Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja pisze tu o ocenie danego samochodu czy o oponie na temat tej jednostki? A po drugie samochód mam zamiar zakupić który stoi w niemieckim salonie bo mieszkam w Niemczech i nie kupuje go od pseudo handlarza.


Proszę o czytanie ze zrozumieniem.

Jak kupujesz auto w salonie to potrzebujesz porady prawnej w zakresie odpowiedzialności cywilnej zbywcy, a nie opinii o silniku

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Szukam jakiegoś fajnego F30/31 w cenie do 90 tys, w grę wchodzą jedynie egzemplarze kupione w Polsce z względnie małym przebiegiem. Raczej silnik diesla (choć mieszkam w małym mieście, robię małe przebiegi roczne max 15 tys km. i boję sie trochę problemów z DPF) bo w tej cenie nie kupie sensownej benzyny a R3 nie chcę.

Znalazłem takie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-salon-polska-1-wlasciciel-gwarancja-do-07-2020-full-led-adaptive-ID6CDUwa.html?

Jedyny minus to, że nie jest to pierwszy właściciel a pośrednik i malowany był przedni zderzak oraz maska. Mam zdjęcia samochodu przez malowaniem - minimalne rysy i obtarcia.


Jak oceniacie tą F-kę?

Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Szukam jakiegoś fajnego F30/31 w cenie do 90 tys, w grę wchodzą jedynie egzemplarze kupione w Polsce z względnie małym przebiegiem. Raczej silnik diesla (choć mieszkam w małym mieście i robię małe przebiegi roczne i boję sie trochę problemów z DPF) bo w tej cenie nie kupie sensownej benzyny a R3 nie chcę.

Znalazłem takie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-salon-polska-1-wlasciciel-gwarancja-do-07-2020-full-led-adaptive-ID6CDUwa.html?

Jedyny minus to, że nie jest to pierwszy właściciel a pośrednik i malowany był przedni zderzak oraz maska. Mam zdjęcia samochodu przez malowaniem - minimalne rysy i obtarcia.


Jak oceniacie tą F-kę?

Będę wdzięczny za pomoc :)

Masz odpowiedni budżet na auto, więc polecam na otomoto zaznaczyć informacje finansowe -> autoryzowany dealer, ewentualnie poleasingowe alphabet. Polscy "pośrednicy" to najgorszy możliwy sposób zakupu samochodu.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja może się pochwalę/podpowiem następnym, bo sam kilka miesięcy temu pytałem tutaj o porady.


Zdecydowałem się na następujące auto z premium selection od jednego z polskich dealerów:

F30 330i xdrive

Polski salon, po jednym leasingobiorcu

30k przebiegu

Auto ma jeszcze 2 lata serwisu

Bez wypadkowa

Pełno fajnego wyposażenia: MPakiet, sportowa skrzynia, hamulce sport, fotele alcantara podgrzewane, dostęp komfortowy, kamerki 360, duża navi

Wystawiona za 130 tys. - wziąłem w leasing

Plus dostałem 2 lata gwarancji za to ze auto było w PS


W aucie jestem zakochany, o prawda przesiadłem się z E83 X3 2.0d także zupełnie inny świat.

Jestem jeszcze nie do końca obiektywny ale na serio nie znalazłem do czego można się przyczepić.


Widziałem te bmki co ma policja i maja się nijak do mojego auta. Niby ten sam model ale chyba inna fabryka je robiła.

Czytałem te wątki że ludzie narzekają na jakość wykończenia, i te policyjne to rzeczywiście maja jakieś chamskie plastiki, ale bez porównania do mojego.

Nie wiem czy to MPakiet powoduje, że wszystko jest jakoś lepiej wykonane i spasowane, w każdym razie u mnie nic nie skrzypi.

Sam dźwięk zamykania drzwi jest solidny.


Odnośnie zawieszenia mam comfort - nie jest to M Sport ani adaptacyjne i trochę się tego obawiałem. Zupełnie niepotrzebnie. Comfort jak najbardziej mi leży, a po torach nie ścigam.


Polecam kamerki 360 extra gadżet do parkowania :-)


Generalnie to teraz częściej jestem na myjni niż pod prysznicem.

Pozdrawiam


PS Tak jeszcze się zastanowiłem, to w sumie tylko jednej rzeczy zazdroszczę takiemu autu jak M3. Chciałbym móc jeździć cały czas na komfortowym ustawieniu układu kierowniczego w trybie sport reszty auta. Szkoda że w zwykłych F30 tak się nie da. Chyba, że ktoś mnie oświeci i jednak się da :-)


53d77y2yqq641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jeszcze nie do końca obiektywny ale na serio nie znalazłem do czego można się przyczepić.


Widziałem te bmki co ma policja i maja się nijak do mojego auta. Niby ten sam model ale chyba inna fabryka je robiła.

Czytałem te wątki że ludzie narzekają na jakość wykończenia, i te policyjne to rzeczywiście maja jakieś chamskie plastiki, ale bez porównania do mojego.

 

:mrgreen:


Niech Ci służy, ale zdecydowanie jeszcze za krótko jeździsz żeby być obiektywnym. Zrób chociaż kilka tysięcy kilometrów i wtedy opisz wrażenia, bo na razie to normalne, że same zachwyty będą nad furmanką :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Który rok 15 czy 16??

Swoją będę wystawiał, więc czysta ciekawość.

MI w tym motorze brakowało sporo mocy więc zrobiłem mody na najlepszych podzespolach i teraz już jest ok, ja trasie nie brakuje.

Choc dopiero 32k przebieg a 01.17r produkcja

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja może się pochwalę/podpowiem następnym, bo sam kilka miesięcy temu pytałem tutaj o porady.


Polski salon, po jednym leasingobiorcu

Salon BMW, który sprzedawał udostępnił Ci dane poprzedniego leasingobiorcy? Mi nie chcieli pokazać, bo RODO...

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już 5k km, parę tygodni temu odebrałem, przypomniało mi się dziś o tym wątku.

Jak jestem już tak wywołany do tablicy, to w sumie przydał by się dostęp komfortowy również w tylnich drzwiach ;-)

Nowe serie chyba już to mają


Końcówka rocznika 2016.


Nie podawali mi danych, powiedzieli poprostu, że miał wcześniej jednego właściciela który nie wykupił po skończonym leasingu.

Auto miał też okrągłe 3 lata wiec pasowało i więcej nie drążyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odpowiedni budżet na auto, więc polecam na otomoto zaznaczyć informacje finansowe -> autoryzowany dealer, ewentualnie poleasingowe alphabet. Polscy "pośrednicy" to najgorszy możliwy sposób zakupu samochodu.

Kolego a diler czy firma leasingowa to nie "polski pośrednik"? ;)))


Oczywistym jest, że komisy w Polsce (ale nie tylko) jak i mniejsi handlarze, to tyle historii, że na kilkadziesiąt trylogii by starczyło z nawiązką, ale nie każdy jest oszustem. Największy problemem nas Polaków, jest chęć kupienia czegoś co nie istnieje - auta ze 100% historią, bezwypadkowego, niskim przebiegiem i jednocześnie w mega promocyjnej cenie...


To naprawde nic skomplikowanego wejść na mobile.de czy autoscout24 żeby zobaczyć ile kosztuje używany diesel z niskim przebiegiem w Niemczech - od prywatnej osoby lub na fakturę (to poniekąd zwiększa pewność auta, bo odpowiedzialność firm w Niemczech jest ciut inna niż w Polsce), potem wrzucić w https://akcyzowy.pl/ (dodajcie za transport ok. 1300 zł) i wyjdzie Wam minimalna cena jaką musielibyście zapłacić gdybyście sami się zajęli tematem.


Co do zasady NIKT nie kupuje w Niemczech diesli jak ma jeździć 10-20 tys km rocznie, bo cena bazowa nowego auta + preferencje ubezpieczeniowo-podatkowe temu nie sprzyjają. Można przyjąć, że diesel musi jeździć min. 40-50 tys rocznie, wiec 3 latek poleasingowy będzie miał 120-150 tys przebiegu, ale zdecydowanie więcej aut ma więcej. Polak chce kupić 3 latka z przebiegiem 80... albo 6 latka ze 150, a potem się dziwi...


Jeśli ktokolwiek i kiedykolwiek brał udział w aukcjach internetowych aut poleasingowych - to wie, że Niemiec za 3 letnie auto z przebiegiem poniżej 100 tys (diesel) jest skłonny zapłacić nawet kilka tys. euro więcej niż za taki co ma +120/140... więc handlarze NIGDY takich aut nie wezmą, bo w realnej "polskiej" cenie nic by nie zarobili, a wręcz dołożyć by musieli ;) Dlatego kupują takie co mają dużo większy przebieg, są powypadkowe, po zalaniu itd. żeby potem "dochodzić" w często nielegalny sposób do "oczekiwań" kupujących.


Kupując od dilera - nawet autoryzowanego wcale nie masz pewności, owszem prawdopodobieństwo jest większe ale nie łudźcie się. Są przypadki kiedy znani dilerzy w Polsce sprzedawali popowodziowe auta jako nowe, takie co spadały w transporcie malowali i też sprzedawali jako nowe, na ich parkingach stoją cały czas auta z przekręconymi licznikami, bo nikt nie bał sie odpowiedzialności - jedyne co pewne, to to, że zapłacicie więcej.


Przede wszystkim zanim coś zaczniecie szukać, zweryfikujcie jak cena i przebieg to sensowne wartości, auta poleasingowe są najczęściej pewne ale użytkowane intensywnie i z większymi przebiegami (których nie należy się bać), auta z kosmetycznymi wadami są często omijane niesłusznie przez kupujących, bo rysa lub małe wgniecenie wg nich dyskwalifikuje auto, choć koszt naprawy to często dobra polerka i/lub detaling w cenie kilkuset złotych. Wiele osób kupuje oczami auta po dzwonach, robiące 4 ślady ale pieknie święcące z umytymi silnikami. To, że mają tonę szpachli i rdzę pod spodem, to ich mniej interesuje. Szkoda, bo dziś kluczowe jest bezpieczeństwo i ewentualne awarie w środku (dwumas, turbina, wtryski, elektryka czy zawieszenie), które są znacznie droższe w naprawie niż malowanie całego auta.


Także im szybciej zaczniemy szukać realnych "okazji" a nie z palca wyssanych "cudów" to i zakup u handlarza przestanie stanowić problem. Co nie zmienia faktu, że wszędzie trzeba weryfikować auto. Koszt baz on-line to kilkadziesiąt złotych, usługi fachowca to 200-300 zł, rzeczoznawcy 400-500 zł - jak się kupuje za kilkadziesiąt tysięcy auto, to chyba nie ma co żałować na pewność.


PS. Nie mam nic wspólnego z handlarzami, ot świadomie kupiłem już sporo aut i "odpukać" nie żałuję, ale nigdy nie "szukałem okazji" 15-20% poniżej rynku jak to robi większość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór wszystkim!


Krótko. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prześledziłem wszystkie tematy, w których mogłem znaleźć jakąkolwiek odpowiedź na moje pytanie, natomiast wszystko co udało mi się znaleźć nie jest do końca tym, czego szukam, a dodatkowo nie są to najświeższe wiadomości. Stąd moje pytanie, czy benzyniak BMW f30/31 o oznaczeniu 318i, czyli półtora litrowy, 136-cio konny silnik jest dobrym wyborem? Chodzi o samochód z końcówki 2016r. Interesuje mnie przede wszystkim aspekt awaryjności i tego, jakimi słowami określić można tą jednostkę, tzn. czy ogólna ocena jest dobra, co najwyżej średnia bądź nie nadaje się kompletnie do niczego.

Może jest tu ktoś kto użytkuje taką bawarę do dnia dzisiejszego bądź ma z nią jakieś doświadczenia?


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA miałem 318i LCI. Jeździłem nim dwa lata. Sprzedałem jak na liczniku było ok 65 tys.

Nie było kompletnie żadnych problemów.

Użytkowałem w mieście oraz co i jakiś czas wyjazdy w trasy do max 1400 km ciurkiem. Jako załadowane auto bagażami dla rodziny 2+1 dawał rade w trasie.

Ale to z mojej perspektywy - jeździłem już autami, który i po 400KM miały, ale to sporadycznie. Wczesniej na stałe jako własne miałem auta które miały moce od 100 do 130 KM i dlatego określam tą jednostkę jako wystarczającą.

Na pewno jakbym wcześniej dłużej użytkował mocniejsze auto to odczuwałbym niedosyt przy 318i.


Reasumując awarii nie miałem a silnik moim zdaniem był wystarczający.

Oczywiście nie biorąc pod uwagę tego, że dla kogoś może być faux pas 3-cylindry w BMW i tylko 136KM w serii 3.

Jak widzisz wmoim opisie obok mam teraz F10. F30 wymieniłem na F10 dlatego, że od początku chciałem F10 ze wzlędu na inną jakość wyciszenia, zabudowany ekran w desce oraz gabaryty auta a nie dlatego, że F30 było złym autem. F30 od początku traktowałem jako stan przejściowy. Ale jakbym miał podejść z punktu widzenia ekonomicznego / funkcjonalnego to uważam że 318i spełniało swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór wszystkim!


Krótko. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prześledziłem wszystkie tematy, w których mogłem znaleźć jakąkolwiek odpowiedź na moje pytanie, natomiast wszystko co udało mi się znaleźć nie jest do końca tym, czego szukam, a dodatkowo nie są to najświeższe wiadomości. Stąd moje pytanie, czy benzyniak BMW f30/31 o oznaczeniu 318i, czyli półtora litrowy, 136-cio konny silnik jest dobrym wyborem? Chodzi o samochód z końcówki 2016r. Interesuje mnie przede wszystkim aspekt awaryjności i tego, jakimi słowami określić można tą jednostkę, tzn. czy ogólna ocena jest dobra, co najwyżej średnia bądź nie nadaje się kompletnie do niczego.

Może jest tu ktoś kto użytkuje taką bawarę do dnia dzisiejszego bądź ma z nią jakieś doświadczenia?


Pozdrawiam!

Poszukaj testu długodystansowego 218i z autobild i po temacie

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór wszystkim!


Krótko. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prześledziłem wszystkie tematy, w których mogłem znaleźć jakąkolwiek odpowiedź na moje pytanie, natomiast wszystko co udało mi się znaleźć nie jest do końca tym, czego szukam, a dodatkowo nie są to najświeższe wiadomości. Stąd moje pytanie, czy benzyniak BMW f30/31 o oznaczeniu 318i, czyli półtora litrowy, 136-cio konny silnik jest dobrym wyborem? Chodzi o samochód z końcówki 2016r. Interesuje mnie przede wszystkim aspekt awaryjności i tego, jakimi słowami określić można tą jednostkę, tzn. czy ogólna ocena jest dobra, co najwyżej średnia bądź nie nadaje się kompletnie do niczego.

Może jest tu ktoś kto użytkuje taką bawarę do dnia dzisiejszego bądź ma z nią jakieś doświadczenia?


Pozdrawiam!

 

Siniki B38 od 04/2016 są poprawione. Znajomy ma 218i z 05/2016 i przejechał do tej pory 75 tys. bez problemów ale raczej nie nastawiałbym się na długowieczność tego silnika. W nowej 3 G20 już nie będą montować tego silnika. W wersji 18i znów będzie silnik 4 cylindrowy o mocy 156 KM.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :wink: ja również jak kolega kilka postów wyżej jestem nowa i też chciałabym poprosić Was o poradę. Planuję kupić F30 2014/2015 rok, z przebiegiem max 150 tys i nie mogę zdecydować jaki silnik. Jeżdżę stosunkowo mało - około 10 tys km na rok. Raczej dużo krótkich tras, niż dalekich, w sensie, jadę gdzieś kilka km, gaszę auto, odpalam i znowu jadę np 15km... Rzadko kiedy robię dalekie trasy,stąd każdy doradza mi raczej benzyne niż diesla. Dla mnie liczy się najbardziej mała awaryjnośc,potem zeby bylo ekonomiczne. Oczywiście jak to kobieta, nie szaleje raczej na drodze, więc brałam pod uwage te słabsze moce, ale chciałabym usłyszeć Waszą opinie. Z góry dziękuje :oops: :oops: :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :wink: ja również jak kolega kilka postów wyżej jestem nowa i też chciałabym poprosić Was o poradę. Planuję kupić F30 2014/2015 rok, z przebiegiem max 150 tys i nie mogę zdecydować jaki silnik. Jeżdżę stosunkowo mało - około 10 tys km na rok. Raczej dużo krótkich tras, niż dalekich, w sensie, jadę gdzieś kilka km, gaszę auto, odpalam i znowu jadę np 15km... Rzadko kiedy robię dalekie trasy,stąd każdy doradza mi raczej benzyne niż diesla. Dla mnie liczy się najbardziej mała awaryjnośc,potem zeby bylo ekonomiczne. Oczywiście jak to kobieta, nie szaleje raczej na drodze, więc brałam pod uwage te słabsze moce, ale chciałabym usłyszeć Waszą opinie. Z góry dziękuje :oops: :oops: :oops:

 

Lepszą opcją była by benzyna, jaki masz budżet ?

Szukasz krajowej czy USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Maddie, jako, że szukasz w takich rocznikach to warto żebyś wiedziała, że w 2015 roku był facelift.

Cena poliftowych będzie wyższa ale jeśli budżet pozwala to myślę, że warto to rozważyć. :wink:

Tym bardziej, że lift dotyczył również silników.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, szukam krajowej raczej, budżet do 60-65 tys max. Nie zależy mi na jakimś super wyposażeniu, byle tylko były xenony/ledy i automat :) czy to jest realne kupić coś dobrego za ta kwotę Panowie? Bo nie ukrywam ze po wczorajszej lekturze trochę się przeraziłam, wiele osób pisało ze za taka kwotę to tylko rozbity albo co przyjechał w kawałkach z USA:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, szukam krajowej raczej, budżet do 60-65 tys max. Nie zależy mi na jakimś super wyposażeniu, byle tylko były xenony/ledy i automat :) czy to jest realne kupić coś dobrego za ta kwotę Panowie? Bo nie ukrywam ze po wczorajszej lekturze trochę się przeraziłam, wiele osób pisało ze za taka kwotę to tylko rozbity albo co przyjechał w kawałkach z USA:(

 

Realne aczkolwiek może być ciężko, polecam zgłosić się do DRAYA z bimmercheck, jeśli chcesz znaleźć coś w 100% pewnego https://www.facebook.com/bimmercheck

Tak jak pisałaś 3/4 2.0 benzyn zwłaszcza w niższym budżecie jest pochodzenia USA powypadkowe/pokolizyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.