Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam,


siegam po pomoc bo mam juz metlik w głowie, F30 2017 polski salon, w okolicach do 40 tys. przebiegu, pomijając kwestie wyposażenia bo nie z tym mam problem,

chodzi o silnik, praktycznie 90 % aut to 2.0 diesel 316d lub 1.6 benzyna 318i (rezerwacja), i tutaj pytanie, czy jest sens w ta 318i sie w ogole pakować


co moge dodac, pierwsze bmw, nie zależy mi na super osiągach ale tez nie chciałbym czuć ze tej mocy mi znacząco brakuje, cykl miesięczny w moim przypadku wyglada mniej więcej w taki sposob, 3000 km. trasa (autostrada) + 800 km. miasto, przybliżenie, tak czy inaczej zdecydowanie bardziej trasa niz miasto


czy sa w ogole jakies plusy tych 3-cylindrowych benzyniakow ?

 

Zdecydowanie diesel.

Wg mnie 20d to minimum, piszesz, że nie zależy Ci na osiągach, robisz duże trasy, czyli istotne jest spalanie, tym samym 20d będzie optymalne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Witam,


Planuje wymianę mojego e91 320d LCI na nowsze F31 w dieslu, budżet to max. ok. 20 tys euro, auto koniecznie po lifcie (a więc min. 2015, a najlepiej 2016 rok), zakładam, że auto będzie mieć przebieg 90-130 tys., a z wyposażenia to na pewno sportowe podgrzewane siedzenia, navi pro (ta większa), aktywny tempomat z funkcja hamowania i jazdy w korku. Pytania:

1. Czy szukać wersji xDrive? Jestem wprawdzie zagorzałym fanem napędu na tył, ale jeżdżę też w góry na narty i czasem 4x4 się przydaje ;) Niemniej i tu i na innych portalach pojawia się sporo sprzecznych informacji co do jakości tego napędu, szczególnie jak kupuje się używane i nie wiadomo (w 100%) jak olej i inne czynności serwisowe były wykonywane.

2. Automat - generalnie chciałbym te 8 stopniową, najlepiej z łopatkami i m-kierownica, ale tu też pytanie czy przy używanej wersji warto w to iść?

3. Full LED czy LED + ksenon? Najlepiej wersja z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów i co raczej będzie standardem automatycznego przełączania.

4. 320d 190KM czy 325d 218KM? Zależy mi na trwałości bardziej, soft zawsze mogę zmienić. Co polecacie - bo z jednej strony słyszałem wiele dobrego o tej wersji z 2 turbinami, ale też z awariami w tle, z drugiej b47 podobno bardziej trwały od n47.

5. Jakieś kluczowe uwagi na co zwrócić uwagę kupując ten model? Jak sprawuje się miejsce na kawę w praktyce? Bo ja mam teraz te wysuwane i bardzo sobie cenię, a w tych nowszych widzę są takie na stałe.


PS. Generalnie moje e91 LCI n47 mi dobrze służy, auto sprowadzałem w grudniu 2012 (od stycznia 2013 jeżdżę) z aukcji (chyba od BMW AG - koordynatorzy regionalni takimi jeździli). Ogłoszenia jeszcze nie robię, bo najpierw muszę F znaleźć

Auto jest po lifcie LCI, 09.2009, przebieg 238 tys, wersja bogata z M-pakietem, navi bussines pro, dwustrefowa klima (po serwisie), dach panorama itd. Auto serwisowane /naprawiane (parkingowe sprawy z OC sprawcy + obecnie czekam na wymianę zderzaka z OC ZDiZ po uderzeniu w dzika - nic poważnego, bo znacznie wyhamowałem) kiedyś w BMW Zdunek i BMW Premium Motors Gdańsk, a od pewnego czasu w Bawarii i Adam Serwis Gdańsk Osowa (partnerski BMW).

Nic nie szura, olej zmieniam co 15-18 tys. (zależy od tego, czy gdzieś daleko w trasie nie jestem), pasek wieloklinowy + koła/napinacz przy ok. 130 tys.wymieniłem (2014), więc obaw co do 2 litrówek diesla nie mam. Poza tym po 200 tys. (w 2017) wymieniłem (przód i tył) pakiet amortyzatorów z odb i osłonami Sachsa, a w tym roku EGR + złącze elastyczne z małą naprawą wydechu. Auto ma kilka parkingowych mankamentów (otarty próg i tylni zderzak), których specjalnie nie chcę naprawiać (mogę na życzenie z AC), aby nie rodzić wrażenia, że jest powypadkowe - być może do spolerowania, a nie lakierowania. Mam 2 komplety opon i felg (16 stalowe do zimówek 205/55 i 17 alufelgi do letnich 225/45), opony runflaty nowe Bridgestone Drivegurad (letnie w 2018 roku kupione, zimowe m-c temu)

Jak ktoś zainteresowany kupnem to zapraszam na PW - wyślę zdjęcia, ale sprzedaż dopiero jak kupię nowe.

Opublikowano
No długo nad tym myślałem jak widzisz i czekałem, aż jakieś informacje o żywotności B47 się pojawią... bo E91 jeździ się cudnie.
Opublikowano
No długo nad tym myślałem jak widzisz i czekałem, aż jakieś informacje o żywotności B47 się pojawią... bo E91 jeździ się cudnie.

 


już się dawno pojawiły - są auta co na tym silniku i po 300 tysięcy już zrobily.



problem z lancuchem został wyeliminowan

silnik jest cichszy i bardziej elastyczny


w f20 120d 190 były jakies problemy z turbinami ale to osprzęt - już usunięty


ogolnie jak olej zmieniasz co 10 tys km i nie upalasz na zimnym i chlodzisz turbo oraz nie jeździsz przez 90% czasu w trasie w okolicach v max to nie ma co się zepsuc

Opublikowano
No to masz problem z glowy :cool2:

 

Czemu problem z głowy?

Nigdy nie miałem problemów ze sprzedażą auta które miałem od nowości. Auta bezwypadek, salon pl niski przebieg schodzą dobrze za ceny 1,5x więcej czasami już ulepy usa (nawet dobrze zrobione usa nie są doceniane przez kupujących, przykład: auto cypiska z forum)

Mam 330i 17r przebieg 31k za kilka miesięcy wystawie i jakoś nie boję się że się nie sprzeda...

 

Ja teraz takie sprzedaje, do tego dużo gratów M-perfomance i jakoś zainteresowanie marne, a w zasadzie żadnego. Więc nie byłbym taki pewien, że z miejsca zejdzie.

Fakt ... mój przebieg 69 kkm


Dlatego też przy tym co kupuje obecnie wezmę na 90 % CL - aby nie bujać się ze sprzedażą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt ... mój przebieg 69 kkm


Dlatego też przy tym co kupuje obecnie wezmę na 90 % CL - aby nie bujać się ze sprzedażą.

 

Jaki motor? Salon pl? Bezwypadek?

Jaka cena? Fv? Jaki rok?

Dalej uważam że 3 latek z przebiegiem 34-37k zejdzie bez problemu, zostanie pół roku gwarancji i półtora pakietu bsi...

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autko ok, tylko przebieg bardzo wysoki jak na 2latka...

Cena jak na fv też ok.

Jak mi auto nie zejdzie ze wszystkim co w nie włożyłem, to wsadxe oryginalne graty, wgram serię program, zostawię na zimowych kołach i oddam do salonu znajomego w rozliczeniu. Po nowym roku wystawie pewnie w podobnej cenie, a jest też inny pomysł ze jsk ktoś nie da jakiejś rozsądnej kwoty to wezmę nowe 330i plus szpera zamiast 340i a to sobie zostawię, wstawię hybryde, zrobię na 360/550 i zostawię na wieki hehe, czyli do 6-7lat.

male-bmw-2.png
Opublikowano

hehe... dokładnie to. Pewnie zostawię na początku roku w ASO bez kół zimowych i tych gratów, które były w serii. Coś tam na OLX wezmę za nie, pewnie groszę ale zawsze coś.


Poprzednią Beemkę (320d z 2009) z przebiegiem 270 kkm sprzedałem w dwa dni, a najlepsze że dałem ogłoszenie "na próbę". Jednak 30 000 zł to nie 150 000 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie 150k to nie 80/90 dobre, starsze auta 5-6 lat za70/80k schodzą jak ciepłe bułeczki.... Aczkolwiek nie raz bimmer check pokazuje drogie auta - - - > sprawdzone - - - > kupione....

Kwestia trafienia na odpowiedniego kupca...

male-bmw-2.png
Opublikowano

Jest mega ciężko przy autach powyżej 100k bo ludzie porównują z nówkami z salonu, często ze świetnymi warunkami leasingowymi. Zdrowy rozsądek zawsze podopowiada nowe, no i dodatkowo jak bez FV to jest kaplica.

Wystawiłem swojego na próbę żeby zobaczyć jaki jest odzew z rynku. Miałem cale dwa telefony, stymże jeden gość był zdecydowany i chciał kupić (110k), ale finalnie ja się nie zdecydowałem, bo czekam na G30 LCI a to jeszcze trochę. Także jeżdżę dalej i przy okazji w przyszłym roku albo jeszcze kolejnym to już będzie cena poniżej 100k i wtedy raczej jestem spokojny o sprzedaż.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie.

To mój pierwszy post tutaj na forum i mam nadzieję, ż ktoś będzie w stanie pomóc. Szukam dla żony auta i wczoraj mieliśmy zamawiać nową Kia Xceed 1.6 t ( po rabacie 119 tys ) jednak ciągle mam w tyle głowy BMW . Zdaję sobie sprawę że w tej cenie tylko używany wchodzi w grę raczej seria 3 ( tylko benzyna ) coś około 200 km i koniecznie napęd na cztery. Boje się by nie trafić na jakies padło i ładować kasę, Zakup tylko u autoryzowanego dilera .

Warto kupić używkę BMW kosztem nowej Xceed?

Opublikowano

Xceed jest naprawdę bardzo fajnym samochodem, którego bezpośrednim rywalem jest X2. Zależy jaką 3 znajdziesz i oczywiście w którym aucie będziesz się czuł lepiej. Kia nie jeździ aż tak dobrze jak BMW, co chyba oczywiste, ale jest naprawdę bardzo dobrze i świetnie trzyma się drogi, lepiej niż przereklamowane Volkswageny, pozycja za kierownicą też jest bardzo dobra. Silnik 1.6t o którym wspomniałeś jest więcej niż wystarczający i daje frajdę z jazdy, a w połączeniu z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią jest wyborem idealnym.

Kwestia indywidualnych preferencji i tego, czy przeżyjesz ewentualny brak gwarancji przy używanym BMW :wink:

Opublikowano
Brak gwarancji w BMW bym przeżył obawiam się tylko drogich napraw ( nie mylić z czystą eksploatacją bo to normalna rzecz). Ewentualnie X1 , X2 z dwulitrową benzyną . Tak Xceed tylko w automacie , jeżdzi się nim fajnie natomiast wyciszenie mogło być lepsze. A jak z wyciszeniem seria 3 i x2 przy prędkościach autostradowych.
Opublikowano

3 niestety nie jeździłem więc nie powiem.


X2 jeździłem właśnie w wersji 20i. Wyciszenie lepsze niż w Xceedzie, przy 150 słyszymy już dosyć wyraźnie otaczający nas szum powietrza, w X2 jest pod tym względem lepiej. Nagłośnienie JBL w KIA jest krótko mówiąc słabe, HiFi w BMW gra lepiej. Fotele, o ile w KIA są wygodne i zajęcie odpowiedniej dla siebie pozycji zajmuje raptem kilka sekund, o tyle M pakietowe w X2 nie mają sobie równych (w tej klasie), tak przyjemnie otulają i trzymają dosłownie w każdym miejscu (tutaj komforty nie występują, więc odnoszę się tylko do sportowych, na zwykłych taboretach nie siedziałem).

Widoczność w obu raczej porównywalna, przestrzeń bagażowa również. Jeśli chodzi o system info rozrywki bez konkurencyjnie wygrywa iDrive, co nikogo nie powinno dziwić :wink:


Jest tylko jeden drobny problem. x2 20i ciężko będzie dostać w cenie tej Kii, nawet używaną, nie wspominając już o tym, że bez M pakietu, albo M Sport X to auto jest zwyczajnie brzydkie. Plus taki, że oba wydechy są prawdziwie, a w Xceedzie jeden jest zaślepiony :norty:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, przeglądam właśnie oferty i na 2.0 z tym pakietem co napisałeś bez 150000 nie ma co podchodzić. Niestety ale silnikiem 1.5 ( trzycylindrowym nie jestem zainteresowany ). Reszta to prawda wydechy atrapa , nagłośnienie dla mnie akceptowalne tylko wyciszenie.

Ciężka decyzja auto i tak w leasing ..

Opublikowano

Witam.


Z racji tego, że przymierzam się do zakupu BMW 328i X-DRIVE 180 kW (245 KM), proszę was forumowicze oraz użytkowników tych aut o opinie. Na 90% jestem przekonany do zakupu tego auta, lecz nigdy nie byłem posiadaczem BMW i totalnie nie znam się na tej marce. Wasze opinie pomogą mi podjąć decyzje. Dodam że auto którym się interesuje ma przejechane 80 tyś i pochodzi z 03/2013 r. Piszcie mi wasze plusy, minusy, usterki silników lub innych podzespołów itp. Za wasza pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Opublikowano
Witam.


Z racji tego, że przymierzam się do zakupu BMW 328i X-DRIVE 180 kW (245 KM), proszę was forumowicze oraz użytkowników tych aut o opinie. Na 90% jestem przekonany do zakupu tego auta, lecz nigdy nie byłem posiadaczem BMW i totalnie nie znam się na tej marce. Wasze opinie pomogą mi podjąć decyzje. Dodam że auto którym się interesuje ma przejechane 80 tyś i pochodzi z 03/2013 r. Piszcie mi wasze plusy, minusy, usterki silników lub innych podzespołów itp. Za wasza pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Zacznijmy od tego czy jest to samochód z salonu w PL, z UE czy z USA?

***** ***
Opublikowano

Witam,

Myślę nad zakupem BMW f30/f31, budżet to około 65/70 tysięcy. Średnio rocznie robię około 40tys prywatnie. Jazdy po mieście trochę jest, ale trasy też są dlatego myślałem nad diesel z racji spalania, czy jednostka 320d xdrive z 2013/14 w tym wypadku będzie dobra i jaka jest cena takiego samochodu z tego rocznika z w miarę dobrym wyposażeniem?

Opublikowano
Witam.


Z racji tego, że przymierzam się do zakupu BMW 328i X-DRIVE 180 kW (245 KM), proszę was forumowicze oraz użytkowników tych aut o opinie. Na 90% jestem przekonany do zakupu tego auta, lecz nigdy nie byłem posiadaczem BMW i totalnie nie znam się na tej marce. Wasze opinie pomogą mi podjąć decyzje. Dodam że auto którym się interesuje ma przejechane 80 tyś i pochodzi z 03/2013 r. Piszcie mi wasze plusy, minusy, usterki silników lub innych podzespołów itp. Za wasza pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Zacznijmy od tego czy jest to samochód z salonu w PL, z UE czy z USA?

 



Samochód UE a dokładnie Niemcy

Opublikowano
Witam.


Z racji tego, że przymierzam się do zakupu BMW 328i X-DRIVE 180 kW (245 KM), proszę was forumowicze oraz użytkowników tych aut o opinie. Na 90% jestem przekonany do zakupu tego auta, lecz nigdy nie byłem posiadaczem BMW i totalnie nie znam się na tej marce. Wasze opinie pomogą mi podjąć decyzje. Dodam że auto którym się interesuje ma przejechane 80 tyś i pochodzi z 03/2013 r. Piszcie mi wasze plusy, minusy, usterki silników lub innych podzespołów itp. Za wasza pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam :)

Zacznijmy od tego czy jest to samochód z salonu w PL, z UE czy z USA?

 



Samochód UE a dokładnie Niemcy

Zamów na dobry poczatek raport od bimmercheck z historią ubezpieczeniowa i pochwal się :D

***** ***

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.