Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zachód Europy zabiłby śmiechem Polaków na hasło: "profilaktyczna wymiana rozrządu przy 200tys km"

 

A my byśmy ich wysmiali jakby silnika szukali przy 210 :D

 

Może jakby u nich był taki procent cofniętych liczników to by szukali silników.

Sprowadziłem do Polski i sprzedałem kilkadziesiąt 2.0d BMW ( n47 i b47 ) i w ŻADNYM nie było potrzeby wymiany rozrządu, ba w żadnym nie było potrzeby robić cokolwiek z silnikiem ( przebiegi również grubo ponad 200kkm - auta tylko bezwypadkowe i serwisowane w ASO BMW )

Kiedyś w jednym swoim aucie wymieniłem rozrząd i zajrzałem do klapek przy przebiegu ponad 240kkm - wszystko w idealnym stanie, może kolektor lekko zasyfiony.

Myślę, że problem z rozrządem jest mocno rozdmuchany w Polsce.

Na aukcjach niemieckich poleasingowych trafiają się egzemplarze z przebiegami 400-500 tys km bez wymiany rozrządu czy silnika, rekordzista jakiego widziałem to 850 tys km (!) na jednym silniku, fakt, że była to f11 535d - ktoś zrobił taki przebieg w 4 lata!!!


Oczywiście, jeśli są wskazania do wymiany rozrządu ( hałas itd ) to jak najbardziej należy to zrobić, ale jeśli silnik pracuje ok, to wymieniać profilaktycznie??? Czy ktoś wymienia sprawny dach w domu? :)

 


Post w punkt, w Polsce ludzie rozrządy wymieniają przy nawet 150-160k, a w DE ? Kupujesz auto, które ma 250+ i nawet nie myślą o tym żeby rozrząd wymieniać, ale to wszystko spowodowane jest januszami biznesu, którzy kupują 10 letnie auto z przebiegiem 150k (autentyyczny to pewnie 400) rozrząd pada i zaczyna się nagonka, że rozrząd nie wytrzymuje 200k. :mad2:

Opublikowano

Cześć,


Planuję zakup F30 i stoję przed dylematem który silnik jest mniej lub bardziej awaryjny? Z racji przebiegów diesel nie jest brany pod uwagę.Rynek w PL jest zalany autami poleasingowymi takimi właśnie jednostkami.


Pozdrawiam

Marcin



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Cześć,


Planuję zakup F30 i stoję przed dylematem który silnik jest mniej lub bardziej awaryjny? Z racji przebiegów diesel nie jest brany pod uwagę.Rynek w PL jest zalany autami poleasingowymi takimi właśnie jednostkami.


Pozdrawiam

Marcin



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Rynek jest raczej zalany autami z USA, samochód poleasingowy to całkiem dobry wybór.

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Planuję zakup F30 i stoję przed dylematem który silnik jest mniej lub bardziej awaryjny? Z racji przebiegów diesel nie jest brany pod uwagę.Rynek w PL jest zalany autami poleasingowymi takimi właśnie jednostkami.


Pozdrawiam

Marcin



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 


Polecam poliftowe benzyny b48 320i lub 330i, oczywiście nie wspomnę o 6cylindrach 340i lub prdzedlift 335i.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Podobnie jak wielu tu obecnych szukam BMW F31 (kombi). Pierwsze pytanie to realny budżet jaki trzeba przeznaczyć na takie auto? Interesują mnie raczej silniki diesla, dobrze gdyby nie był to najsłabszy motor w palecie. Co do wyposażenia to wiadomo, w dużej mierze zależy to od budżetu, który w moim przypadku wynosi max 50k PLN. Domyślam się, że nie jest to zbyt dużo na to auto jednak na otomoto jest dość dużo ogłoszeń znacznie poniżej tej kwoty. Moją uwagę zwróciły auta w wersji modern, znalazłem nawet takie w automacie z dużą navi, która zmieściła by się w budżecie tylko czy historia pojazdu okaże się prawdziwa to jeden Bóg wie;)

Druga kwestia to ilość miejsca w samochodzie? W tej chwili poruszam się Seatem Leonem II i zmiana auta podyktowana jest w dużej mierze niewystarczającą ilością miejsca z powodu powiększenia rodziny. Początkowo rozglądałem się za F10 jednak na forum wyczytałem sporo opinii, że poniżej 50k pln nie ma co nawet myśleć o przyzwoitej "piątce". Stąd moja uwaga została skierowana ku F31.

Dodam jeszcze, że oglądałem w środku Volvo V60 z 2013 roku i wydało mi się bardzo ciasne. Jak wygląda porównanie z F31?

I ostatnie pytanie do użytkowników F31/F30 -który element wyposażenia wg Was jest "must have" w tym aucie? Ja mimo, że jeżdżę w tej chwili w manualu myślę bardzo poważnie o automacie bo słyszałem bardzo pozytywne opinie o skrzyniach w BMW. Zewnętrzne światła też mają jakieś tam znaczenie, żeby nie były to przedpotopowe halogeny.

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Myślę, że zakup F31 w automacie do 50k PLN bez wyskokowej przeszłości jest mało realny.

To znaczy kupić, kupisz. Pytanie, co na dzień dobry zapuka do portfela.

Wystrzelasz się z tych 50k PLN, a w przypadku zakupu F31 za taką kwotę powinieneś mieć przygotowane kilka tys na ewentualne niespodzianki.

Nawet nie niespodzianki, bo na oczywiste wymiany eksploatacyjne zaraz po zakupie też musisz trochę mieć.

Dobrze przemyśl temat raz jeszcze.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Hmm no to mnie pocieszyłeś...;) Tak właśnie myślałem, że jest to marzenie ściętej głowy, może warto nieraz przyjąć kubeł zimnej wody na głowę i zejść na ziemię;)

Wspomniałeś, że zakup F31 w automacie jest mało realny a co ze skrzyniami manualnymi? Dużo tańsze są?

Tak naprawdę te 50k PLN to maksymalny max jaki chcę przeznaczyć na zakup auta i wszelkie koszty z tym związane przynajmniej te bezpośrednio po zakupie. Tzw pakiet startowy musi się zmieścić w tej kwocie :mad2:

Proszę mi jeszcze powiedzieć na ile można wierzyć w ogłoszeniach w wymieniony rozrząd i inne dość drogie naprawy, które rzekomo wykonał sprzedający? Czy okazanie faktur za części lub robociznę jest wystarczającym dowodem przeprowadzenia napraw? Można to jakoś sprawdzić tak by była pewność. Oczywiście w przebiegi i książki serwisowe z Niemiec dawno przestałem wierzyć ale w ogłoszeniach często są wzmianki o przeprowadzaniu niedawno przed sprzedażą jakiś poważniejszych napraw i wtedy gdzieś te koszty można sobie odjąć od ogólnego wydatku.

Jeszcze jedno naiwne pytanie na koniec: można chyba przyjąć, szukając auta na otomoto i sortując po cenie, że pierwsze 2,3 strony to najczęściej miny, które należy omijać z daleka? Bo naprawdę niektóre auta przykuwają uwagę i człowiek zaczyna bujać w obłokach :oops:

Dzięki za pomoc!

Pzdr

Opublikowano

manual to niesprzedawalny temat i te manuale sa awaryjne


potem za pare lat będziesz chciał sprzedać i kupca nie znajdziesz albo cena mocno niska żeby manuala

Opublikowano
Wspomniałeś, że zakup F31 w automacie jest mało realny a co ze skrzyniami manualnymi? Dużo tańsze są?

Tak naprawdę te 50k PLN to maksymalny max jaki chcę przeznaczyć na zakup auta i wszelkie koszty z tym związane przynajmniej te bezpośrednio po zakupie. Tzw pakiet startowy musi się zmieścić w tej kwocie :mad2:

Jeśli 50k PLNów to max maxów i chcesz zmieścić w tym pakiet startowy to szczerze Ci odradzam (na dzisiaj przynajmniej) poszukiwania F31.

Za mały budżet. Wpakujesz się w dodatkowe koszty.

Co do różnic w cenach automat vs manual to są spore. Nie powiem Ci dokładnie ile ale może to być i 10k PLN.

 

Proszę mi jeszcze powiedzieć na ile można wierzyć w ogłoszeniach w wymieniony rozrząd i inne dość drogie naprawy, które rzekomo wykonał sprzedający? Czy okazanie faktur za części lub robociznę jest wystarczającym dowodem przeprowadzenia napraw? Można to jakoś sprawdzić tak by była pewność. Oczywiście w przebiegi i książki serwisowe z Niemiec dawno przestałem wierzyć ale w ogłoszeniach często są wzmianki o przeprowadzaniu niedawno przed sprzedażą jakiś poważniejszych napraw i wtedy gdzieś te koszty można sobie odjąć od ogólnego wydatku.

Tutaj tylko zdrowy rozsądek. Nie wiem jak to jest z fakturami, które przedstawia sprzedający. Nikt tego nie wie.

Warto natomiast sprawdzić samochód przed zakupem w serwisie - najlepiej wgryzionym w BMW.

Dowiesz się przynajmniej jakie wstępne koszty mogą Cię czekać i jaka jest ogólna kondycja samochodu.

 

Jeszcze jedno naiwne pytanie na koniec: można chyba przyjąć, szukając auta na otomoto i sortując po cenie, że pierwsze 2,3 strony to najczęściej miny, które należy omijać z daleka? Bo naprawdę niektóre auta przykuwają uwagę i człowiek zaczyna bujać w obłokach :oops:

Dzięki za pomoc!

Na to pytanie już opowiedź otrzymałeś wyżej.

F31 które kosztują poniżej 50k możesz odpuścić.

Na dzień dzisiejszy to 60-65k PLN i możesz wrócić do tematu. :wink:

Pozdrawiam

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

wejdz sobie na grupe na fb BMW F30/F31/F32/F34/F36/F80 giełda, części

Czasami sie pojawiają ciekawsze sztuki na sprzedaż, często prywatne

Opublikowano

Dzięki kolego, tak zrobiłem. Może w ten sposób bardziej poznam rynek tych aut i łatwiej będzie mi podjąć dobrą decyzję. Dołączyłem przy okazji do podobnej grupy F10/11, szanse na trafienie "laleczki" wzrosły zatem dwukrotnie;)

Pzdr

Opublikowano

50 to zdecydowanie za mało. Dołóż 3-5 tyss. na dzień dobry (jak nie ufasz sprzedawcy), często nowe opon, ubezpiecznie itp.

Na tym forum ktoś sprzedaje 320d z 2012 za 62 brutto z FV, salon z dwoma kompletami kół i to może być realna cena za rozsądny silnik (nie mam na myśli małych silników, bo to jest możliwe).

Czasami wbrew opiniom można trafić ciekawe auto z USA, nie po wielkim dzwonie. Oglądałem np. 328i w Rumi za 49 tys. i była bardzo dobrze zrobiona (prawy tył), ale pewnie tez wymieniałbym wszystko (rozrzad, naped pompy, moze olej nie bo miala wymieniony) więc + 3-4 tys. Kupiłem inna w podobnej cenie, ale sumarycznie wyszło 56-58.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedź. Widać niewiele już brakuje żeby się zmieścić, może po nowym roku jak każdej trójeczce dojdzie po roku to ceny tez trochę spadną :norty:

Będę śledził sprawę i jak coś poproszę o pomoc na forum jak coś się trafi i będziemy rozkminiać czy warto czy nie.

Pzdr

Opublikowano
W polskim komisie oglądałem krajowe F30 z 2013 r model 328, automat, benzyna z przebiegiem 160 tys km za 70k. Sprzedający nie był w stanie udokumentować wymiany rozrządu, napędu pompy, oleju w skrzyni automatycznej. Czyli na dzień dobry dodatkowo do wydania co najmniej 10k. Słowa sprzedającego: "Panie! W tej skrzyni oleju się nie wymienia!!!" - Jak widać powtarza bzdury które usłyszał pewnie w ASO.
Opublikowano

tuciek,

Nie znam sie na polskich cenach i jakosci aut w tych cenach ale moze pomoge w kwesti innach twoich pytan.


Ja przesiadlem sie z Hondy Civic IX (bagaznik byl naprawde spory). Moje nowe F31 daje podobne mozliwosci zaladunkowe ale przestzen jest bardziej regularna i auto mozna bezpiecznie zaladowac az po przednie siedzenia i dach dzieki rozwijanej siatce. Miejsca z tylu w Hondzie bylo podobnie jak w BMW. Moj znajomy ma rowniez F31 i na wakacje 2+2 jezdzi z boksem na dachu i baganikiem dobitym po dach. Moim zdaniem jesli masz rodzine (2 dzieci malych) to kup sobie Vana niestety a jak dzieci podrosna to wroc do kombi.


Wyposazenie must have to automat. Wyposazenie bez ktorego ja bym nie kupil to duza navi i ledy - ale bez tego da sie obejsc.


Co do cen to ja kupilem 330xd z 2016 z przebiegiem 91tys w salonie bmw. Auto mialo lakierowane powtornie kilka punktow. Bylem teraz w polsce na pelnym przegladzie i okazalo sie ze udalo mi sie kupic sprawe i zadbane auto - uff


Cena 102 tysiace. W polsce musialbys doliczyc do tego akcyze.


Auta poszukiwalem dosc dlugo. Byla do dosc niska cena jak na auto z salonu bmw od pierwszego wlasciciela. Tansze to samochody od turkow. Na ta chwile takie pieniadze trzeba dac za auto bez mpaku w DE

Opublikowano
Jestem podobnego zdania, f31 to nie jest duże auto w środku. Nie będzie sporej różnicy w porównaniu z Leonem, a porownujac z V60 wypada podobnie. Jak auto dla rodziny to w tej cenie rozejrzyj się za porządnym e61 np 330d.
Opublikowano

Dzięki maniek26 za konkretne i bardzo przydatne informacje. Tak naprawdę moim pierwszym wyborem było F11 i takiego BMW początkowo szukałem jednak okazało się, że w tych pieniądzach ciężko o pewny egzemplarz i stąd moje zainteresowanie F31, które wydawało mi się tańsze w zakupie (wiadomo; mniejsze auto i jakby nie patrzył w nieco niższym segmencie). Wygląda jednak na to, że w obu przypadkach budżet pozostawia wiele do życzenia i trzeba sporo szczęścia, żeby trafić coś wartego uwagi. No nic, z zakupem aż tak bardzo mi się nie śpieszy i mam trochę czasu żeby coś wybrać.

Co do E61 - domyślam się, że to super auto jednak niezbyt mi ono leży jeśli chodzi o stylistykę, szczególnie w wersji kombi...Jestem z tych, którzy celują raczej w początek produkcji młodszego modelu niż w końcówkę starszego. Wiadomo, że ma to swoje wady (problemy wieku dziecięcego etc.) ale jakoś tak mam :oops:

Dzięki za pomoc Panowie!

Opublikowano

witam,


siegam po pomoc bo mam juz metlik w głowie, F30 2017 polski salon, w okolicach do 40 tys. przebiegu, pomijając kwestie wyposażenia bo nie z tym mam problem,

chodzi o silnik, praktycznie 90 % aut to 2.0 diesel 316d lub 1.6 benzyna 318i (rezerwacja), i tutaj pytanie, czy jest sens w ta 318i sie w ogole pakować


co moge dodac, pierwsze bmw, nie zależy mi na super osiągach ale tez nie chciałbym czuć ze tej mocy mi znacząco brakuje, cykl miesięczny w moim przypadku wyglada mniej więcej w taki sposob, 3000 km. trasa (autostrada) + 800 km. miasto, przybliżenie, tak czy inaczej zdecydowanie bardziej trasa niz miasto


czy sa w ogole jakies plusy tych 3-cylindrowych benzyniakow ?

Opublikowano

Pisałeś coś o 316d, to zduszony 318d (seria 150km) - programem z niego możesz zrobić pod 190km a wtedy już sie robi przyjemnie.

Jesli kultura pracy diesla Ci tak nie przeszkadza a dużo jeździsz to bierz diesla

Opublikowano

Po lifcie też jest ten sam w F30, porównywałem wcześniej, program też tak samo wychodzi.

Skrzynia jest inna, ma oznaczenie 45 nie 50 (450nm)


Chyba, że masz jakieś inne spostrzeżenia


W serii 1 116d / 118d po lifcie jest różnica bo do 116 wsadzili 1,5l 3 cylindrową jednostkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.