Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

Robię około 15 tys km rocznie.

Trafiłem na kupno auta z przebiegiem 150tys.

Jak wygląda faktycznie spalanie benzyny w trasach przy 120km na godzinę.

Trudno mi znaleźć jakiekolwiek dane na temat silnika.

Czy to jest jednostką awaryjna?

Jak wygląda koszty utrzymania?

A i czy powyższy przebieg jest przebiegiem dość dużym?

Prosilbym o informację o tym silniku gdyż ma być alternatywa co do diesla.

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

o jaki silnik pytasz?-328i rwd przy 120km/h pali ok 7 litrów.

przegląd w aso przy 130 tys km kosztował ok 1150 brutto.

Zrobiłem autem 30 tys km - żadnej awarii.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Dosyć ważna informacja:

W myśl ustawy o elektromobilności hybrydy plug-in bmw są samochodami elektrycznymi.

Oznacza to między innymi zniesienie akcyzy (!), możliwość jazdy buspasami (!!) oraz specjalne miejsca parkingowe tylko dla samochodów elektrycznych (!!!). Gorąco polecam śledzić temat, jeżeli ktoś myśli nad zakupem auta.

 

http://elektrowoz.pl/transport/a-jednak-ustawa-o-elektromobilnosci-na-posiedzeniu-rzadu-28-grudnia/

http://elektromobilnosc24.pl/artykul/103-ustawa-o-elektromobilnosci-projekt-z-13-pazdziernika-2017

Opublikowano
Witam,

Robię około 15 tys km rocznie.

Trafiłem na kupno auta z przebiegiem 150tys.

Jak wygląda faktycznie spalanie benzyny w trasach przy 120km na godzinę.

Trudno mi znaleźć jakiekolwiek dane na temat silnika.

Czy to jest jednostką awaryjna?

Jak wygląda koszty utrzymania?

A i czy powyższy przebieg jest przebiegiem dość dużym?

Prosilbym o informację o tym silniku gdyż ma być alternatywa co do diesla.

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

o jaki silnik pytasz?-328i rwd przy 120km/h pali ok 7 litrów.

przegląd w aso przy 130 tys km kosztował ok 1150 brutto.

Zrobiłem autem 30 tys km - żadnej awarii.

Niestety na ten silnik mnie nie stać.

1.6 benzyna bądź diesel.

Akurat trafiłem na egzemplarz z 1.6 z Polski 2014r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co na forum widzę to nie jest popularny silnik, no i trapią go czasem problemy. Nie tak bardzo jak w pugu, no chyba że właściciele bmw nie chca się tym chwalić. Trzeba mieć to na uwadze. 2.0i też ma swoje wady... poczytaj i kupuj świadomie...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie zastanawiam się nad BMW, wybór pada na 3 lub 5 lub 3 gt, chciałbym żebyście coś podpowiedzieli. Jakieś rady opinie, fajne oferty. W jakiej cenie szukać f30? Chciałbym polift poniżej 100k przebiegu, mogłaby być tez gwarancja.

 

 

 

Mój post:

Witam, przymierzam się do zakupu mojego pierwszego BMW, to będzie nasze trzecie auto w karierze zawodowej, wcześniej opel astra II i vvw golf :). Nie jestem jakimś petrol-headem, interesuję się nieco autami ale nie powiedziałbym, że jestem nawet w 1% ekspertem, dlatego prośba o opinie do Was. Moje preferencje:

F10 po lifcie,

dla mnie + żony (dojazdy do pracy 300km/tydzień), dlatego koniecznie z x-drive,

pewny przebieg(najlepiej do 100tyś km?) i w miarę możliwości pewna historia,

wyposażenie im wyżej tym lepiej, ale to nie jest największy priorytet,

moc silnika to już w zależności od awaryjności, chciałbym najmniej awaryjną wersję.

 

I teraz pytanie do Was drodzy forumowicze, jakieś opinie, wnioski porady? W jakiej kwocie znajdę takie autko? Żeby to nie był trup zza wielkiej wody, wiadomo nie ma okazji, więc ile realnie trzeba wydać żeby dostać auto w takiej konfiguracji? Oczywiście pewne parametry można naginać, poza x-drive. Mój budżet to 100k +-

 

Podkreślam jeszcze raz, jestem prawie laikiem w znajomości aut, może f10 nie jest jednak dla mnie? Może polecicie jednak jakieś inne konkretne auto? F10 to mój faworyt póki co, a przy wyborze auta obecnie kieruję się głównie marką BMW, niezawodnością, bezpieczeństwem.

 

 

Jeszcze pytanie, czy f10 dobrze się 'gazuje'? Mam namyśli podłączenie LPG( jakie dobre do f10?) ze względu na regularną pokonywaną ilość kilometrów. I proszę nie hejtować za lpg, ile głów tyle opinii :)

 

Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość

 

 

Tutaj odpowiedz z forum o f10

 

Ale tu nie ma co więcej pisać - sprawa jest prosta, po części powtórzę się:

- zależy na ekonomii jazdy (co jest zrozumiałe) więc szukasz 520d/525d LCI - to optymalny silnik do F10 - i ciężko szukać lepszego kompromisu ekonomia vs osiągi - nie tylko w BMW

- chcesz, żeby Ci posłużyło dłużej (to też rozumiem), więc ważny jest stan a nie najniższa cena

- przebieg, jeśli jest pewny - to może być i 150k km, choć wiadomo - im niższy tym lepiej - 120k km znajdziesz

- czy xDrive jest konieczny? Jeśli ktoś nie mieszka w trudniejszym terenie i dlatego nie musi mieć 4x4 - to dla mnie jest zbędny gadżet - radość jazdy RWD jest większa niż 4x4 - w beemce przypominają mi się szczenięce lata... no ale nie każdy musi lubić drifty czy pisk spod opon itp. Przy stale włączonych systemach ESP itd - przypuszczam, że żona nie odczuje czy jedzie z xDrive czy nie, a sam napęd w 4 cylindrowych dieslach odbiera trochę mocy/spontaniczności samochodowi, podnosi (niewiele, ale jednak) spalanie i na przyszłość jest to potencjalne źródło kosztów. Ale rozumiem - dzisiaj jest taka moda na 4x4 - ktoś chce mieć, to proszę bardzo. Dodam jeszcze w temacie, że moja żona nigdy nie narzekała na tylny napęd w betce, a czasem nią jeździ i znam wiele kobiet, żon - które nie skarżą się na tylny napęd - a delikatnie mówiąc - mistrzami kierownicy nie są :wink:

 

Ja od siebie dodam, że to bardzo wygodne auto, ekonomiczne i tak naprawdę w moim przypadku absolutnie bezawaryjne (poza wadliwą chłodnicą klimy, ale to na samym początku - ASO wymieniła na nową część). Po prostu wersja LCI jest dopracowana.

 

Poszukaj coś u dealerów na dziale używane - tam chyba najszybciej coś trafisz, ale będzie drożej.

Opublikowano
Moze bylo dostepne w programie biznesowym z "mini ratka". Jak na poczatek przygody z BMW nie musi byc od razu duzo drozszy full wypas z m-pakietem. Przy przesiadce z astry i golfa roznica na plus bedzie na pewno odczuwalna.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Panowie, może przedyskutujcie to auto w odpowiednim dziale, a nie w tym wątku?
Opublikowano

Witam,

 

o silniku n20 328i są różne opinie.. natomiast czy model po lifcie o oznaczeniu 330i został pozbawiony wad poprzednika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

o silniku n20 328i są różne opinie.. natomiast czy model po lifcie o oznaczeniu 330i został pozbawiony wad poprzednika?

 

Nikt jeszcze nic nie wie... Póki co nie ma większych wad ani akcji serwisowych..... Ani widu ani słychu.... Silnik dostępny chyba od połowy 2015 więc już prawie 3 lata więc chyba nie jest tak źle.....

male-bmw-2.png
Opublikowano

Czy znany jest wampm występujący w gt3 z 2014 roku i dotyczący ukrytych wad fabrycznych dotyczących napędu?

Mój brat miał ten problem w 2017 r. (bmw wzięło na siebie naprawę po upływie gwarancji) a teraz ja znalazłem auto do zakupu dla mnie i sprzedawca mówi ze jego pojazd (zgodnie z twierdzeniem serwisu) może być dotknięty tym samym problemem. Ktoś? Coś?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Panowie/Panie

 

potrzebuje informacji na temat 318i 136KM od osób które tym autem jechały a nie od tych co wydaje im się żer te 3 cylindry są takie i takie.

 

Dzięki!

Opublikowano
Przymierzam się do kupna. jedyne moje obawy to własnie silnik. Wystarcza do codziennej jazdy? Jak zużycie paliwa? i czy nie brzmi jak kosiarka?
Opublikowano

Moim zdaniem do codziennej jazdy wystarczy.

Po mieście nie potrzeba nic mocniejszego. Na trasy też jest wystarczający. Nie miałem nigdy problemu z wyprzedzaniem, a raczej mam nogę ciężką.

Jeździłem kilkoma autami z różnych marek o podobnych mocach i momentach. I najbardziej mi odpowiada właśnie to auto.

Wiadomo, że nie ma co porównywać do jednostki o większej ilości kucyków. Ale uważam, że w zupełności to auto wystarcza do codziennego użytkowania a jak chcesz pojechać gdzieś dalej to też.

Chcesz wyprzedzić, bez problemu to zrobisz, chcesz pojechać 200km/h też nie ma problemu to osiągnąć.

Jeśli chodzi o spalanie to jak zwykle moim zdaniem dane katalogowe to bajki (z resztą jak zawsze). Oczywiście jak się jedzie poza miastem, bez korków, do 110km/h to wiadomo spalanie jest mniejsze, jakies 7,5l.

Ja jeżdżę głównie po mieście (miasto z dużymi korkami) i krótkie odcinki i spalanie mam ok. 10.

Ostatnio robiłem trasę ok. 350km, połowa trasy to autostrada (średnio ok. 160km/h - tu spalanie tez jest wiadomo większe) a połowa to krajówki (tu prędkość mniejsza) i wyszło mi średnie spalanie chyba 8,5l, przy średniej prędkości z całego przejazdu ok. 95km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem do codziennej jazdy wystarczy.

Po mieście nie potrzeba nic mocniejszego. Na trasy też jest wystarczający. Nie miałem nigdy problemu z wyprzedzaniem, a raczej mam nogę ciężką.

Jeździłem kilkoma autami z różnych marek o podobnych mocach i momentach. I najbardziej mi odpowiada właśnie to auto.

Wiadomo, że nie ma co porównywać do jednostki o większej ilości kucyków. Ale uważam, że w zupełności to auto wystarcza do codziennego użytkowania a jak chcesz pojechać gdzieś dalej to też.

Chcesz wyprzedzić, bez problemu to zrobisz, chcesz pojechać 200km/h też nie ma problemu to osiągnąć.

Jeśli chodzi o spalanie to jak zwykle moim zdaniem dane katalogowe to bajki (z resztą jak zawsze). Oczywiście jak się jedzie poza miastem, bez korków, do 110km/h to wiadomo spalanie jest mniejsze, jakies 7,5l.

Ja jeżdżę głównie po mieście (miasto z dużymi korkami) i krótkie odcinki i spalanie mam ok. 10.

Ostatnio robiłem trasę ok. 350km, połowa trasy to autostrada (średnio ok. 160km/h - tu spalanie tez jest wiadomo większe) a połowa to krajówki (tu prędkość mniejsza) i wyszło mi średnie spalanie chyba 8,5l, przy średniej prędkości z całego przejazdu ok. 95km/h.

 

Sporo pali. Prawdopodobnie przez stosunek niewielkiej mocy do masy.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Moja żona ma ten silnik w Mini. Do jazdy po mieście w zupełności wystarcza, ale na autostradzie to jednak za mało. Da się oczywiście tym jechać szybko, ale nie należy to do przyjemnych, chociaż może to kwestia porównania. Zdecydowaną wadą jest apetyt na paliwo- średnia z 10tys km to 9,5l- a przecież to auto o 100kg lżejsze niż 3.
Opublikowano

Z tego co widzę trasa to podobnie do 328i miasto dużo mniej. Mi ostatnio po zakorkowanym Wrocławiu wychodzi min. 15L ale bywa że wracam z pracy 7km ok. 45 min.... Czasem jak bardziej dynamicznie to wychodzi nawet 18....

Do miasta jak ktoś ponad wszystko ceni spalanie to hybryda Auris. Potrafi spalać 4l. Sam sprawdziłem. Ale nie chciałbym do tego wracać... Do tego nie ma dwumasy i turbo... :D Chyba lepszego auta nie ma....

Dla dociekliwych średnia sypialnia z 50kkm typ równe 10l/100km. Oczywiscie większość trasa. Bez przeginania ale rzeczywiście licznik blokuje się przy ok. 264km/h.... :D

Opublikowano

Witam, po skierowaniu przez administratora.

 

Poszukuję BMW serii 3, preferowałbym nawet wersję GT ale to już w zależności od konfiguracji i ceny samochodu. To co najbardziej mnie interesuje to :

silnik 320 diesel lub benzyna,

przebieg nie większy jak 50-70 tyś km(rozważałbym nawet nieco większy ale musiałby być ładny egzemplarz),

x-drive,

automatyczna skrzynia biegów,

ewentualnie jakieś wyposażenie komfort typu podgrzewane fotele czy nawigacja, kamery/czujniki parkowania przód/tył.

 

Ewentualnie konfiguracja auta w m-pakiecie.

 

Szukam auta:

a) z USA które nie jest po poważnej stłuczce, raczej drobne uszkodzenia które można przerobić lub naprawić, oczywiście chciałbym też przerobić auto na wersję EU.

b) z Polski, np poleasingowe, podejrzewam że wtedy będzie droższe.

 

Obydwie plusy mają plusy i minusy. Czy ktoś mi podpowie z jakich stron lub firm korzystać przy sprowadzaniu auta z USA? Jakich unikać? Na co zwracać uwagę przy opcji a) i b). Będę bardzo wdzięczny. Raczej odpuszczam Franzucy itd ponieważ boję się trafić na minę. Będzie to mój pierwszy zakup auta BMW dlatego bardzo prosiłbym o rzetelne porady i opinie, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już zdążyłeś się zorientować to auta z USA raczej nie będą miały drobnych uszkodzeń - ze względu na koszta...

Przy twoich minimalnych wymaganiach 90% GT spełnia je.

 

3jkę zwykłą znajdziesz taniej ale:

- słabsze silniki,

- gorsze wyposażenie,

- mniej miejsca z tyłu (inna płyta)

- bagażnik - kwestia upodobań, wymagań.

 

Jeśli szukasz w USA poszukaj też w DE tzw. Jahreswagen.

 

Send with handy.

Opublikowano
Dziękuję kicaj, czy są firmy godne polecenia które szukają jahreswagen? Ewentualnie jakie stronki? Szukam po prostu czegoś po niewielkich przejściach lub krajowego i pewnego, np poleasingówka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3jkę zwykłą znajdziesz taniej ale:

- słabsze silniki,

- gorsze wyposażenie,

- mniej miejsca z tyłu (inna płyta)

- bagażnik - kwestia upodobań, wymagań.

 

 

A gdzie te słabsze silniki??? Tylko podstawowy mocniejszy bo ten kloc by stał w miejscu jakby miał 136 koni.... Jeździłem jako zastępczy 318d GT tragedia... Mół totalny, prowadsenie dramat....

Gorsze wyposażenie??? A co mianowicie??? :mrgreen:

 

Dużo mniej miejsca to fakt i mniejszy bagażnik (zależy co kto szuka) , jakbym chciał cis wiecej niż seria 3 wybrałbym f10 piątkę lub G30..... Bo 3 GT to drogowy kasztan :)

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.