Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Osobiście chciałbym 3.0d ale posiadam (z racji złodziejskiej akcyzy powyżej 2 litrów pojemności) 2.5d 218km (1995cm/3) i śmiało polecam.

Jak komuś brakuje mocy to zawsze można podkręcić.

Mieszkając w DE raczej szukałbym 3.0d bo R6 to już inna bajka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dziękuję Wam za rady. Oczywiście rozważam tylko diesla. Czyli 330d/xd. Benzyna w szczególności 2.0T nie wchodzi w grę z racji ekonomii i zasłyszanej awaryjnosci. Co do 3.0d to mam polecone przez dwie osoby. Raz mój teść miał taką E60 217KM - nowa i zrobił 250tys bez poważnych usterek a druga osoba to mój szef który ostatnio oddał do salonu poprzednie BMW 5 też 258KM po 2.5 roku użytkowania i 170000 nie miał żadnej awarii. To mnie trochę przekonuje. Waham się tylko czy potrzeba mi tak duzy silnik. Wiadomo lepiej mieć niż miałoby brakować ale na codzien nie potrzebuje nawet połowy tej mocy. Wracając jeszcze do g20 vs f30. Wspomniane przez ciebie 40tys euro to już dla mnie za dużo. Ja chciałbym zmieścić się w 30. Dodatkowo wolę kupić f30 które nie będzie golasem i które bardziej mi się podoba. Choć to się pewno zmieni - kwestia opatrzenia się budy.
Opublikowano
Panowie jestem na etapie kupna bmw 4 bądź 3 ale raczej 4 gran coupe wchodzi w grę, pytanie odnośnie silnika 2.0d 190 koni, jak z awaryjności spalaniem? Jaka różnica jest między tym 184 a 190koni?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka ciekawostka.


Znajomy zastanawia się pomiędzy 320i oraz 320d.

Zrobiliśmy test, z salonu wziął F31 320ix i zrobiliśmy jeden za drugim odcinek autostradą, następnie przejazd przez całe miasto.

Porównaliśmy do F20 118d z programem na 185ps, czyli realnie 120d.

Tempo autostradowe możliwie najszybciej jak się da realnie 190-210. Kilka km jadąc w większym ruchu ok 120-140. Całość trasy 40 km.


Wynik:

320ix automat - 13.8 / 118d manual (stage1) - 7.5


Przejazd przez Kraków od południa w kierunku wschodnim finalnie kończąc na północy miasta, w godzinach południowych.

Ruch przyzwoity, korki niewielkie, jak na Kraków oczywiście.

Jazda raczej spokojna.


Wynik:

320ix automat - 11.0 / 118d manual - 6.3


Obydwa samochody opony 225/17


F31 katalogowo waży 1575 kg, F20 1395 kg (ważyłem)


Różnca jest zauważalna przy większych przebiegach, oczywiście w przypadku 320xd automat różnica była by mniejsza, ale sądzę, że względem wspomnianej 118d nie było by to więcej niż 1-1.5l

Obstawiam 13.8 / 8.5-9 i odpowiednio 11 / 7.5-8

Najmniejsze różnice byłyby jadąc spokojnie poza miastem, tego już nie było czasu sprawdzić.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu macie porownania spalania przy roznych prędkościach.

https://youtube.com/user/guitigefilmpjes/search?query=Fuel%20bmw


Przy 200km/h

320d.10,5 l

320i. 13,0l

335xi. 13,0l


Porównanie 118d rwd, kontra 320xi bezsensu.

 

Porównanie nie miało na celu bezpośrednio określić, które będzie bardziej oszczędne.

Ciekawiła mnie różnica.

Dzisiaj ten sam dystans pokonała G20 320xd automat. Wynik identyczny, z wczoraj założonym, na podstawie 118d.


Jak rozumiem porównanie chwilowe przy różnych prędkościach ma większy sens ?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, bo brak wplywu kierowcy.

Szczegolnie styl jazdy, ma duzy wplyw na zużycie paliwa w turbo benzynie.

Własny przykład. Audi A4 tfsi quatro 2016 r ojca.

Robimy trasę droga krajową, duży ruch sporo wyprzedzenia, odcinek 200 km. W jedna strone ojciec, w druga strone druga ja. Średnia predkosc 77km/h, wyszla taka sama dla obu kierowców.

Ojciec spalanie 9,2 l

Moje spalanie 7,3 l

Innt styl jazdy ta sama prędkość średnia. Zupelnie rozne spalanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz całkowitą rację, niemniej jednak dlatego właśnie była podjęta próba jeden za drugim.

Jeśli pierwszy narzuca tempo można mniej więcej określić, że warunki, ruch jak specyfika jazdy była zbliżona.


Wczorajszy przykład reprezentatywny już mniej bo G20 jechała sama, była na 19", ale również z X.


Prawdę mówiąc najbardziej interesowało mnie, jakie zużycie będzie miała 20i przy możliwie najbardziej zbliżonym stylu jazdy.


Jeszcze raz powtórzę, czysta ciekawostka, nic ponadto.

Kiedyś pamiętam forumowicz Maja, porównał X1 20d i 535d, chyba, wyniki były również ciekawe.


Dla mnie z kolei, spalanie chwilowe jest nie miarodajne, bo nic nie wnosi. Zależne może być choćby od wiatru, a w warunkach drogowych praktycznie nie wykonalne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Moderatorzy
Opublikowano

Brałbym G20 320i bez x.

Nowy jest tańszy od 320d ok 15 tys zl.

Trzeba przejechać ok 100 tys km, żeby zwróciła sie różnica.

Jest jeszcza istotna rzecz, utrata wartości.

U niemieckich dealerow 4 letnie F30/31 z przebiegiem do 100 tys km i automatem mają następujące ceny:

320d od 17 tys euro

320i od 22 tys euro

Zaraz powiecie, że to nie ma znaczenia.

Owszem ma, bo używki z DE istotnie kształtują ceny w PL. Czyli kupujemy nowego droższego diesla, żeby go potem taniej sprzedać. Bez sensu. Chyba ze ktos robi50-100 tys rocznie to ok.

Opublikowano
Pytanie z innej beczki - ktoś już z forum przejechał 328i lub 320i ponad 200 tyś km bez awarii silnika? Zastanawiam się czy jest sens pchać się w auto z przebiegiem +150 tyś km żeby spokojnie jeszcze pojeździć z dwa, trzy lata
  • Moderatorzy
Opublikowano

jak kupujesz używkę z takim przebiegiem, to bierzesz na klatę mogące wystapić awarie.

Raz będzie to 2 tys, raz 7 tys. zł.

Albo kupujesz nowe/prawie nowe i śpisz spokojnie, ale płacisz za utratę wartości.

Nie można mieć ciastka i zjeść ciastko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brałbym G20 320i bez x.

Nowy jest tańszy od 320d ok 15 tys zl.

Trzeba przejechać ok 100 tys km, żeby zwróciła sie różnica.

Jest jeszcza istotna rzecz, utrata wartości.

U niemieckich dealerow 4 letnie F30/31 z przebiegiem do 100 tys km i automatem mają następujące ceny:

320d od 17 tys euro

320i od 22 tys euro

Zaraz powiecie, że to nie ma znaczenia.

Owszem ma, bo używki z DE istotnie kształtują ceny w PL. Czyli kupujemy nowego droższego diesla, żeby go potem taniej sprzedać. Bez sensu. Chyba ze ktos robi50-100 tys rocznie to ok.

 


Słuszna uwaga, nie sądziłem, że różnice odwracają się na niekorzyść diesla.


Znajomy robi ok 35.000 rocznie, dlatego się zastanawia, ja natomiast coraz mniej ok 20.000, więc chyba nie ma nad czym.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
ja mam 320d, ale przy moich przebiegach chętnie bym zamienił na 320i

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu szukam auta wybór padł na 320d 184KM 2012 -2014r oraz myślę nad audi 2.0d 2012 177 nie ukrywam że jest to ciężki wybór ale do rzeczy.

Co do bmw to mam kilka pytań. Czytałem o silniku N47 że ma problemy z rozrządem, klapkami w kolektorze dolotowym itd.

Moje pytanie brzmi następująco przy jakim przebiegu muszę nastawić się na wymianę rozrządu ? Szukam auta na niemieckich stronach, z tego co widzę to za około 14-15 tyś euro można kupić auto z przebiegiem 150tyś km. Oczywiście nie będzie on max doposażony tylko taki standard. Nie ukrywam, że zależy mi na dużej navi fotelach w prądzie oraz w skórze. Szukam pomocy, a mianowicie czy warto pchać się w przebieg 150 -200 tyś km ? Xdrive odpada na starcie. Drugie pytanie do posiadaczy owego modelu automat czy manual ? Dodam, że nie będę robił dużych tras. Auto będzie jeździć codziennie 40km plus trasa raz lub dwa razy w tyg 250km.

Na co powinienem zwrócić uwagę ? Co jest jeszcze bolączką tego modelu ? Jeśli możecie pochwalcie się swoimi doświadczeniami. A może powinienem zwrócić uwagę na auto w benz ?

Opublikowano
Najnowsze TDI zjada na śniadanie szrot spod znaku n47. Diesel bmw poza kilkoma miłośnikami ma bardzo złą prasę i w stosunku do innych koncernów to słaby silnik. Jeżeli bmw to tylko benzyna. Jakakolwiek. Tutaj bmw jest ok.
www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najnowsze TDI zjada na śniadanie szrot spod znaku n47. Diesel bmw poza kilkoma miłośnikami ma bardzo złą prasę i w stosunku do innych koncernów to słaby silnik. Jeżeli bmw to tylko benzyna. Jakakolwiek. Tutaj bmw jest ok.

 

O czym Ty w ogóle piszesz? N47 to silnik sprzed 12 lat, więc porównywanie go do najnowszych TDI jest co najmniej śmieszne.

Powiadasz, że w BMW tylko benzyna. To którą polecasz? N13/20, N43, czy może N54? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nie rozśmieszaj mnie.

Opublikowano

n52, n53, n55, n43 z tych nowszych.

TDI CR jest od 11 lat :) rówieśnik klekota bmw i tak samo modernizowany. Nie spłonie na drodze, koło zębate nie jest zintegrowane z wałem, rozrząd nie jest w kabinie. Wystarczy, czy wymieniać dalej?

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
:clap: :cool2:
Ale Audi ma silnik miedzy reflektorami.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja użytkuje 320D od prawie roku i jestem bardzo zadowolony.Przejechane 30 tys km bezawaryjnie.

Te klapy to jakaś groszowa sprawa.Rozrząd to eksploatacja i trudno trzeba zrobić.

Mi w n47t w bmw1 poszły wtryski przy 250 tys km ale to w dieslu się zdarza.

Kolega ma nalatane 300 tys w f30 316d sama eksploatacja.

Czy n47t taki awaryjny ? Nie sądzę.

Spalanie w 320D jest bardzo niskie,dynamika po chipie jak na moc super.

Jakbym miał wybór to zdecydowanie 330 D ale w PL ich praktycznie nie ma a jak są to cena zdecydowanie wyższa niż 320d.

Opublikowano
Ma ktoś jeszcze coś do powiedzenia, bo póki co nic się nie dowiedziałem :P :D

 

Odpowiedź na pytanie czy diesel czy benzyna jest proste, jezdzisz trasy i patrzysz na każdy litr paliwa to diesel. Robisz mniej kilometrow rocznie ro benzyna.


Mialem 330ci e46 benzyna przebieg 180tys i w aucie przez 2 lata nic powaznego sie nie działo,

mialem 325i e93 i w 1.5roku polecialo prawie 10tys zl w naprawy :P

mam teraz 318d i przez 2 lata tylko filtry, oleje i klocki :)

Jak kiepsko trafisz to co nie kupisz bedziesz niezadowolony

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Mam 335i, wydałem 150zł na wymiane oleju.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Czesc,

Jak wspomnialem kilka stron wczesniej zastanawiam sie nad kupnem f31 330d. W ostatni piatek mialem okazje przejechac sie w ramach jazdy probnej wlasnie takim autem. Poniewaz kilka osob odpowiedzialo na mojego posta i chcialo pomoc to moze ja pomoge opowiadajac wrazenie z tej jazdy.

Dostalem do dyspozycji na godzine f31 330d z 2016 roku (chyba przedlift – male pokretlo od idrive) z przebiegiem 72 tys., pierwszy wlasciciel, nie bite, bezkolizyjne, Premium Selection, palone w srodku. Werja wyposazenia jak ja to mowie ‚biedaedyszyn‘. Miala ledy, klime automatyczna, elektryczna klape, czujniki cofania z tylu i chyba tyle. Brakowalo grzanych foteli, sportowych foteli, navi, kamery cofania. Nie bylo zadnego tak ostatnio modnego systemu bezpieczenstwa.


Jak dla mnie wnetrze bylo w stanie idealnym. Widac bylo ze ktos tam jezdzil ale wszystko bylo w stanie idealnym. Samochod prowadzil sie jak po sznurku. Mialem okazje jezdzic wieloma dieslami ale ten robi naprawde wrazenie. I nie chodzi tu wcale o moc a o elasstycznosc i kulture pracy. Bardzo podobalo mi sie z jaka lekkoscia to auto nabiera predkosci. Nie mowie tu bucie w podlodze – do tego dojde za chwile, tylko o zwyklej codziennej jezdzie gdzie silnik nie wyje a automat zmienia biegi tak delikatnie ze nic nie czuc. Poezja!. Wracajac do mocy. Wyjechalem na autostrade i poczatek mam pod gorke – jakies 500m. Pelny gaz z kickdownem i rozczarowanie – spodziewalem sie czegos innego, wiekszego udezenia w plecy. Nawet moja zona powiedziala ze jakos tak nie czuc tych ponad 250KM. Po chwili okazalo sie ze mam juz ponad 150km/h i bylem w szoku. Moja zona jezdzi Abarthem Turismo 165KM i tam z kazdym dodaniem gazu, z kazda nierownoscia i zakretem cierpimy razem z autem – to sie chyba nazywaja sportowe wrazenia z jazdy. W 3.0d tego nie ma tutaj jest cisza i spokoj. Auto jest szybkie ale silnik dostojnie nabiera predkosci. Jestem typem spokojnego kierowcy. Pokonuje rocznie 60 tys. Km. Jezdze przewidywalnie i ze stalymi predkosciami i wydaje mi sie ze taki model silnika wlasnie do tego nadaje sie idealnie. Ktos moze powie ze 2.0d mi tez wystarczy i pewno bedzie mial racje. Ale 3.0 pracuje cicho i bardzo spokojnie – zupelnie nie jak diesel! Spalanie? Po zjechaniu z autostrady wrocilem do salonu boczna droga po drodze przez kilka miejscowosci. 3-4 razy 0-100 full gaz. Srenio 7.1 – rewelacja


Co do samego F30 – to troche mnie rozczarowal. Specjalnie po jezdzie ogladalem w srodku jeszche wersje bardzo bogato wyposazona ze skora, elektryka, dachem itd i nie bardzo czuc w tym aucie to premium. Jedyne co mnie pozytywnie zaskoczylo to bardzi przyjemne wykonczenie bagaznika w wersji kombi i nisamowita, wrecz idealna kierownica z pakietu M z tym grubym i miesistym wiencem.


Podsumowujac, wlasnie takie auto chcialbym kiedys kupic – decyzja zapadla.


Mam tez kilka pytan:

1) Czy jest cos z wyposazenia wnetrza co sie psuje i nalezy bezwzglednie zwrocic na to uwage przy kupnie?

2) Czy xdrive to dobry pomysl. Wiadomo w zimie i na mokrym bedzie bezpieczniej ale jak z kosztami eksplatacji i trwaloscia?

Opublikowano

Cześć,

Chcę kupić F30 318d lub 320d n47, czytając o problemach z EGR i przez to możliwym pożarem auta zastanawiam się czy warto kupować samochód z tym silnikiem? Wiem, że jest prowadzona akcja serwisowa przez BMW ale nie chciałbym zaraz po kupnie auta oddać go na miesiąc do serwisu :cry2: . Jakie są Wasze doświadczenia z tym silnikiem, czy rzeczywiście jest sens bać się tego silnika?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.