Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, ja wybrałem 330i. A dlaczego? Bo miałem ten komfort, że mogłem sobie na to finansowo pozwolić. Ale gdybym miał mniejszy budżet to bym brał 220i. Auto mające ok. 180KM to jest naprawdę całkiem sporo. Jeździłem wcześniej C200 (184 KM) i uważam, że ta moc jest aż nadto niż potrzeba. Nigdy nie miałem wrażenia że jest za mało i można by wziąć więcej. Obecnie mając 252KM banan nie schodzi mi z gęby, ale gdybym miał 320i to byłbym tak samo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! 2 tygodnie temu nabyłem bmw f30, 320d, 184 km z 2012 roku. Sprzedający chciał 64000, sprzedał za 61000. Samochód był sprawdzany w aso pod kątem lakieru, dpf, turbo poprostu ogólnie . Ma przejechane 205 tys km głównie po autostradach . Sprzedający po prostu chciał sprzedać , ponieważ kupił 328i z USA . Brakuje mu xenonów , skór, elektrycznie ustawianych siedzeń, ale ja przesiadam sie z leona 1 generacji 1.9 tdi więc przeskok jest gigantyczny :) Świetny automat, jestem bardzo zadowolony, ciesze się , że dołączyłem do zacnego grona posiadaczy BMW, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guys, wszystko to kwestia preferencji i zasobności portfela. Ja nie brałem pod uwagę BMW. Wydawało mi się, ze za pieniądze, które miałem w budżecie na auto BMW żadna miara się nie zmieści. Patrzyłem na auta VAG i GM. Okazało się, ze flota w mojej firmie ma rabaty na 3 dużo powyżej standardu. Moja trójka (330ix), oczywiście nie w wypasie (bez navi, elektryki, systemów wspierających kierowcę, individuala, i czego tam jeszcze) jest tańsza w wynajmie długoterminowym niż Skoda superb 2.0tsi.

 

Jeżeli masz możliwość jazdy najsłabsza trójka, to i tak będziesz miał więcej frajdy niż w lepiej wypasionej, mocniejszej Skodzie, Insigni, Mondeo, itd. Ale może ja się nie znam. Spróbuj pożyczyć auto z salonu na weekend i przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej napisałem - wszystko zależy od punktu odniesienia - czyli w tym wypadku od tego, z czego się przesiadasz. Jeżeli jak kolega powyżej z leona 1 generacji to oczywiście zachwyt utrzyma się bardzo długo, ale jeśli (podobnie jak ja i wielu kolegów) poprzednim samochodem również było bmw to sprawa nie wygląda już tak różowo. Skoro w poprzednim aucie miałem navi prof, fajne lampy, dach panoramiczny i inne historie to dlaczego z tego rezygnować? Faktycznie F31 wygląda lepiej niż E91 - jednak dla mnie ważniejsze są fotele, automat i światła dynamiczne. Minusem jest trochę słabszy silnik, ale skrzynia nadrabia, spalanie o litr mniejsze, a na autostradzie moc nie ma żadnego znaczenia (poza DE). Nie wyobrażam sobie natomiast,że dopłacam kupę pieniędzy i dostaje gorsze auto.

Rozumiem też, że każdy ma swój budżet, ja też miałem ograniczony, plus fakt, że ślubu z tym autem nie biorę - dlatego uważam, że lepiej kupić roczny, dwuletni samochód ale w dobrej wersji, niż nowego golasa, który znudzi się po 2 miesiącach.

Oczywiście trójka, nawet ta najsłabsza zawsze będzie lepsza niż wspomniany golf, ale dopiero fajna wersja pozwoli w pełni cieszyć się ze znaczka na masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guys, wszystko to kwestia preferencji i zasobności portfela. Ja nie brałem pod uwagę BMW. Wydawało mi się, ze za pieniądze, które miałem w budżecie na auto BMW żadna miara się nie zmieści. Patrzyłem na auta VAG i GM. Okazało się, ze flota w mojej firmie ma rabaty na 3 dużo powyżej standardu. Moja trójka (330ix), oczywiście nie w wypasie (bez navi, elektryki, systemów wspierających kierowcę, individuala, i czego tam jeszcze) jest tańsza w wynajmie długoterminowym niż Skoda superb 2.0tsi.

 

Jeżeli masz możliwość jazdy najsłabsza trójka, to i tak będziesz miał więcej frajdy niż w lepiej wypasionej, mocniejszej Skodzie, Insigni, Mondeo, itd. Ale może ja się nie znam. Spróbuj pożyczyć auto z salonu na weekend i przetestować.

 

Podpiszę się pod tym. Swego czasu miałem zwykłą kilkuletnią biedną 318d z jeszcze M47 po programie, służbowo używałem nowego superba z tsi i dsg w konkretnej wersji i na prawdę zdecydowanie wolałem jeździć 3er niz tym superbem, z wielu względów. Do tego obecne ceny w grupie VAG są po prostu absurdalne, przykładem może być tiguan (przy uwzglednieniu rabatów w obu markach jest w cenie X3) czy arteon (cena 4GC). Nie mówię, że są to złe auta, ale ciężko je porównywać. A jeśli w cenie "wyklikanego" superba można mieć już podstawę 5er to dla mnie też nie ma wątpliwości, to zupełnie inna klasa auta i porównywanie superba z piątką czy E klasą to chyba tylko próba sztucznego pompowania prestiżu superba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie wiem jak grupa vw ustala ceny, ale dla mnie po ostatniej aferze są mniej warci niż kia...

Jeśli pytasz o pojemność bagażnika to może lepiej zapytaj o jego otwór - co z tego że pojemność jest taka czy siaka jak ten otwór ogranicza ci załadunek. Szukaj f34 albo f31

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowy jestem tutaj na forum i ciężko mi przeczytać 96 stron a potrzebuje szybkiej konkretnej odpowiedzi bo jadę po samochód dokładnie F30 limuzyna. Pytanko odnośnie silnika 143 a 184 disel jest to jedna konstrukcja z dwoma różnymi programami czy fizycznie się czymś różnią. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam nowy jestem tutaj na forum i ciężko mi przeczytać 96 stron a potrzebuje szybkiej konkretnej odpowiedzi bo jadę po samochód dokładnie F30 limuzyna. Pytanko odnośnie silnika 143 a 184 disel jest to jedna konstrukcja z dwoma różnymi programami czy fizycznie się czymś różnią. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz !

 

Podstawowa różnica to turbo i wtryski, po za oprogramowaniem.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To automat czy manual? Automat nadrabia braki mocy. Ja mam 143 318d i w VTechu powiedzieli mi coś ponad 1000zł (nie pamiętam dokładnie) - w każdym razie niedużo, a parametry podobne do 320d. Doszedłem jednak do wniosku, że 143 w zupełności wystarczy, bo jeżdżę głownie autostradami (za granicą, więc nie poszaleje) lub leniwie po okolicy (do codziennej jazdy mam inny samochód). Tłumacze sobie to tak, że dzięki temu jest szansa na wydłużenie życia łańcucha i skrzyni - tak by bezawaryjnie doczołgać się do 200kkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty uzyskania 184 na silniku 143 są duże ? Prócz programu ingerujemy w samochód ?

 

ze 143 konnego u dobrego tunera uzyskalem 181KM i 422Nm - auto wciagalo 184 konnego 20d w tej samej budzie

 

tyle ze ze 184 koni zrobisz 220 wiec cos za cos

 

natomiast 143 chip vs 184 seria to ten pierwszy wygrywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żywotność łańcucha rozrządu niema nic zależnego od mocy jednostki. To wał korbowy przenosi napęd a nie łańcuch.

 

Czy aby na pewno? Skoro działające na niego siły nie mają żadnego znaczenia to dlaczego w ogóle występuje jego zużycie?

Tak,na pewno :wink:

Rolą rozrządu jest sterowanie pracą zaworów i napęd pomny paliwa a nie przenoszenie sił na zespół napędowy,pisałem w poprzednim poście.

Nigdzie nie pisałem że działające siły na rozrząd nie mają znaczenia,oczywiście że mają. Natomiast nie mają one żadnego związku z mocą silnika czy też chipem.

Zużycie rozrządu występuje dlatego bo istnieje coś takiego jak tarcie.

Na rozrząd działają dokładnie te same siły, niezależnie czy silnik ma serię czy jest po chip tuningu.Dlatego chip tuning niema żadnego wpływu na trwałość rozrządu.Co ma piernik do wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koszty uzyskania 184 na silniku 143 są duże ? Prócz programu ingerujemy w samochód ?

 

Znikome 1500-2000 zł, auto nie do poznania, moja 1er jest stosunkowo lekka, ale odżyła po modyfikacji.

Za każdym razem robiąc program żałuje, że zrobiłem to tak późno :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To automat czy manual? Automat nadrabia braki mocy. Ja mam 143 318d i w VTechu powiedzieli mi coś ponad 1000zł (nie pamiętam dokładnie) - w każdym razie niedużo, a parametry podobne do 320d. Doszedłem jednak do wniosku, że 143 w zupełności wystarczy, bo jeżdżę głownie autostradami (za granicą, więc nie poszaleje) lub leniwie po okolicy (do codziennej jazdy mam inny samochód). Tłumacze sobie to tak, że dzięki temu jest szansa na wydłużenie życia łańcucha i skrzyni - tak by bezawaryjnie doczołgać się do 200kkm.

 

Brak mocy to brak mocy, automat nic na to nie poradzi.

Przełożenia zmieniane są szybciej, ale samochód nadal nie przyspiesza bo nie ma siły.

Vtech sugeruje omijać szerokim łukiem, jest w Polsce sporo dobrych tunerów :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.