Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam f30, również szukam, z tego co wyczytałem na forum, jeżeli chodzi o benzynę to najtańszą opcją, w ewentualnej naprawie, jest jednak 1.6, wystarczy spojrzeć na allegro ceny silników 15-17 tyś 2.0, 6-8 tyś 1.6, te ceny nie biorą się z nikąd, napęd pompy w 2.0 jest niestety awaryjny i potrafi zatrzeć silnik

Serce mi mówi n20, rozsądek n13 + chip,

Chyba, że stać cię na 2.0 po lutym 2015, wtedy pchalbym się w ten silnik

Pojawiają się na rynku 2.0 z wymienionym silnikiem, stoi nawet jedna w niezłej cenie ale w manualu, to też niezła opcją, ja niestety muszę automat :/

Opublikowano
witam jestem zdecydowany na zakup F30 w benzynie tylko nie wiem na jaki silnik sie zdecydowac moze ktos ma doświadczenie jaki najlepszy tzn najmniej awaryjny i haki najczęstsze problemy w danym silniku. Na co zwracać uwagę przy zakupie?Czy moze lepiej diesla?

 

To jestes zdecydowany na ten silnik benzynowy czy nie? Jesli tak to chyba 3.0 biturbo. Jak zaczniesz szukac odpowiedzi w tym watku na to ktora ''normalna'' benzyna jest ok to skonczy sie na 3.0. Ja idac takim tokiem poszukiwan, doszedlem do 3.0, potem przeliczylem koszty (60tkm na rok) i juz jestem po jezdie probnej 3.0d. Czekam na sztuke idealna albo do konca roku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś w serwisach internetowych pokazali M4, która w Krakowie wjechała w ludzi na przystanku. Gdyby miał xDrive, to pewnie by do tego nie doszło. RWD trzeba umieć jeździć a i tak ryzyko nadsterownego poślizgu jest zdecydowanie większe niż w xDrive. (0,3 promila też mu nie pomogła...)

 

Panowie czy ktoś z was ostatnio jechał RWD po deszczu.

Na codzień i podczas deszczu nie wyłaczamy trakcji.

Dzisiejszego RWD z włączonymi systemami nie da sie zarzucić.

Przez ostatnie 12 lat jeździłem po mega sliskiej drodze 100km/h i nic z autem się nie dzieje.

Przynajmniej ja nie umiałem go zarzucić.

Fakt że przy wyprzedadzaniu na tak śliskiej drodze 4 koła szybciej sie zbiera, ale jakim kosztem...


Miałem i RWD i Xdrive na raz przez 2 mce i zawiedziony byłem tym drugim wiec potestowałem czy to co mi sie wydaje jest prawdą.

Auto jedzie prosto i nie wierzę w marketingowe bajki że niby przód wyciaga z zakrętu jak piszą niektórzy recenzenci.

Jak dasz za dużo gazu na sliskim w zakręcie w xdrive przód zaczyna wyjeżdzać jak w przednionapedowcu i odbiera fan.

Ze wzgledu na 4 buty i mocach powyzej 280km czasy na torze będą decko szybsze gdyż z 4 kół sie lepiej odpycha a liczy sie predkośc przy wujsciu z zakrętu, ale cóz z tego jak jest wykastrowana cześc przyjemności jaką dwało bmw przez ostatnie kilka lat.


Przywołujecie panowie M5, ale należy zwrócić uwagę że tam jest około 600KM a nie 250 czy 300 o których w tym wątku rozmawiamy.

A czytałem gdzieś że prości ludzie boją się mieć 600KM RWD i jak było w sprzedazy F10 uciekali do AUDI, stąd BMW to wprowadziło.

Nie sądzę że gdyby nie sprzedaż ponizej oczekiwań ktoś z działu M by na to pozwolił.


BMW wprowadziło xdrive w bardzo małych mocach oraz zawieszenie regulowane bo tego wymagał nieświadomy klient, ulegajacy marketingowi.

Zazwyczaj poruszajacy sie z punktu A do B. Jak to kolega napisał "w 4 literach" ma prowadzenie auta i jazdę po górskich krętych drogach z przyjemnoscią.


Ta sama sytuacja odnosi się do zawieszenia o regulowanej twardości, które jest uniwersalne bo może być i miekkie i twarde.

Ale niestety na twardym działa sporo gorzej niż to nieregulowane.

A auto które ma sie pewnie prowadzić niestety musi byc twarde i fizyki nie oszukamy.

Każdy wie ze jak jest cos do wszystkiego to jest do niczego...


Podobny przypadek który BMW stosuje to poprawa komfortu, samochody są coraz bardziej miekkie ale przez to mniej stabilne i przewidywalne.

Dzis Auto na Mpakiecie gnie się na zakrętach jak kiedyś na standardzie.

Ale "Pani krawcowa" z GB czy 60 letni Pan z PL mówił że auto jest super tylko dziury czuć.

Z tego powdu zrobili auta bardziej "miękkie", bardziej komfortowe, tylko zagorzali wielbicie marki zauważaja ze przestało jeździc jak BMW, Skody i Tuaregi na wietrze go wyprzedzają.


Pamietajcie że to jest tylko i wyłacznie moje zdanie i mozecie sie z nim nie zgadzać.

Jeżeli jestescie zadowoleni ze swoich Xdrive-ów to bardzo dobrze i chwała wam za to.

Ja ciągle na to klne, ale muszę dociągnąc do końca Leasingu.

 

Jakoś dziwnie się zacytowało, bo akurat to nie ja napisałem ten tekst z cytatu.

Masz dużo racji, a przede wszystkim swoje predyspozycje, czego nie zamierzam podważać.


Marketing mówi radość z jazdy, z tym, że dla każdego z nas jest on czym innym.

Ty widzisz to w postaci rwd, ja nie mam nic przeciwko awd, a ktoś inny nie bardzo rozumie o co tyle krzyku w fwd.

A ktoś jeszcze inny typu moja żona, bladego pojęcia nie ma, które auto ma na jaką oś napęd, ot jedzie i o to Jej chodzi i tacy klienci też są na Bmw, nie każdemu kojarzy się z dynamiką i dobrym prowadzeniem.


Miałem swego czasu symetryczny stały awd, jak wprowadzali haldex to nie bardzo rozumiałem logikę, no bo jak niby dołączany ?

Marketing sprzedaje, więc teorię dostosowuje się do potrzeb sytuacji i klienta.

Czy nie każdy z nas najpierw wymyśla potrzebę, a dopiero potem dorabia do tej potrzeby filozofię ?

I co lepsze ta filozofia zawsze pasuje :mrgreen:

A na końcu jest tak jak w tym kawale - "Boże jak umrę, nie pozwól sprzedać mojej żonie tego zestawu wędek, za tyl,e za ile Jej powiedziałem, że je kupiłem' :mrgreen:


Awd nie wyciąga z zakrętu, to brednie, niestety, gdyby ludzie byli tego świadomi, bo szkolenie na prawo jazdy odbywało by się różnymi rodzajami napędu na różnej nawierzchni i na odpowiednim obiekcie, nikt takich bajek by nie łyknął.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

sami specjaliści. Jeździłem na oblodzonym torze mocnym a4 quattro i 3 litrowa bmw rwd. Przy wyłączonych systemach, quattro jeździ sie łatwo, łatwiej wyciąga z poślizgu. Rwd robisz błąd i Cie obraca.


To na torze, na ulicy nawet w zimie przy obu autach nigdy nie miałem problemów. Przy normalnej jeździe i dobrych oponach nie ma opcji żeby przeciętny kowalski wogole poznał czy jedzie rwd czy awd czy innym wynalazkiem.


Co ciekawe np w 318d nie można wyłączyć całkowicie wszystkich systemów, auto przy poślizgu przy wylaczonych wszystkich systemach i tak samo przyhamowuje, nie da się wprowadzić auta w poślizg kontrolowany.



i polecam już zakończyć dyskusję ktora jest na poziomie:

lpg w bmw, tak czy nie? albo: diesel czy benzyna


ile ludzi tyle opinii, niech każdy kupuje co chce.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Co ciekawe np w 318d nie można wyłączyć całkowicie wszystkich systemów, auto przy poślizgu przy wylaczonych wszystkich systemach i tak samo przyhamowuje, nie da się wprowadzić auta w poślizg kontrolowany.

Jeszcze tylko drobny komentarz z mojej strony panie moderatorze. :lol: Taki żarcik.

W automacie być może coś Cię przyhamowuje. W manualu po wyłączeniu jeździsz na golasa. :wink:


PS. A ja całe życie głupi myślałem, że forum służy do dyskusji... :duh:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sami specjaliści. Jeździłem na oblodzonym torze mocnym a4 quattro i 3 litrowa bmw rwd. Przy wyłączonych systemach, quattro jeździ sie łatwo, łatwiej wyciąga z poślizgu. Rwd robisz błąd i Cie obraca.


To na torze, na ulicy nawet w zimie przy obu autach nigdy nie miałem problemów. Przy normalnej jeździe i dobrych oponach nie ma opcji żeby przeciętny kowalski wogole poznał czy jedzie rwd czy awd czy innym wynalazkiem.


Co ciekawe np w 318d nie można wyłączyć całkowicie wszystkich systemów, auto przy poślizgu przy wylaczonych wszystkich systemach i tak samo przyhamowuje, nie da się wprowadzić auta w poślizg kontrolowany.



i polecam już zakończyć dyskusję ktora jest na poziomie:

lpg w bmw, tak czy nie? albo: diesel czy benzyna


ile ludzi tyle opinii, niech każdy kupuje co chce.

 


Jaki zatem sens tego tematu ?

Co ciekawe 118d nie ma żadnego problemu z odłączeniem systemów.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Panowie, jak to jest z tym rozrządem i samozapłonem w 2.0d (n47t o ile dobrze się zorientowałem)? Planuję kupić F30 do około 60tyś, znalazłem jedną którą jestem szczególnie zainteresowany z przebiegiem 125tys km z Polskiego salonu i rzekomo znaną historią. Sprzedawca twierdzi, że nie ma zaplanowanych dla tego samochodu żadnych akcji serwisowych (związanych z samozapłonem). Jak myślicie, powinienem się obawiać i od razu wymieniać rozrząd? Jakie ewentualne koszty z tym związane mogę ponieść, czytałem, że wymiana rozrządu ok 4tyś zł, a jak pęknie łańcuch to około 10tyś - nic w tej kwestii się nie zmieniło?

Jeżeli macie jakieś rady dla nowego użytkownika tego modelu, na co zwrócić uwagę, z czym jest problem itd to bardzo proszę o pomoc. Moja wiedza zatrzymała się na e46 którym w zasadzie już dłuuugo nie jeżdżę i teraz wracam do marki a nie ukrywam, że nie znam za dobrze tematu :|

edit. szukam automatu, jeżeli ma to jakiś wpływ na wyżej wymienione "problemy"

Opublikowano

Dzień Dobry Koledzy! :)

Jestem nowy na forum bmw i chciałbym was zapytać o poradę.

Planuje kupić swoje pierwsze BMW i wybór padł na F30 w dislu i teraz pytanie do was.

Planowany silnik 1,8/2.0D

Budżet 25k Euro

Polecacie wersje przed czy po lifcie? Auto niestety muszę kupic w Austrii i tam też ubezpieczyć co zawęża moje pole manewru i niestety nie mogę sobie pozwolić na pójście w większy silnik ponieważ podatki tutaj za moc silnika sa idiotyczne(2.0 to 900e rocznie...+ubezpieczenie) i w sumie malo kto kupuje cos powyzej 2.0.

I ew. na co zwrócić uwagę przy kupnie.

Z góry dziękuje za pomoc :)

Opublikowano

Do 25k spokojnie coś kupisz w 2.0 po lifcie, i w takie bym celował. Jeśli jeździsz Austria/Niemcy, większe europejskie miasta to być może w niedalekiej przyszłości nowsza "emisja" może być użyteczniejsza :) Chociaż kto to będzie sprawdzał...

316d 318d 320d to ten sam silnik 2 litrowy, różni się wtryskami, turbiną, programem itd... 116/150/190 km po liftowa wersja



Mam 318d '15 po liftową, po programie i naprawdę daje rade

Opublikowano

Właśnie o te emisje sie rozbija niby Euro6 i poziom emisji ponoć sprawdzaja na przegladach O_O ale i tak to sie nie liczy przy podatkach :D po prostu wieksza moc=wiekszy podatek :duh: czyli typowe ja strzyc owieczki pod byle pretekstem :(

Jaki masz program zrobiony? :P bo jeśli trafie na 1.8 w lepszym wyposażeniu to chyba raczej szedłbym w lepsze wyposażenie (i mnieszy oficjalnie podatek) bo moc wydaje mi sie że moge podnieść na luzie skoro to ten sam silnik(chociaż na 170km)

Opublikowano

U nas póki co nie sprawdzają tego jak powinni, nie wiem jak w Austrii, ale jeśli masz budżet na nowszy samochód, lepiej w taki celować (polift). Chyba że szukasz 3l diesla to 25k na fajny egzemplarz może być mało, ale podatki... :)

Moja ma euro6d ale nie ma jeszcze adblue, adblue weszło z euro6d+


Nie ma silnika 1.8 - oznaczenie 316d 318d 320d to 2 l jednostka

316d 318d to dokładnie ten sam silnik i te same podzespoły - program robi tu 180-190 km / 400-430 nm

320d różnie się podzespołami od 316 318


u mnie po programie wyszło ze 146 km (seria tyle pokazała) - 183 km i moment 315 - 435


Tak jak mówisz, kwestia tego co Ci się trafi, ale na pierwsze co bym zwrócił uwagę to automat :) Największa frajda w F30 stkach

Opublikowano

To miałem na myśli po prostu uzylem źle użyłem oznaczenia silnika mialo byc 318 :D Tak, celuje w automat bo znajomy ma i bardzo chwali :)

Czyli teroetycznie gdybym kupił 316 mógłbym zrobić 180koni- bardzo kuszące :D W takim razie bede sie rozglądał jak sie trafi 320 to wezme 320. Jak widziałem w tym budżecie bardzo czesto trafia sie jeszcze gwarancja, a od tutejszych handlarzy przysługuje rękojma do roku czasu więc zobaczymy.

Dzięki za poradę! :)

Opublikowano

316d 318d i 320d to ten sam silnik jak napisali wyżej

316d nie jest identyczne z 320d też cośtam się różni


wiem że z 318d (bo taki mam silnik) żeby zrobić pełne 320d wymieniasz wtryski +turbine

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Panowie, proszę o poradę... szukałem F30 320d (nawet ewentualnie 318d) ale doszedłem do wniosku, że nie byłbym raczej do końca zadowolony więc zacząłem zastanawiać się nad F30 328i ewentualnie 320i... tak wiem, diametralna różnica, dlatego potrzebuję pomocy. Większość jest sprowadzona ze stanów, zapewne powypadkowych ale to mnie jakoś nie odstrasza jeżeli byłoby naprawione zgodnie ze sztuką, spalanie na poziomie 7-12l/100km (tyle wyczytałem na forum) też nie, F30 żona jeździłaby do pracy 15km dziennie więc nawet lepiej benzyna niż diesel, pytanie tylko jak wyglądają koszty utrzymania takiego samochodu? na co zwrócić uwagę, główne bolączki których najlepiej pozbyć się po zakupie i koszty z tym związane itd...

Nigdy nie miałem auta z silnikiem benzynowym więc jestem zielony w temacie :duh:


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz lub wejdź w temat forumowicza Randall, dowiesz się zapewne więcej niż z luźnego pytania w tym temacie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U nas póki co nie sprawdzają tego jak powinni, nie wiem jak w Austrii, ale jeśli masz budżet na nowszy samochód, lepiej w taki celować (polift). Chyba że szukasz 3l diesla to 25k na fajny egzemplarz może być mało, ale podatki... :)

Moja ma euro6d ale nie ma jeszcze adblue, adblue weszło z euro6d+


Nie ma silnika 1.8 - oznaczenie 316d 318d 320d to 2 l jednostka

316d 318d to dokładnie ten sam silnik i te same podzespoły - program robi tu 180-190 km / 400-430 nm

320d różnie się podzespołami od 316 318


u mnie po programie wyszło ze 146 km (seria tyle pokazała) - 183 km i moment 315 - 435


Tak jak mówisz, kwestia tego co Ci się trafi, ale na pierwsze co bym zwrócił uwagę to automat :) Największa frajda w F30 stkach

 

F31, 316d 85KW, 2016r. - będzie to na pewno silnik b47?

Opublikowano
Panowie co myślicie o silniku benzynowym 320i. Myslalem o zakupie tego auta: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0benz-automat-184ps-76-000km-bogato-wyposazony-po-oplatach-ID6BXVw3.html

 

Padlina, BOGATO WYPOSAŻONA,

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Ehhh to odrzucam.


To jeszcze to:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6BOPe3.html#686a580aa7 auto importowane z Kanady.


VIN: WBA3C3C5XEF986720


Na autostat nic nie ma:( i nie moge nic wiecej znalezc na temat tego auta;/

 

resizer?imageKeys=20618013~SID~I1&width=640&height=480


Synek. Wiedzialem, że składak :) te szpary.. Od razu wyczaiłem sokolim okiem.

A na aukcji Bezwypadek, dodatkowo dzwon jest straszny. Głupek zostawił żółte kierunki na zderzaku

i pewnie ściemnia, że nie był walony, bo znaczki zostały.


Jak chcesz auto z UE czy USA to pisz do mnie na pw. Chetnie pomoge w zakupie.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Podpinam się pod zapytanie kolegi wyżej. Od kilku miesięcy przeszukuję internet w poszukiwaniu istotnych i przydatnych informacji nt najczęstszych usterek oraz kosztów z tym związanych. Czego szukam? F30 320, 328 lub 335. Jak wspomniałem od ponad 3 miesięcy przeszukuję różne olxy, otomoto, Allegro czy Bmw select i owszem jest kilka interesujących sztuk, jednak mam zbyt małe doświadczenie by ocenić wartość lub czy dany model ma prawo w ogóle pojawić się w takiej cenie, zatem chciałbym prosić o opinie nt poniższych. Pozwoli mi to wstępnie ocenić czy w ogóle jest czego szukać w kwocie do 80k PLN.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-3-3-320i-sport-line-ID6BUa9I.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-pakiet-m-performance-ID6C2Un7.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-328i-m-pakiet-245km-alpinweiss-ID6C11db.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-328i-m-pakiet-2015-nawigacja-head-up-harman-kardon-ID6BUeLQ.html#db604937bc


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-m-performance-x-drive-ID6BD0tE.html#db604937bc


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-serwisowane-w-aso-perla-luxuru-performance-ID6BFeX1.html#db604937bc


Z góry dziękuje za każdą radę i sugestie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak piszesz, że szukasz 320,328,335.

To sam nie wiesz czego szukasz.

Potem wkejasz linka do aut, pochodzenie USA, Kanada.

Moim zdaniem szukasz ceny, nie auta.

Wejdz na mobile lub autoscout i zobacz ile koszuja 328i.

Pięcioletnie, to nie ma co szukac ponizej 20 tys euro.

Mówimy o autach z przebiegiem ponizej 100 tys km.

Powodzenia w poszukiwaniach.

Opublikowano
Podpinam się pod zapytanie kolegi wyżej. Od kilku miesięcy przeszukuję internet w poszukiwaniu istotnych i przydatnych informacji nt najczęstszych usterek oraz kosztów z tym związanych. Czego szukam? F30 320, 328 lub 335. Jak wspomniałem od ponad 3 miesięcy przeszukuję różne olxy, otomoto, Allegro czy Bmw select i owszem jest kilka interesujących sztuk, jednak mam zbyt małe doświadczenie by ocenić wartość lub czy dany model ma prawo w ogóle pojawić się w takiej cenie, zatem chciałbym prosić o opinie nt poniższych. Pozwoli mi to wstępnie ocenić czy w ogóle jest czego szukać w kwocie do 80k PLN.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-3-3-320i-sport-line-ID6BUa9I.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-pakiet-m-performance-ID6C2Un7.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-328i-m-pakiet-245km-alpinweiss-ID6C11db.html#2f28c76fd6


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-328i-m-pakiet-2015-nawigacja-head-up-harman-kardon-ID6BUeLQ.html#db604937bc


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-m-performance-x-drive-ID6BD0tE.html#db604937bc


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-serwisowane-w-aso-perla-luxuru-performance-ID6BFeX1.html#db604937bc


Z góry dziękuje za każdą radę i sugestie.

 

335 f30 do 80tys :mrgreen: weź to usuń bo zostaniesz zabity śmiechem.

Jak chcesz zobaczyć jak wygląda dobre BMW w tej cenie to popatrz sobie na premium selection albo na to https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-1wl-salon-pl-fvat-gwarancja-66-tys-km-ID6C2IN6.html


A jak chcesz wiedzieć ile kosztuje ładne f30 z mpakiem to zobacz sobie na tą cenę: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-xdrive-m-sport-aut-1wl-salon-pl-gwarancja-f-vat-49-tys-km-ID6C1FRC.html

***** ***

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.