Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć,

Chcę kupić F30 318d lub 320d n47, czytając o problemach z EGR i przez to możliwym pożarem auta zastanawiam się czy warto kupować samochód z tym silnikiem? Wiem, że jest prowadzona akcja serwisowa przez BMW ale nie chciałbym zaraz po kupnie auta oddać go na miesiąc do serwisu :cry2: . Jakie są Wasze doświadczenia z tym silnikiem, czy rzeczywiście jest sens bać się tego silnika?

Pozdrawiam

Jeśli masz upatrzone konkretne sztuki to warto zapytać aktualnych właścicieli czy byli już na akcji serwisowej z EGRem.

Miałbyś jeden temat z bańki. :wink:

Jeśli nie byli to poproś o VIN i zadzwoń do pierwszego z brzegu ASO i zapytaj o akcje dla "Twojego" BMW.

Być może załapie się również na akcję wymiany śrub w maglownicy.


Co do reszty N47 to na pewno trzeba się zainteresować rozrządem.

Tutaj są dwie szkoły. :wink:

Jedni robią profilaktycznie zaraz po zakupie

Inni czekają aż będzie coś słychać - dzwonienie, szuranie.

Koszt wymiany kompletnego rozrządu uzależniony od miejsca zamieszkania i serwisu. :wink:

Rozstrzał cenowy dosyć spory. Gdzieś tu na forum czytałem że ktoś to zrobił za mniej niż 4 000 PLN.

Ale myślę że takie realne widełki to od około 4 000 PLN do 6 5000 PLN i więcej.

W ASO krzyknęli komuś nawet 12 000 PLN. :lol:

Jak już wymienisz to przyzwoity olej i wymiana oleju nie później jak co 15 000 km. :wink:


Ja w moim F31 robiłem rozrząd przy 237 000 km. Było słychać już dzwonienie przy zimnym rozruchu.

Poza tym nic oprócz czysto ekspolatacyjnych wymian się nie działo.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano


Mam tez kilka pytan:

1) Czy jest cos z wyposazenia wnetrza co sie psuje i nalezy bezwzglednie zwrocic na to uwage przy kupnie?

2) Czy xdrive to dobry pomysl. Wiadomo w zimie i na mokrym bedzie bezpieczniej ale jak z kosztami eksplatacji i trwaloscia?

 

2) Do miejskiej jazdy nawet w zimie wystarczy sam tylny napęd. Auto się naprawdę fajnie trzyma drogi.

Chyba że mieszkasz w górach to wiadomo.

X-Drive przy ewentualnej usterce tani w naprawie nie jest .

Opublikowano
Czy serwis przy 2.0d 184 km xdrive jest duzo droższy niż bez x-drive ? ogólnie co sądzicie o xdrive w tym silniku ?
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz nt. xdrive. A co znaczy ze serwis nie jest tani. Ile moze kosztowac drobna usterka a ile kompletny remont ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy serwis przy 2.0d 184 km xdrive jest duzo droższy niż bez x-drive ? ogólnie co sądzicie o xdrive w tym silniku ?

Jedno drugiemu nie przeszkadza. Zależy tylko od preferencji kierowcy. Opony przy xdrive dla jego dbałości muszą być z homologacją, żadna praktycznie różnica w spalaniu. Czasami wymiana oleju w napędzie. Wcale nie jest awaryjny (mówię to z pełną świadomością, jako wieloletni użytkownik xdrive razem z moimi znajomymi na Podbeskidziu).Koszty użytkowania wcale nie droższe, a w każdym aucie wszystko może się zepsuć i idąc tym tropem, lepiej kupić Dacię, bo tania w naprawie...

Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy tym silniku jest zbędny jeśli nie mieszkasz w górach :) Resztę potwierdzam to co napisał przedmówca :cool2:
Opublikowano
tez jestem z Podbeskidzia :) wiec raczej nie jakieś góry, w sumie na tym mi nie zalezy bardzo ale znalazłem fajna f30 mpak 184km 2.0d tylko ze ma xdrive ale tak to ma wszystko czego szukam duza navi et i stoję przed dylematem czy czekać na coś bez xdrive :) na co ewn zwrócic uwagę przy zakupie xdrive jak sprawdzić czy jest okej ?
Opublikowano
Warto powiedzieć że lekkie 4 cylindrów benzyny znacznie łatwiej poruszają się w śniegu!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jak wybudowałeś się na górce (bo ładne widoki) i masz ruszyć w połowie, bo jakiś debil zjeżdżając, nie zjechał w zatoczkę bramy sąsiada i zmusił Cię do zatrzymania, bo równa, piękna asfaltowa droga, ale wąska, to często było pozamiatane. Niestety, przetestowane, a nie należę do niedzielnych kierowców i xdrive uważam, że sprawdza się, zresztą, nie tylko w takim momencie. Użytkowałem różne BMW z tylnym napędem (również M3), ale u nas wolę jednak teraz z xdrive.

To taka dyskusja, czy manual, czy automat, które święta w kalendarzu lepsze... itp... :)

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Po kilku odpowiedziach powyzej mozna zaryzykowac stwierdzenie ze xdrive to raczej zaleta w f30. Ja planuje 330d i raczej 4x4 unikam ale widze ze niepotrzebnie. Wiadomo cos moze sie popsuc ale jesli nie ma czegos co na pewno sie psuje to jest to zwykla normalna eksplatacja. Dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po kilku odpowiedziach powyzej mozna zaryzykowac stwierdzenie ze xdrive to raczej zaleta w f30. Ja planuje 330d i raczej 4x4 unikam ale widze ze niepotrzebnie. Wiadomo cos moze sie popsuc ale jesli nie ma czegos co na pewno sie psuje to jest to zwykla normalna eksplatacja. Dzieki

 

Trzy razy czytałem :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Po kilku odpowiedziach powyzej mozna zaryzykowac stwierdzenie ze xdrive to raczej zaleta w f30. Ja planuje 330d i raczej 4x4 unikam ale widze ze niepotrzebnie. Wiadomo cos moze sie popsuc ale jesli nie ma czegos co na pewno sie psuje to jest to zwykla normalna eksplatacja. Dzieki

 

Trzy razy czytałem :mrgreen:

Ja cztery. Ale z każdym kolejnym jest trudniej. :lol:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Przepraszam :)

Podsumowujac, jak kazdy element mechaniczny w samochodzie, system xdrive moze odmowic posluszenstwa. Nalezy zauwazc, ze nie istnieje zadna powazna awaria ww. ukladu ktora przysparzalaby problemow wiekszej rzeszy uzytkownikow. Nalezy pamietac o wymianie oleju a mechanizm nie powinien byc bardziej awaryjny niz potostale elementy ukladu napedowego.


Przepraszam za brak polskich znakow, nie mam polskiej klawiatry a nie chce zmieniac ustawien komputera firmowego


Pozrawiam

Opublikowano

Klasa! :D Teraz na miętowo wszyscy zrozumieją. :wink:

Żaart. Wiadomo o co chodziło maniek26.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

To ja się jeszcze dorzucę z mojego dwudziestoletniego doświadczenia -

To samo auto bez Xdrive jest zwinniejsze, ma mniejszy promień zawracania i mniejsze opory toczenia-

Jak odpuścisz gaz auto samo dłużej jedzie.

Spalanie w Xdrive 1-1,5l większe (przy tych samych silnikach)

Jak mieszkalbym w okolicy gdzie są długie zimy to kupiłbym Xdrive.

Mieszkam jednak w okolicy gdzie kilka razy zimą pada śnieg i cieszę się tylnym napędem.

Opublikowano
Mam takie samo zdanie, jeśli mieszkasz gdzieś w górach - bierz X. Ja wolę zdecydowanie RWD.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To ja się jeszcze dorzucę z mojego dwudziestoletniego doświadczenia -

To samo auto bez Xdrive jest zwinniejsze, ma mniejszy promień zawracania i mniejsze opory toczenia-

Jak odpuścisz gaz auto samo dłużej jedzie.

Spalanie w Xdrive 1-1,5l większe (przy tych samych silnikach)

Jak mieszkalbym w okolicy gdzie są długie zimy to kupiłbym Xdrive.

Mieszkam jednak w okolicy gdzie kilka razy zimą pada śnieg i cieszę się tylnym napędem.

 

To wszystko prawda. Trzeba tylko dodać, że jak lubisz ostro ruszać, to zazwyczaj będziesz mielił kolami i oglądał mrugające ESP/ASR... nawet na pozornie suchym i czystym asfalcie. Ja uważam, że szczególnie w dieslu gdzie jest duży moment na dole - konieczny jest xDrive. Poza tym jak mocno pada deszcz na autostradzie, to mimo ESP widziałem kilka aut tylnonapędowych, które kręciły piruety.

Na minus na pewno zwrotność i to zdecydowanie czuć np. przy parkowaniu w garażu podziemnym oraz to, że przy cichych oponach i benzynie słychać delikatne pracę napędu xDrive (szum/szuranie, ale cicho - w RWD tego nie ma)

Opublikowano

W Niemczech, na rynku wtornym, 330d duzo latwiej kupic z xdrive - szczegolnie jak chcemy fajne wyposazenie. Tutaj gdzie ja mieszkam, od 3 lat widzialem snieg zalegajacy na drodze raz (1cm swiezego sniegu). Zobaczymy, pewno kupie co bedzie. Najwazniejsze ze nie jest to bardzo awaryjna opcja i nie ma sie czego bac.


Ale jak widac bez xdrive tez trafiaja sie fajne sztuki.


https://gebrauchtwagen.bmw.de/#/b/vehicles/2158327/BMW%20330d%20Touring%20Sport%20Line%20Imperialblau%20Brillanteffekt?manufacturers=221&series=2&models=%223681,3683%22,%223683%22,%226,3685%22&variants=55,59&index=1&fuellings=%224%22&transmissions=1,3,7,10&distance=10&powerType=hp&powerHpMin=252&zip=54294


Pozdrawiam

Opublikowano
To ja się jeszcze dorzucę z mojego dwudziestoletniego doświadczenia -

To samo auto bez Xdrive jest zwinniejsze, ma mniejszy promień zawracania i mniejsze opory toczenia-

Jak odpuścisz gaz auto samo dłużej jedzie.

Spalanie w Xdrive 1-1,5l większe (przy tych samych silnikach)

Jak mieszkalbym w okolicy gdzie są długie zimy to kupiłbym Xdrive.

Mieszkam jednak w okolicy gdzie kilka razy zimą pada śnieg i cieszę się tylnym napędem.

 

Zgadzam się w 100%. Miałem RWD przez ostatnie 12lat a teraz mam xdrive. BMW z xdrive to nie jest BMW tzn nie jeździ jak BMW, pomimo że się tak nazywa :cry: . Xdrive to pomyłka, chyba że mieszkasz w górach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Zgadzam się w 100%. Miałem RWD przez ostatnie 12lat a teraz mam xdrive. BMW z xdrive to nie jest BMW tzn nie jeździ jak BMW, pomimo że się tak nazywa :cry: . Xdrive to pomyłka, chyba że mieszkasz w górach.

 


100% racji :mrgreen: :cool2:

male-bmw-2.png
Opublikowano
Tia , może nie jeździ jak bmw w łukach ale przy sporym niutku i mocy takie rwd na mokrej czy lekko przybrudzonej nawierzchni w ogólnie nie jeździ, także w takiej sytuacji żeby w ogóle do tego łuku dojechać trzeba mieć trakcję na prostej :lol: . Oczywiście przy kapeluszniczej jeździe jakoś da radę tylko po co mi takie bmw do codziennej jazdy, z początku zeszłego roku miałem "przyjemność" pojeździć m-ką w UK w takich właśnie warunkach, na tor super zgoda- xDrive nie ma podejścia, ale w codziennej jeździe w aucie z dużą mocą bez 4x4, nie dziękuję, wolę X-a ze wszystkim jego wadami. Żeby przy każdym depnięciu czy dynamicznej jeździe i manewrach pilnować trakcji i kontrować to nie na moje nerwy, jest "fun" to oczywiste ale wolałbym żeby był on na torze gdy obok mam z reguły ludzi wiedzących jak się zachować a nie przestraszonego dziadka w punto, który zamiast odbić w bok pakuje z paniki we mnie...etc,etc.
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Każdy ma co chce. Kontrola trakcji tak działa że mając okolo 300kucy i tył napęd przez ponad 6 lat nigdy nie miałem takiej sytuacji o której piszesz. A raczej nie jeżdzę jak dziadek. Niezależnie czy to była zima czy lato. Powiem wiecej, przy wlaczonej trakcji nie da sie dziś BMW złapac boka. Tak wiec nie wiem o czym piszesz. Moim zdaniem Xdrive może jest dobry, ale tylko dla dziadków lub osób mieszkajacych w górach. Xdrive na śliskim dodatkowo sporo gorzej hamuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

[Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... W Szczecinie śnieg był 1,2dni w tym roku??

Mokro i ślisko może 70dni??

Jak jest zła aura to i mając xdrive bym nie szalał i czy jeżdżę swoim bmw które nie ma 100koni tylko ciut więcej czy innymi autami z napędem na 4 koła i tak jeżdżę ostrożnie przy niezprzyjajacych warunkach.

Temat rzeka x drive dla mnie mocno zamula auto 100-200

Do tego zachowuje się średnio naturalnie.

Idealny wybór to napęd z m5 competition kolegi gdzie można zmieniać no. I czas na 1/4milk 10,7 przy 780pz

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Tia , może nie jeździ jak bmw w łukach ale przy sporym niutku i mocy takie rwd na mokrej czy lekko przybrudzonej nawierzchni w ogólnie nie jeździ, także w takiej sytuacji żeby w ogóle do tego łuku dojechać trzeba mieć trakcję na prostej :lol: . Oczywiście przy kapeluszniczej jeździe jakoś da radę tylko po co mi takie bmw do codziennej jazdy, z początku zeszłego roku miałem "przyjemność" pojeździć m-ką w UK w takich właśnie warunkach, na tor super zgoda- xDrive nie ma podejścia, ale w codziennej jeździe w aucie z dużą mocą bez 4x4, nie dziękuję, wolę X-a ze wszystkim jego wadami. Żeby przy każdym depnięciu czy dynamicznej jeździe i manewrach pilnować trakcji i kontrować to nie na moje nerwy, jest "fun" to oczywiste ale wolałbym żeby był on na torze gdy obok mam z reguły ludzi wiedzących jak się zachować a nie przestraszonego dziadka w punto, który zamiast odbić w bok pakuje z paniki we mnie...etc,etc.

 

Pełna zgoda :-)

Opublikowano

ale tylko dla dziadków

 

Ciekawy punkt widzenia, poczułem się wyróżniony, jeśli kolega jest takim mistrzem kierownicy to może spotkamy się kiedyś na jakimś track day'u w moim ulubionym Caterhamie np CSR i zrobimy kilka kółek dziadek vs "nie dziadek" bo rozumiem że o napęd na tył(ośkę) i brak kagańców chodzi, więc pasować powinno ? Tak na marginesie szanuję to że każdy ma inne preferencje i upodobania, ale zastanawiam się jakim cudem bmw zaczęło pakować do dosyć szybkiego jak na publiczne drogi 335d 4-ry napęd, czy aby nie z powodów o których wcześniej wspomniałem :roll: .

p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.