyposażenie

S760A Linia cieni o wysokim połysku


Inne urządzenia

S1CAA Wybór pojazdów związanych z COP

S925A OPAKOWANIE OCHRONNE DO TRANSPORTU MORSKIEGO

S9AAA Ochrona skóry

Pakiet S1CBA CO2

S992A Sprawdzanie mocowania tablicy rejestracyjnej

S993A Kod roku modelowego w języku fińskim


Dostępne aktualizacje

- F30 CZARNY GRILL

- Vgate iCar Pro OBD dla Bimmercode

- Wysokiej jakości odbiornik audio Bluetooth 5.0 z obsługą AptX HD

Opublikowano
Obecnie mam auto z PL salonu i poza malutkim pęcherzykiem na klapie bagażnika nie uświadczysz u mnie rdzy, więc na jakiej podstawie mam sądzić, że auta z Niemiec są lepsze? Bo wg kogoś z forum lepiej się prowadzą?

 

Prowadza sie lepiej bo sa solidniej wykonane.

Blacharka jest taka sama.

Typ lakieru w fabrykach BMW jest stosowny do rynku na jaki sa przeznaczone.

Nie potwierdzam twojej teorii ze auto z polskiego salonu jest lepsze niz wersja niemiecka/(szwajcarska???)

Jesli ciebie to pocieszy to wersja francuska jest identycznie okrojona jak polska.

Moze ma to zwiazek z ograniczeniem predkosci w danym kraju?

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim: zdajesz sobie sprawę, że to anglik?


Wyposażenie nie jest mega biedne, ale do bogatego sporo brakuje.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Po czym wnosisz, że to anglik i co to dla mnie faktycznie oznacza? Kierownica była przekładana?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie anglik tylko USA, wyposażenie bez szału, pamiętaj ze sensatec to nie skóra tylko derma.
Opublikowano

Ok, rozumiem. W międzyczasie trafiłem na kolejną ofertę, tym razem już niemiecka wersja. Wrzucam wyposażenie. Moim okiem widzę, że ma parę rzeczy "ponad standard". Co myślicie?


Cechy szczególne

8-biegowa przekładnia Steptronic

Reflektory LED dla świateł nisko- i wysokoenergetycznych

Automatyczna regulacja klimatu z 2-strefową regulacją

Lusterka wewnętrzne i zewnętrzne automatycznie ściemniające się

Ogrzewanie foteli dla kierowcy i pasażera z przodu

Podparcie lędźwiowe dla kierowcy i pasażera przedniego, regulowane elektrycznie

Pakiet oświetleniowy

Lusterko wewnętrzne z automatycznym ściemnianiem

Pakiet dla palaczy

Wzór liternictwa Pominięcie


Wyposażenie specjalne ex works

Pakiet magazynowy

Czujnik deszczu - automatyczne włączanie/wyłączanie wycieraczek i automatyczne włączanie świateł drogowych w ciemności

Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB

Park Distance Control (PDC) z tyłu

Wykończenia wewnętrzne srebrne satynowe matowe

Regulacja prędkości obrotowej z funkcją hamowania

Wyłączanie poduszek powietrznych dla pasażerów

Podłokietnik regulowany z przodu

Maty podłogowe z weluru

Składane zagłówki tylne

Koła aluminiowe 16' typu V-spoke 390

Servotronic


Wyposażenie standardowe

Tylne urządzenie wspomagające parkowanie Radar

Światło do jazdy dziennej

Głowa/dach poduszki powietrznej z przodu i z tyłu

poduszka powietrzna kierowcy inteligentna, poduszka powietrzna pasażera z dezaktywacją dla poduszki powietrznej pasażera inteligentna

Przednia poduszka powietrzna

Podłokietnik dla siedzeń tylnych

Fotel kierowcy i przedni fotel pasażera Pojedynczy fotel z mechaniczną regulacją pochylenia oparcia, mechaniczną regulacją wzdłużną i mechaniczną regulacją wysokości

Isofix

Telematyka z automatycznym wywołaniem alarmowym i z kartą SIM w pojeździe

Bluetooth, w tym obsługa telefonu i strumieniowe przesyłanie muzyki

Start/Stop

Monitor wielofunkcyjny z 6,5-calowym ekranem

odzyskiwanie energii

Ustawienia kierowcy Charakterystyka silnika i układu kierowniczego

6 poduszek powietrznych

System audio RDS napęd CD, odtwarzacz CD kompatybilny z MP3 i kolorowy wyświetlacz

System tempomatu

Lampy przeciwmgielne

Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy, elektryczne

Uchwyty kubków na przednie i tylne siedzenia

Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, podgrzewane, malowane w kolorze nadwozia po stronie kierowcy po stronie pasażera ze wskaźnikiem kierunku jazdy

Elektroniczna kontrola stabilności jazdy

Monitorowanie ciśnienia w oponach Wskaźnik ciśnienia i czujnik obręczy

Asystent górskiego startu / automatyczne zatrzymanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie, mój błąd. Zmyliło mnie to pseudotłumaczenie.

Melech nie bardzo ogarniam, o co Ci chodzi. Chcesz kupić auto, którego wyposażenie będzie Ci odpowiadać, czy po prostu chwalić długością listy rozkodowanego VIN?

Chyba to Ty powinieneś wiedzieć, jakiego wyposażenia oczekujesz.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wrzuć ogłoszenie z Vinem w odpowiednim dziale na forum.
Opublikowano
Na ten pęcherzyk w F20 była kiedyś akcja serwisowa i można było dostać nową tylną klapę :wink:

Z tego co wyczytałem na naszym forum to nawet w kilkumiesięcznych egzemplarzach załatwiali to malowaniem klapy i nikt nowej nie dostał...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja dostałem nową. Oczywiście musieli ją pomalować bo bmw nie sprzedaje części w kolor.
Opublikowano
To Ci się udało ;) u mnie od dawna auto serwisowane poza ASO więc przepadło. Ale przez zimę się nie pogorszyło, a trochę auto soli widziało także tragedii nie ma :)
Opublikowano
Zajmuje się amatorsko importem powypadkowych bmw od 1998 roku w tym wersji sportowych.

Zanim wpadłem na ten spisek koncernu nie mogłem zrozumieć dlaczego takie same modele z różnych rynków wyglądają zupełnie inaczej,prowadzą się lub są mechanicznie odmienne.

Z biegiem lat i dostępem do sieci internet okazało się ze producent stosuje inne standardy jakościowe różnicując klienta :lol:

Śledząc biuletyny dostrzegłem ze niektóre części uzywa się tylko w Niemczech,Szwajcarii,Austrii i Liechtensteinie np.tarcze hamulcowe

Ingerencja jest tak dogłębna ze nawet nakrętki i śrubki mogą być innej jakości czyt. Tansze

Kilka rozkreconych bmw z małym przebiegiem i już zrozumiałem o co biega.

To ze bmw sprowadzone z USA,Francji czy Włoch jest tansze ma swoje podłoże.

Auta różnią się szczegółami które wpływają na ogólna charakterystykę pojazdu z biegiem lat bądź przebiegu.

Nie są tak wytrzymałe mówiąc ogólnie.

Zawieszenie,system chłodzenia czy materiały są słabszej jakości.

Auta tzw flotowe czy poleasingowe zamówione w fabryce jako jedno zamówienie tez do takich należą.

Nie słuchajcie nigdy ze flotowa wersja jest lepsza bo ma historie serwisowa.

Upust fabryczny dla firm nie bierze się z powietrza.

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


giphy.webp



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich Klubowiczów,

Bardzo chcę kupić BMW F30 330d. Podoba mi się wizualnie, ma dobre osiągi, podobno silnik też nie jest nadmierne awaryjny. Chciałbym zaznaczyć,że obecnie mam taczkę w postaci Golfa VI Avant 2012r 1.6 TDI 105KM po chipsie,co nie zmienia faktu,to nadal taczka. Interesuje mnie Wasze zdanie,czy takie auto puści mnie z torbami,czy będzie dobrym kompanem na kilka lat.Świadom jestem,że jak większy motor to i eksploatacja droższa (olej inne płyny) Interesują mnie pozostałe kwestie z użytkownikiem,czy jest ten konkretny model obarczony czymś szczególnym,czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.